Θέματα 2007 ??

Ξεκίνησε από lsourtzo, 12 Απρ 2007, 11:43:03 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lsourtzo

Πέρσι περίπου τέτοια εποχή ανοίξαμε ένα θέμα σχετικά με το τι πιστεύουμε εμείς ότι θα μπορούσε να πέσει στις εξετάσεις …
Ακόμα και αν δεν πέφτουμε μέσα πάντα … για πολλούς από εμάς πιστεύω (επειδή κανείς δεν είναι τέλειος) είναι μία καλή ευκαιρία να διαπιστώσουν κατά πόσον υπάρχουν κενά σε κομμάτια διδασκαλία που θα έπρεπε να έχουμε δώσει βάση αλλά τελικά δεν δώσαμε όσο χρειάζεται.

Ανοίγω το θέμα αυτό λοιπόν φέτος πιστεύοντας ότι ο ένας μπορεί να βοηθήσει τον άλλων πονηρεύοντας τον για θέματα που μπορεί να του είχαν διαφύγει.

Και μιας και το ξεκίνησα να πω και εγώ μία άποψη.

Α.) Πιστεύω ότι φέτος από θεωρεία θα μπορούσε να εξεταστεί το 1ο κεφάλαιο που έχει παραμεληθεί πολύ ή το 4ο κεφάλαιο που δεν έχει εξεταστεί ποτέ.

Β) Πιστεύω ότι θα δούμε και φέτος διάγραμμα ροής αλλά ίσος στο θέμα 1ο και ότι το θέμα 2ο θα επανέλθει στα προ 2ετίας επίπεδα.

Γ) Σαν θεωρεία τέλος πιστεύω ότι θα μπορούσε να εξεταστεί μετατροπή δομής επιλογής από μία μορφή σε μία άλλη … πολλαπλή σε εμφωλευμένη ή πολλαπλή σε επέλεξε ίσως.

Δ) Επίσης στην σελίδα 180 το κομμάτι που αναφέρει τους κανόνες για την σωστή λειτουργία των εμφωλευμένων βρόχων.

Ε) Σελ. 65 ποτε κάνουμε σειριακή αναζήτηση.

Αυτά από εμένα.
Πραγματικά περιμένω με ενδιαφέρων τις δικές σας απόψεις επί του θέματος.

Με τιμή
Σουρτζόπουλος Λεωνίδας.

Ps. Δεν θα ήθελα να τα αναφέρουμε σαν sos θέματα … ας πούμε ότι είναι θέματα που πιστεύουμε ότι κάποια στιγμή θα έπρεπε να εξεταστούν και δεν έχει γίνει ακόμα.

evry


   Από το 4ο κεφάλαιο τι μπορούν να ρωτήσουν τα παιδιά? και να έχει φυσικά κάποια διδακτική αξία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Το 4ο κεφάλαιο γιατί υπάρχει στην ύλη;
Έχει κάποιος κάποια απάντηση;
Δεν έχει πέσει ποτέ κάτι, δεν έχει τίποτα ουσιώδες, αναπτύσσει θέματα που εξηγούνται καλύτερα σε παραγράφους εκτός ύλης

Όσο για θέματα, θεωρώ ότι είναι αυτονόητο ότι θα πέσουν υποπρογράμματα, όπως και κάθε χρόνο από εδώ και πέρα
Για θεωρία, δεν έχω προγνώσεις. Έτσι κι αλλιώς πρέπει να την γνωρίζουν από την αρχή ως το τέλος άριστα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Laertis

Αυτή την ερώτηση για το 4ο Κεφάλαιο την έχω κι εγώ όπως και όλοι οι συνάδελφοι φαντάζομαι... :o

Η εξήγηση νομίζω βρίσκεται στο βαθμό σοβαρότητας της ομάδας ή όποιου άλλου "βγάζει" την εξεταστέα ύλη στο Υπουργείο. Και ο βαθμός αυτός είναι χαμηλός γιατί δεν βλέπω κάποια διδακτική ή άλλη αξία στο 4ο Κεφ. έτσι όπως μπαίνει στην ύλη.

Προφανώς το 4ο Κεφ. σελ 81-84 είναι απομεινάρι (..μιας ημέρας) απο το παρελθόν όπου υπήρχε στην ύλη και η μέθοδος της Δυαδικής αναζήτησης. Γιατί την έβγαλαν δε ξέρω εδώ και 5 χρόνια αλλά απέμεινε το ..υπόλοιπο. Φαντάζομαι ότι κανείς δεν ασχολήθηκε ή σκέφτηκε σοβαρά τους λόγους για τους οποίους υπάρχει με αυτό τον τρόπο στην ύλη.

Γιατί υπάρχει στην ύλη ρωτάτε ; Είναι απλή η απάντηση... Copy Paste απο πέρυσι , αυτό απλά. Δε μπορώ να βρώ κανένα άλλο λόγο.

Μη ξεχνάτε ότι και μέχρι πριν 2 χρόνια τα υποπρογράμμα ήταν στην ύλη μέχρι τη σελίδα 215, έχοντας εκτός τις τυπικές και πραγματικές παραμέτρους και τον τρόπο μεταβίβασης τιμών. Το πιο σοβαρό και κρίσιμο σημείο δηλαδή ... Αυτό πέρασαν 4-5 χρόνια έτσι και το διόρθωσαν απο το 2005 και μετά.

Χρόνια πολλά σε όλους τους συναδέλφους και καλή δύναμη για τη συνέχεια  ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

EleniK

Συνάδελφοι καλησπέρα και Χρόνια πολλά. :angel:
Εγώ θα πρότεινα:

Θεμα 1ο
θεωρια απο 3ο: λειτουργίες, κατηγορίες δεδομένων και απο 6ο πλεονεκτήματα δομημένου,10: χαρακτηριστικά υποπρογραμματων, 1ο:λόγοι ανάθεσης προβλήματος σε υπολογιστή ή κατι με τα κριτήρια που χωρλιζονται τα προβλήματα σε κατηγορίες. Έξυπνη εμφωλευμένη μετατροπή 2 δομων επαν σε μια. Δλδ Για με Αρχη_επαν σε Όσο.

Θέμα 2ο
Τι εμφανίζει είτε με εμφωλευμένες επαναληψεις είτε με πρόγραμμα και υποπρογραμμα/τα

Θέμα 3ο
Πρόγραμμα - συνάρτηση - διαδικασία με πίνακες (ίσως με κλιμακωτή)

Θέμα 4ο
Άσκηση συνδυαστική με Όσο ή Αρχή Επαν.Βασικά να μην γινεται με πίνακες.

Βασικά το 4ο κεφάλαιο κανείς δεν έχει καταλάβει γιατί υπάρχει. Αν είναι να υπάρχει στην υλη να υπάρχει σωστά, δλδ και με αποδοτικότητα αλγορίθμου κλπ, αλλά μεσα σε μια χρονιά δεν γίνεται αυτό.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

lsourtzo

Συνάδελφοι θα διαφωνήσω μαζί σας ως προς το κεφάλαιο 4.
Υποτίθεται ότι υπάρχει για να συνδέσει τους αλγόριθμους που μέχρι εκείνη την στιγμή διδάσκονται οι μαθητές με τα προγράμματα που έρχονται μετά …

Συμφωνώ όμως ότι είναι τόσο κακόγραμμένο και τόσο λίγο (μόνο 2 παράγραφοι) που δεν μπορεί να παίξει τον ρόλο για τον οποίο προορίζετε.
Παρόλα αυτά … δεν παύει να είναι στην ύλη … και ως εκ τούτου κάθε χρονιά που περνάει και δεν πέφτει θέμα από αυτό το κεφάλαιο να γίνετε όλο και ποιο πιθανό να το βρούμε κάποια στιγμή μπροστά μας.

