εφαρμογή για ωρολόγιο πρόγραμμα

Ξεκίνησε από gimnasio, 20 Ιαν 2011, 09:03:14 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gimnasio

μήπως γνωρίζετε αν υπάρχει καμιά δωρεάν εφαρμογή δημιουργίας ωρολογίου προγράμματος σε λύκειο;

iliasthes

Για τι περιβάλλον μιλάμε; Για windows δεν ξέρω. Στα λίνουξ σίγουρα υπάρχει και το έχω εγκαταστήσει στο σπίτι, σε κάποιες διανομές υπάρχει και στα αποθετήρια.

poursali

ενδιαφέρον δεν ήξερα ότι στο αποθετήριο έχει τέτοιες λύσεις
με μια πρόχειρη ματιά βρήκα αυτό που υπάρχει και στο αποθετήριο: http://lalescu.ro/liviu/fet/
από ότι βλέπω είναι και σχετικά πρόσφατα ενημερωμένο


Latest version: FET-5.14.3, released on 2 November 2010.

αλλά μας πει και κάποιος συνάδελφος που έχει δοκιμάσει
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

δεν έχω δοκιμάσει τη συγκεκριμένη εφαρμογή.

γιατί δε χρησιμοποιείς την ενσωματωμένη εφαρμογή ωρολόγιου προγράμματος στο eschool?? λογικά δεν θα παρουσιάζει προβλήματα!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

poursali

Λάμπρο, βγάζει και πρόγραμμα αυτή;
αλλά είναι βολικό να πειραματίζεσαι στο σπίτι... δεν είμαι υπεύθυνος προγράμματος, αλλά θα μπορούσα σε μια τέτοια εφαρμογή να εισάγω ένα υπάρχον πρόγραμμα και να κάνει εκεί πάνω ενδεχομένως κάποιες βελτιώσεις...
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

πρόκειται για το γνωστό timetable του έπαφου ενσωματωμένο και προσαρμοσμένο στο eschool. σίγουρα βολεύει να εργάζεται κανείς στο σπίτι, αλλά το eschool δε μεταφέρεται για το ευρύ κοινό... :):)

θα το τεστάρω αύριο και θα επανέλθω.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Δημήτρης Κανάς

Παιδιά το F.E.T. νομίζω πως είναι η καλύτερη εφαρμογή για ωρολόγια προγράμματα. Το μεγάλο του ατού είναι πως αυτόματα παράγονται τα ωρολόγια προγράμματα με βάση κάποιους κανόνες που ορίζει ο χρήστης.

Προσωπικά έχω εργαστεί πάνω στην εφαρμογή και συγκεκριμένα έχω βοηθήσει στην απόδοση του περιβάλλοντος χρήσης στα ελληνικά. Συγκεκριμένα κατάφερα να αποδώσω πάνω από 5400 τσεκαρισμένες εγγραφές στα ελληνικά αλλά χρειάζεται ομαδική εργασία για να  ολοκληρωθεί η όλη προσπάθεια (νομίζω 7640 εγγραφές). Ένα βελτιωμένο αρχείο για ελληνικά υπάρχει (για όποιον ενδιαφέρεται) στο συγκεκριμένο site LabSchool.eu (θα ενσωματωθεί μάλλον στην επόμενη έκδοση).

Επίσης στο συγκεκριμένο χώρο θα δείτε και παραδείγματα (π.χ. αυτό) παραγόμενου χρονοδιαγράμματος όπως και τη (περίπου) σύνδεση του προγράμματος με το MS Excel (νομίζω πως οι σύμβουλοι ζητάνε το πρόγραμμα σε MS Excel).

Γι` αυτούς που χρησιμοποιούν το F.E.T. πρώτη φορά έφτιαξα κι έναν σύντομο οδηγό χρήσης που μπορείτε να το κατεβάσετε και σε pdf.

Τώρα αν κάποιος έχει μεράκι... ας βοηθήσει και στη μετάφραση!!!!

Ελπίζω να βοήθησα!!!

*κι ας ελπίσω να λειτουργεί ο server μου...   :(
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

gimnasio

μιλάω για περιβάλλον windows.

