Προτάσεις σε άσκηση διαγωνίσματος

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 21 Μαρ 2015, 06:17:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους.

επισυνάπτω μία άσκηση σε δομές απανάληψης για το τελικό διαγώνισμα που θα βάλω, μετά την εκφώνηση ακολουθεία στην επόμενη σελίδα η λύση.  Παρακαλώ όποιος έχει χρόνο να του ρίξει μια ματιά, να μου πει τις παρατηρήσεις του, τις προτάσεις του, τις διορθώσεις του. Θεωρώ καλύπτει πολλά σημεία των δομών επανάληψης, είναι προς το δύσκολο, όχι όμως να μην λύνεται... εννοείται αν θέλει κάποιος το χρησιμοποιεί αν βρει κάτι ενδιαφέρον

περιμένω τη γνώμη σας

Υ.Γ. ευχαριστώ ειδικά τους συναδάλφους Τσιωτάκη Παναγιώτη, Καρκαμάνη Γιώργο, για την ανταλλαγή απόψεων, καθώς  και όλα τα μέλη του Στεκιού για τις ωραίες ιδέες που υπάρχουν εδώ μέσα


ευχαριστώ

gthal

Συνάδελφε μου άρεσε η άσηκση.
Είναι ωραία στημένη και τα ζητούμενα θέτουν ωραίες προκλήσεις.
Σου επισυνάπτω το κείμενο με τις προτάσεις μου για αναδιατυπώσεις (καμιά φορά είμαι υπερβολικός - διάλεξε εσύ ποιες σου κάνουν  >:D)

Πέρα από αυτές, έχω να επισημάνω ότι η άσκηση λύνεται βέβαια και με πίνακες (ώστε να απαντηθεί το ερώτημα 4 με μια φυσαλίδα). Αρκεί ο μαθητής να έχει τη "μαγκιά" να χρησιμοποιήσει πίνακα 10 θέσεων από τις οποίες θα "γεμίσει" και θα προσπελάσει μόνο τις Ν πρώτες, με Ν<=10. Αλλά και σ' αυτή την περίπτωση, είναι ένα καλό crash test για την κατανόηση της εφαρμογής της φυσαλίδας όπως επίσης και κατά το διάβασμα των δεδομένων ο μαθητής θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τις εμφωλευμένες επαναληπτικές δομές με τον τρόπο και τις προϋποθέσεις που ορίζει η εκφώνηση.

Τώρα, αν το προσεγγίσει χωρίς πίνακες, σκοπός του ερωτήματος 4 είναι να τον βάλει να ανακαλύψει πώς θα βρει τα 3 μικρότερα χωρίς να ταξινομήσει. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η διαδικασία είναι πιο κουραστική και όχι κατ' ανάγκη πιο δύσκολη από την εύρεση των 2 μικρότερων (αφού επί της αρχής της η ιδέα είναι η ίδια). Θα σου πρότεινα λοιπόν να σκεφτείς μήπως ζητήσεις τις 2 μικρότερες πωλήσεις (ειδικά αν ζητήσεις και τις μέρες, όπως προτείνω, χάριν διατύπωσης, στο κείμενο)
Γενικά είναι πολύ καλή και μπορεί να δοθεί και όπως είναι.
Καλή επιτυχία!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Λαμπράκης Μανώλης

συνάδελφε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις

το θέμα με τα τρία μικρότερα είναι να τα βρουν δίχως ταξινόμηση....θα βάλω και παρατήρηση να λυθεί η άσκηση δίχως πίνακες....επειδή εδώ όπως λες ουσιαστικά μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει πίνακες, καθώς γνωρίζουμε τον μέγιστο αριθμό επαναλήψεων, σκεφτόμουν μήπως βάλω επαναλήψεις που δεν γνωρίζουμε αριθμό εοπαναλήψεων, ώστε να μην χρησιμοποιηθεί πίνακες έτσι κ αλλιώς....απλά θεωρώ με μία επισύμανση "να λυθεί δίχως χρήση πινάκων" κάνουμε τη δουλειά μας...