ΙΜΟ πιστεύω ότι παρόλο που είναι εξαιρετικά κακογραμμένο υπάρχουν 2 – 3 πράγματα που θα μπορούσαν να ερωτηθούν, είτε με μορφή ερώτησης ανάπτυξης είτε με μορφή Σ - Λ.
Τα παραθέτω παρακάτω αντεγραμμένα από το βιβλίο του μαθητή.

Ερώτηση 1η

Η ανάλυση ενός προβλήματος σε ένα σύγχρονο υπολογιστικό περιβάλλον περιλαμβάνει:
_ την καταγραφή της υπάρχουσας πληροφορίας για το πρόβλημα,
_ την αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του προβλήματος,
_ την αποτύπωση των συνθηκών και προϋποθέσεων υλοποίησής του
και στη συνέχεια:
_ την πρόταση επίλυσης με χρήση κάποιας μεθόδου, και
_ την τελική επίλυση με χρήση υπολογιστικών συστημάτων.

Ερώτηση 2η

Γενικότερα, οι μέθοδοι ανάλυσης και επίλυσης των προβλημάτων παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους εξής λόγους:
_ παρέχουν ένα γενικό πρότυπο κατάλληλο για την επίλυση προβλημάτων ευρείας κλίμακας,
_ μπορούν να αναπαρασταθούν με κοινές δομές δεδομένων και ελέγχου (που υποστηρίζονται από τις περισσότερες σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού),
_ παρέχουν τη δυνατότητα καταγραφής των χρονικών και “χωρικών” απαιτήσεων της μεθόδου επίλυσης, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει επακριβής εκτίμηση των αποτελεσμάτων.

Ερώτηση 3η

Η τυποποίηση αυτή σε κάποιο βαθμό διευκολύνει στην ένταξη κάποιου προβλήματος στην αντίστοιχη κατηγορία επίλυσής του (όπου αυτό είναι δυνατό). Γενικότερα, κάθε τεχνική χρειάζεται να υποστηρίζει τα εξής:
_ να αντιμετωπίζει με τα δικό της τρόπο τα δεδομένα,
_ να έχει τη δική της ακολουθία εντολών και
_ να διαθέτει τη δική της αποδοτικότητα.

lsourtzo

Παράθεση από: EleniK στις 12 Απρ 2007, 10:31:37 ΜΜ
Έξυπνη εμφωλευμένη μετατροπή 2 δομων επαν σε μια. Δλδ Για με Αρχη_επαν σε Όσο.
έχει είδη εξεταστεί 2 φορές στο παρελθόν ...
νομίζεις ότι θα ήταν πιθανό να το ξαναρωτήσουν ??
συμφωνώ ως προς το ότι μπορεί να πέσει μετατροπή ... αλλά νομίζω ότι δεν θα βάλουν την "Για" πάλι ...

EleniK

@lsourtzo

Συνάδελφε έχει πέσει πολλές φορές συμφωνώ. Παρόλαυτα είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σαν θέμα. Μπορεί ίσως όχι με Για (αν και την βάζουν γιατί και δεν φαίνεται η συνθήκη και πρέπει να βάλουν την αρχική τιμή και το βήμα που συνήθως ξεχνάνε). Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό, ήθελα απλά να παραθέσω τη λογική του να βάλουν τις 2 εμφωλευμένες και να ζητούν πλήρη μετατροπή στην τρίτη δομη επανάληψης. Μπορεί να πέσει ακόμα και στοίβα και ουρά (όπως στις επαναληπτικές των ημερησίων πέρσυ)
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

chaos

Καλησπέρα συνάδελφοι..

Στη θεωρία αυτό που φοβάμαι είναι η μετατροπή εμφωλευμένων δομών (επανάληψης- επιλογής) σε διάγραμμα ροής.
Και τι θα λέγατε για μετατροπή μη Δομημένου Προγράμματος σε Δομημένο?
Σε ότι αφορά τις ασκήσεις πάνω-κάτω τα ίδια... Θα εξετάσουν τα πάντα..!!

Σωτήρης

evry


    Ναι αλλά ποιός είναι ο διδακτικός στόχος που επιτυγχάνεται από τα παρακάτω; Η αποστήθιση; Γιατί μόνο αυτό βλέπω
Ο μόνος τρόπος να ελέγξεις αν ο μαθητής γνωρίζει τα παρακάτω είναι να του θέσεις ένα πρόβλημα και να δεις τον τρόπο σκέψης του κατά τη διαδικασία επίλυσης.
    Το να μάθει κάποιος απέξω τα παρακάτω δε σημαίνει ότι ξέρει να λύνει ένα πρόβλημα.

Τέλος πάντων η γνώμη μου είναι ότι συγκεκριμένη παράγραφος κακώς είναι εντός ύλης. ή πρέπει να τη βγάλουν ή να προσθέσουν στην ύλη όλο το κεφάλαιο 4.

ΥΓ. Αν και έτσι όπως τα βλέπω τα πράγματα θα βγάλουν το μάθημα από τις πανελλήνιες και δεν θα υπάρχει λόγος να διαφωνούμε πλέον :(


Παράθεση από: lsourtzo στις 13 Απρ 2007, 09:46:24 ΠΜ

Ερώτηση 1η

Η ανάλυση ενός προβλήματος σε ένα σύγχρονο υπολογιστικό περιβάλλον περιλαμβάνει:
_ την καταγραφή της υπάρχουσας πληροφορίας για το πρόβλημα,
_ την αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του προβλήματος,
_ την αποτύπωση των συνθηκών και προϋποθέσεων υλοποίησής του
και στη συνέχεια:
_ την πρόταση επίλυσης με χρήση κάποιας μεθόδου, και
_ την τελική επίλυση με χρήση υπολογιστικών συστημάτων.

Ερώτηση 2η

Γενικότερα, οι μέθοδοι ανάλυσης και επίλυσης των προβλημάτων παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους εξής λόγους:
_ παρέχουν ένα γενικό πρότυπο κατάλληλο για την επίλυση προβλημάτων ευρείας κλίμακας,
_ μπορούν να αναπαρασταθούν με κοινές δομές δεδομένων και ελέγχου (που υποστηρίζονται από τις περισσότερες σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού),
_ παρέχουν τη δυνατότητα καταγραφής των χρονικών και “χωρικών” απαιτήσεων της μεθόδου επίλυσης, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει επακριβής εκτίμηση των αποτελεσμάτων.

Ερώτηση 3η

Η τυποποίηση αυτή σε κάποιο βαθμό διευκολύνει στην ένταξη κάποιου προβλήματος στην αντίστοιχη κατηγορία επίλυσής του (όπου αυτό είναι δυνατό). Γενικότερα, κάθε τεχνική χρειάζεται να υποστηρίζει τα εξής:
_ να αντιμετωπίζει με τα δικό της τρόπο τα δεδομένα,
_ να έχει τη δική της ακολουθία εντολών και
_ να διαθέτει τη δική της αποδοτικότητα.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

Υπάρχει περίπτωση να πέσει θέμα μετατροπής κώδικα με GOTO σε ισοδύναμο με χρήση δομημένου προγ/μού?

Εγώ πάντως είμαι αρνητικός σε τέτοιου είδος θέμα...
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

lsourtzo

και εγώ είμαι κάθετος ότι δεν θα έπρεπε ...
αλλά ....
καλού κακού τους έχω κάνει 1-2 παραδείγματα ... χωρίσ αυτό να συμένει ότι δεν θα ήταν απαράδεκτοι άμα το ρώταγαν !!

NiColas1957


Γιατί ισχυρίζεσαι ότι θα βγάλουν το μάθημα από τις Πανελλήνιες ??
Ξέρεις κάτι συγκεκριμένο  :-\??


Θέματα: 
Θεωρία ….. πχ Πρόγραμμα για Πολλαπλασιασμό αλλά Ρωσικά, και
παρουσίαση αλγορίθμου για Push Pop , Εισαγωγή Εξαγωγή
Είναι «τραβηγμένο» αλλά θα μπορούσαν να το θεωρήσουν ως θεωρία και όχι άσκηση!

