Σχολιασμός θεμάτων ΟΕΦΕ 2016?

Ξεκίνησε από Αργυροπούλου Βασιλική, 18 Απρ 2016, 10:04:41 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Αργυροπούλου Βασιλική

Καλημέρα,
Δεν ξέρω αν είναι χρήσιμο, αλλά θα ήθελα να υπάρξει ένας σχολιασμός των χθεσινών θεμάτων..πρέπει να περιμένουμε μέχρι την δημοσιοποίησή τους?
Αργυροπούλου Βασιλική
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Άρης Κεσογλίδης

Εμένα προσωπικά δεν μ' άρεσαν καθόλου....
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

tmakris

Καταλαβαίνω ότι δεν πρέπει να συζητάμε για τα θέματα πριν δημοσιοποιηθούν.
Έχω όμως την αίσθηση ότι το Β1 θέμα όπως διατυπώνεται είναι λάθος, καθώς και οι ενδεικτικές απαντήσεις της ΟΕΦΕ.
Αν έχει κάποιος άλλος συνάδελφος την ίδια άποψη θα παρακαλούσα για έναν σχολιασμό.

Μακρής Μάκης
Μακρής Μάκης
Μαθηματικός
MSc in "Mathematics of computers and decision making"

Diotima

Ελπίζω το ΣΤΕΚΙ να μου επιτρέψει ένα μικρό σχολιασμό για το συγκεκριμένο θέμα μόνο, τον οποίο κάνω γιατί θεωρώ λάθος τη λύση που έδωσε η ΟΕΦΕ και αυτή τη στιγμή μπορεί να επηρεάζονται μαθητές.
Νομίζω ότι καταλαβαίνω γιατί θεωρείς λάθος τη διατύπωση του θέματος, όμως η διατύπωση δεν είναι λάθος, αν και δε συμφωνώ με περιορισμούς σαν κι αυτόν που μπήκε στο θέμα. Η διατύπωση βασίζεται στη λογική που παρουσιάζει το τετράδιο του μαθητή στο παράδειγμα 5, σελ.19-20. Ίδιας λογικής είναι και η άσκηση ΔΣ1 στη σελ.24, στο τετράδιο μαθητή.
Οπότε, κατά τη γνώμη μου, αν πρέπει να τηρηθεί ο περιορισμός, οι δομές επανάληψης έπρεπε να γίνουν με Για...(εκτός από μία που γινόταν και με Όσο) και όχι με τη δομή επανάληψης που έγιναν, διότι αυτή η λύση που δόθηκε δεν ακολουθεί την ίδια ροή εντολών που βλέπουμε.

tmakris

Θα συμφωνήσω απόλυτα.
Θεώρησα λάθος τον περιορισμό που μπήκε, αυτό εννοούσα ως διατύπωση. Και σαφώς οι απαντήσεις με τη δομή επανάληψης που χρησιμοποιήθηκε θεωρώ ότι ήταν επίσης λάθος, λόγω ροής.
Ευχαριστώ,
Μακρής Μάκης
Μακρής Μάκης
Μαθηματικός
MSc in "Mathematics of computers and decision making"

solist

Καλημέρα,
Μήπως θα μπορούσε κάποιος να μου στείλει τα θέματα;

gthal

Βρίσκω ενδιαφέροντα τα Α4 Α5 και Α6 και τίποτα άλλο
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Παράθεση από: tmakris στις 21 Απρ 2016, 10:36:17 ΜΜ
Αν έχει κάποιος άλλος συνάδελφος την ίδια άποψη θα παρακαλούσα για έναν σχολιασμό.
Εγώ έχω διαφορετική άποψη επιτρέπεται να σχολιάσω; (Πλάκα κάνω...)
Αν έβαζα εγώ κάποιο παρόμοιο θέμα σε κάποιο διαγώνισμα δεν θα είχε τον συγκεκριμένο περιορισμό. Αλλά αυτό από το να πω οτι ο περιορισμός είναι λάθος έχει τεράστια απόσταση.
Στους μαθητές μου  κι εγώ δίνω διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης σε παρόμοιες ασκήσεις (χωρίς τον περιορισμό) και προκύπτει διαφορετική κωδικοποίηση, του ίδιου αλγορίθμου, από αυτή που προτείνουν στις ενδεικτικές λύσεις οι συνάδελφοι της ΟΕΦΕ. Αλλά αυτό από το να πω οτι η λύση είναι λάθος έχει πάλι τεράστια απόσταση.
Τα διαγράμματα ροής και η κωδικοποίηση είναι διαφορετικοί τρόποι αναπαράστασης αλγορίθμων. Δεν υπάρχει "μια προς μια" αντιστοίχιση μεταξύ διαγραμμάτων ροής και των δομών που χρησιμοποιούμε στην ψευδογλώσσα ή την ΓΛΩΣΣΑ. 
Έστω οτι βλέπω μια φωτογραφία με τον Αλέξη και τον Βαγγέλη δίπλα - δίπλα (διάγραμμα ροής) και πω "Ο Βαγγέλης είναι ψηλότερος από τον Αλέκη" ή "Ο Βαγγέλης είναι πιο ψηλός από τον Αλέξη" ή "Ο Αλέξης είναι πιο κοντός από τον Βαγγέλη", θα έχω περιγράψει λάθος τη φωτογραφία; (Θεωρώ οτι η διευκρίνηση οτι ο Βαγγέλης είναι ψηλότερος είναι περιττή...)
Και για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο ας πάρουμε για παράδειγμα το ΔΣ1 σελ 24 (συνημμένο), που προτείνει η Diotima. Ποια από τις πέντε παρακάτω κωδικοποιήσεις πιστεύετε οτι δεν περιγράφει σωστά το διάγραμμα ροής; 

