Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10
1

Τα εύκολα θέματα και η ελάφρυνση της ύλης δεν λύνουν κανένα πρόβλημα απλά το μεταθέτουν για μετά όταν πλέον δεν θα μπορεί να λυθεί.
Γιατί το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει όταν οι μαθητές που λες περάσουν σε μια σχολή και δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις σπουδές τους όπως συμβαίνει σήμερα με χιλιάδες φοιτητές, ή όταν προσπαθήσουν να βγουν στην αγορά εργασίας και ανακαλύψουν ότι καμία εταιρία δεν ενδιαφέρεται για προγραμματιστές σε Pascal ή ψευδογλώσσα.
Ας μην ξεχνάμε ότι ένα Επαγγελματικό Λύκειο προετοιμάζει μαθητές για την αγορά εργασίας, αλλιώς δεν έχει λόγο ύπαρξης.


Πολύ σωστά.

Στο φετινό μου τμήμα (που δεν έχει μεγάλες διαφορές από τμήματα που είχα κατά τα προηγούμενα χρόνια), υπήρχε μια ομάδα μαθητών που πίστευαν (και μάλιστα χωρίς να δέχονται εύκολα 2η κουβέντα) ότι θα ζήσουν όλη τη ζωή τους περιμένοντας να τους φέρνουν υπολογιστές για να τους αναβαθμίζουν τη ram και να κάνουν format. Δε γνωρίζω σε ποιο κόσμο ζουν αυτά τα παιδιά, αλλά το πιστεύουν. Δαπανήσαμε πολλές ώρες συζήτησης μαζί τους, κατά τη γνώμη μου με μικρό αποτέλεσμα, προσπαθώντας να τους εξηγήσουμε ότι κανένας δε ζει έτσι και ότι δεν υπάρχει επαγγελματίας που να έχει κάθε μέρα μια ουρά από κόσμο που να τον παρακαλά να κάνει φορματ, να αλλάζει κάρτες γραφικών και μνήμες κ.λπ. και ότι -τέλος πάντων- ο κόσμος πάει μπροστά. Δε γίνεται να ασχολούμαστε με τα ίδια και τα ίδια για δεκαετίες.
Τα τελευταία χρόνια τους πήγαμε 3-4 φορές σε μια εταιρία βάσεων δεδομένων και σε άλλες εταιρίες, είδαν πραγματικές συνθήκες εργασίας, μίλησαν με εργαζόμενους και παρόλα αυτά έχουν κολλήσει στις απόψεις τους.

Πολύ φοβάμαι ότι κάπως έτσι λειτουργούν και ορισμένοι συνάδελφοι. Δεν αναφέρομαι στις μνήμες, αλλά στις απόψεις. Εύχομαι να διαψευστώ.

Η γνώμη μου: ας μάθουν κάτι πιο φρέσκο από pascal, με ένα επίπεδο που θα είναι αξιοπρεπές και διαβαθμισμένης δυσκολίας και όταν τα παιδιά βγουν έξω από το σχολείο, ας έρθουν να μας πουν... Δεν το γράφω τυχαία αυτό, το συνάντησα φέτος με παιδιά που δούλευαν στη μαθητεία.

Θα συνέφερε κάποιους να πέσει το επίπεδο των μαθημάτων ώστε να γίνει πιο εύκολα η συγχώνευση και να μπορούν να κάνουν τα μαθήματα όλων όλοι. Έτσι θα οδηγηθούμε σε ένα "Γενικό" Επαγγελματικό Λύκειο.


Αυτή είναι μεγάλη κουβέντα! Και δεν είναι καθόλου σενάριο επιστημονικής φαντασίας.



Μιλαμε για ΕΠΑΛ, και οχι για Γενικο Λυκειο.

Επομενως οσοι σκεφτονται με δεδομενα σχολεια αστικων κεντρων, με υψηλου επιπεδου μαθητικο δυναμικο, ας ξανασκεφτουν.

Παρασυρομαστε συχνα (και εγω το κανω) απο το πως θα θελαμε να ειναι τα πραγματα, και οχι απο το πως ειναι πραγματικα.

Το αποτελεσμα θα ειναι, σε χρονικο οριζοντα πενταετιας, να μειωθει δραματικα ο αριθμος των μαθητων που επιλεγει ειδικοτητα πληροφορικης.

Αν αυτο θελουμε, ας συνεχισουμε ετσι, ειμαστε σε καλο δρομο.