Ασκήσεις ……  επιτέλους μια Συγχώνευση (νομίζω η μόνη λειτουργία που δεν έχουν εξετάσει)
Χρήση υποπρογραμμάτων στο 4ο θέμα με τους πίνακες
Πχ Διάβασμα Πίνακα με διαδικασία, εμφάνιση πίνακα με διαδικασία, και κάποια Συνάρτηση πχ για να βρεθεί πχ ο μέσος όρος κάθε γραμμής του πίνακα.

Τέλος σκέπτομαι και το να ζητήσουν μια ταξινόμηση ή έστω αναζήτηση αλλά με «έξυπνο τρόπο»,  δηλαδή με όσο το δυνατόν λιγότερες αναζητήσεις.

Κάτι πρέπει να γίνει ώστε να ξεχωρίσουν οι πραγματικά διαβασμένοι μαθητές
10% +  Αριστούχοι πιστεύω είναι πολλοί !

NiColas



Παράθεση από: evry στις 13 Απρ 2007, 03:46:19 ΜΜ



ΥΓ. Αν και έτσι όπως τα βλέπω τα πράγματα θα βγάλουν το μάθημα από τις πανελλήνιες και δεν θα υπάρχει λόγος να διαφωνούμε πλέον :(

[/quote]

kostafe2

θεωρια:
πολλαπλασιασμος αλα ρωσικα,ολισθηση
λειτουργίες που μπορεί να εκτελέσει ένας υπολογιστής
προγραμματισμός οδηγούμενος από τα γεγονότα και οπτικός προγραμματισμός
τυπικες και πραγματικες παραμετροι
μετατροπη απο μη δομημένο σε δομημένο

ασκησεις:
κλιμακωτη
συνχωνευση πινακων
πινακες με υποπρογράμματα
πινακες( Άσκηση Συχνότητας)


lsourtzo

Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜολισθηση
??
Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜτυπικες και πραγματικες παραμετροι
δεν έπεσε πέρσι ???
Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜμετατροπή από μη δομημένο σε δομημένο
νομίζει αλήθεια ότι θα μπορούσαν να το βάλουν ...

Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜ
ασκησεις:
κλιμακωτη
συνχωνευση πινακων
πινακες με υποπρογράμματα
πινακες( Άσκηση Συχνότητας)
ʼσκηση Συχνοτήτων νομίζω και εγώ ότι θα μπορούσε να μπει .. αλλά σαν ένα δύσκολο θέμα 3 ...
δεν νομίζω ότι θα το έβαζαν σαν υπό-ερώτημα του 4 ... εκτός και αν ... είναι τελευταίο και πιάνει λίγες μονάδες ... 




takis76

Χαίρεται συνάδελφοι,
Γιατί έχω μείνει με την εντύπωση ότι η συγχώνευση πινάκων και η δυαδική αναζήτηση είναι εκτός ύλης ως αλγόριθμοι; (παραμένουν εντός ύλης ως θεωρία). Πάντως μια άσκηση συχνότητας αν και το θεωρώ εξεζητημένο θέμα είναι μια καλή περίπτωση για να ξεφύγουμε απο τα τετριμένα

kostafe2


Παράθεση από: lsourtzo στις 17 Απρ 2007, 11:27:27 ΠΜ
Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜολισθηση
??

δεν θα μπορουσε να ρωτηθει τι ειναι ολισθηση??

Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜτυπικες και πραγματικες παραμετροι
δεν έπεσε πέρσι ???

περισυ επεσαν οι κανονες των παραμετρων, και οχι ποιες ειναι οι τυπικες και πραγματικες παραμετροι.

Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜμετατροπή από μη δομημένο σε δομημένο
νομίζει αλήθεια ότι θα μπορούσαν να το βάλουν ...

ξερω και εγω?? υποθετω...

Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜ
ασκησεις:
κλιμακωτη
συνχωνευση πινακων
πινακες με υποπρογράμματα
πινακες( Άσκηση Συχνότητας)
ʼσκηση Συχνοτήτων νομίζω και εγώ ότι θα μπορούσε να μπει .. αλλά σαν ένα δύσκολο θέμα 3 ...
δεν νομίζω ότι θα το έβαζαν σαν υπό-ερώτημα του 4 ... εκτός και αν ... είναι τελευταίο και πιάνει λίγες μονάδες ... 

δεν μιλουσα για συγκεκριμένο θεμα, απλα εαν το βαλουν πιστευω για 4ο



kostafe2

Παράθεση από: takis76 στις 17 Απρ 2007, 12:37:31 ΜΜ
Χαίρεται συνάδελφοι,
Γιατί έχω μείνει με την εντύπωση ότι η συγχώνευση πινάκων και η δυαδική αναζήτηση είναι εκτός ύλης ως αλγόριθμοι; (παραμένουν εντός ύλης ως θεωρία). Πάντως μια άσκηση συχνότητας αν και το θεωρώ εξεζητημένο θέμα είναι μια καλή περίπτωση για να ξεφύγουμε απο τα τετριμένα

φιλε τακη

ετσι νομιζα και εγω πριν λιγα χρονια αλλα αφου υπαρχει λυμενη ασκηση στο τετραδιο του μαθητη πανω στην συγχωνευση πινακων μαλλον ειναι και πιθανο θεμα.

ασκηση συχνοτητας εχει πέσει το 2004 στις επαναληπτικες του εσπερινου.μπορει να ειναι η ωρα της και για φετος στου ενιαίου.

lsourtzo

Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 01:02:37 ΜΜ
ετσι νομιζα και εγω πριν λιγα χρονια αλλα αφου υπαρχει λυμενη ασκηση στο τετραδιο του μαθητη πανω στην συγχωνευση πινακων μαλλον ειναι και πιθανο θεμα.

ασκηση συχνοτητας εχει πέσει το 2004 στις επαναληπτικες του εσπερινου.μπορει να ειναι η ωρα της και για φετος στου ενιαίου.
για την συχνότητα συμφωνώ πλήρως ... είναι πολύ πιθανό θέμα ...
αλλά για την δυαδική αναζήτηση θεωρώ ότι θα ήταν φαουλ να την βάλουν ...



takis76

Επειδη και περσι ειχε γινει ενα αντιστοιχο ζητημα τους αλγοριθμους της συγχωνευσης και της δυαδικης και το συμπερασμα κυριως απο τους "παλιους" του στεκιου ηταν οτι ειναι εκτος υλης ας απαντησει καποιος εγκυρα για το πραγματικα ισχυει

papaluk

καλησπέρα,

θεωρώ πιθανά θέματα θεωρίας (ανάπτυξης)
1.κανόνες εμφωλευμένων βρόγχων επανάληψης
2. οπτικός, οδηγούμενος από γεγονός, αντικειμενοστραφής ή δομημένος προγραμματισμός
3. διαφορές συνάρτησης-διαδικασίας

στο 1ο θέμα πέρα απο Σ-Λ και αντιστοίχιση υπάρχουν τα θέματα με κριτήρια που ικανοποιεί αλγόριθμος (έχουν 2 χρόνια να τα βάλουν) και η απορία μου πότε δεν ικανοποιείται αποτελεσματικότητα πχ άγνωστη εντολή ΣΒΗΣΕ χ, πότε έξοδος..όταν δεν έχω καμμία εντολή της δομής ακολουθίας ?
μετατροπές από πολλαπλή σε απλές, για σε οσο και ανάποδα (πιο δύσκολο). Απορία μου στο σχολικό αναφέρει η πολλαπλή μπορεί να μετατραπεί σε εμφωλευμένες..πως??

