Ιδέες για εργαστηριακά μαθήματα?

Ξεκίνησε από Γιώργος Κολόμβος, 04 Ιουν 2009, 06:39:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

GeLk


johncyp

Ιωάννου Γιαννάκης,
Καθηγητής 1ου Ενιαίου Λυκείου Κορίνθου

Λάμπρος Μπουκουβάλας

θα μπορούσες να το στείλεις και σε εμένα;
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Έχω λάβει κι εγώ το υλικό και απλά πρόκειται για εξαιρετική δουλειά!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Στη Β' Λυκείου εδώ και χρόνια ακολουθούμε το εξής σχήμα: Στο πρώτο τετράμηνο κάνουμε τα κεφάλαια της ύλης του βιβλίου που αντιστοιχούν στο μάθημα Εφαρμογές Υπολογιστών, δηλαδή τα κεφάλαια 9-12 (αν δεν κάνω λάθος) του βιβλίου. Στο δεύτερο τετράμηνο τα παιδιά διαλέγουν ένα ελεύθερο θέμα και με βάση αυτό κατασκευάζουν ένα site στο Frontpage (δε μαθαίνουν HTML δηλαδή).

Στη Γ' Λυκείου, έχουμε δοκιμάσει διάφορα πράγματα, το πιο επιτυχημένο μέχρι στιγμής είναι το εξής:

Πολυμεσικό λεύκωμα σε DVD

Η ιδέα μου ήρθε απ' τις επετηρίδες (yearbooks) των ξένων σχολείων. Εκεί -σύμφωνα με όσα βλέπουμε στον κινηματογράφο- στο τέλος της χρονιάς φτιάχνουν ένα βιβλίο με τη φωτογραφία του κάθε τελειόφοιτου και σύντομες πληροφορίες για τον καθένα. Εμείς το κάναμε λίγο πιο εξεζητημένο! Αγοράσαμε μια βιντεοκάμερα και τα παιδιά παίρνουν "συνέντευξη" το ένα το άλλο. Επίσης, φέρνουν φωτογραφίες (ψηφιακές και τυπωμένες), διαλέγουν μουσική και φτιάχνουν ένα slideshow. Αφού κάνουν μοντάζ τη "συνέντευξή" τους, κατασκευάζουμε τα μενού του DVD και στο τέλος της χρονιάς παίρνουν ένα δισκάκι με όλα τα βίντεο των συμμαθητών τους, για να έχουν να θυμούνται τι πίστευαν όταν ήταν 17-18 χρονών.

Πέρσι είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, που συμμετείχαν και τα 6 τμήματα πολυμέσων, ώστε στο τέλος τα παιδιά έφυγαν με ολόκληρη κασετίνα με τα 6 DVD όλων των τμημάτων.

Παράλληλα, επειδή η βιντεοκάμερα είναι μόνο μία και όσο δίνει ένα ζευγάρι "συνέντευξη" οι υπόλοιποι δεν είναι δυνατόν να κάθονται, για να τους μπάσουμε και στα κόλπα του πανεπιστημίου, τους ζητάμε να ερευνήσουν στο internet για ένα, μάλλον εξεζητημένο, θέμα, και με βάση το υλικό που μάζεψαν, να φτιάξουν μια παρουσίαση στο Powerpoint και -εδώ είναι το πιο σημαντικό- να την παρουσιάσουν μέσα στην τάξη σε όλους τους συμμαθητές του τμήματός τους.

Εννοείται όλα αυτά στο δίωρο του μαθήματος, χωρίς κανένα επιπλέον φόρτο εργασίας για το σπίτι.

Τώρα που σιγά-σιγά μετατρέπουμε τα εργαστήρια σε Ubuntu, εννοείται θα περάσουμε σε άλλα εργαλεία, αλλά πάνω στο ίδιο σκεπτικό: Site για τη Β' Λυκείου, DVD για τη Γ' Λυκείου.
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Δημήτρη συγχαρητήρια. Με ενθουσίασες με την ιδέα σου!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

spin

Παράθεση από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 14 Σεπ 2009, 01:37:35 ΜΜ
Πολυμεσικό λεύκωμα σε DVD

ΦΟΒΕΡΗ ιδέα Δημήτρη!
Αναρωτιέμαι αν θα περπατήσει στη Γ΄Γυμνασίου.
Μάλλον θα το δοκιμάσω φέτος.

pmouz

Παράθεση από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 14 Σεπ 2009, 01:37:35 ΜΜ

Πέρσι είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, που συμμετείχαν και τα 6 τμήματα πολυμέσων, ώστε στο τέλος τα παιδιά έφυγαν με ολόκληρη κασετίνα με τα 6 DVD όλων των τμημάτων.