Αλγόριθμος Πρώτος
 i ← 1
 s ← 0
 Όσο i<=200 επανάλαβε
    Διάβασε m
    Αν m>10 τότε s ← s + m
    i ← i + 1
 Τέλος_επανάληψης
 Εκτύπωσε  s
Τέλος Πρώτος

Αλγόριθμος Δεύτερος
 i ← 1
 s ← 0
 Όσο όχι(i>200) επανάλαβε
    Διάβασε m
    Αν m>10 τότε s ← s + m
    i ← i + 1
 Τέλος_επανάληψης
 Εκτύπωσε  s
Τέλος Δεύτερος

Αλγόριθμος Τρίτος
 i ← 1
 s ← 0
 Αν όχι(i>200) τότε
    Αρχή_επανάληψης
       Διάβασε m
       Αν m>10 τότε s ← s + m
       i ← i + 1
    Μέχρις_ότου (i>200)
 Τέλος_αν
 Εκτύπωσε s
Τέλος Τρίτος

Αλγόριθμος Τέταρτος
 i ← 1
 s ← 0
 Αρχή_επανάληψης
    Διάβασε m
    Αν m>10 τότε s ← s + m
    i ← i + 1
 Μέχρις_ότου (i>200)
 Εκτύπωσε s
Τέλος Τέταρτος

Αλγόριθμος Πέμπτος
 s ← 0
 Για i από 1 μέχρι 200
    Διάβασε m
    Αν m>10 τότε s ← s + m
 Τέλος_επανάληψης
 Εκτύπωσε s
Τέλος Πέμπτος

PavlosD

Καλησπέρες

Αν κάποιος συνάδελφος ευκαιρεί θα ήθελα και γω τα θέματα... δε τα βλέπω ανεβασμένα κάπου για την ώρα

skynet

Καλημέρα,
αν υπάρχει η δυνατότητα, θα παρακαλούσα να μου στείλει κάποιος συνάδελφος τα θέματα.

Ευχαριστώ.

annastasios

καλημέρα,
Αν κάποιος συνάδελφος ευκαιρεί θα ήθελα και γω τα θέματα...

mias


Καλησπέρα σε όλους,

Αν κάποιος συνάδελφος ευκαιρεί και μπορεί να μου αποστείλει τα θέματα θα του ήμουν ευγνώμων...

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας εκ των προτέρων.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα

όποιος συνάδελφος δεν έχει πάρει ακόμη τα θέματα ευχαρίστως να του τα στείλω, παρακαλώ στείλτε μου με προσωπικό μήνυμα ένα e-mail να σας τα στείλω

Καρκαμάνης Γεώργιος

Αν και θεωρητικά ο σχολιασμός πρέπει να γίνει μετά την επίσημη δημοσίευση των θεμάτων του ΟΕΦΕ, εντούτοις ήδη έχουν διαρρεύσει  τα θέματα όλων των μαθημάτων οπότε κρυβομαστε πίσω από το δαχτυλό μας.