στο 2ο θέμα με την GOTO μπορούν να εξετάσουν ταυτόχρονα και διάγραμμα ροής, ενώ θεωρώ πιθανό τι εμφανίζει με συνάρτηση διαδικασία και διαγράμμα ροής ή ποιες από τις μεταβλητές είναι τυπικές πραγματικές παράμετροι

στο 3ο θέμα δομή επανάληψης με διαδικασία και συνάρτηση

στο 4ο θέμα όπως ειδα και στα θέματα του οεφε βάλανε σε δισδιαστατο ταξινόμηση κατα γραμμές..καλό!! καλό θέμα αναζήτηση σε διασδιάστατο και αντιγραφή συγκεκριμένων στοιχεών σε μονοδιάστατο και στη συνέχεια πολλά μπορουν να ακολουθήσουν..γενικά μου έχει κάτσει η αντιγραφή ή το άθροισμα ή οτιδηποτε συγκεκριμένων στοιχεών.. πχ σε δισδιάστο άθροισμα κατά γραμμές μόνο των τελευταίων 5 κτλ

ελπιζω να μην κούρασα

τελευταία απορία αναφέρει το σχολικό στο κεφάλαιο 9 ότι η σειριακή αναζήτηση χρησιμοποιείται υποχρεωτικά σε μη ταξινομημένους...δηλαδή σε Σ-Λ τι θα βάζατε στο παραπάνω? προφανώς το υποχρεωτικά αναφέρεται στο ότι δεν μπορεί η δυαδική σε μη ταξινομημένους, δηλαδή αν έχω αταξινόμητο υποχρεωτικά σειριακή..αλλά νομίζω ενέχει ασάφεια

lsourtzo

Παράθεση από: papaluk στις 20 Απρ 2007, 02:02:12 ΜΜ
στο 2ο θέμα με την GOTO μπορούν να εξετάσουν ταυτόχρονα και διάγραμμα ροής, ενώ θεωρώ πιθανό τι εμφανίζει με συνάρτηση διαδικασία και διαγράμμα ροής ή ποιες από τις μεταβλητές είναι τυπικές πραγματικές παράμετροι
τι εννοείς ???
λίγο μπερδεμένο ακούγεται ???
διάγραμμα ροής σε εντολές goto ή με συναρτήσεις ???
και πως θα γράψεις τα κάλεσε των διαδικασιών ???


papaluk

ένα θέμα μετατροπή goto σε δομημένο, εφόσον πρώτα κάνεις το διάγραμμα ροής οπότε η λύση είναι πιο εύκολη και εξετάζεις τόσο την GOTO όσο και αν ξέρεις να φτιάχνεις διάγραμμα ροής και στη συνέχεια το διάγραμμα να το κάνεις κώδικα

το άλλο θέμα άσχετο με το πρώτο, διάγραμμα ροής σε κώδικα με συνάρτηση-διαδικασία, που βέβαια είναι λίγο τραβηγμένο..διότι ουσιαστικά πρέπει να φτιάξεις δύο διαγράμματα ροής.. ένα για το κυρίως και ένα για το υποπρόγραμμα και να τα ενώσεις

lsourtzo

Συγχώρεσε με αλλά ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς ???

Καταρχάς τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η goto που αναφέρετε μία φορά σε μία και μόνο σελίδα του βιβλίου και μάλιστα υπό μορφή παραδείγματος, θα μπορούσε να μπει σαν 2ο θέμα … να εξεταστεί δηλαδή για 20 μονάδες στα 100??? ή ακόμα και 10 ???

Όσο αναφορά το δεύτερο θέμα που αναφέρεις …και πως ακριβός θα γίνετε η σύνδεση των διαγραμμάτων ???
Την εντολή κάλεσε ας πούμε με τη σχήμα  θα την έβαζες σε διάγραμμα ροής.

papaluk

Όσο αφορά την GOTO έχει άσκηση στο τετράδιο μαθητή και όσα χρόνια την διδάσκω βλέπω ότι οι μαθητές για κάποιο άγνωστο λόγο λένε "ωραίο θέμα" και κατέληξα στο ότι έχει ενδιαφέρον διότι την προσεγγίζεις με διάγραμμα ροής και στη συνέχεια από διάγραμμα, τον κώδικα..( με έναν σμπάρο δυο τρυγόνια). Επιπλέον συνειδητοποιούν για πιο λόγο μια ή περισσότερες GOTO κάνουν τον κώδικα αδόμητο οπότε δικαιολογείται και η έκφραση μάυρο πρόβατο που ομοίως τους έχει χαραχτεί βαθυά στο μυαλό  :) , κάθε φορά που αναφέρω GOTO ακούω κάποιον να βελάζει  :)

Στο θέμα με τη συνάρτηση δεν υπάρχει πρόβλημα εφόσον δεν έχεις κάλεσε..αλλά πρέπει να φτιάξεις και διάγραμμα συνάρτησης.. Αν έχεις ΚΑΛΕΣΕ ( όπως προανέφερα τραβηγμένη άσκηση) πρέπει να στείλεις τον κώδικα στο διάγραμμα ροής διαδικασίας (στο αρχή) και όταν τελειώσει η διαδικασία να επιστρέψεις πάλι τον κώδικα ( δεν ξέρω αν αυτός είναι ο σωστός τρόπος)..το ανέφερα επειδή μαθητής έκανε απορία πως γίνεται το διάγραμμα και τους έδωσα λύση που σου αναφέρω..

Αν μπορείς δώσε μου την άποψη σου και για τις άλλες απορίες που έχω στο αρχικό μήνυμα σχετικά με υποχρεωτικά σειριακή και τα κριτήρια που ικανοποιεί αλγόριθμος   

Peandbal

Πολύ καλό θέμα για ανάπτυξη θεωρίας κατά την άποψή μου θα ήταν και το "Η χρήση στοίβας στην κλήση διαδικασιών" σελ.219  >:D

alex

Mporei kapoios na anaferei ena paradeigma askisis me sugxwneusi?

petrosp13

Για μια εταιρεία έχουμε στην διάθεση μας τα ονόματα και τους μισθούς των εργαζομένων της. Η εταιρεία προβαίνει σε εξαγορά μιας άλλης εταιρείας, για την οποία έχουμε αντίστοιχους πίνακες. Να δημιουργηθούν οι ενοποιημένοι πίνακες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry


  Και που λέει ότι ο μαθητής πρέπει να χρησιμοποιήσει τον αλγόριθμο της συγχώνευσης που δίνεται στο τετράδιο του μαθητή και δε μπορεί απλά να αντιγράψει τους πίνακες σε έναν τρίτο και να τον ταξινομήσει?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Παράθεση από: evry στις 27 Απρ 2007, 02:52:29 ΜΜ

  Και που λέει ότι ο μαθητής πρέπει να χρησιμοποιήσει τον αλγόριθμο της συγχώνευσης που δίνεται στο τετράδιο του μαθητή και δε μπορεί απλά να αντιγράψει τους πίνακες σε έναν τρίτο και να τον ταξινομήσει?

Εγώ αυτό τους προτείνω να κάνουν  ::) ::)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

NiColas1957

Να υποθέσω δηλαδή ότι όσοι διδάσκουμε τον αλγόριθμο της συγχώνευσης
απλά είμαστε κουτοί και κακοί διότι ταλαιπωρούμε τους μαθητές μας ?
Προσωπικά ελπίζω ΑΝ ζητηθεί συγχώνευση, να ζητηθεί ο αλγόριθμος της συγχώνευσης , και όχι ….. ο φυσαλίδας!
Και τελικά κάποιοι βαθμολογητές θα βρουν τρόπο να εκτιμήσουν την προσπάθεια κάποιων παιδιών. 
Πως μπορούν να το κάνουν, πχ σε μια ερώτηση ανάπτυξης, να μην απαιτήσουν να έχει γράψει ο μαθητής τα πάντα ακριβώς ως παπαγάλος και να του δώσουν τα μόρια που παίρνει η ερώτηση έστω και αν τα γράφει «με δικά του λόγια»!