Προφανώς μιλάμε για ΕΠΑΛ. Δες τα αποτελέσματα των γραπτών που διόρθωσα εγώ και τα είδα με τα μάτια μου (δεν μου τα είπαν άλλοι) και σας κοινοποίησα σε προηγούμενό μου post. Επρόκειτο για μαθητές σχολείων από τη βόρεια Ελλάδα. Επέτρεψέ μου Λίνα να αναφέρω σε όλους το εξής: είχα τη χαρά (το εννοώ) να ζήσω 6 χρόνια σε σχολεία επαρχίας, μικρών και ξεχασμένων κωμοπόλεων. Εκεί συνάντησα πολύ καλής ποιότητας μαθητές. Στην Αθήνα που βρίσκομαι τώρα σπάνια βρήκα εκείνη την ποιότητα. Ποιος σας είπε ότι το δυναμικό των μαθητών των αστικών κέντρων είναι υψηλό, ή τουλάχιστο υψηλότερο από εκείνο των μαθητών της περιφέρειας;

Προφανώς κανείς δε θέλει περαιτέρω μείωση των μαθητών πληροφορικής. Πάντως ας μην ξεχνάμε ότι η πληροφορική δεν είναι της μόδας όπως παλιά και τα τελευταία χρόνια επί αυτοκρατορίας Pascal είχαμε περισσότερα παιδιά μόνο και μόνο επειδή καταργήθηκαν οι ειδικότητες υγείας, όχι επειδή τα παιδιά λάτρευαν την Pascal. Και τότε τα παιδιά δεν είχαν κανένα ιδιαίτερο ποσοστό επιτυχίας.

2
Λίνα την κατάσταση που περιγράφεις την έχουμε συναντήσει όλοι όσοι έχουμε διδάξει σε ΕΠΑΛ ή παλιά σε ΤΕΕ. Δηλαδή το παλιό μάθημα Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα της Β τάξης ήταν πιο εύκολο από την Python?

Μονο που τα προβληματα δε λυνονται θαβοντας το κεφαλι μας στην αμμο.
Συμφωνώ απόλυτα. Όμως  με το να μειώσουμε την ύλη, να μην διδάσκουμε σύγχρονο προγραμματισμό και γενικά να μην αγγίζουμε δύσκολες έννοιες αυτό ακριβώς που λες δεν κάνουμε? Δεν θάβουμε το κεφάλι μας στην άμμο?
Τα εύκολα θέματα και η ελάφρυνση της ύλης δεν λύνουν κανένα πρόβλημα απλά το μεταθέτουν για μετά όταν πλέον δεν θα μπορεί να λυθεί.
Γιατί το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει όταν οι μαθητές που λες περάσουν σε μια σχολή και δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις σπουδές τους όπως συμβαίνει σήμερα με χιλιάδες φοιτητές, ή όταν προσπαθήσουν να βγουν στην αγορά εργασίας και ανακαλύψουν ότι καμία εταιρία δεν ενδιαφέρεται για προγραμματιστές σε Pascal ή ψευδογλώσσα.
Ας μην ξεχνάμε ότι ένα Επαγγελματικό Λύκειο προετοιμάζει μαθητές για την αγορά εργασίας, αλλιώς δεν έχει λόγο ύπαρξης.

Αυτό κατά τη γνώμη μου σημαίνει να βλέπουμε το δάσος και όχι το δέντρο.


Σημείωση προς αποφυγή παρεξηγήσεων
Το ερώτημα πάντως που έθεσα σχετικά με εμάς και τους ηλεκτρονικούς, για όσους δεν το κατάλαβαν, δεν είχε να κάνει με κάποια κόντρα αλλά με την φήμη που είχε ακουστεί φέτος για συγχώνευση των δυο τομέων σε έναν.
Θα συνέφερε κάποιους να πέσει το επίπεδο των μαθημάτων ώστε να γίνει πιο εύκολα η συγχώνευση και να μπορούν να κάνουν τα μαθήματα όλων όλοι. Έτσι θα οδηγηθούμε σε ένα "Γενικό" Επαγγελματικό Λύκειο.

3
Linux / Απ: Συμβατότητα D-Link GO-SW-24G
« Τελευταίο μήνυμα από schmeichel3 στις 23 Ιούν 2017, 10:53:33 μμ »
Σας ευχαριστώ και τους 2 :)
4
"Αυτό που βλέπω εγώ είναι ότι τα θέματα των ηλεκτρονικών εμείς μπορούμε να τα λύσουμε, τα δικά μας αυτοί μπορούν?

Δεν ξέρω αν μπορούν. Μια κόντρα αν οι καθηγητές Πληροφορικής μπορούν να λύσουν μεγαλύτερο εύρος θεμάτων από τους Ηλεκτρονικούς δε βλέπω τι σημασία μπορεί να έχει.."