tdiam

Επίσης χρειάζεται διευκρίνιση ως προς το πότε θεωρείται ότι "συμπληρώνεται η χωρητικότητα" του γηπέδου, καθώς με την υπάρχουσα εκφώνηση, η δική μου ερμηνεία είναι ότι η εισαγωγή των δεδομένων πρέπει να σταματάει ακριβώς πριν δοθεί ως είσοδος  πωλήσεις σε κάποιο σημείο πώλησης, ένας αριθμός πωλήσεων που όταν προστεθεί στο άθροισμα εισιτήρια, αυτό θα υπερβεί το 3000.
Αντίθετα σύμφωνα με τη λογική της ενδεικτικής λύσης που παραθέτεις, θεωρείται ότι "συμπληρώνεται η χωρητικότητα" όταν στο τέλος κάποιας ημέρας, και όχι κατά τη διάρκειά της, το άθροισμα εισιτήρια ισούται, και δεν υπερβαίνει, το 3000.

Κατά τα άλλα, πολύ καλό θέμα!

Φιλικά,
Διαμαντίδης Θεόδωρος

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: tdiam στις 14 Απρ 2015, 01:19:30 ΠΜ
Επίσης χρειάζεται διευκρίνιση ως προς το πότε θεωρείται ότι "συμπληρώνεται η χωρητικότητα" του γηπέδου, καθώς με την υπάρχουσα εκφώνηση, η δική μου ερμηνεία είναι ότι η εισαγωγή των δεδομένων πρέπει να σταματάει ακριβώς πριν δοθεί ως είσοδος  πωλήσεις σε κάποιο σημείο πώλησης, ένας αριθμός πωλήσεων που όταν προστεθεί στο άθροισμα εισιτήρια, αυτό θα υπερβεί το 3000.
Αντίθετα σύμφωνα με τη λογική της ενδεικτικής λύσης που παραθέτεις, θεωρείται ότι "συμπληρώνεται η χωρητικότητα" όταν στο τέλος κάποιας ημέρας, και όχι κατά τη διάρκειά της, το άθροισμα εισιτήρια ισούται, και δεν υπερβαίνει, το 3000.

Κατά τα άλλα, πολύ καλό θέμα!

Φιλικά,
Διαμαντίδης Θεόδωρος

Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους, με υγεία και ευτυχία

ευχαριστώ για την παρατήρηση, είχα σκεφτεί και εγώ το πως θα διατυπώσω το ερώτημα αυτό... τελικά σκέφτηκα να το ""απλοποιήσω"", και να προσθέσω την παρατήρηση πως τα εισητήρια δεν θα υπερβούν τις θέσεις ...

καλές γιορτές σε όλους


Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

ήθελα να μου πείτε την άποψή σας για ένα θέμα που θέλα νω βάλω στο επαναληπτικό διαγώνισμα .. είναι μία παραλλαγή από άσκηση βοηθήματος ( δεν αναφέρω όνομα για να μην δημιουργήσω θέμα  διαφήμησης ) .. την θεωρώ αρκετά δύσκολη γενικά για κάποιον που δεν έχει δει κάτι παρόμοιο, όμως μιας και είχαμε χρόνο έχουμε αναλύση παρόμοια παραδείγματα και θα ήθελα να δω αν θα ανταποκριθούν και μόνοι τους .. ήθελα την γνώμη σας στο πως έχω δομήσει τα ερωτήματα ( δεν ξέρω αν η εκφώνηση είναι κατανοητή, προσπάθησα να τους βοηθήσω στις περιπτώσεις που μπορεί να έχουμε΄) και γενικά όποια παρατήρηση έχετε