NiColas1957

Από Τσιιωτάκης P.  Β τεύχος,  1.131 σελ 176
Η επιτροπή Τηλεπικοινωνιών του κρατιδίου ΒΒΟ ζήτησε από τις 2 εταιρείες κινητή τηλεφωνίας να εκδώσουν τηλεφωνικό κατάλογο.  Οι εταιρείες δεσμεύτηκαν να παραδώσουν στην επιτροπή, σε ηλεκτρονική μορφή, δύο πίνακες από τους οποίους ο ένας θα περιέχει τα ονόματα των συνδρομητών και (ταξινομημένα σε αύξουσα διάταξη) και ο άλλος τα αντίστοιχα τηλέφωνά τους. Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα συγχωνεύει τους τέσσερις πίνακες σε δύο νέους που θα περιέχουν τα ονόματα όλων των συνδρομητών (ταξινομημένα) και τα αντίστοιχα τηλέφωνά τους.

Και μια ακόμα από NiColas ….
Δύο λύκεια μίας πόλης αποφασίζουν να πάνε πενθήμερη εκδρομή μαζί. 
Σε πίνακα Α[135] και πίνακα Β[170] έχουμε τα ονόματα των μαθητών κάθε λυκείου ταξινομημένα κατά αύξουσα τάξη.  Να συγχωνεύσετε τους πίνακες σε ένα πίνακα Γ και να εκτυπώσετε λίστες με τα ονόματα των μαθητών όπως αυτοί θα καθίσουν σε πούλμαν των 45 θέσεων κατά αλφαβητική σειρά.  Πόσα πούλμαν θα χρησιμοποιηθούν?   Πώς ονομάζονται οι μαθητές που θα καθίσουν στο τελευταίο πούλμαν και πόσοι είναι αυτοί?

P.Tsiotakis


Η άσκηση στο προαναφερθέν βιβλίο (και η όλη συζήτηση για τη συγχώνευση) προκύπτει από την παράγραφο 3.9.2 του βιβλίου καθηγητή (σελίδα 94) και βέβαια από την αναφορά στη σελίδα 200 του σχολικού βιβλίου (παράγραφος 9.4)

Η συγχώνευση πάντως είναι η μόνη από τις τυπικές επεξεργασίες των πινάκων (παράγραφος 9.4) που δεν έχει ζητηθεί σε άσκηση...

Με εκτίμηση,

Wizard

Έχει μπει ποτέ θέμα στις πανελλήνιες, του οποίου η λύση να βρίσκεται μόνο στο τετράδιο μαθητή, όπως η συγχώνευση; Γιατί αν δεν έχει μπει, θεωρώ αδύνατο να ζητηθεί ο αλγόριθμος συγχώνευσης του τετραδίου. Επίσης, αποδεχόμαστε κάθε λύση που είναι σωστή και δικαιολογείται, άρα είτε χρησιμοποιηθεί ο αλγόριθμος συγχώνευσης είτε ταξινομηθεί ο νέος πίνακας, πρέπει να δοθούν οι ίδιες μονάδες, γιατί καλώς ή κακώς δεν εξετάζεται η βέλτιστη λύση και πρέπει να το αποδεχτούμε. Όπως στη σειριακή αναζήτηση, είτε σταματάει ο αλγόριθμος όταν βρεθεί το στοιχείο είτε σαρωθεί όλος ο πίνακας, οι ίδιες μονάδες δίνονται.

P.Tsiotakis

#34
Σύμφωνοι, δεν μπορεί να ζητηθεί συγκεκριμένος αλγόριθμος (πχ μπορείς να λύσεις με Για τη σειριακή), απλά επισήμανα το σημείο του διδακτικού πακέτου που υπάρχει ο αλγόριθμος. Μπορεί να ζητηθεί κάτι από το τετράδιο μαθητή: είναι μέρος του διδακτικού πακέτου

Ωστόσο, θα έρθει κάποια στιγμή που ΔΕ θα μπορεί κάποιος να λύσει τόσο εύκολα την άσκηση με Για αντί Όσο ...

πχ έχω πίνακα μισθών ταξινομημένο με φθίνουσα διάταξη και θέλω να εντοπίσω τον μικρότερο μισθό στο διάστημα [500, 600].... και πολλά άλλα τέτοια ερωτήματα

Εδώ δεν τίθεται θέμα βέλτιστης λύσης, αλλά σωστής λύσης

Η προσπάθεια των παιδιών είναι σεβαστή, αλλά κάπως πρέπει να υπάρχει και διαβάθμιση της βαθμολογίας. Όλοι μας έχουμε δει καλούς και λιγότερο καλούς μαθητές και δε γίνεται να παίρνουν όλοι τον ίδιο βαθμοί, έτσι δεν είναι; Και μεις από τη μεριά μας τους στέλνουμε στον εύκολο δρόμο ("πάρε Για για σειριακή, το ίδιο είναι..."), αλλά...

Με εκτίμηση,

Wizard

Δε διαφωνώ με αυτά που λες, αλλά όπως είναι έτσι οι πανελλήνιες, διαφωνώ με τη διαβάθμιση της βαθμολογίας, γιατί "κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή". Κι εγώ θα προτιμούσα να ξεχωρίζει ο απόλυτα σωστός από αυτόν που πάει "μέσω Λαμίας" στη λύση, αλλά με αυτούς τους κανόνες "παίζουμε" δυστυχώς.

Επίσης, στο τετράδιο μαθητή υπάρχει άσκηση για μετατροπή αδόμητου αλγορίθμου σε δομημένο. Άρα, και αυτό μπορεί να ζητηθεί αν δεχτούμε ότι μπορεί να ζητηθεί συγχώνευση.

evry


  Νομίζω τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η ύπαρξη του αλγορίθμου της συγχώνευσης έχει να κάνει με την αποδοτική λύση του ομώνυμου προβλήματος, και αφού η απόδοση είναι εκτός ύλης, όχι μόνο δε μπορείς να αναγκάσεις κάποιον μαθητή να απαντήσει με τον αλγόριθμο που δίνεται στο τετράδιο του μαθητή, αλλά δε μπορείς να δώσεις περισσότερες μονάδες (άσχετα αν πολλοί το κάνουμε παράτυπα καμιά φορά) σε αυτόν που θα δώσει μια έξυπνη και γρήγορη λύση έναντι αυτού που θα δώσει την λύση που θα διεκδικεί όσκαρ χαζομάρας αλλά θα δουλεύει.
      Αυτές νομίζω είναι και οι οδηγίες που θα δίνονται στα βαθμολογικά κέντρα.
   Για να μην παρεξηγηθώ, δε λέω να μην διδάσκουμε τον αλγόριθμο της συγχώνευσης, προφανώς και πρέπει. Αυτό που λέω είναι ότι δε μπορούν να το ζητήσουν από τους μαθητές. Η μόνη περίπτωση είναι να τους δώσουν μια λεκτική περιγραφή και να ζητήσουν τον αλγόριθμο. Αυτό όμως για πανελλήνιες είναι πολύ επικίνδυνο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alex

Yparxoyn pouthena luseis gi auta???

Παράθεση από: NiColas1957 στις 27 Απρ 2007, 09:49:55 ΜΜ
Από Τσιιωτάκης P.  Β τεύχος,  1.131 σελ 176
Η επιτροπή Τηλεπικοινωνιών του κρατιδίου ΒΒΟ ζήτησε από τις 2 εταιρείες κινητή τηλεφωνίας να εκδώσουν τηλεφωνικό κατάλογο.  Οι εταιρείες δεσμεύτηκαν να παραδώσουν στην επιτροπή, σε ηλεκτρονική μορφή, δύο πίνακες από τους οποίους ο ένας θα περιέχει τα ονόματα των συνδρομητών και (ταξινομημένα σε αύξουσα διάταξη) και ο άλλος τα αντίστοιχα τηλέφωνά τους. Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα συγχωνεύει τους τέσσερις πίνακες σε δύο νέους που θα περιέχουν τα ονόματα όλων των συνδρομητών (ταξινομημένα) και τα αντίστοιχα τηλέφωνά τους.

