ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (Β ΑΝΑΘΕΣΗ)

Ξεκίνησε από tyllman, 25 Ιουν 2015, 01:14:55 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tyllman

Καλησπέρα παιδιά,
μπαίνω κατευθείαν στο θέμα. Στο σχολείο μου περισσεύουν 8 ώρες μαθηματικά. Β' ανάθεση έχω εγώ (ΠΕ 19) και ένα φυσικός (ΠΕ 04). Αρχαιότερος τοποθετηθείς είμαι εγώ. Ποιος παίρνει τις 8 ώρες; Ποια είναι η διαδικασία και με ποιούς νόμους ή υπουργικές αποφάσεις καθορίζονται;
Ευχαριστώ

pgrontas

Νομίζω ότι ο νόμος λέει ότι οι ώρες πρέπει να μοιραστούν εξίσου, εφόσον τις διεκδικούν διαφορετικά ΠΕ - δεν έχει σημασία η αρχαιότητα δηλ.

Δυστυχώς δεν έχω κάποια αναφορά πρόχειρη, αν και με λίγη αναζήτηση προς αυτή την κατεύθυνση κάτι θα βρεις.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

highlander

Κατά βάση είναι θέμα συνεννόησης μεταξύ σας. Οι ώρες δεν μοιράζονται εξίσου εκτός αν εσείς το θελήσετε. Ο εξίσου διαμοιρασμός αφορά υποχρεωτικά μόνο τα μαθήματα Α ανάθεσης αλλά μόνο για τον υπολογισμό των οργανικών κενών. Αν έχετε και οι δύο οργανική στο σχολείο τότε προηγείται ο αρχαιότερος στην τοποθέτηση εκτός αν έχει οριστεί με υπουργική απόφαση σειρά προτεραιότητας όπως συνέβαινε (ή εξακολουθεί να συμβαίνει )με κάποια μαθήματα παλαιότερα π.χ. Χημεία.
Νομίζω για τα μαθηματικά έχουμε ίδια προτεραιότητα. Αν μόνο ένας από τους δύο έχει οργανική τότε προηγείται αυτός.  Δες και τους παρακάτω συνδέσμους
1. http://edu.klimaka.gr/ekpaideytikoi-anakoinvseis/monimoi-ekpaideytikoi/wrario-anatheseis/438-teachers-monimoi-anatheseis-mathimatvn-ekpaideytikvn.html
2. http://edu.klimaka.gr/ekpaideytikoi-anakoinvseis/monimoi-ekpaideytikoi/wrario-anatheseis/1308-odhgies-anatheseis-mathimatwn-deyterovathmia-ekpaideysi.html
3.apf.gr/assets/NOMOTHESIA%20B%20ANATHESHS.doc

Καρκαμάνης Γεώργιος

Στις περισσότερες περιπτώσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου, βαρύτατη σημασία παίζει η αρχαιότητα (είναι χειρότερα και από το στρατό, στο στρατό αυτό ισχύει άτυπα, ενώ στο σχολείο ισχύει δια νόμου).

Έτσι και εσύ θα ζητήσεις ως αρχαιότερος να συμπληρώσεις.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Η ΕΜΕ με την παρακάτω ανακοίνωση  ζητάει τα μαθηματικά να διδάσκονται από τους μαθηματικούς και καταφέρεται ενάντια στη Β ανάθεση των  μαθηματικών κατά τη περσινή χρονιά, φωτογραφίζοντας τον κλάδο της Πληροφορικής

http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82

Keep Growing

... και τελικά ... χαθήκανε και τα γένια και τα χτένια.
Ευτυχώς υπαρχουν και χειρώτερα.
Πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι.
Κάποτε θα φτάσουμε στον πάτο και θα συνατήσουμε επιτέλους τους προγόνους μας.
Ευτυχώς έχουμε ελπίδα.
Είναι αυτή (η ελπίδα) που θα χωθεί στο βούρκο τελευταία ...
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

dpa2006

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 25 Αυγ 2015, 11:07:26 ΜΜ
Η ΕΜΕ με την παρακάτω ανακοίνωση  ζητάει τα μαθηματικά να διδάσκονται από τους μαθηματικούς και καταφέρεται ενάντια στη Β ανάθεση των  μαθηματικών κατά τη περσινή χρονιά, φωτογραφίζοντας τον κλάδο της Πληροφορικής

http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82
Αποκλειστικά;
Δηλαδή δεν επιθυμεί να αποκλείσει μόνο τον κλάδο μας αλλά και τους άλλους που προϋπήρχαν τόσα χρόνια ως Β Αναθέσεις...;! :o
Τότε κανένας μαθηματικός να μην διδάσκει Πληροφορική...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Spyridon