2)   Δίνεται το παρακάτω τμήμα ημιτελές τμήμα αλγορίθμου. Να συμπληρώσετε τον κώδικα με κατάλληλες εντολές στα τμήματα συνθήκη, εντολές, εμφάνιση αποτελεσμάτων, έτσι ώστε Α) η συνθήκη να είναι τέτοια ώστε να διαβάζονται συνεχώς αριθμοί έτσι ώστε το άθροισμά τους να μην ξεπεράσει την τιμή 100 (Μονάδες 3) Β) αν δεν πραγματοποιήθηκε καμία επανάληψη να εμφανίζεται το μήνυμα «όχι επαναλήψεις», ενώ αν πραγματοποιήθηκε μία επανάληψη να εμφανίζει το μήνυμα «δόθηκε ένας αριθμός» (Μονάδες 3) Γ) στην περίπτωση που πραγματοποιήθηκαν από δύο επαναλήψεις και πάνω, να εμφανίζει μήνυμα σχετικά με το αν όλοι οι αριθμοί που προστέθηκαν στο άθροισμα δόθηκαν σε αύξουσα σειρά ή όχι  (Μονάδες 7)


Διάβασε αριθμός
Όσο συνθήκη επανάλαβε
   εντολές
   Διάβασε αριθμός
Τέλος_επανάληψης
εμφάνιση αποτελεσμάτων


λύση

Διάβασε αριθμός
sum<--0
επαναλήψεις<--0
έλεγχος<--Αληθής
Όσο sum+αριθμός<=100 επανάλαβε
       sum<--sum+αριθμός
       επαναλήψεις<--επαναλήψεις+1
       Αν επαναλήψεις = 1 τότε
            temp<--αριθμός        ! χρήση βοηθητικής μεταβλητής για την σύγκριση των αριθμών
       Αλλιώς
           Αν αριθμός< temp τότε
                 έλεγχος<--Ψευδής
           Τέλος_αν
           temp<--αριθμός
      Τέλος_αν
       Διάβασε αριθμός
  Τέλος_επανάληψης
  Αν επαναλήψεις=0 τότε
      Εμφάνισε "όχι..."
   Αλλιώς_αν επαναλήψεις=1 τότε
    Εμφάνισε "ένας..."
  Αλλιώς
      Αν έλεγχος= Αληθής τότε
         Εμφάνισε "αύξουσα"
      Αλλιώς
        Εμφάνισε "όχι αύξουσα"
     Τέλος_αν
Τέλος_αν

Diotima

Καλημέρα,
πολύ ωραία άσκηση Μανώλη, είναι δύσκολη αλλά μέσα στα αποδεκτά πλαίσια.
Η παρατήρηση μου αφορά τη διατύπωση, πιστεύω ότι πρέπει να τους δείξεις το τμήμα εντολών έτσι:

Διάβασε αριθμός
εντολές
Όσο συνθήκη επανάλαβε
   εντολές
   Διάβασε αριθμός
Τέλος_επανάληψης
εμφάνιση αποτελεσμάτων

με βάση τη διατύπωση σου "Να συμπληρώσετε τον κώδικα με κατάλληλες εντολές στα τμήματα συνθήκη, εντολές, εμφάνιση αποτελεσμάτων"...
Καλή επιτυχία στους μαθητές σου!

Λαμπράκης Μανώλης

σωστά θα το προσθέσω για να γίνει πιο κατανοητό ... εγώ πάντως θεωρώ πως είναι αρκετά δύσκολη ειδικά αν κάποιος δεν έχει δει  κάτι παρόμοιο .... εμείς είχαμε χρόνο, αλλιώς δεν θα το έβαζα...ευχαριστώ για την παρατήρηση

Diotima

Η βασική ιδέα της άσκησης, "να συγκρίνεται η τιμή μιας μεταβλητής που διαβάζεται με την προηγούμενη τιμή της", πρέπει σίγουρα να έχει διδαχθεί για να βάλεις αυτήν την άσκηση σε διαγώνισμα. Κι εγώ τη διδάσκω αυτήν την τεχνική μέσα από κάποιες ασκήσεις, τη θεωρώ βασική. Αλλιώς ο μαθητής θα κολλήσει, με σπάνιες εξαιρέσεις. Ευτυχώς και εγώ είχα χρόνο.