Στο eschool είδα ότι έχει πρόγραμμα αλλά χρησιμοποιώ ακόμη νέστωρα οπότε......

Αυτό το F.E.T. εκτός από δημοτικό μπορεί να λειτουργήσει και με λύκειο όπου τα τμήματα διασπώνται;

Δημήτρης Κανάς

Για τα πάντα είναι... Μπορείς να χωρίσεις μάθημα π.χ. σε εργαστήριο και σε θεωρία...  η μάθημα σε διδακτικά αντικείμενα... η τάξη σε τμήματα....

Ακόμα και πρόγραμμα εξετάσεων κάνει. Και φυσικά μπορεί κάποιος εύκολα είτε να το εκτυπώσει είτε να το δημοσιεύσει στο διαδικτυακό χώρο του σχολείου του.

Λειτουργεί άψογα και στα MS Windows 7...
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

poursali

Δημήτρης1980, είχες τέτοιο χρυσάφι στα χέρια σου και τον κρατούσες κρυφό;
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Δημήτρης Κανάς

poursali να φανταστείς πως ξεκίνησα για προσωπική χρήση αλλά στη πορεία... όσο ανακάλυπτα τις λειτουργίες της εφαρμογής τόσο κολλούσα σ` αυτήν. Το απίστευτο είναι πως μπορείς να ορίσεις κανόνες πραγματικά... για όλα όσα χρειάζεται ένα σχολείο (εκπαιδευτικοί, μαθητές και αίθουσες) όποια βαθμίδα και να είναι. Στο τέλος η παραγωγή του προγράμματος γίνεται σε λίγα δευτερόλεπτα με δυνατότητα παραγωγής και εναλλακτικών για να έχεις ποικιλία επιλογών. Φυσικά το αρχείο το κρατάς και για τις επόμενες χρονιές κάνοντας αλλαγή στα ονόματα και σε κάποιους κανόνες. Δηλαδή... με την εφαρμογή αυτή η δημιουργία αποτελεσματικών ωρολογίων προγραμμάτων μιας μεγάλης σχολικής μονάδας είναι υπόθεση λίγων λεπτών.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

kadafi

Πάντως στο timetable αν θέσεις ένα σωρό περιορισμούς στους εκπαιδευτικούς δεν σου βγάζει τελικό πρόγραμμα. Όσο αρχίσει ο ένας να σου λέει «δεν θέλω να έρχομαι πολύ πρωί», ο άλλος «δεν θέλω να έχω πολλά κενά» κλπ τόσο πληθαίνουν οι περιορισμοί και τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα.

Ερώτηση!!!  Πώς γίνεται το timetable να το πληρώνεις και παράλληλα να είναι και στο eschool  και μάλιστα δωρεάν; Μάλλον δεν πρέπει να είναι το ίδιο προγραμματάκι.

Το FET δεν το έχω δουλέψει αλλά μόνο και μόνο που είναι freeware ακούγετε καλό και αξίζει να δοκιμάσει κανείς. Το θέμα στο λύκειο είναι με τα μαθήματα επιλογής και τις κατευθύνσεις  που πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους. Σε πολλά σχολεία έχω ακούσει συναδέλφους που βγάζουν πρόγραμμα με χαρτί και μολύβι!!! Τρελός γρίφος!
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)

iliasthes

Παράθεση από: kadafi στις 20 Ιαν 2011, 09:57:53 ΜΜ
Πάντως στο timetable αν θέσεις ένα σωρό περιορισμούς στους εκπαιδευτικούς δεν σου βγάζει τελικό πρόγραμμα. Όσο αρχίσει ο ένας να σου λέει «δεν θέλω να έρχομαι πολύ πρωί», ο άλλος «δεν θέλω να έχω πολλά κενά» κλπ τόσο πληθαίνουν οι περιορισμοί και τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα.