Παιδιά να κάνω μια ερώτηση; Τελικά τι γίνεται με αυτό το θέμα; τα έχουμε ακόμα Β' ανάθεση τα μαθηματικά ή όχι;

Laertis

Όσοι προλαβαν και πήραν την ανάθεση μεχρι τη δημοσίευση του ΦΕΚ την κρατούν για όλη τη χρονιά. Οι υπόλοιποι για φετος, και απο τη νεα  σχολική χρονιά όλοι οι ΠΕ19-20, ούτε με κυάλια τα Μαθηματικά.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Spyridon

Μήπως ξέρεις συναδελφε την ημερομηνία δημοσίευσης του ΦΕΚ ;

Laertis

Δε δημοσιεύτηκε ακόμη συνάδερφε, έρχεται οσονούπω  :)

Αυτό είναι το δεδομένο μέχρι τώρα :

http://www.esos.gr/arthra/40071/dieykrinistiki-odigia-gia-tis-anatheseis-mathimaton-sto-gymnasio-kai-lykeio
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Spyridon

Σε ευχαριστώ πολύ. Αν καταλαβαίνω καλά από τη διευκρινιστική, ακόμα και τώρα, και μέχρι να δημοσιευτεί σε ΦΕΚ, μπορούν τα ΠΥΣΔΕ να δίνουν μαθηματικά σε πληροφορικους....

Spyridon

Απλα έχει γίνει ένα μπέρδεμα με μένα και θέλω να δω τι ισχύει και τι όχι ...

elvor

Και όταν βγει το ΦΕΚ, τι θα γίνει με μας άραγε που μας δώσανε μαθηματικά και χωρίς αυτά βγαίνουμε υπεράριθμοι;

dski

FYI:

Σύμφωνα με το esos:

Ανακαλείται η απόφαση για τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου

Δείτε σχετικά εδώ

einstein

Τελικά συνάδελφοι, θέλουμε να διδάσκουμε Μαθηματικά στο Γυμνάσιο ή όχι;

peter13

http://didefth.gr/fek/fek_2015_2499b.pdf
Εδώ πάντως λέει
ΠαράθεσηΜαθηματικά Μαθηματικά ΠΕ03
ΠΕ04, ΠΕ19, ΠΕ20 (οι δυο
τελευταίοι κλάδοι με
πτυχίο Πληροφορικής ή
Μαθηματικών)

ότι όσοι έχουν πτυχίο πληροφορικής ή μαθηματικών μπορούν να το πάρουν ως β ανάθεση!

Το αστείο του πράγματος είναι πως ενώ οι ΠΕ04 μπορούν να το παρούν ως β ανάθεση ένας πληροφορικός με πτυχίο ΠΕ04 δε μπορει... :p

Καρκαμάνης Γεώργιος

Νομίζω ότι η Β ανάθεση των μαθηματικών στους πληροφορικούς παραμένει.

Όμως σε ποιους αναφέρεται με τη φράση " κλάδοι με πτυχίο πληροφορικής";
Ποιοι από τον κλάδο ΠΕ19-20  δεν μπορούν να διδάξουν μαθηματικά;

dpa2006

Παράθεση από: peter13 στις 21 Νοε 2015, 11:25:44 ΠΜ
http://didefth.gr/fek/fek_2015_2499b.pdf
Εδώ πάντως λέει
ότι όσοι έχουν πτυχίο πληροφορικής ή μαθηματικών μπορούν να το πάρουν ως β ανάθεση!

Το αστείο του πράγματος είναι πως ενώ οι ΠΕ04 μπορούν να το παρούν ως β ανάθεση ένας πληροφορικός με πτυχίο ΠΕ04 δε μπορει... :p
Πληροφορικός με (Αμιγές) Πτυχίο Πληροφορικού έχει κανονικά Β Ανάθεση Μαθηματικά
Πληροφορικός με  Πτυχίο Μαθηματικού (διδάσκει Πληροφορική) έχει κανονικά Β Ανάθεση Μαθηματικά
Οι ΠΕ04(Κυρίως ΠΕ04.01 να υποθέσω) δεν το έχουν ως Β ανάθεση.
Δεν ισχύει πλεον η αναγνώριση Β ειδικότητας που έγινε πριν 2,5 χρόνια περίπου;

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Καρκαμάνης Γεώργιος

Σε όσους έχει αποδοθεί δεύτερη ειδικότητα, μπορούν να διδάξουν μαθηματικά.