Και μια ακόμα από NiColas ….
Δύο λύκεια μίας πόλης αποφασίζουν να πάνε πενθήμερη εκδρομή μαζί. 
Σε πίνακα Α[135] και πίνακα Β[170] έχουμε τα ονόματα των μαθητών κάθε λυκείου ταξινομημένα κατά αύξουσα τάξη.  Να συγχωνεύσετε τους πίνακες σε ένα πίνακα Γ και να εκτυπώσετε λίστες με τα ονόματα των μαθητών όπως αυτοί θα καθίσουν σε πούλμαν των 45 θέσεων κατά αλφαβητική σειρά.  Πόσα πούλμαν θα χρησιμοποιηθούν?   Πώς ονομάζονται οι μαθητές που θα καθίσουν στο τελευταίο πούλμαν και πόσοι είναι αυτοί?


Dem

να ρωτησω και κατι??εστω ενας μαθητης εχει μια κου κου ρου κου λυση σωστη μεν αλλα πολυπλοκη δε..
ο βαθμολογητης τρωει ωρα και προσπαθει να καταλαβει τι εχει κανει η το διαγραφει??
και αν η λυση ειναι πανεξυπνη και πανω απο το επιπεδο του  βαμολογητη??
να γραφουμε χαζες λυσεις μηπως πεσουμε σε κανεναν ακυρο απο τους πολλους που κυκλοφορουν στα σχολεια??γιατι ειναι πολλοι....
αποριες μαθητη........

andreas_p

Ο βαθμολογητής τρώει ώρα και προσπαθεί να καταλάβει .

Να είσαι σίγουρος ότι δεν ακυρώνει τη λύση.

Αν δεν την καταλάβει απευθύνεται  στον συντονιστή των βαθμολογητών ή συνεργάζεται με άλλους συναδέλφους.

Στο λέω εκ  πείρας.  Βαθμολογώ πάνω από  5 χρόνια.

Ανδρέας

Dem

εσυ μπορει να το κανεις επειδη εισαι υπευθυνος και ξερεις ποσο σημαντικο ειναι αυτο για το παιδι.αλλα καποιος αλλος δεν θα τραβηξει χ???εχει και τοσα γραπτα να διορθωσει..μην χανει και χρονο...

kostafe2

Παράθεση από: Dem στις 07 Μαΐου 2007, 02:44:55 ΜΜ
εσυ μπορει να το κανεις επειδη εισαι υπευθυνος και ξερεις ποσο σημαντικο ειναι αυτο για το παιδι.αλλα καποιος αλλος δεν θα τραβηξει χ???εχει και τοσα γραπτα να διορθωσει..μην χανει και χρονο...

φιλε dem αυτοι που βαθμολογουν είναι υπευθυνοι γιαυτο που κανουν.κανενας δεν τραβάει χ ετσι απλα.γραπτα διορθωνουμε δεν παιζουμε προπο.

Dem

ενταξει...ας συμφωνησω οτι ολοι ειναι υπευθυνοι...αλλα ολα αυτα που ακουω για καθηγητες του δημοσιου και για αυτα που λενε μεσα στη ταξη με προδιαθετουν να παρουσιασω ενα γραπτο γεματο επεξηγησεις για τις εντολες που θα γραφω(εδω βρισκω το αθροισμα των γραμμων του
πινακα Α)αλλα και αυτο ειναι ριψοκινδυνο γιατι ακουσα οτι μια καθηγητρια σε ενα γνωστο μου σε ενα διαγωνισμα εκοψε μοναδες επειδη χρησιμοποιησε το συμβολο του θαυμαστικου(που λεει ξεκαθαρα στο βιβλιο οτι χρησιμοποιειται για σχολια του προγραμματιστη) ή το συμβολο &....!!!!
ελεος......αυτοι θα μας διορθωσουν τα γραπτα?? :o ;D

Peandbal

Φίλε Dem, απ' ότι αντιλαμβάνομαι δεν πείθεσαι από την απάντηση του andreas_p και του kostafe2. ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ και εγώ οι βαθμολογητές είναι υπεύθυνοι και κάνουν συνηδειτά την δουλειά τους. Δες τα στατιστικά του Υπουργείου παιδείας για τις αναβαθμολογήσεις, κυμαίνονται γύρω στο 3%.

Dem

θα το παιξω δυσκολος...το παιδι αξιζει για 95 και ο ενας βαθμολογει 85 και ο αλλος 80.το γραπτο δεν παει για αναβαθμολογηση....
ενταξει πλακα κανω αλλα δεν ξερω..μακαρι να εχετε δικιο και να μην πεσω στην περιπτωση....
αν και δεν ειμαι σιγουρος για την εγκυροτητα των στατιστικων του υπουργειου...

kLee

Dem, ένας όποιοσδήποτε καθηγητής όταν βαθμολογεί ένα γραπτό, έχει αμέσως μια γενική εικόνα του μαθητή και σε ποιο επίπεδο κυμαίνεται ο βαθμός του με το που θα δει το γραπτό...
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

dozb

Ελεος πια με το τσιτάτο "Εχω ακούσει πολλά για τους καθηγητες δημοσίου"...

Συμφωνοι, δεν εχω μεγαλη εμπειρια στην εκπαίδευση...τριτη χρονια μου ειναι, αλλά αν εξαιρεσω κάτι γυμναστες που βαριουνται που ζουν (και με το δικιο τους οι ανθρωποι εφοσον οι μαθητες αντιμετωπίζουν το μαθημα σαν παιδικη χαρα και με ατακες του στυλ "φερτε μας κυριε μια μπάλα να παίξουμε") δεν εχω συναντησει ανευθυνους ή αμορφωτους καθηγητες. Αντιθετα, πέφτω πάνω σε ανθρωπους με αγχος για το μάθημά τους, γεματους με αποριες γιατί δεν μπορούν να τραβηξουν το ενδιαφερον ακομα και των μέτριων  και ανησυχιες για το πως θα πάνε τα παιδιά....

Δηλαδή υπάρχει περιπτωση να διαγραφει μια λύση επειδή ξεφευγει από την πεπατημένη;; Τι απόψεις ειναι αυτες και ποιος τους τα λέει;;
Οι εποχές που διδασκαν το μαθημα Θεολόγοι έχουν περάσει  βρε παιδιά! Για τα καλά.

fragile

Εγώ πάντως θα έβλεπα θέμα με ΔΙΟΦΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Στην ερώτηση τι είναι τούτο ωρέ fragile, που το ξέθαψες, πόσο πυροβολημένος μπορεί να είσαι κλπ....

Απαντάω :
1. σελ. 21 ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
2. στην "κόντρα" - συγνώμη για τον όρο - με τον gpapargi για τα παπαγαλάκια και τους έξυπνους μαθητές.
3. Στην φαντασία μου που οργιάζει


Φιλικά FRAGILE  :P
fragile..........

fragile

Επίσης ρε παιδιά μην τρώγεστε με το δίλημμα καθηγητής Δημοσίου ή Ιδιωτικού και ποιός κάνει καλύτερα την δουλειά του και άλλες αηδίες.

Όλοι μας ακόμα και οι δεινόσυαροι του Forum (οι οποίοι έχουν ξεστραβώσει αρκετούς από εμάς τους νέους και τους ευχαριστώ γι' αυτό) πρέπει να προασπίσουμε το ΜΑΘΗΜΑ και όχι την θέση μας.

Το ΜΑΘΗΜΑ είναι αυτό που μας ΕΝΩΝΕΙ και πολλά αυτά που μας χωρίζουν. Αν μείνουμε σε αυτά που μας χωρίζουν και μαλλώνουμε σαν κοκκόρια τότε θα κερδίσουν οι κάθε λογής ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΙ που θέλουν να "σβήσουν" την ΑΕΠΠ και γενικότερο την ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ. Λοιπόν ή τους κάνουμε την χάρη (όχι πάντως εγώ) και συνεχίζουμε να μαλλώνουμε ή ΒΟΗΘΑΜΕ ΟΛΟΙ το μάθημα της ΑΕΠΠ να γίνει ελκυστικότερο μέσω ημών και της ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ μας.