Για το επίμαχο θέμα των διαγραμμάτων ροής, πρέπει να λάβουμε και το εξής: μία διαφορά μεταξύ των εντολών ΟΣΟ και ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι η θέση της συνθήκης στον βρόχο


Λάμπρος Παπαδόπουλος

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 27 Απρ 2016, 12:54:16 ΠΜ
Για το επίμαχο θέμα των διαγραμμάτων ροής, πρέπει να λάβουμε και το εξής: μία διαφορά μεταξύ των εντολών ΟΣΟ και ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι η θέση της συνθήκης στον βρόχο

...και οτι στη δομή "ΟΣΟ....ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ....ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ" η επανάληψη συμβαίνει όταν η συνθήκη είναι αληθής
ενώ στην "ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ....ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ..." όταν η συνθήκη είναι ψευδής
Επίσης ότι οι εντολές που βρίσκονται μέσα στον βρόχο, στην "ΟΣΟ...." μπορεί να μην εκτελεστούν ούτε μία φορά ενώ στην
"ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ..." εκτελούνται τουλάχιστον μία.

Όλα τα παραπάνω μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε βολικές για τους μαθητές μας μεθοδολογίες οι οποίες όμως δεν δίνουν τις μοναδικές σωστές λύσεις σε παρόμοια προβλήματα.

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

έχουν τελικά βγεί για το 2016 θέματα ΟΕΦΕ για το μάθημα ΑΕΠΠ ???? ΑΝ ΝΑΙ υπάρχει κάποιο link που μπορώ να τα δώ ????

dpa2006

ΟΕΦΕ μόνο για 2016Α
http://oefe.keystone.gr/them-public/?rfr=www.oefe.gr
αλλά όχι ΑΕΠΠ

ΑΕΠΠ 2016 δεν φαίνεται να έχει βγει...
Σίγουρα δόθηκαν θέματα κεντρικά από ΟΕΦΕ;
ή κάθε φροντιστήριο έβαλε θέματα μόνο του;
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Milspil

Τα θέματα του οεφε κυκλοφορουν μετά τις πανελλήνιες αν κατάλαβα καλά... Επειδη το κάθε φροντιστήριο πληρώνει ώστε να λάβει τα θέματα για αυτό και όλας πολλά φροντιστήρια δεν γράφουν α φάση οεφε για να μην πληρώσουν..Τεσπα επειδή δεν ξέρω αν έχω την άδεια να τα στείλω σε φωτογραφία ,αν μου δώσει κάποιος αρμόδιος το οκευ μπορώ να τα ανεβασω εδώ αλλά με το λογότυπο του φροντιστηρίου μου!

Stateofmind

Καλησπέρα σε όλη τη παρέα!
Θα μπορούσα να έχω και εγώ τα θέματα της Β φάσης παρακαλώ; Το e-mail μου είναι kostasosfp@hotmail.com

kar

#19
Θα μπορούσα να έχω και εγώ τα θέματα ΟΕΦΕ 2016? email lopit@gmail.com

gdim

Θα μπορούσα να έχω και εγώ τα θέματα ΟΕΦΕ 2016? email gizdim@sch.gr

vellgeo

Θα μπορούσα να έχω και εγώ τα θέματα ΟΕΦΕ 2016? email gvelx10m@gmail.com

ΤΙΜ

Θα μπορούσα να έχω και εγώ τα θέματα ΟΕΦΕ 2016? Ευχαριστώ εκ τω προτέρων ouk_anef@Yahoo.gr

VAIOS

Θα μπορούσα να έχω και εγώ τα θέματα ΟΕΦΕ 2016? email baios_ing@yahoo.com

kosmyl

Καλημέρα σε όλους,
Θα μπορούσα να έχω και εγώ τα θέματα ΟΕΦΕ 2016 (αν υπάρχουν και λύσεις καλώς..)?
Ευχαριστώ εκ τω προτέρων
konstantin.mylonas@gmail.com

fr33k3r

Και για αλλαγή....
αν είναι δυνατόν τα θέματα στο fr33k3r@yahoo.com

kostasgpap

Καλησπέρα, είμαι μαθητής της Γ λυκείου και θα ήθελα μια μικρη βοήθεια σχετικά με τα υποερωτήματα Δ5 και Δ6.
Οι απαντήσεις που έγραψα ειναι :
Στο Δ5 :                                                                            Στο Δ6
Η διαδικασία έχει μεσα :                                                         Για i απο 1 μεχρι 40
Για i απο 1 μεχρι 40                                                                    Διαβασε Στοιβα [ i ]
  διάβασε Στοίβα [ i ]                                                                  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης                                                                 Διαβασε top
Διαβασε top                                                                               Αν top > = 1
Διαβασε στοιχείο                                                                       Γραψε "στοιβα[top]
  Αν top < 40 τότε                                                                    top <- top -1
     top <- top +1                                                                      Αλλιως
    Στοίβα[top] <- στοιχείο                                                        Γραψε " Αδεια στοιβα"
     Αλλιως                                                                                    Τελος_αν
Γράψε "Γεμάτη στόιβα"
Τελος_αν