Αυτό το πρόβλημα δεν μπορεί να στο λύσει καμιά εφαρμογή. Σκέψου πως στην ουσία μιλάμε για ένα γραμμικό σύστημα με πολλές εξισώσεις, πολλούς αγνώστους και πολλούς περιορισμούς στις τιμές. Υπάρχουν και συστήματα τα οποία είναι αδύνατα. Από εκεί και μετά κάθε εφαρμογή, μπορεί να χρησιμοποιεί διαφορετικό αλγόριθμου ή συνδυασμό αλγορίθμων για να δίνει λύση. Για να μην ξεφεύγουμε από το θέμα,  από τη στιγμή που λειτουργεί και σε περιβάλλον windows, νομίζω πως δώσαμε απάντηση στο ερώτημα του συναδέλφου. Δημήτρη πολύ χρήσιμη η πληροφορία σου.

Δημήτρης Κανάς

Δίκιο έχετε... αν το παραφορτώσεις με κανόνες σίγουρα θα δυσκολεύεται να παράγει χρονοδιάγραμμα... (πάντως θα προσπαθεί κάνοντας αυτόματα διάφορους συνδυασμούς κατάταξης εκτός κι αν είναι τόσο σημαντικές οι συγκρούσεις όπου τερματίζει τη διαδικασία). Πάντως ακόμα κι αν υπάρχουν soft συγκρούσεις μπορεί να σου βγάλει χρονοδιάγραμμα αναφέροντας βέβαια το πρόβλημα για να γίνουν οι διορθώσεις. Ως συμβουλή θα δώσω να μην γίνονται αρχικά κανόνες ορισμού απαιτούμενων διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς αλλά αφού ορίζονται οι διδασκαλίες τότε μέσω των στατικών να ελέγχονται οι ώρες και να γίνονται μετά οι κατάλληλες αναθέσεις συμπλήρωσης ή μη ωραρίου. Περιττούς κανόνες καλό είναι να αποφεύγονται!!!

ΠαράθεσηΤο θέμα στο λύκειο είναι με τα μαθήματα επιλογής και τις κατευθύνσεις  που πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους.

Μπορείς να μας δώσεις kadafi ένα σενάριο για να δούμε αν βγαίνει με το F.E.T. ; Βασικά δοκίμασε το με το F.E.T. και πες μας αν βγαίνει; Αν θέλεις μπορείς να ποστάρεις και το αρχείο του σεναρίου σου.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

kadafi

Παιδιά δυστυχώς δεν προλαβαίνω να το τσεκάρω (δεν εχω  χρησιμοποιήσει καθόλου το FET).
Το σενάριο είναι οτι δεν υπάρχουν μόνο τα τμήματα Α1,Α2,Α3 - Β1,Β2,Β3 - Γ1,Γ2,Γ3 αλλά και τα τμήματα επιλογής και κατευθύνσεις. Η Γ λυκείου λοιπόν εκτός απο Γ1,Γ2,Γ3 έχει και Τμήμα Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, Θετικής Κατ/νσης και Θεωρητικής (όπως επίσης και τμήματα Επιλογής). Όταν ένα τμήμα κατευθύνσεως κάνει μάθημα την ίδια ώρα πρέπει να κάνουν κ τα άλλα τμήματα κατευθύνσεως και όχι τα τμήματα γενικής παιδείας (Γ1,Γ2,Γ3). Το ίδιο ισχύει και με τα μαθήματα επιλογής. Αυτό συμβαίνει γιατί στην Θετική Κατ/νση για παράδειγμα  μπορεί να υπάρχουν μαθητές και απο τα 3 τμήματα. Μπορεί επίσης πολλά παιδιά να έχουν επιλέξει Τεχνολογική Κατ/νση οπότε το τμήμα να σπάει σε 2 τμήματα και να υπάρχει μόνο ένα Θετικής.
Αυτές οι ιδιαιτερότητες καθώς και οι περιορισμοί για τους καθηγητές περιπλέκουν πολύ τα πράγματα.
Να θυμίσω επίσης οτι τα μαθήματα Κατεύθυνσης πρέπει να γίνονται πρωί (μεγαλύτερες ώρες σε διάρκεια) κλπ κλπ
Με αυτά που λέω δεν θέλω να υποτιμήσω το FET γιατί ούτε καν το έχω χρησιμοποιήσει.  Είπα και πρίν όμως ότι μόνο και μόνο  που είναι Freeware  αυτό του δίνει πολλά σύν. (δεν ήξερα μέχρι τώρα κάποιο freeware για ωρολόγια προγράμματα). Οπότε πραγματικά αξίζει να το δοκιμάσει κανείς . Απλά παρουσιάζω τις δυσκολίες του προγράμματος στο ΓΕΛ που διαφέρει πολύ από το Δημοτικό και το Γ/σιο. Και το πρόγραμμα των ΕΠΑΛ φαντάζομαι θα είναι δύσκολο να βγει.
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)