Πολύ καλή ιδέα. Μπράβο.
Αλλά 6 τμήματα πολυμέσων? Πόσα τμήματα έχει το σχολείο?

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Παράθεση από: pmouz στις 18 Σεπ 2009, 04:37:20 ΜΜ
Παράθεση από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 14 Σεπ 2009, 01:37:35 ΜΜ

Πέρσι είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, που συμμετείχαν και τα 6 τμήματα πολυμέσων, ώστε στο τέλος τα παιδιά έφυγαν με ολόκληρη κασετίνα με τα 6 DVD όλων των τμημάτων.


Πολύ καλή ιδέα. Μπράβο.
Αλλά 6 τμήματα πολυμέσων? Πόσα τμήματα έχει το σχολείο?

Καμιά τριανταριά... Γύρω στους 700 μαθητές και 80+ καθηγητές...
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

vaslat

Παράθεση από: L_george στις 20 Ιουν 2009, 11:13:19 ΠΜ
Ευτυχώς βγήκε πολύ μικρότερο. Οι σύνδεσμοι είναι:

http://rapidshare.com/files/246541260/NVU.part1.rar
http://rapidshare.com/files/246549922/NVU.part2.rar
Χαιρετίζω την παρέα, είμαι ο Βασίλης Λάτσης από Πάτρα (σε ΓΕΛ)
Πρώτα θέλω να πώ ένα μεγάλο ευχαριστώ για το υλικό και στη συνέχεια να πώ ότι η ιδέα του DVD για Γ' Λυκείου είναι πολύ καλή, θα προσπαθήσω να την εφαρμόσω και στη συνέχεια θα βάλω τις εντυπώσεις μου (και των μαθητών)..... :) :)

format_m

Επειδή φέτος πρώτη φορά κάνω μάθημα σε Ενιαίο Λύκειο, μου είπαν κάποιοι παλιότεροι συνάδελφοι ότι στη Β΄/Γ' Λυκείου στο μάθημα "Εφαρμογές Υπολογιστών", κάνουν προχωρημένα θέματα excel στο εργαστήριο.Βλέποντας και τα δικά σας σχόλια πιο πάνω μάλλον έχω μπερδευτεί λίγο. ???

P.Tsiotakis

κάνουν προχωρημένα θέματα στο excel

ή

"κάνουν" προχωρημένα θέματα στο excel;    :D

Laertis

Στην Α' Λυκείου βάζω κάποια (λίγα) θέματα στο Word και στο excel που είναι πιο προχωρημένα απο την ύλη του Γυμνασίου και αφιερώνω (πέραν των άλλων) περισσότερο χρόνο σε Γλώσσα προγραμματισμού.

Στη Β' Λυκείου επεξεργασία ήχου/εικόνας, animation ,video στην ενότητα των Πολυμέσων (κεφ.11) και εφαρμογές/υπηρεσίες/τύπους δικτύων και Ιντερνετ στην ενότητα των Δικτύων (Κεφ.12)

Στην Γ΄Λυκείου στο μάθημα Πολυμέσα-Δίκτυα θεωρία Δικτύων με ότι μπορεί να εφαρμοστεί ή να "δει" ο μαθητής στην πράξη στο εργαστήριο και τον περισσότερο χρόνο τον αφιερώνω στην απλή εκμάθηση  Director στο οποίο κάθε χρόνο γίνεται το Ηλεκτρονικό Λεύκωμα της Γ' τάξης.

ΥΓ. Δεν χρησιμοποίησα το ρήμα κάνω για μην το παρμηνεύσει ο πονηρός Παναγιώτης  ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

pgrontas

Εγώ ακολουθώ στην Α Λυκείου αυτό που κάνει  ο Γιώργος. Φέτος στην ενότητα του προγραμματισμού λέω να δοκιμάσω το scratch.
Το πρόβλημα μου είναι στην Β, που έρχονται παιδιά που δεν έχουν πάρει εφαρμογές στην Α και είναι λίγο αλλού.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ipop

Συγχαρητήρια !
Πολύ καλή ιδέα το ψηφιακό λεύκωμα. Θα το δοκιμάσω και εγώ σαν poject στην Γ Γυμνάσιου.