MATRIX

Θα μπορούσα να έχω και εγώ τα θέματα ΟΕΦΕ 2016? email daskalos_2007@yahoo.gr

dpa2006

Τα θέματα συνολικά πότε θα είναι διαθέσιμα για όλους;
μετά τις πανελλαδικές;
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Milspil

Τελικά άκυρο τα θέματα έχουν ανέβει και μπορεί ο καθένας να τα βρει εδώ http://www.oefe.gr/linkclick.aspx

dpa2006

Τα θέματα και οι απαντήσεις ΟΕΦΕ 2016 είναι διαθέσιμα online:
http://www.oefe.gr/el/static/refresher-exam-topics_el.aspx
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Καλησπέρα,
θα ήθελα να αναφέρω το θέμα Α3 (ζήτημα 1) της ΟΕΦΕ
Έχει νόημα να θέτει ως απάντηση O(2n)...;
Δεν είναι λάθος ως διατύπωση...;
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

Έχεις δίκιο, η διατύπωση έχει σοβαρό πρόβλημα, για να το πω ευγενικά  >:D.
αφού ισχύει O(n) = O(2n)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

SuperTz

Θα διαφωνήσω.
Ακριβώς αυτό το 2 είναι που κάνει λάθος την επιλογή. Αφού δεν λαμβάνουμε υπόψη το συντελεστή του πολυωνύμου δεν μπορεί να είναι απάντηση το Ο(2η)

evry

Το 2 δεν κάνει καθόλου λάθος την επιλογή διότι πολύ απλά, αν πάρεις το πηλίκο 2n/n με το όριο στο +άπειρο θα δεις ότι το όριο είναι σταθερός αριθμός άρα και τα δυο αυξάνονται κατά τον ίδιο ρυθμό.
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα διότι υπάρχει αυστηρός μαθηματικός ορισμός και η ερμηνεία δεν εναπόκειται στο τι πιστεύει ο καθένας.
Το θέμα είναι λάθος!

Παράθεση
Αφού δεν λαμβάνουμε υπόψη το συντελεστή του πολυωνύμου δεν μπορεί να είναι απάντηση το Ο(2η)
Πολύ σωστά!!! Δεν λαμβάνουμε υπόψη το συντελεστή του πολυωνύμου άρα O(2n) = O(n) = O(100n).
Για αυτό δεν τον λαμβάνουμε. Αυτό δε σημαίνει ότι αν βάλουμε έναν συντελεστή μπροστά αλλάζει η πολυπλοκότητα.
Για παράδειγμα:
T(N) = 2*N + 1 = O(2N) = O(N)
T(N) = N + 1 = O(N)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

#35
Παράθεση από: evry στις 17 Μαΐου 2016, 11:51:30 ΜΜ
Έχεις δίκιο, η διατύπωση έχει σοβαρό πρόβλημα, για να το πω ευγενικά  >:D.
αφού ισχύει O(n) = O(2n)
Ακριβώς...!!!
Αν έψαχνε εναλλακτική λαθεμένη απάντηση ας έβαζε κάτι άλλο....!!! :)
Με αυτή τη λογική δύο απαντήσεις του ταυτίζονται.
Δεν έχει δηλαδή τέσσερις πιθανές απαντήσεις αλλά τρεις...

και μια μικρή βιβλιογραφία(ας επαναληφθεί)
http://www.cs.cornell.edu/courses/cs211/2005sp/lectures/l14-bigo/l14-15-complexity.4up.pdf
http://web.engr.oregonstate.edu/~sinisa/courses/OSU/CS261/CS261_Textbook/Chapter04.pdf
http://infolab.stanford.edu/~ullman/focs/ch03.pdf
http://www.spatial.cs.umn.edu/Courses/Spring12/1902/notes/Chapter04-EffeciencyOfAlgorithms.pdf

και το βιβλίο του Μανωλόπουλου
http://www.politeianet.gr/books/9789603120742-manolopoulos-ioannis-art-of-text-domes-dedomenon-protos-tomos-58671
http://okeanos.lib.unipi.gr/Record/P00000011528/Details
Οι Δομές αρχείων πρέπει να έχουν εξαντληθεί από καιρό,ίσως και οι δομές δεδομένων

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

SuperTz

Θα ήθελα να μου κάνετε μια πρόταση για το πως θα μπορούσε να τεθεί μια πιθανή απάντηση για να διακρίνει αν ο μαθητής έχει καταλάβει την απαλοιφή των συντελεστών από το πολυώνυμο π.χ.

evry

Κοίτα, καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι με βάση τις οδηγίες αυτό είναι εκτός ύλης.