Συναδελφοι καλησπερα, νομιζω οτι βλεπουμε το δασος αντι για το δεντρο.
Μιλαμε για ΕΠΑΛ, και οχι για Γενικο Λυκειο.
Η συγκριση με τους ηλεκτρονικους ειναι επιβεβλημενη, καθως στο μηχανογραφικο τους εχουν τις ιδιες σχολες με τους πληροφορικους (γιατι; αντι να παλαιψουμε για να αρθει αυτη η αδικια, παμε και μονο εμεις, στην ειδικοτητα πληροφορικης, ανεβαζουμε το επιπεδο των θεματων).
Αν λοιπον, σας ρωτησει ενας μαθητης σε ποια ειδικοτητα να παει για να περασει σε καποιο ΤΕΙ πληροφορικης πιο ευκολα, η απαντηση ειναι στους ηλεκτρονικους. Με το χερι στην καρδια, και για να εχει σιγουρη επιτυχια, αυτο πρεπει να απαντησετε. Αν ηταν γιος, κορη η ανηψιος/ανηψια σας, αυτο θα επρεπε να του απαντησετε. Για σιγουρη και ευκολη επιτυχια, ξαναλεω. Δεν εχουν οι μαθητες την αδυναμια και την τρελλα που εχουμε εμεις με την πληροφορικη, απλα θελουν αποτελεσματα, δηλαδη να πετυχουν σε καποια σχολη με τη λιγοτερη δυνατη προσπαθεια.
Αν ρωτησει για στρατιωτικες σχολες η αστυνομια, εκει ειναι βεβαιο πως πρεπει να του απαντησετε να μην παει πληροφορικη, αλλα σε οποιαδηποτε αλλη ειδικοτητα (κατα προτιμηση Γεωπονια η Οικονομια - Διοικηση).
Τσεκαρετε λιγο τα θεματα τους και θα με καταλαβετε. Και για να μη νομιζετε οτι δεν ξερω τι μου γινεται, την ιδια συζητηση εχω κανει με φιλο φροντιστη που συμβουλευει/βοηθαει τα παιδια να επιλεξουν ειδικοτητα (δεν εχει καποιο συμφερον με συγκεκριμενη ειδικοτητα, αφου το φροντιστηριο του τις υποστηριζει ολες). Και να σημειωθει οτι το φροντιστηριο εχει πολυ καλο ποσοστο επιτυχιας για ολες τις ειδικοτητες που υποστηριζει.

Οσο για τη συζητηση περι μαθηματος που διδασκεται δυο χρονιες, και αρα οι απαιτησεις ειναι υψηλοτερες, θα απαντησω το εξης:

Φετος ειχα μια Β πληροφορικης με δεκα μαθητες, εκ των οποιων οι δυο δυνατοι. Τρεις τεσσερις παρακολουθουσαν με αξιοπρεπεια και οι υπολοιποι ουτε που ενδιαφερονταν.
Ειχα και το γενικης παιδειας, οποτε και απο εκει προσπαθουσα να τους βοηθησω και να τους μαθω οσο μπορουσα να σκεφτονται αλγοριθμικα και να ειναι σε θεση να αντιμετωπισουν και να φτιαξουν ενα προγραμμα.
Το αποτελεσμα: τουλαχιστον απογοητευτικο. Εκτος απο τους δυο, οι υπολοιποι δεν εχουν παρει μυρωδια, ουτε απο python, ουτε απο αλγοριθμους. Να σημειωθει πως ολο το χρονο τους εχω κανει καμια 100ρια ασκησεις, εκτος βιβλιου (απο το κεφαλι μου και εμπειρια 20 χρονων στην ταξη), μπας και τους μεινει τιποτα.
Αν τους ρωτησετε τωρα, καμια if, αντε και for, και με το ζορι.
Επομενως οσοι σκεφτονται με δεδομενα σχολεια αστικων κεντρων, με υψηλου επιπεδου μαθητικο δυναμικο, ας ξανασκεφτουν.

Παρασυρομαστε συχνα (και εγω το κανω) απο το πως θα θελαμε να ειναι τα πραγματα, και οχι απο το πως ειναι πραγματικα.
Μονο που τα προβληματα δε λυνονται θαβοντας το κεφαλι μας στην αμμο.
Το αποτελεσμα θα ειναι, σε χρονικο οριζοντα πενταετιας, να μειωθει δραματικα ο αριθμος των μαθητων που επιλεγει ειδικοτητα πληροφορικης.
Αν αυτο θελουμε, ας συνεχισουμε ετσι, ειμαστε σε καλο δρομο.

