Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10
1
Πληροφορική Γ' τάξης ΓΕ.Λ. / Απ: Ερώτηση για μεταβλητές.
« Τελευταίο μήνυμα από junior στις Σήμερα στις 12:01:24 πμ »
@evry

Το γνωρίζεις καλά και υπεύθυνα μπορούμε να πούμε στον μαθητή ότι σε κανένα εξεταστικό κέντρο δεν κόβουν βαθμό; Εγώ άλλα έχω ακούσει. Ότι έχουν κόψει με την αιτιολογία ότι ο μαθητής δεν ξέρει να διακρίνει την ακέραια με την πραγματική μεταβλητή και πως αυτή πρέπει να δηλώνεται αντίστοιχα. Άλλωστε και τον καθηγητή που ρώτησε το παιδί, αν πάει στην θέση του διορθωτή, από την απάντηση που έδωσε στον μαθητή, καταλαβαίνω ότι ο ίδιος πιθανότατα θα έκοβε βαθμό, αφού το θεωρεί λάθος.

Επίσης γράφεις ότι «...διότι ως γνωστόν οι ακέραιοι είναι υποσύνολο των πραγματικών! Άρα κάθε ακέραιος είναι και πραγματικός!». Προφανώς αυτό είναι αληθές, αλλά δεν αίρει το γεγονός ότι είναι κακή προγραμματιστική πρακτική να δηλώνουμε ως πραγματικές, μεταβλητές που παίρνουν μόνο ακέραιες τιμές.
Αν σε ρωτούσε ο μαθητής «τότε γιατί η ΓΛΩΣΣΑ κάνει διάκριση ανάμεσα σε ακέραιες και πραγματικές μεταβλητές και δεν έχει μόνο έναν τύπο, τις πραγματικές, αφού ως γνωστόν οι ακέραιοι είναι υποσύνολο των πραγματικών! Άρα κάθε ακέραιος είναι και πραγματικός!;» τι θα απαντούσες;

Για την σελίδα 59 του τετραδίου μαθητή θα απαντούσα ότι:
1. το κάνει για να είναι καλυμμένος και για την περίπτωση που η αρχική ταχύτητα που θα ανατεθεί στην μεταβλητή V0 δεν είναι ακέραιος αριθμός, διότι κανείς δεν εξασφαλίζει ότι η αρχική ταχύτητα θα είναι ακέραιος αριθμός και για να μην διορθώσει τότε στο τμήμα δηλώσεων μεταβλητών την V0 από ακέραια σε πραγματική.

Επιμένω ακόμα ότι η δήλωση μιας μεταβλητής ως πραγματικής, όταν παίρνει μόνο ακέραιες τιμές είναι πρακτική κακού προγραμματισμού.
Βέβαια, κάποιες πρακτικές κακού προγραμματισμού δεν βαθμολογούνται αρνητικά στις πανελλαδικές, αλλά για την συγκεκριμένη περίπτωση εγώ δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι αυτό συμβαίνει. Επίσης με την αρχική μου απάντηση ελπίζω να απάντησα στον μαθητή και από την πλευρά που ρωτάει καθαρά πληροφοριακά και από περιέργεια.

2
Πριν χρόνια, σε θέμα πανελλαδικών (αν θυμάμε καλά ) ζητήθηκε τέτοιος έλεγχος  σε θέμα το οποίο η λυση διατυπώνονταν σε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα. Εκεί η λύση που είχει δοθεί ήταν η Α_Μ(χ)=χ.
3
Θεωρία / Απ: Ερωτήσεις για λογικές εκφράσεις
« Τελευταίο μήνυμα από Καρκαμάνης Γεώργιος στις Χθες στις 11:21:32 μμ »

Πχ η ερώτηση "που το τρίτο γράμμα είναι μεταξύ Α και Κ" πώς θα γίνει;

Αυτό είναι εκτός λογικής μαθήματος καθώς δεν υπάρχουν συναρτήσεις στη ΓΛΩΣΣΑ που επεξεργάζονται χαρακτήρες με αυτόν τον τρόπο. Οπότε δεν μπορεί να ζητηθεί κάτι τέτοιο
4
Θεωρία / Απ: Αποτελέσματα τριγωνομετρικών συναρτήσεων
« Τελευταίο μήνυμα από Καρκαμάνης Γεώργιος στις Χθες στις 11:18:41 μμ »
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται οι μαθητές να γνωρίζουν το ημ συν κλπ γωνιών.
Αν ζητηθεί σε ασκήσεις πιθανόν να τους δίνονται τα αποτελέσματα υπολογισμού γωνιών και απλώς να κάνουν σωστή χρήση.
 Εξάλου  σε μάθημα προγραμματισμού εξετάζονται και όχι στην άλγεβρα.
5
Πληροφορική Γ' τάξης ΓΕ.Λ. / Απ: Ερώτηση για μεταβλητές.
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Χθες στις 11:13:48 μμ »
Ρώτησε τον καθηγητή σου πως εξηγεί το γεγονός ότι στη σελίδα 59 του τετραδίου μαθητή εκχωρείται η ακέραια τιμή 20 στην πραγματική μεταβλητή Vo