Δίνω μια πρόχειρη άσκηση που μου έρχεται στο μυαλό, αλλά θέλει δουλειά στη διατύπωση:

Παρακάτω δίνονται οι χρόνοι υπολογισμού σε συνάρτηση με το μέγεθος εισόδου Ν, για διάφορους αλγορίθμους.
Ποιοι από τους παρακάτω αλγορίθμους έχουν την ίδια πολυπλοκότητα, και ποια είναι αυτή;
Τ1(Ν) = Ν4+496
Τ1(Ν) = Ν + 2Ν
Τ2(Ν) = 6 Ν2+29
Τ3(Ν) = 3 logΝ + 78
Τ4(Ν) = 100 Ν+18
Τ5(Ν) = 0.5 Ν2+4
Τ6(Ν) = 0.5 Ν+100
Τ7(Ν) = Ν2+28
Τ8(Ν) = Ν3+496
Τ9(Ν) = 100 logΝ + 1
Τ10(Ν) = 0.5 Ν+4
Τ11(Ν) = 28 Ν4+28

Σημείωση
Η παραπάνω άσκηση είναι απλά υπόδειγμα, δεν μπορεί να μπει στις εξετάσεις γιατί θα έχει τεράστιο πρόβλημα στη βαθμολόγηση, όμως δείχνει το σκεπτικό.
Ωστόσο αυτό που ζητάς περνά αναγκαστικά από τον υπολογισμό της πολυπλοκότητας που είναι εκτός ύλης.
Επίσης η κατανόηση των εννοιών αυτών από τους μαθητές περνάει είτε από τον ορισμό του Ο είτε από τη χρήση των ορίων. Γενικά δηλαδή προχωρημένα πράγματα για το σημείο που είμαστε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Παράθεση από: SuperTz στις 30 Μαΐου 2016, 07:36:42 ΜΜ
Θα ήθελα να μου κάνετε μια πρόταση για το πως θα μπορούσε να τεθεί μια πιθανή απάντηση για να διακρίνει αν ο μαθητής έχει καταλάβει την απαλοιφή των συντελεστών από το πολυώνυμο π.χ.

SuperTz δεν τίθεται θέμα τέτοιας άσκησης γιατί όπως λέει και ο evry πιό πάνω είναι εκτός ύλης. Θα συμφωνήσω όμως μαζί σου ότι την απάντηση Ο(2n) δεν πρέπει να την επιλέξει κάποιος ως σωστή.

Ο λόγος είναι ο εξής:
Εφαρμόζουμε τον μαθηματικό ορισμό για να βρούμε την τάξη του αλγορίθμου αλλά εκτός από αυτόν τηρούμε και κάποιους περιορισμούς γιατί αν τον εφαρμόσουμε ως έχει μπορούμε να γράψουμε ότι η τάξη ενός αλγορίθμου Ο(n2) είναι Ο(n3), γιατί ικανοποιεί τον ορισμό, αλλά δεν τον χρησιμοποιούμε έτσι. Όταν γράφουμε λοιπόν ότι η τάξη του αλγορίθμου είναι Ο(g(n)) ζητάμε η g(n) να αποτελεί ένα "σφιχτό όριο" της Τ(n) και να είναι απλή. Για εφαρμογή του τελευταίου περιορισμού δεν γράφουμε ότι ένας αλγόριθμος έχει χρονική πολυπλοκότητα τάξης Ο(cn) αλλά θέτουμε c=1. Επομένως δεν πρέπει να γράψουμε ότι η πολυπλοκότητα ενός αλγορίθμου είναι Ο(2n) αλλά Ο(n)
Είτε γράψουμε ότι η πολυπλοκότητα είναι Ο(2n) είτε Ο(n) μαθηματικά λέμε το ίδιο πράγμα αλλά δεν χρησιμοποιούμε τον συμβολισμό Ο(2n). Αυτό που πιστεύω ότι ζητάει το θέμα είναι η αντιστοίχιση αλγορίθμων με τους χρησιμοποιούμενους , για την πολυπλοκότητα τους, συμβολισμούς big-O.