Ένας εραστής της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

FRAGILE

PS. ΠΑΛΙ ΜΕΛΛΟΔΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ ΠΟΠΟΛΑΡΟΣ ΠΟΥ ΤΟΛΜΑ ΝΑ ΚΟΙΤΑ ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΕΓΙΝΑ. ΟΥΠΣ SORRY   
fragile..........

clevercitizen

Εγώ πάντως διατηρώ τις ίδιες επιφυλάξεις με τον Dem. Συν του ότι δεν κάνω και καλλιγραφικά, το φοβάμαι πολύ αυτό το Χ...
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

gpapargi

Δε χρειάζεται φαντασία που οργιάζει για να σκεφτεί κανείς τη διοφαντική ανάλυση. Αρκεί να ανοίξει το τετράδιο μαθητή στη σελίδα 21 όπως σωστά είπες fragile. Έχω κάνει τέτοιες ασκήσεις στην τάξη.

Όταν η παρέα από το στέκι έφτιαξε το διαγώνισμα, προτάθηκαν αρκετές ασκήσεις που πηγάζουν μέσα από το τετράδιο μαθητή. Χαρακτηριστικό είναι το θέμα 3 του επαναληπτικού διαγωνίσματος. Είναι η ΔΣ5 από το κεφάλαιο 8 του τετραδίου μαθητή, η οποία έχει αναλυθεί σε υποπρογράμματα έτσι ώστε να δείχνει  πως ένα πρόβλημα μπορεί να απλοποιηθεί με τη βοήθεια του τμηματικού προγραμματισμού (ανάλυση προβλήματος). Χωρίς τη συνάρτηση παραγοντικού η άσκηση είναι δύσκολη. Χάρη στη συνάρτηση κυριολεκτικά κόβεται στη μέση και αντί να λύσεις ένα δύσκολο πρόβλημα λύνεις 2 απλά.

Προτάθηκαν και άλλα θέματα μέσα από το τετράδιο (διοφαντική ανάλυση, αραιοί πίνακες). Γενικά ήταν γνώμη αρκετών μελών ότι το τετράδιο έχει θυσιαστεί στο βωμό των ΣΟΣ και αυτό πρέπει να αλλάξει. Μπορεί κανείς να δει τη φιλοσοφία με την οποία φτιάχτηκαν τα θέματα στο συνοδευτικό έγγραφο.

Τώρα… στο θέμα του τι θα μπορούσε να πέσει στις εξετάσεις.

Κάθε χρόνο λίγο πριν τις εξετάσεις ανοίγει μια τέτοια συζήτηση. Προσωπικά τη θεωρώ τελείως ανούσια. Τι πάει να πει «τι θα μπορούσε να πέσει;» Τα πάντα θα μπορούσαν να πέσουν. Όλα όσα αναφέρθηκαν θα μπορούσαν να πέσουν, όπως επίσης και ακόμα περισσότερα που δεν αναφέρθηκαν. Αν έφτιαχνα μια πλήρη λίστα του τι θα μπορούσε να πέσει θα ήταν ουσιαστικά μια αντιγραφή των σχολικών εγχειριδίων.  Ας πέσει οτιδήποτε αρκεί να απαξιώνει την παπαγαλία και τους έτοιμους τυφλοσουρτιακούς κώδικες που κυκλοφορούν και να είναι για σκεπτόμενους μαθητές, χωρίς να είναι δύσκολα. Όπως πχ το επαναληπτικό διαγώνισμα που φτιάχτηκε από το στέκι. Το τετράδιο έχει πολλά ωραία θέματα.

Τώρα… στις ανησυχίες των 2 παιδιών (Dem και Clevercitizen).

Τα παιδιά δε βλέπουν φαντάσματα. Κάτι έχουν δει και τα λένε αυτά τα πράγματα. Δυστυχώς ήμουν μάρτυρας μιας τέτοιας κουβέντας πρόσφατα.

Μια κοπέλα μου είπε πρόσφατα ότι ο καθηγητής στο σχολείο της τους έβαλε σαν άσκηση να βρεθεί το άθροισμα της τρίτης στήλης ενός πίνακα α[5,6].
Η μαθήτρια έγραψε:
S<-0
Για ι από 1 μέχρι 5
  S<-S+α[ι,3]
Τέλος_επανάληψης

Ο καθηγητής της είπε ότι είναι λάθος λέγοντας ότι το σωστό είναι:

S<-0
Για ι από 1 μέχρι 5
  Για j από 1 μέχρι 6
    Αν j=3 τότε
       S<-S+α[ι,j]
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Μάλιστα τους είπε ότι έτσι το έχει το σχολικό βιβλίο και έτσι πρέπει να το κάνουμε και όχι του κεφαλιού μας. Τους είπε επίσης ότι είναι βαθμολογητής και ότι στις εξετάσεις κόβεται. Επίσης τους είπε ότι τα γραπτά τους θα πάνε στην επαρχία όπου εκεί οι βαθμολογητές βαθμολογούν πιο αυστηρά.

Εγώ δεν την πίστεψα αρχικά. Επέμεινα με ερωτήσεις διευκρινιστικές. Αλλά τα ίδια επαναλήφθηκαν και μετά από επίμονη κουβέντα της με τον καθηγητή.

Είναι φανερό ότι ο καθηγητής είναι άσχετος. Καθόλου περίεργο αφού μερικοί ασόβαροι σε υψηλές θέσεις κάποτε προτίμησαν να αναθέσουν την διδασκαλία της πληροφορικής σε ανθρώπους που έμαθαν πληροφορική από σεμινάρια (με το φαιδρό επιχείρημα ότι οι σπουδασμένοι πληροφορικοί δεν έχουν παιδαγωγικά μαθήματα στις σπουδές τους).

Ο συγκεκριμένος επειδή δεν καταλαβαίνει από αλγορίθμους θέλει να προστατέψει τους μαθητές του και κινδυνολογεί. Δεν πιστεύω ποτέ ότι θα βρεθεί κανείς να κόψει βαθμούς στην παραπάνω περίπτωση.

Επίσης έχω δει ανθρώπους που κόβουν πόντους αν σε μια εντολή πολλαπλής επιλογής κλείσεις με «τέλος_αν» και όχι με «τέλος» γιατί όπως λένε «κάνεις περιττούς ελέγχους». Οι ίδιοι άνθρωποι βρίσκουν το δεύτερο στοιχείο πίνακα με πλήρη ταξινόμηση αγνοώντας πως εκτός από τις 2 πρώτες εξωτερικές επαναλήψεις οι υπόλοιπες είναι περιττές.

Τέτοιου είδους κρούσματα υπάρχουν και αναγκάζουν καθηγητές και μαθητές να φοβούνται τον ίσκιο τους. Αυτό φαίνεται χαρακτηριστικά από τη φράση «Δεν ξέρεις σε ποιον βαθμολογητή θα πέσεις». Η ζημιά όμως είναι ότι με αυτή τη νοοτροπία ο μαθητής πλέον δεν σκέφτεται ελεύθερα και άρα μειώνεται η ικανότητά του…
Έτσι πιστεύω ότι κάποιος που σκέφτεται και λειτουργεί με τον τρόπο αυτό, έχει πιο πολλά να χάσει από ότι να κερδίσει.

Δε νομίζω ότι οδηγεί πουθενά αυτή η νοοτροπία. Εγώ λέω στους μαθητές μου να σκέφτονται απλά και να λύνουν σωστά το πρόβλημα. Ο βαθμολογητής είναι υποχρεωμένος να το καταλάβει. Αν δεν το καταλάβει υπάρχει και ο δεύτερος ο οποίο θα εκθέσει τον πρώτο αν κόβει πόντους άδικα. Επειδή οι βαθμολογητές είναι 2 και δεν ξέρουν ο ένας τον άλλο, ακόμα και αυτός που δεν ξέρει, φοβάται μην εκτεθεί και ψάχνει καλά πριν κόψει.