gpapargi

Θα σου πω την ένστασή μου Μανώλη ως προς τη λογική της άσκησης: βάζεις το μαθητή στη δική σου σκέψη και δεν τον αφήνεις να λύσει το πρόβλημα μόνος του.
Πχ στην αρχή θα μπορούσε κάποιος να βάλει αλλιώς τη συνθήκη
Υπόλοιπο<-100
Διάβασε x
Όσο x<= υπόλοιπο επανάλαβε
Υπόλοιπο<-υπόλοιπο - x
...
Διάβασε x
Τέλος_επανάληψης
Επίσης μπορεί να μη θέλει να αρχικοποιήσει κάποιος μέσα στην επανάληψη γιατί πχ κάνει περιττούς ελέγχους. Γιατί  να του επιβληθεί ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί; Για μένα δεν πρέπει να καλουπώνουμε τη σκέψη των παιδιών αλλά να τα αφήνουμε να αυτοσχεδιάζουν. Που ξέρεις μπορεί να δούμε και λύση καλύτερη από αυτή που έχουμε σκεφτεί. Για μένα καλύτερα θα ήταν να τους έλεγες τι θέλεις να βρουν και να τους αφήσεις να το κάνουν όπως θέλουν.

Diotima

Παράθεση από: gpapargi στις 23 Μαρ 2016, 12:11:54 ΜΜ
Θα σου πω την ένστασή μου Μανώλη ως προς τη λογική της άσκησης: βάζεις το μαθητή στη δική σου σκέψη και δεν τον αφήνεις να λύσει το πρόβλημα μόνος του.
Πχ στην αρχή θα μπορούσε κάποιος να βάλει αλλιώς τη συνθήκη
Υπόλοιπο<-100
Διάβασε x
Όσο x<= υπόλοιπο επανάλαβε
Υπόλοιπο<-υπόλοιπο - x
...
Διάβασε x
Τέλος_επανάληψης
Επίσης μπορεί να μη θέλει να αρχικοποιήσει κάποιος μέσα στην επανάληψη γιατί πχ κάνει περιττούς ελέγχους. Γιατί  να του επιβληθεί ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί; Για μένα δεν πρέπει να καλουπώνουμε τη σκέψη των παιδιών αλλά να τα αφήνουμε να αυτοσχεδιάζουν. Που ξέρεις μπορεί να δούμε και λύση καλύτερη από αυτή που έχουμε σκεφτεί. Για μένα καλύτερα θα ήταν να τους έλεγες τι θέλεις να βρουν και να τους αφήσεις να το κάνουν όπως θέλουν.
Δεν καταλαβαίνω την ένσταση σου, αφού με βάση τη διατύπωση της άσκησης ο μαθητής μπορεί να δώσει και τη λύση που δίνεις εσύ. Και μπορεί να κάνει και την αρχικοποίηση έξω από την επανάληψη και να αποφύγει τους περιττούς ελέγχους. Ο Μανώλης παρέθεσε μία λύση την οποία δεν ξέρει ο μαθητής, δε σημαίνει ότι είναι η μοναδική, είναι ελεύθερος να κάνει όποια λύση θέλει, με περιορισμό μόνο τη χρήση της Όσο.

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: gpapargi στις 23 Μαρ 2016, 12:11:54 ΜΜ
Θα σου πω την ένστασή μου Μανώλη ως προς τη λογική της άσκησης: βάζεις το μαθητή στη δική σου σκέψη και δεν τον αφήνεις να λύσει το πρόβλημα μόνος του.
Πχ στην αρχή θα μπορούσε κάποιος να βάλει αλλιώς τη συνθήκη
Υπόλοιπο<-100
Διάβασε x
Όσο x<= υπόλοιπο επανάλαβε
Υπόλοιπο<-υπόλοιπο - x
...
Διάβασε x
Τέλος_επανάληψης
Επίσης μπορεί να μη θέλει να αρχικοποιήσει κάποιος μέσα στην επανάληψη γιατί πχ κάνει περιττούς ελέγχους. Γιατί  να του επιβληθεί ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί; Για μένα δεν πρέπει να καλουπώνουμε τη σκέψη των παιδιών αλλά να τα αφήνουμε να αυτοσχεδιάζουν. Που ξέρεις μπορεί να δούμε και λύση καλύτερη από αυτή που έχουμε σκεφτεί. Για μένα καλύτερα θα ήταν να τους έλεγες τι θέλεις να βρουν και να τους αφήσεις να το κάνουν όπως θέλουν.

