ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΛΕΣΤΩΝ

Ξεκίνησε από dpats, 04 Ιαν 2019, 01:33:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dpats

Γνωρίζετε αν ο λογικός τελεστής ΚΑΙ έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από τον λογικό τελεστή Η; Αν έχουν την ίδια εκτελούνται από αριστερά προς τα δεξιά. Δηλαδή στην σύνθετη έκφραση
Α Η Β ΚΑΙ Γ, όπου Α, Β, Γ λογικές εκφράσεις

εκτελείται με αυτή τη σειρά
(Α Η Β) ΚΑΙ Γ
ή με αυτή
Α Η (Β ΚΑΙ Γ);

Στο σχολικό βιβλίο δεν αναφέρει κάτι συγκεκριμένο (άρα υπονοεί ότι δεν υπάρχει διάκριση και εκτελούνται από αριστερά προς τα δεξιά), ωστόσο έχω δει σε εξωσχολικό βοήθημα (δεν θυμάμαι σε ποιο) ότι το ΚΑΙ έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από το Η.

Το ΟΧΙ θεωρώ ότι έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από το ΚΑΙ, Η καθώς διαφορετικά δεν θα μπορούσε να εκτελεστεί η έκφραση
Α Η ΟΧΙ Β

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

petrosp13

To και έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από το ή
Αποσαφηνίστηκε πριν 2 χρόνια, αν και δεν θα έπρεπε να χρειάζεται
Πληροφορική έχουμε σπουδάσει όλοι..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

"Στο σχολικό βιβλίο δεν αναφέρει κάτι συγκεκριμένο"  ...
Είσαι βέβαιος  γι αυτό  που γράφεις  ;

Καλή Χρονιά  !

Λαμπράκης Μανώλης

Καλήμερα και καλή χρονιά...

Σίγουρα το αναφέρει στις οδηγίες μελέτης μαθητή.. Δεν το έχω μπροστά μου αλλά είναι στις 4-5 πρώτες σελίδες αν θυμάμαι καλά..

gkatsion

Στις οδηγίες του μαθήματος που ήρθαν στα σχολέία το Φθινόπωρο του 2017 αναφέρει ότι για τους λογικούς τελεστές ισχύει η προτεραιότητα που αναφέρεται στο βιβλίο της Β Λυκείου. Εκεί λοιπόν τους δίνει την εξής σειρά: 1) ΟΧΙ, 2)ΚΑΙ , 3)Η

αυτά...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

andreas_p


dpats

Πράγματι στις οδηγίες μαθήματος στη σελ. 6 αναφέρει
"Στο βιβλίο της Β' ΓΕΛ (ΕΑΕΗΥ σελ 35 στο πλαίσιο για τις Εκφράσεις, δίνεται ιεραρχία των λογικών πράξεων (1. όχι, 2. και 3. ή). Στο Βιβλίο της Γ' δεν αναφέρεται η ιεραρχία των λογικών πράξεων. Είναι δεκτή η ιεραρχία των λογικών πράξεων, όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Β' και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ασκήσεις. Προτείνεται να διδαχθεί η καλή τακτική της χρήσης  παρενθέσεων."

Ευχαριστώ για τις άμεσες απαντήσεις. Καλή χρονιά σε όλους

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους

η ιεραρχία αναφέρεται και στις οδηγίες, αλλά γιατί να μην λάβουμε υπόψη τι οδηγίες μελέτης μαθητή ?? υπάρχει στα χέρια των μαθητών και μπορούμε άμεσα να το "αποδείξουμε" σε κάποια ερώτηση ...σελίδα 12 τελικά ( 4-5 πρώτες που έγραψα παραπάνω  >:D ) .. αντιγράφω από εκεί :

Οι πράξεις σε μια λογική έκφραση εκτελούνται με την παρακάτω ιεραρχία:
1. ΟΧΙ
2. ΚΑΙ
3. Ή

evry

Αν είναι για μια απλή ιεραρχία τελεστών να είμαστε αναγκασμένοι να ψάχνουμε 2-3 διαφορετικά εγχειρίδια και τις οδηγίες που στέλνουν ανά καιρούς άστα να πάνε.
Μήπως να γίνουμε δικηγόροι αντί για καθηγητές?
Επίσης δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιούμε πράγματα που δεν είναι στο σχολικό βιβλίο ή να τα θεωρούμε δεδομένα, ειδικά όταν στο σχολικό βιβλίο αφήνεται να εννοηθεί κάτι άλλο.
Για σκεφτείτε λίγο τον μαθητή που προετοιμάζεται μόνος του και έχει μόνο το βιβλίο και το τετράδιο μαθητή στα χέρια του. (Αλήθεια οι οδηγίες μελέτης έχουν πάει σε όλα τα σχολεία?)
Επίσης προσέξτε λίγο την ακριβή διατύπωση που χρησιμοποιείται:

Στο βιβλίο της Β' ΓΕΛ (ΕΑΕΗΥ σελ 35 στο πλαίσιο για τις Εκφράσεις, δίνεται ιεραρχία των λογικών πράξεων (1. όχι, 2. και 3. ή). Στο Βιβλίο της Γ' δεν αναφέρεται η ιεραρχία των λογικών πράξεων. Είναι δεκτή η ιεραρχία των λογικών πράξεων, όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Β' και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ασκήσεις.
Προτείνεται να διδαχθεί η καλή τακτική της χρήσης  παρενθέσεων


Διαβάζοντας το παραπάνω μου δημιουργούνται οι εξής απορίες (ρητορικές ερωτήσεις μάλλον) :
Γιατί δεν λέει απλά ότι η ιεραρχία των τελεστών είναι όχι, και, ή και να τελειώνουμε?
Γιατί λέει μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ασκήσεις ? Δηλαδή δεν είναι μέρος της θεωρίας?
Και αφού έχουμε ξεκαθαρίσει το θέμα της ιεραρχίας γιατί τότε  Προτείνεται να διδαχθεί η καλή τακτική της χρήσης  παρενθέσεων?
Γιατί δεν προτείνεται το ίδιο και με τους τελεστές της πρόσθεσης και του πολλαπλασιασμού?

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 06 Ιαν 2019, 08:38:21 ΠΜ
γιατί να μην λάβουμε υπόψη τι οδηγίες μελέτης μαθητή ?? υπάρχει στα χέρια των μαθητών
Είσαι σίγουρος ότι υπάρχει?

ΥΓ, Προφανώς δεν διαφωνώ με την ιεραρχία που προτείνεται αλλά η κατάσταση είναι λίγο κάπως, δε νομίζεται?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bugman

Προφανώς το θέμα προτεραιότητας τελεστών το έχουν αφήσει με ασάφεια επίτηδες. Δεν ισχύει σε όλες τις γλώσσες η προτεραιότητα του ΚΑΙ από το Η (το ΟΧΙ είναι άλλη περίπτωση), όπως για παράδειγμα στην ADA και σε ορισμένες γλώσσες τύπου BASIC αλλά και σε υψηλού επιπέδου όπως η Mathematica. Έτσι ο μαθητής όταν αργότερα πιάσει μια άλλη γλώσσα πρέπει να ενημερωθεί για αυτό, ή να καταφύγει στο σίγουρο, τις παρενθέσεις. Να γιατί λέμε για καλή τακτική της χρήσης των παρενθέσεων!

Το ζήτημα θα προκύψει μελλοντικά σε κάποια ερώτηση τύπου Ναι/Όχι με θέμα την προτεραιότητα των λογικών τελεστών. Σε ποια ύλη θα βασιστεί η απάντηση;

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: evry στις 06 Ιαν 2019, 11:08:22 ΠΜ
Είσαι σίγουρος ότι υπάρχει?
ΥΓ, Προφανώς δεν διαφωνώ με την ιεραρχία που προτείνεται αλλά η κατάσταση είναι λίγο κάπως, δε νομίζεται?

Είναι ένα εγχειρίδιο που θεωρητικά έστω πρέπει να υπάρχει στα χέρια όλων των μαθητών ... διαφωνούμε σε αυτό ?? δεν μπορώ να το χρησιμοποιήσω ως παράδειγμα αναφοράς ?? σιγουρος δεν μπορώ να είμαι ούτε για το σχολικό, ούτε για το τετράδιο εργασιών ... είμαστε σίγουροι πως αυτά υπάρχουν παντού ?? κάτι πρέπει να έχουμε ως σημείο αναφοράς, δεν γίνεται διαφορετικά .. αν κάπου δεν το έχουν λάβει οι μαθητές, είναι άλλη συζήτηση νομίζω ..