Απορία στη θεωρία

Ξεκίνησε από Duck, 22 Οκτ 2007, 04:17:39 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Stavros

Ναι αλλά σε όλο αυτό το θέμα υπάρχει μπορώ να πω ένα πρόβλημα.
Εδώ κάθε μήνα σχεδόν μπαίνουν Χάκερ ή κράκερ (όπως θέλετε πείτε τους) στην ηλεκτρονική διεύθυνση του υπουργείου παιδείας και δεν ξέρω και εγώ που αλλού. Αν οι εξετάσεις δίνονταν στους υπολογιστές θα έπρεπε να έπαιρναν δρακόντεια  μέτρα για να είναι σίγουροι ότι όλα είναι ΟΚ.
Stavros
3ετής φοιτητής πληροφορικής


Το νέο φοιτητικό site
www.universitas.gr
www.csforces.gr/forums
All about computers!!!
Join us!!!!

pgrontas

Μπράβο Σταύρο, έθιξες το θέμα στην ουσία του.
Η διεξαγωγή online εξετάσεων μπορεί να φαίνεται ως κάτι δελεαστικό, στην πραγματικότητα όμως κρύβει πολλούς κινδύνους. Ο πιο απλός είναι να γίνει μια επίθεση DoS στους servers του υπουργείου. Κανείς μπορεί να φανταστεί και άλλους πχ. ένα πρόγραμμα που αλλοιώνει τις λύσεις των μαθητών (πχ. αφαιρεί εντολές ή αλλάζει την σειρά τους). Σε αυτά μπορούν να βρεθούν λύσεις (πχ. ψηφιακές υπογραφές) αλλά μου φαίνονται too much.  Φανταστείτε τι μπάχαλο θα γίνει τότε, αν αναλογιστούμε την αντίδραση της κοινής γνώμης στο συγκεκριμένο θέμα (όπως εκδηλώθηκε και φέτος το καλοκαίρι).
Σε αυτό το θέμα εγώ προσωπικά είμαι πολύ συντηρητικός. Κάποια πράγματα όπως εκλογές και εξετάσεις πρέπει να γίνονται στο χαρτί. Οι υπολογιστές εισάγουν μεν κάποια διευκόλυνση αλλά πολυ περισσότερους κινδύνους.

Αφήστε που ειδικά στο δικό μας μάθημα,  έχει αξία η συγγραφή αλγορίθμων στο χαρτί, γιατί όπως εχει ειπωθεί, οι μαθητές είναι πολύ πιο προσεκτικοί γιατί ξέρουν ότι ένα λάθος δεν διορθώνεται τόσο εύκολα, όπως στον ΗΥ και επιπλέον πρέπει να έχουν όλη την λύση στο κεφάλι τους πριν ξεκινούν να γράψουν.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Όσο αφορά το θέμα των βασικών πράξεων μάλλον θα πρέπει να αναφέρεται στο κομμάτι της ψηφιακής σχεδίασης και τα κυκλώματα αθροιστή και συγκριτή.

Για τις εξετάσεις με υπολογιστές... δεν τρελαίνομαι.
Το βασικό είναι η ικανότητα κατασκευής αλγορίθμου και αυτό ελέγχεται και στο χαρτί ή ακόμα και στην άμμο (αρχαίοι έλληνες).
Φοβάμαι μήπως ο εξεταζόμενος χάσει χρόνο σε συντακτικά λάθη και γενικά φοβάμαι μήπως χαθεί χρόνος σε πράγματα στα οποία δεν είναι η ουσία.

Στο πανεπστήμιο δεν δίναμε εξετάσεις σε υπολογιστή. Δεν ξέρω αν γίνεται τώρα βέβαια, αλλά δε νομίζω. Σημαντικό βέβαια είναι ότι εκεί απαιτείται παράδοση ασκήσεων (προφανώς πρόγραμμα σε κάποια γλώσσα). Κάπου άκουσα ότι είναι δυνατόν να πάρει κάποιος πτυχίο πληροφορικής (σε κάποιες σχολές) χωρίς να έχει γράψει καθόλου κώδικα και για να είναι ειλικρινής... ανατρίχιασα.

alexis_zoure

Για να πω την καθαρη αληθεια δεν ειχα σκεφτει τετοιου ειδους επικινδυνοτητα...Αλλα θα ηταν ενδιαφερον να εμπλουτιζοταν το μαθημα και απο διδακτικες ωρες στον υπολογιστη..Και οσο για τον κωδικα,ειμαι απολυτα συμφωνος οτι πρεπει να διδασκεται αλλα αν καποιος δεν εχει δοκιμασει ουτε μια φορα τον διερμηνευτη μπορει να μην καταλαβει ουσιαστικα τι ακριβως γραφη και ποια ειναι η μορφη του...
Αλεξανδρος Ζουρελιδης
Μαθητης Γ Λυκειου

gpapargi

'Ολοι συμφωνούμε ότι θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο και αναγκαίο να υπάρχει εργαστήριο στο μάθημα όπου τα παιδιά θα έφτιαχναν αλγορίθμους σε ΓΛΩΣΣΑ (προγράμματα) και θα τους έτρεχαν στον υπολογιστή. Θα ανέβαινε τρομερά το ενδιαφέρον των μαθητών.

P.Tsiotakis

Εργαστήριο υπάρχει, προγραμματιστικά περιβάλλοντα υπάρχουν (και είναι δωρεάν και τα δυο), το μάθημα είναι χαρακτηρισμένο ως εργαστηριακό και πρέπει να διεξάγεται (ακόμα και μόνο στον πίνακα) στο εργαστήριο. Χρόνος δεν υπάρχει αρκετός αλλά είναι στην ευχέρεια του διδάσκοντα η χρήση των υπολογιστών.

Τα παιδιά πάντως δίνουν 6-7 μαθήματα και όχι μόνο ΑΕΠΠ...