Ευχαριστώ για την παρατήρηση...να συμφωνήσω με την φίλη  diotima   πως μπορούν να κάνουν και την λύση που λες...πάντως θεωρώ δεν είναι σπάνιο να ζητείται από τους μαθητές μία "συγκεκριμένη λύση" ... πχ τα συμπληρωσης κενών αυτό κάνουν στην ουσία...πάντως είναι ωραίο που ανταλλάσουμε απόψεις γιατί εγώ πχ τους λέω τα βήματα με τον τρόπο αυτό για να τους βοηθήσω επειδή είναι σύνθετη η άσκηση, δεν είχα σκεφτεί ότι μπορεί να τους περιορίζω

gpapargi

Παράθεση από: Diotima στις 23 Μαρ 2016, 12:49:46 ΜΜ
Δεν καταλαβαίνω την ένσταση σου, αφού με βάση τη διατύπωση της άσκησης ο μαθητής μπορεί να δώσει και τη λύση που δίνεις εσύ. Και μπορεί να κάνει και την αρχικοποίηση έξω από την επανάληψη και να αποφύγει τους περιττούς ελέγχους. Ο Μανώλης παρέθεσε μία λύση την οποία δεν ξέρει ο μαθητής, δε σημαίνει ότι είναι η μοναδική, είναι ελεύθερος να κάνει όποια λύση θέλει, με περιορισμό μόνο τη χρήση της Όσο.

Η εκφώνηση λέει "Να συμπληρώσετε τον κώδικα με κατάλληλες εντολές στα τμήματα συνθήκη, εντολές, εμφάνιση αποτελεσμάτων, έτσι ώστε[...]" και κατάλαβα ότι οι προσθήκες επιτρέπεται να γίνουν μόνο στα τμήματα "συνθήκη", "εντολές" και "εμφάνιση αποτελεσμάτων". Δηλαδή ότι δεν μπορείς βάσει της εκφώνησης να προσθέσεις κάπου αλλού.

gpapargi

#13
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 23 Μαρ 2016, 01:08:33 ΜΜ
Ευχαριστώ για την παρατήρηση...να συμφωνήσω με την φίλη  diotima   πως μπορούν να κάνουν και την λύση που λες...πάντως θεωρώ δεν είναι σπάνιο να ζητείται από τους μαθητές μία "συγκεκριμένη λύση" ... πχ τα συμπληρωσης κενών αυτό κάνουν στην ουσία...πάντως είναι ωραίο που ανταλλάσουμε απόψεις γιατί εγώ πχ τους λέω τα βήματα με τον τρόπο αυτό για να τους βοηθήσω επειδή είναι σύνθετη η άσκηση, δεν είχα σκεφτεί ότι μπορεί να τους περιορίζω

Κοίτα Μανώλη... πρόσφατα είχα εκφράσει και την ένστασή μου για θέματα συμπλήρωσης κενών και στην ομάδα διαγωνισμάτων. Το πρόβλημά μου είναι ακριβώς αυτό: ότι με βάζει να σκεφτώ τη δική του λύση και όχι τη δική μου. Θυμάμαι όταν πήγα να λύσω το πρόβλημα συμπλήρωσης κενών στην ταξινόμηση επιλογής αισθάνθηκα πολύ περίεργα. Μπορώ να πω ότι εκνευρίστηκα. Έκατσα και έφτιαξα την ταξινόμηση επιλογής από μόνος μου και τελικά τη σύγκρινα με τον κώδικα με τα κενά. Αν εγώ λειτούργησα έτσι, θεωρώ ότι μπερδεύω το μαθητή βάζοντας τον να συμπληρώσει κενά του κώδικα που εγώ σκέφτηκα.