Δημήτρης Κανάς

Μιας και πλησιάζει η ώρα της επιστροφής μας στα σχολεία... έφτιαξα ένα πρόχειρο σενάριο για το πρόγραμμα ενός 12/θ Δ.Σ. με ΕΑΕΠ (για τα 961 σχολεία) και οδηγίες σύνταξη του με το λογισμικό FET.



Αν κάποιος έχει κάνει δικά του αρχεία με παραδείγματα τότε μπορεί να τα δημοσιεύσει κάπου για να βοηθήσει και τους υπόλοιπους.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

netnick

Έχει χρησιμοποιήσει κάποιος το FET σε Γεινκό Λύκειο?
Θα ήθελα να ξέρω εάν με τον χωρισμό σε τμήματα Γενικής παιδείας, Προσανατολισμού, Επιλογής, Project, και Ξενων Γλωσσών λειτουργούν όλα καλα.


Το καλύτερο θα ηταν να ανέβει και ένα παράδειγμα αρχείου για ΓΕΛ.


Το χρειάζομαι αυτές τις ημέρες γιατί κάνω μια εργασία για λογισμικά δημιουργίας - ωρολογίων προγραμμάτων.
Ευχαριστώ.


alex72gr

Έχω χρησιμοποιήσει το FET σε ΓΕΛ. Όλα λειτουργούν καλά. Θα πρέπει να προσέξεις κάποια ζητήματα:
1. Ο προσανατολισμός του FET είναι η αυτοματοποιημένη επίλυση (κατάρτιση) ωρολογίου προγράμματος. Αυτό σημαίνει ότι το γραφικό περιβάλλον του δεν υποστηρίζει χειροκίνητες "μετακινήσεις" διδασκαλιών με την λογική drag and drop.
2. Χρειάζεται αρκετός χρόνος εξάσκησης για να διερευνήσει κανείς τις λειτουργίες και δυνατότητες του λογισμικού.
3. Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η διατύπωση του προβλήματος με "όρους" FET με τον βέλτιστο τρόπο. Υπό την έννοια αυτή θα πρέπει ο χρήστης να λειτουργεί περίπου με μία λογική διατύπωσης υπολογιστικού προβλήματος σε γλώσσα προγραμματισμού.
4. Για να πετύχει κανείς τα (2) και (3) απαιτείται πρακτικά χρόνος της τάξης των μερικών εβδομάδων.
5. Αν κατεβάσεις το εκτελέσιμο αρχείο του FET από το ίντερνετ, μέσα έχει έναν φάκελο με παραδείγματα. Ωστόσο, το σωστό είναι να καταφέρει ο κάθε χρήστης να διατυπώσει το πρόβλημα του δικού του σχολείου με τον καλύτερο τρόπο.
6. Γενικότερα για τις εφαρμογές επίλυσης (κατάρτισης) ωρολογίων προγραμμάτων δεν είναι εύστοχο να συγχέουμε την ευκολία εισαγωγής περιορισμών (κανόνων) με τον πραγματικό λόγο ύπαρξης των περιορισμών. Οι περιορισμοί πρέπει να τίθενται μόνον όταν είναι απαραίτητοι.
7. Δεδομένου ότι το FET δεν έχει δυνατότητα undo/redo, καλό είναι να σώζεις τη δουλειά σου σε τακτά διαστήματα.
8. Καλό είναι πριν κάνεις την εισαγωγή των όποιων δεδομένων και περιορισμών στο FET να είσαι πολύ καλά οργανωμένος με σημειώσεις είτε χειρόγραφες είτε εκτυπωμένες. Βοηθά πολύ στην πράξη. Σε μεγάλα σχολεία έχεις να κάνεις πολλούς ελέγχους και η οθόνη του υπολογιστή πολλές φορές κουράζει άσχημα τα μάτια... Δεν βλάπτει και το χαρτί....