Ισως αναφέρεται σε θεολόγους, γυμναστές, κλπ που έχουν διοριστεί στον κλάδο Π19 και ΠΕ20 και διδάσκουν πληροφορικοι, καθώς και σε ορισμένα πτυχια ΤΕΙ που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ20, πχ Αυτοματισμού

dpa2006

Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση! :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science


evry

#22
Σήμερα βγήκαν οι νέες αναθέσεις μαθημάτων για Γυμνάσιο - Λύκειο.
Τα μαθηματικά οι πληροφορικοί τα έχουν ως Γ' ανάθεση, και οι φυσικοί ως Β' ανάθεση έχουν πλέον προτεραιότητα.
Υποθέτω ότι έχει σχέση με το γεγονός ότι  ΠΕ86 = ΠΕ19 + ΠΕ20, και ότι οι ΠΕ20 δεν κάνουν μαθηματικά
https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/anatheseis_mathimaton_gymnasioy_lykeioy.pdf

ΥΓ. Σήμερα ξεκίνησε και το συνέδριο της ΠΕΚΑΠ...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gbougioukas

Παράθεση από: evry στις 04 Μαΐου 2018, 09:26:36 ΜΜ
Σήμερα βγήκαν οι νέες αναθέσεις μαθημάτων για Γυμνάσιο - Λύκειο.
Τα μαθηματικά οι πληροφορικοί τα έχουν ως Γ' ανάθεση, και οι φυσικοί ως Β' ανάθεση έχουν πλέον προτεραιότητα.
Υποθέτω ότι έχει σχέση με το γεγονός ότι  ΠΕ86 = ΠΕ19 + ΠΕ20, και ότι οι ΠΕ20 δεν κάνουν μαθηματικά

"Δεν κάνουν μαθηματικά οι Π20" λένε αυτοί που τους βολεύει να το λένε. Οι οδηγοί σπουδών άλλα λένε, δηλαδή ότι οι ΠΕ20 κάνουν πολύ περισσότερα μαθηματικά από τους Φυσικούς στα υποχρεωτικά προγράμματα σπουδών, χωρίς να συμπεριλάβουμε τον προγραμματισμό ως κομμάτι της Αριθμητικής Peano ή ως Αριθμητική Robinson ή ως μ-Αναδρομικές συναρτήσεις...
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

evry

#24
Δυστυχώς αυτό που έχει σημασία δεν είναι ούτε τι λένε οι οδηγοί σπουδών ούτε η αριθμητική peano, αλλά οι υπουργικές αποφάσεις. Και με βάση την προηγούμενη υπουργική απόφαση οι ΠΕ20 (και όχι Π20) δεν μπορούσαν να κάνουν μαθηματικά εκτός αν είχαν 2ο πτυχίο μαθηματικών.

Αυτό ίσως χρησιμοποιήθηκε ως αφορμή μετά από πιέσεις μαθηματικών/φυσικών ώστε να αφαιρεθεί από τον κλάδο μας η β' ανάθεση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gbougioukas

Παράθεση από: evry στις 05 Μαΐου 2018, 12:41:29 ΜΜ
Δυστυχώς δεν μπορείς να αντιληφθείς ότι αυτό που έχει σημασία δεν είναι ούτε τι λένε οι οδηγοί σπουδών ούτε η αριθμητική peano, αλλά οι υπουργικές αποφάσεις. Και με βάση την προηγούμενη υπουργική απόφαση οι ΠΕ20 (και όχι Π20) δεν μπορούσαν να κάνουν μαθηματικά εκτός αν είχαν 2ο πτυχίο μαθηματικών.

Μιλάς για την υπουργική απόφαση σαν είναι η αδιαμφισβήτητη παραδοχή υπεράνω κριτικής. Εγώ θεωρώ ότι οι ΠΕ20 μπορούσαν και μπορούν να διδάξουν Μαθηματικά με προτεραιότητα μάλιστα απέναντι στους Φυσικούς. Αν μια υπουργική απόφαση είναι λανθασμένη πρέπει να κρίνεται και να αλλάζει. Πως θα γίνει όμως αυτό όταν θεωρείται a priori αδιαμφισβήτητη; Η επιστήμη δεν λειτουργεί έτσι.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

evry

Ποιος είπε ότι δεν μπορείς να ασκήσεις κριτική? Ας μπούμε όλοι να ασκήσουμε κριτική από το πληκτρολόγιο. Θα αλλάξει κάτι? Σημασία έχει τι ισχύει και τι εφαρμόζεται στον πραγματικό κόσμο. Και αυτό που εφαρμόζεται είναι αυτό που ορίζει κάθε φορά η ηγεσία του υπουργείου ότι και να λέμε εμείς. Δεν είναι θέμα επιστημονικών ή παιδαγωγικών επιχειρημάτων και αυτό δεν μπορείς να καταλάβεις. Οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται σε άλλο επίπεδο και με εντελώς διαφορετική επιχειρηματολογία.
Η συγχώνευση των δυο κλάδων σε έναν, κατά τη γνώμη μου δεν ήταν τόσο αθώα όσο φαίνεται.