Γενικά είναι γεγονός ότι πέφτει ένα θέμα στις πανελλήνιες και μετά όλοι το αναπαράγουμε λόγω του ότι θέλουμε να προετοιμάσουμε σωστά τους μαθητές. Έτσι ένας τύπος θέματος που έπεσε έχει μεγάλη πιθανότητα να ξαναπέσει. Έτσι καταλήξαμε στο να εξετάζουμε τόσο συχνά τα διαγράμματα ροής (ενώ το λέει ρητά το διδακτικό πακέτο ότι είναι ξεπερασμένα και να μη σταθούμε πολύ παρά μόνο στα βασικά). Το ίδιο είχε γίνει κάποτε και με την κλιμακωτή χρέωση.

Πιστεύω ότι τα θέματα συμπλήρωσης κενών μπορεί να οδηγήσουν σε καλούπωμα της σκέψης. Άστους να σκεφτούν. Οι  μαθητές που σκέφτονται είναι είδος προς εξαφάνιση.

Λαμπράκης Μανώλης

Εννοείται δεν διαφονεί κάποιος με αυτά που λες...έχω την ευτυχία φέτος να έχω μαθητές που σκέφτονται όλα σχεδόν τα προβλήματα με δικό τους τρόπο και με πολύ ωραίες ιδέες...βέβαια καλό είναι να δείχνει κανείς κάποιες κατηγορίες ασκήσεων για να έχουν διδαχθεί κάποια πράγματα...αν μπορούν να τα βελτιώσουν ακόμη καλύτερα

dimitrios67

Παράθεση από: gpapargi στις 23 Μαρ 2016, 03:31:23 ΜΜ
Γενικά είναι γεγονός ότι πέφτει ένα θέμα στις πανελλήνιες και μετά όλοι το αναπαράγουμε λόγω του ότι θέλουμε να προετοιμάσουμε σωστά τους μαθητές. Έτσι ένας τύπος θέματος που έπεσε έχει μεγάλη πιθανότητα να ξαναπέσει. Έτσι καταλήξαμε στο να εξετάζουμε τόσο συχνά τα διαγράμματα ροής (ενώ το λέει ρητά το διδακτικό πακέτο ότι είναι ξεπερασμένα και να μη σταθούμε πολύ παρά μόνο στα βασικά). Το ίδιο είχε γίνει κάποτε και με την κλιμακωτή χρέωση.

Πιστεύω ότι τα θέματα συμπλήρωσης κενών μπορεί να οδηγήσουν σε καλούπωμα της σκέψης. Άστους να σκεφτούν. Οι  μαθητές που σκέφτονται είναι είδος προς εξαφάνιση.
Γιωργο, κι εμενα δεν μου αρεσουν τα προβλήματα συμπληρωσης κενου...(γενικα...).
Με αναγκαζουν να σκεφτώ όπως ο θεματοθετης.
Οσο αφορα την "κλημακωτή χρεωση", τι θελεις να πείς, οτι "διδακτικα" ειναι χαμηλής αξίας;

Δημητρης.

gpapargi

Δεν είναι διδακτικά χαμηλής αξίας η κλιμακωτή. Απλά κάποια εποχή έπεφτε συνέχεια στις εξετάσεις. Αυτό ωθούσε και πολλούς να της δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην προετοιμασία. Υπήρχαν κάποτε φυλλάδια που στις εντολές επιλογής είχαν αποκλειστικά ασκήσεις κλιμακωτής και τίποτα άλλο. Εντάξει... είναι ένα καλό θέμα, αλλά δεν είναι το μόνο. Κανένα θέμα δεν πρέπει να πέφτει πάντα το ίδιο όσο καλό και να είναι. Τα θέματα πρέπει να αλλάζουν και σε βάθος χρόνου να απλώνονται σε όλη την ύλη. Να μην υπάρχουν  ΣΟΣ και να αναγκάζεται ο μαθητής να διαβάζει τα πάντα.

Diotima

Παράθεση από: gpapargi στις 23 Μαρ 2016, 03:20:51 ΜΜ
Η εκφώνηση λέει "Να συμπληρώσετε τον κώδικα με κατάλληλες εντολές στα τμήματα συνθήκη, εντολές, εμφάνιση αποτελεσμάτων, έτσι ώστε[...]" και κατάλαβα ότι οι προσθήκες επιτρέπεται να γίνουν μόνο στα τμήματα "συνθήκη", "εντολές" και "εμφάνιση αποτελεσμάτων". Δηλαδή ότι δεν μπορείς βάσει της εκφώνησης να προσθέσεις κάπου αλλού.