Ευχαριστω,

Λινα Παπακυριαζη

Υ.Γ. Συγνωμη για την ελλειψη τονων, γραφω απο χαλασμενο πληκτρολογιο  :)
Υ.Γ.2 Με καθε σεβασμο για τους συναδελφους που εγραψαν τα εγχειριδια (Προγραμματισμου και Δικτυων), respect για την προσπαθεια τους, η ανιδιοτελεια σπανιζει στις μερες μας και ειναι συγκινητικη. Το αν ειναι ομως εγχειριδια για Πανελλαδικα Εξεταζομενα μαθηματα, (με το ευρος της υλης που εχει επιλεγει), ειναι μια τελειως διαφορετικη συζητηση.
5
Άρθρα - Βιβλία - Εκπαιδευτικό Λογισμικό / Απ: Βιβλιο C++ (για αρχαριους)
« Τελευταίο μήνυμα από pagouris στις 23 Ιούν 2017, 01:34:47 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Η αλήθεια είναι ότι ο Χατζηγιαννάκης είναι πιο βατός και πιο στρέιτ. Λογικά θα αρχίσω με αυτόν και βλέπουμε. Νομίζω πάντως ότι στις σχολές που θέλω να μπω τώρα κάνουν περισσότερο c και από αντικειμενοστρεφή Java.
6
Linux / Απ: Πρόβλημα σε νέα εγκατάσταση 16.04
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις 23 Ιούν 2017, 08:29:32 πμ »
Όπως τα λες είναι. Στο αρχείο /etc/ltsp/update-kernels.conf πειράζουμε τη γραμμή CMDLINE_LINUX_DEFAULT="init=/sbin/init-ltsp forcepae video=eDP-1:d".
Στο 01-mac-address, το 01- παραμένει, η mac μπαίνει μετά το 01.
7
Linux / Απ: Πρόβλημα σε νέα εγκατάσταση 16.04
« Τελευταίο μήνυμα από jim_katsar στις 22 Ιούν 2017, 11:47:53 μμ »
Για να ξεκαθαρίσω...
Για τον server δίνω την εντολή: sudo dpkg-reconfigure grub-pc, και περνάω την παράμετρο: video=eDP-1:d
Για τους clients πάω στο αρχείο: /etc/ltsp/update-kernels.conf και περνάω την παράμετρο: video=eDP-1:d (ουσιαστικά προσθέτων μία γραμμή με το προηγούμενο) και στη συνέχει 'δημοσίευση εικονικού'

Και για ξεχωριστές παραμέτρους για κάθε client ( με βάση τη mac-address) φτιάχνω αρχειάκια: /var/lib/tftpboot/ltsp/i386/pxelinux.cfg/01-mac-address και περνάω όποια παράμετρο θέλω (όπου 01-mac-address = η mac του κάθε client )

Σωστά; Αν κάνω κάπου λάθος διόρθωσέ με. Ευχαριστώ.
8
Linux / Απ: Συμβατότητα D-Link GO-SW-24G
« Τελευταίο μήνυμα από jim_katsar στις 22 Ιούν 2017, 11:18:47 μμ »
Συνάδελφε schmeichel3 το συγκεκριμένο switch το είχα σε σχολείο το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος (2015-2016) με 5 fat και 4 thin μηχανάκια και δούλευε απροβλημάτιστα...
Το πρότεινα κ φέτος(ως αρκετά οικονομικο για Gigabit) σε σχολείο που ήμουν το αγοράσαμε αλλά δυστυχώς δεν στήθηκε το εργαστήριο γιατί από το δήμο δεν ήρθαν ποτέ να ολοκληρώσουν την καλωδίωση του εργαστηρίου (κ δουλεψαμε με WinXP). Να σημειώσω ότι το είχα βρει πιο οικονομικό γύρω στα 60ευρώ στο γνωστό e-shop
9
Τα επιχειρήματά μου είναι σαφή και δεν πρόκειται να τα ξαναδιατυπώσω. Τα υπόλοιπα ήταν απαντήσεις σε δικά σου - ρητορικά ίσως - αλλά απαξιωτικού τόνου ερωτήματα.
10
Linux / Απ: Συμβατότητα D-Link GO-SW-24G
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις 22 Ιούν 2017, 07:21:42 μμ »
Μια χαρά μου φαίνεται αυτό το switch αν και δεν το έχω δοκιμάσει. Το να συνδέσεις και άλλους σταθμούς πάνω του εκτός LTSP δεν είναι πρόβλημα.
Πρόβλημα θα υπάρχει μόνο αν ποτέ στο μέλλον πας να συνδέσεις πάνω του και δεύτερο switch, και μετά πας να συνδέσεις κάποιους LTSP clients στο δεύτερο switch. Εκείνοι οι clients θα πάνε υπερβολικά αργά.
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10