xdv

Σίγουρα το FET είναι καλό αλλά δεν μπόρεσα ούτε να το εγκαταστήσω. Υπάρχει κάποια άλλη (δωρεάν) λύση για όλους εμάς τους υπόλοιπους;
Λάθη είμαστε, ανθρώπους κάνουμε.

mandarinos

#19
Γιά την εγκατάσταση του καινούργιου FET, δες εδώ: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8761.0

Αντιμετώπισα κι εγώ το πρόβλημα, και τά 'παιξα απ' τις ιδιαιτερότητες του Qt. Compilation σε 1 ώρα κι ένα τέταρτο, άσε που (το Qt) θέλει χώρο εγκατάστασης στον δίσκο 10 Giga!!! Κι ακόμη, δεν έχει πχ μιά μπάρα, να σε ειδοποιεί πόσο τοις εκατό δουλειά έχει κάνει. Καταλάβαινα ότι συνεχίζει να δουλεύει, επειδή, όταν (βαρυόμουν / απελπιζόμουν, και) πήγαινα να το κλείσω, μου έβγαζε μήνυμα ότι θα σταματήσει το compilation.

Τέλος πάντων, έκανε compilation και τό 'φτασε σ' ένα τέλος· αν ακολουθήσεις τις οδηγίες που έγραψα, είσαι ok.

Αν και δεν ξέρω αν παρέλειψα ακόμη ένα βήμα (του τύπου: make / make config), γιά να βγάλω πλήρως αυτόνομο εκτελέσιμο binary. Το πρόγραμμα κομπαϊλάρεται σε directory διαφορετικό από το directory των sources, οπότε (όταν τελειώσεις) : μετονομασία του νέου directory σε fet (απλά γιά ευκολία), μπαίνεις μέσα, και ξεκινάς με ./fet .

Επίσης: στο ίδιο το FET, τα τμήματα που κόβονται σε δύο παράλληλες δραστηριότητες, (συνεχίζεις να) τα βάζεις ως ένα τμήμα, και τα δύο μαθήματα τα ορίζεις στα μαθήματα ως ένα μάθημα επί πλέον - που γίνεται από τους δύο καθηγητές ταυτόχρονα. Πχ Πληροφορική και Τεχνολογία: ορίζεις Πληροφορική χωριστά (γιά τα τμήματα που τυχόν δεν σπάνε), Τεχνολογία χωριστά, καί Πληροφορική+Τεχνολογία ως τρίτο μάθημα. Θα σου βγάλει αποτελέσματα πολύ πιό γρήγορα. (Μέγιστος χρόνος φέτος στον δικό μου ΗΥ - μέχρι στιγμής: 10 δευτερόλεπτα.)

mandarinos

Γιά άλλη δωρεάν καλή λύση, επειδή τό 'ψαξα, το μόνο που βρήκα είναι on-line υπολογισμός του ωρολογίου προγράμματος. Έχει κάμποσα sites, δεν ξέρω πόσο αποτελεσματικά είναι. Ή πόσο γρήγορα.

Πάλι, όμως, αυτό το on-line, που σου ζητάει email + εγγραφή... εμένα μου ξυνίζει λίγο.


dpa2006

Παράθεση από: xdv στις 14 Σεπ 2021, 11:36:16 ΜΜ
Σίγουρα το FET είναι καλό αλλά δεν μπόρεσα ούτε να το εγκαταστήσω. Υπάρχει κάποια άλλη (δωρεάν) λύση για όλους εμάς τους υπόλοιπους;

https://www.asctimetables.com/

Freemium

https://timetable-software.com/

Open Source


Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science