Κι εγώ το ίδιο κατάλαβα, η διατύπωση αυτό λέει, γι αυτό πρότεινα στο Μανώλη να προσθέσει ένα τμήμα εντολών έξω από την Όσο που θα αντιπροσωπεύει τις αρχικοποιήσεις, είτε γίνει η δικιά του λύση είτε αυτή που δείχνεις εσύ.
Συμφωνώ ότι τα θέματα με κενά στους αλγορίθμους καλουπώνουν τη σκέψη του μαθητή, ούτε εγώ τα συμπαθώ ιδιαίτερα. Πόσα παιδιά όμως αν τους περιγράψεις με την εκφώνηση τη δυαδική αναζήτηση θα μπορέσουν να τη γράψουν;
Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές έχουν συνηθίσει στο καλούπωμα της σκέψης και αυτό το ζήτημα βγαίνει προς τα έξω πολύ με την ΑΕΠΠ.
Είναι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, τα παιδιά δεν έχουν μάθει να σκέφτονται και κυρίως να αγαπάνε τη σκέψη. Και αυτό πολεμάμε με την ΑΕΠΠ.
Δε φταίνε βέβαια τα παιδιά αλλά το σύστημα εκπαίδευσης και ο τρόπος που εφαρμόζεται.

Η άσκηση που πρότεινε όμως ο Μανώλης δε νομίζω ότι συγκρίνεται με αυτά τα θέματα.
Δε δείχνει ένα συγκεκριμένο αλγόριθμο, αλλά περιγράφει απλώς τη βασική δόμηση μιας Όσο που ο τερματισμός εξαρτάται από το χρήστη. Μπορεί ο μαθητής να κάνει τη λύση που θέλει, ο περιορισμός είναι απλώς η χρήση της Όσο.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

προσωπικά θεωρώ πως σε μία δύσκολη άσκηση, το να δώσουμε κάποια γενικά βήματα στους μαθητές, δεν είναι "καλούπωμα" σκέψης, απλά τους βοηθάμε για κάτι που είναι πιο πάνω από τις δυνάμεις τους .. μπορούν να δουν κάτι διαφορετικό με κάποιες γενικές αρχές .. εξάλλου δεν είναι όλοι οι μαθητές τόσο καλοί ώστε να λύνουν όλες τις ασκήσεις με ευεληξία σκέψης .. οπότε μία μικρή βοήθεια θεωρώ δεν είναι κάτι το κακό (χωρίς να διαφωνώ με τους προηγούμενους συναδέλφους)

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

να ρωτήσω, χρειάζομαι βοήθεια στο να τσεκάρει κάποιος συνάδελφος ολόκληρο το τελικό διαγώνισμα που θα βάλω στους μαθητές μου ... μήπως έχει κάποιος λίγο χρόνο να του το στείλω να ρείξει μια ματιά ?? όποιος έχει χρόνο και όρεξη ας μου στείλει μήνυμα να του στείλω το διαγώνισμα (δεν θέλω να το αναρτήσω εδώ, μήπως τυχών το δει κάποιος μαθητή μου angel: >:D :police:)

ευχαριστώ

Γιάννης Αναγνωστάκης

Αν το θες για άμεσα, ίσως δεν προλάβω...στείλτο μου και αν προλάβω θα σου πω!

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συναδέλφους Καρυοφύλη Ηλία και Αναγνωστάκη Γιάννη για την άμμεση επικοινωνία και βοήθειά τους

Λαμπράκης Μανώλης

Συνάδελφοι καλησπέρα

τώρα που έχω χρόνο κάθομαι και φτιάχνω το ανανεωμένο πακέτο σημειώσεων μου για την νέα χρονιά ... αν έχει κάποιος συνάδελφος χρόνο και όρεξη να τους ρίξει μια ματιά να μου πεί την γνώμη του, ας μου στείλει προσωπικό μήνυμα να του στείλω τις σημειώσεις ..

ευχαριστώ