Ασάφεια #1: Παράμετρος ΗΜ() και ΣΥΝ() - μοίρες ή ακτίνια;

Ξεκίνησε από alkisg, 18 Απρ 2007, 05:03:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Τι παραμέτρους παίρνουν οι ΗΜ() και ΣΥΝ();

Μοίρες
Ακτίνια

alkisg

Πρόλογος και συγκεντρωτική λίστα στο θέμα για τις Ασάφειες της ΑΕΠΠ. Η συμμετοχή σας στην ψηφοφορία είναι σημαντική, πολύ περισσότερο αν η απάντηση σας φαίνεται προφανής. Πλειοψηφία με μικρή συμμετοχή δεν έχει νόημα.
Για να ψηφίσετε και να δείτε τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας πρέπει να συνδεθείτε. Επιτρέπεται να μεταβάλετε την επιλογή σας εκ των υστέρων.


Μέχρι στιγμής ο Διερμηνευτής, η Γλωσσομάθεια και όσες γλώσσες προγραμματισμού αλλά και επεξεργαστικά συστήματα γνωρίζω, στις συναρτήσεις ΗΜίτονο και ΣΥΝημίτονο δέχονται την παράμετρο σε ακτίνια.

Παράθεση από: Τετράδιο μαθητή, σελίδα 62
Για τον υπολογισμό των τριγωνομετρικών συναρτήσεων ημίτονο και συνημίτονο η γωνία βολής θ στο περιβάλλον της ΓΛΩΣΣΑΣ εκφράζεται σε μοίρες.

Επομένως προτείνω να αλλαχθεί η υλοποίηση ώστε να δέχονται μοίρες σαν παράμετρο.

andreas_p

Προτείνω να παραμείνει ακτίνια.

Γιατί ;

Για να μετατρέπει ο μαθητής τις  μοίρες σε ακτίνια.

Να θυμηθεί τον τύπο   2π ακτίνια =360   μοίρες. (π=3.14)  Μια απλή μετατροπή θα κάνει.

Ανδρέας

alkisg

Το κακό είναι ότι αν παραμείνει σε ακτίνια, βγάζουμε λάθος την άσκηση του τετραδίου μαθητή, οπότε θέλει διόρθωση!
Τον τύπο μπορούμε εύκολα να τον βάλουμε σε άσκηση, δίνοντάς τους τα δεδομένα σε ακτίνια και ζητώντας να τα μετατρέψουν σε μοίρες πριν τα βάλουν στις ΗΜ(), ΣΥΝ().

Και σε άλλη άσκηση (υλοποίηση ΗΜ() και ΣΥΝ() με σειρές δυνάμεων και παραγοντικών - δεν έχω το τετράδιο μπροστά μου για να πω τον αριθμό της) το βιβλίο ζητάει να μετατραπούν οι μοίρες σε ακτίνια πριν εφαρμόσουν τον τύπο, δεν είναι κάτι περίεργο (και πάλι και σ' εκείνο το σημείο θεωρεί ότι οι μαθητές θα έβαζαν μοίρες αν δεν τους το έλεγε, ότι αυτό είναι το φυσιολογικό...)

andreas_p

Είναι πολλά  σημεία του βιβλίου που πρέπει να αλλάξουν ...

Η συγγραφική επιτροπή  ακούει ;;;;

Ανδρέας

alkisg

Σωστή η ερώτηση... :)
Επειδή η απάντηση αφορά γενικά στις ασάφειες και όχι μόνο στα ΗΜ() - ΣΥΝ(), απάντησα εδώ:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=912.msg4778#msg4778

gpapargi

Ψήφισα μοίρες.
Νομίζω πως το τετράδιο το λέει πολύ καθαρά. Νομίζω πως δεν είναι ούτε καν ασάφεια πλέον.

Peandbal

Το ζητούμενο από αυτό το βιβλίο είναι (ή καλύτερα θα πρέπει να ήταν) η εκμάθηση της αλγοριθμικής σκέψης. Άρα δεν έχει και μεγάλη σημασία αν είναι μοίρες ή ακτίνια.
Πάντως ψήφισα μοίρες γιατί η έννοια μοίρες είναι πιο κοντά στο μαθητή.

alexis_zoure

Αλεξανδρος Ζουρελιδης
Μαθητης Γ Λυκειου

P.Tsiotakis

Άλκη, στο τετράδιο μαθητή στις σελίδες 63 και 75, διαβάζει σε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ μια γωνία και χρησιμοποιεί κατευθείαν τις τριγωνομετρικές συναρτήσεις, ενώ στο παράδειγμα σε pascal που ακολουθεί για ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΙΣΟΔΟ νοιώθει την ανάγκη να τις μετρατρέψει σε ακτίνια.

Νομίζω οτι είναι ξεκάθαρο οτι πρέπει να είναι σε μοίρες

alkisg

Δε χρειάζεται να πάμε στο παράδειγμα, αφού το λέει ξεκάθαρα σε μορφή ορισμού, στη σελίδα 62 (όπως είπα και στο αρχικό post):

Παράθεση από: Τετράδιο μαθητή, σελίδα 62
Για τον υπολογισμό των τριγωνομετρικών συναρτήσεων ημίτονο και συνημίτονο η γωνία βολής θ στο περιβάλλον της ΓΛΩΣΣΑΣ εκφράζεται σε μοίρες.

Το θέμα μπήκε γιατί η Γλωσσομάθεια, αλλά και ο Διερμηνευτής μέχρι την προηγούμενη έκδοση, λανθασμένα χρησιμοποιούν/χρησιμοποιούσαν ακτίνια.
Δες και τον αριθμό των ψήφων, αρκετοί συνάδελφοι δεν έχουν πειστεί ακόμα! :)

P.Tsiotakis

Απο ότι φαίνεται μερικοί διδάσκουν άλλο βιβλίο, να μην πω άλλο μάθημα.

Δεν υπάρχει ζήτημα πειθούς, το διδακτικό πακέτο είναι σαφές

mmsoft

Η γωνία είναι αδιάστατο μέγεθος, είναι ένας καθαρός αριθμός.
Η γωνία παίρνει τιμές στο σύνολο των πραγματικών αριθμών.
Πιστεύω ότι θα έπρεπε να συνηθίσουν τα παιδιά στην ιδέα αυτή,
για τον λόγο αυτό υποστηρίζω ακτίνια.

kamer

Στην πραγματικότητα δεν νομίζω πως τίθεται θέμα.
Το καλύτερο είναι αυτό που έχει γίνει και έχει μπει στις επιλογές αν θα είναι σε μοίρες ή ακτίνια.
Συνολικά νομίζω πως είναι η ίδια ερώτηση με το αν το κοντέρ του αυτοκινήτου πρέπει να μετράει την ταχύτητα σε χιλιόμετρα ή μίλια. Είναι απλα διαφορετικά μεγέθη. Ο καθένας πρέπει να χρησιμοποιεί αυτό που τον βολεύει.
Οσον αναφορά την διδασκαλία πιστεύω πως πρέπει να γίνεται σε μοίρες καθώς πολλοί μαθητές δυσκολεύονται με την προγραμματιστική λογική την ίδια. Φανταστείτε να έπρεπε να ανυσηχούν και για το αν βάζουν τα σωστά μεγέθη. . .  :P

themata

μοίρες γιατί πολλά παιδιά δεν ξέρουν καν τι είναι τα ακτίνια