Ηρεμία λοιπόν παιδιά. Γράψτε αυτό που σκεφτήκατε χωρίς φόβο. Οι κινδυνολογίες που κυκλοφορούν λέγονται σε στενό κύκλο. Είδατε ποτέ στο στέκι να τολμά να τα πει κανείς δημόσια; Θα τον δείρουν.

kLee

Παράθεση από: gpapargi στις 21 Μαΐου 2007, 10:50:36 ΠΜ
Οι ίδιοι άνθρωποι βρίσκουν το δεύτερο στοιχείο πίνακα με πλήρη ταξινόμηση αγνοώντας πως εκτός από τις 2 πρώτες εξωτερικές επαναλήψεις οι υπόλοιπες είναι περιττές.

Αχά! Γιώργο έγραψες πάλι, μου έδωσες ωραία ιδέα για θέμα!  :D
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

petrosp13

Παράθεση από: gpapargi στις 21 Μαΐου 2007, 10:50:36 ΠΜ


Μια κοπέλα μου είπε πρόσφατα ότι ο καθηγητής στο σχολείο της τους έβαλε σαν άσκηση να βρεθεί το άθροισμα της τρίτης στήλης ενός πίνακα α[5,6].
Η μαθήτρια έγραψε:
S<-0
Για ι από 1 μέχρι 5
  S<-S+α[ι,3]
Τέλος_επανάληψης

Ο καθηγητής της είπε ότι είναι λάθος λέγοντας ότι το σωστό είναι:

S<-0
Για ι από 1 μέχρι 5
  Για j από 1 μέχρι 6
    Αν j=3 τότε
       S<-S+α[ι,j]
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Μάλιστα τους είπε ότι έτσι το έχει το σχολικό βιβλίο και έτσι πρέπει να το κάνουμε και όχι του κεφαλιού μας. Τους είπε επίσης ότι είναι βαθμολογητής και ότι στις εξετάσεις κόβεται. Επίσης τους είπε ότι τα γραπτά τους θα πάνε στην επαρχία όπου εκεί οι βαθμολογητές βαθμολογούν πιο αυστηρά.

Εγώ δεν την πίστεψα αρχικά. Επέμεινα με ερωτήσεις διευκρινιστικές. Αλλά τα ίδια επαναλήφθηκαν και μετά από επίμονη κουβέντα της με τον καθηγητή.

Είναι φανερό ότι ο καθηγητής είναι άσχετος. Καθόλου περίεργο αφού μερικοί ασόβαροι σε υψηλές θέσεις κάποτε προτίμησαν να αναθέσουν την διδασκαλία της πληροφορικής σε ανθρώπους που έμαθαν πληροφορική από σεμινάρια (με το φαιδρό επιχείρημα ότι οι σπουδασμένοι πληροφορικοί δεν έχουν παιδαγωγικά μαθήματα στις σπουδές τους).


Και τα παραδείγματα συνεχώς αυξάνονται με αποτέλεσμα οι εν λόγω "συνάδελφοι" να έρχονται σε σύγκρουση μαζί μας που διδάσκουμε "επαναστατικές" (!) μεθόδους στα παιδιά.
Όταν έρχεται ένα παιδί και μου λέει ότι στο σχολείο μας το έκανε έτσι και ο συγκεκριμένος είναι και βαθμολογητής στις πανελλαδικές, πόσα λογικά επιχειρήματα μπορούν να το πείσουν;
Η απάντηση που τους δίνω εγώ πάντα είναι να μην εμπιστεύονται κανέναν. Ούτε εμένα, ούτε εκείνον. Μόνο την κρίση και την λογική τους
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

fragile

Συνεχίζοντας την ανάλαφρη κουβέντα μας περί εξετάσεων, αναγκαία για να χαλαρώσουμε και εμέις λίγο ώστε να μην μεταδίδουμε άγχος (έστω και υποσεινήδητα) στα παιδιά - έχουν αρκετά άλλωστε - θα σας πω και εγώ την εμπειρία μου.

Μια μαθήτρια μου ζήτησε να της δώσω παλαιότερα θέματα εξετάσεων ώστε να δει το ύφος τους. Της έδωσα τα θέματα του 2005 Γ.Λ. Κανονικής Περιόδου, αλλά πείτε ο δαίμων του τυπογραφείου ή η "κακιά η ώρα" δεν τυπώθηκε η πρώτη σελίδα με τον τίτλο "ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ .....". Έπεσαν στα χέρια λοιπόν του καθηγητή στο σχολείο της, ο οποίος την έλουσε κανονικά γιατί έφερνε "εξωσχολικά" συγράμματα στο σχολείο, της είπε με στόμφο ότι τέτοια θέματα δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μπουν στις εξετάσεις. Όταν βέβαια του παρουσίασε την άλλη μέρα και την πρώτη σελίδα γέλασε και το παρδαλό κατσίκι στην τάξη...

Μην βιάζεστε όμως να βγάλετε συμπεράσματα ......

Ο καθηγητής αυτός της ζήτησε τον λόγο, εμμέσως και σε εμένα, όπου του ζήτησα συγνώμη για την παρέμβαση μου αυτή στο μάθημα του. Έκτοτε το πήρε πατριωτικά και είναι από τους καλύτερους καθηγητές σχολείου που έχω συναντήσει, αλλά εγώ συνεχίζω να είμαι το πειραχτήρι του.....

Έτσι για να ευθυμήσουμε λίγο

Φιλικά Fragile
fragile..........

Dem

μια παρενθεση.......()
περασε η πρωτη μερα των πανελληνιων και ολοι(μα ολοι ομως!!)βγηκαν εξω καταχαρουμενοι λεγοντας ατακες του τυπου ''καλα εγραψα τελεια!!!'' ''πανευκολα!!!'' ''πανω απο 17'' κτλ κτλ.....
προβλεψη1:θα κλαψουνε πολλες μανες τον ιουλιο.........
προβλεψη2:θα κλαψουνε και τα παιδια τους!!!!!
συμπερασμα:ποσο μας λειπουνε οι πανελληνιες της β
συμβουλη:προσγειωθειτε............................

fragile

Dem,

Μην μασάς,

Κράτα γερά, οι Πανελλήνιες δεν είναι τίποτα άλλο από 10 ημέρες από την ζωή σας. Μην μασάς και πάλι. Μετά αρχίζει το παραμύθι το οποίο λέγεται ζωή. Καλό ταξίδι λοιπόν σ' αυτό το όμορφο, γλυκό, πικρό, στενάχωρο, bitατο ταξίδι που λέγεται ζωή....... τα όμορφα έρχονται μετά.

καλή σου επιτυχία

Fragile
fragile..........

Dem

δεν μασαω εγω!!!!!το ξερω!!!!!..........ενταξει δεν μπορω να πω εχω λιγο αγχος αλλα νομιζω ειναι το ελαχιστο που μπορει να εχει καποιος....
περιμενω το καλοκαιρι που θα ειναι επος και θα διαρκεσει μια αιωνιοτητα!!!!
δεν θα ξερω τι να πρωτοκανω!!!μου λεει ενας καθηγητης μου να μου κανει δωρο μια τσουγκρανα για να ξυνομαι!!!!!
τεσπα.................

P.Tsiotakis


Στις 12/2/2006 είχα ξεκινήσει θέμα με τίτλο "Αυθεντίες και άλλα..."

Δείτε και:    https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=274.0

που περιέχει και άλλα ανέκδοτα όπως αυτά που περιγράφονται σε αυτό το θέμα, και δέχτηκα κριτική γι αυτό

Με εκτίμηση,

Τσιωτάκης Παναγιώτης

akis_taz


AEPP to lene kai ta paidakia klaine...
:'( :'( :'(
:'( :'( :'(

kali epityxia...