Καλησπέρα σε όλους, μια απλή και σύντομη ερώτηση θα ήθελα να κάνω. Αν μια μεταβλητή γνωρίζουμε ότι είναι 5 και την καταχωρίσουμε στις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ θεωρείται λάθος? Ρωτώ διότι οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ μεταβλητές υποτίθεται ότι δέχονται όλους τους αριθμούς και επίσης μια ακέραια μεταβλητή δηλωμένη στις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ μεταβλητές τρέχει μια χαρά σε πρόγραμμα στον υπολογιστή (μέσω ΓλωσσοΜάθειας, Διερμηνευτή της Γλώσσας κτλπ). Ωστόσο ο καθηγητής στο σχολείο μου είπε ότι είναι λάθος. Ρωτώ καθαρά πληροφοριακά και από περιέργεια. Ευχαριστώ
6
Πληροφορική Γ' τάξης ΓΕ.Λ. / Απ: Ερώτηση για μεταβλητές.
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Χθες στις 11:07:00 μμ »
Δεν ισχύει αυτό που λες! Προφανώς και δεν κόβουμε για κάτι τέτοιο γιατί πολύ απλά ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΣΩΣΤΟ διότι ως γνωστόν οι ακέραιοι είναι υποσύνολο των πραγματικών!
Άρα κάθε ακέραιος είναι και πραγματικός!

Αυτό τώρα που ενδιαφέρει το μάθημα είναι ότι, εξ όσων γνωρίζω, στις πανελλαδικές εξετάσεις, στην διόρθωση των γραπτών, στο τμήμα δηλώσεων μεταβλητών που συνήθως βαθμολογείται με 2 μονάδες, αν μια μεταβλητή η οποία παίρνει μόνο ακέραιες τιμές δηλωθεί ως πραγματική, χάνεται η μία μονάδα. Οπότε προσοχή.

Επίσης για να το πω ευγενικά όταν δεν γνωρίζουμε κάτι καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί όταν απαντάμε σε μαθητές!

Όσον αφορά το θέμα της μνήμης νομίζω ότι σήμερα δεν έχει τόση σημασία. Μάλλον έχει περισσότερο ενδιαφέρον να συζητήσουμε τη διαφορά στους τρόπους αναπαράστασης (floating point) παρά στο θέμα του χώρου.
7
Πληροφορική Γ' τάξης ΓΕ.Λ. / Απ: Ερώτηση για μεταβλητές.
« Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 στις Χθες στις 11:01:15 μμ »

Αυτό τώρα που ενδιαφέρει το μάθημα είναι ότι, εξ όσων γνωρίζω, στις πανελλαδικές εξετάσεις, στην διόρθωση των γραπτών, στο τμήμα δηλώσεων μεταβλητών που συνήθως βαθμολογείται με 2 μονάδες, αν μια μεταβλητή η οποία παίρνει μόνο ακέραιες τιμές δηλωθεί ως πραγματική, χάνεται η μία μονάδα. Οπότε προσοχή.


;;;
8
...
σύμφωνα με τις οδηγίες, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε div και mod μόνο σε θετικούς και ακέραιους αριθμούς. ...

Ρε παιδιά, σε ποιές οδηγίες λέει ότι τα div και mod εφαρμόζονται μόνο σε θετικούς αριθμούς?
9
Πληροφορική Γ' τάξης ΓΕ.Λ. / Απ: Ερώτηση για μεταβλητές.
« Τελευταίο μήνυμα από junior στις Χθες στις 10:03:42 μμ »
Είναι λάθος προγραμματιστικά, με την έννοια ότι για έναν ακέραιο δεσμεύεις μνήμη μεγαλύτερου μεγέθους, από ότι χρειάζεται, μιας και οι πραγματικές μεταβλητές καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος στην μνήμη του ΗΥ. Στα παλιά τα χρόνια, όπου το μέγεθος της μνήμης RAM ήταν πολύ μικρότερο, από ότι στους σύγχρονους ΗΥ, η σωστή εκμετάλλευση της μνήμης έπαιζε σπουδαίο ρόλο. Και δεν είναι μόνο η σωστή εκμετάλλευση της μνήμης, αλλά και θέματα ταχύτητας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι και σήμερα πάρα πολλές γλώσσες προγραμματισμού κάνουν διάκριση μεταξύ ακεραίων και πραγματικών (ακόμα και μεταξύ ακεραίων ή μεταξύ πραγματικών γίνεται διάκριση).

Αυτό τώρα που ενδιαφέρει το μάθημα είναι ότι, εξ όσων γνωρίζω, στις πανελλαδικές εξετάσεις, στην διόρθωση των γραπτών, στο τμήμα δηλώσεων μεταβλητών που συνήθως βαθμολογείται με 2 μονάδες, αν μια μεταβλητή η οποία παίρνει μόνο ακέραιες τιμές δηλωθεί ως πραγματική, χάνεται η μία μονάδα. Οπότε προσοχή.

Άρα σωστά σου απάντησε ο καθηγητής σου.
10
Πληροφορική Γ' τάξης ΓΕ.Λ. / Απ: Ερώτηση για μεταβλητές.
« Τελευταίο μήνυμα από Laertis στις Χθες στις 07:56:23 μμ »
Όχι δεν είναι λάθος.
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10