Το μόνο σίγουρο είναι πως  όσοι συμπλήρωναν με μαθηματικά φέτος, του χρόνου θα ψάχνουν να βρουν ώρες ή σχολείο.

ΥΓ. Στη διαβούλευση το θέμα των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, συγκέντρωσε τα περισσότερα σχόλια. Τι άλλαξε με αυτό?

ΥΓ2. Σήμερα είναι η 2η μέρα του συνεδρίου της ΠΕΚΑΠ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gkatsion

Μας τελείωσαν... φέτος συμπλήρωσαν ωράριο πιο πολλοί συνάδελφοι από ποτέ με Μαθηματικά Β ανάθεσης!

δυστυχώς είμαστε μόνο για εορταστικές εκδηλώσεις, τι γιορτάζουμε δεν ξέρω...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

ilias_s

#28
Παράθεση από: gkatsion στις 05 Μαΐου 2018, 11:10:11 ΜΜ
Μας τελείωσαν... φέτος συμπλήρωσαν ωράριο πιο πολλοί συνάδελφοι από ποτέ με Μαθηματικά Β ανάθεσης!

δυστυχώς είμαστε μόνο για εορταστικές εκδηλώσεις, τι γιορτάζουμε δεν ξέρω...

Υπάρχει η γνωστή παροιμία "μαζί με το βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα"... Πολλοί θα διαφωνήσουν αν είναι καλό ή κακό που ποτίζεται και η γλάστρα αλλά όλοι θα συμφωνήσουμε πως στην παροιμία αυτή η γλάστρα είναι, χωρίς αμφιβολία, δεύτερος ρόλος!!!

Προσωπικά θα διαφωνήσω πως "τελειώνουμε" ως κλάδος ΠΕ86 επειδή δεν έχουμε ανάθεση τα Μαθηματικά του Γυμνασίου. Η κατάσταση για εμάς δεν ήταν ούτε είναι καλή. Και τα μαθηματικά δεν μας έλυναν κανένα πρόβλημα μακροπρόθεσμα... το αντίθετο θα έλεγα! Είτε το θέλουμε είτε όχι, δεν ήταν ποτέ το μάθημα της ειδικότητάς μας (ασχέτως αν έχουμε τις γνώσεις να το διδάξουμε) και δεν θα μπορούσε να μας σώσει σε βάθος χρόνου. Σε καμία περίπτωση δε συμμερίζομαι την άποψη πως η διδασκαλία των μαθηματικών ήταν "αναβάθμιση" των πληροφορικών όπως άκουσα να λένε πολλοί συνάδελφοί μου.

Ίσως για πολλούς να ήταν βολικό να συμπληρώνουν με μαθηματικά, μπορεί να βόλευε ώστε να μειώνεται το πλεόνασμα που υπάρχει στον κλάδο γενικά ΑΛΛΑ όσο οι πληροφορικοί βολεύονται με τα Μαθηματικά τόσο χάνει έδαφος η Πληροφορική ως διδακτικό αντικείμενο στην εκπ/ση και αυτό, μακροπρόθεσμα, αποκλείεται να βγει σε όφελος κανενός..! Κανονικά θα έπρεπε να πιέζουμε για την ουσιαστική αναβάθμιση του μαθήματος στα γυμνάσια, όπως σχεδιάζονταν γύρω στο 2012, αλλά δεν έγινε ποτέ!

Τέλος, είναι συνήθως στο χέρι του καθενός μας αν θα μας θεωρούν τα "παιδιά για τα θελήματα" (που φτιάχνουμε το internet και στήνουμε τον προτζέκτορα για τις γιορτές). Εάν θέτουμε τους εαυτούς μας στην υπηρεσία του καθενός, αργά η γρήγορα το φιλότιμο θα μεταφραστεί (δικαίως ή αδίκως... δεν έχει σημασία) σε "αδυναμία" ή "ανασφάλεια" και αυτό θα γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης.

Eri

Βγήκε διορθωτική εγκύκλιος!
ΠΕ 86 2η ανάθεση τα μαθηματικά κ όχι 3η!

dski

Η νέα εγκύκλιος εδώ:

http://www.minedu.gov.gr/ypapegan/ypour-apof/34542-11-05-18-oi-anatheseis-ton-mathimaton-gymnasiou-kai-genikoy-lykeiou-5

Δίνεται Β' Ανάθεση τα μαθηματικά στους ΠΕ86 με πτυχίο πληροφορικής ή μαθηματικών.

ilias_s

Παράθεση από: Eri στις 11 Μαΐου 2018, 03:35:54 ΜΜ
Βγήκε διορθωτική εγκύκλιος!
ΠΕ 86 2η ανάθεση τα μαθηματικά κ όχι 3η!

Με απλά λόγια, "τη βολέψαμε και για του χρόνου". Έτσι όπως είναι οι αναθέσεις τώρα παίζει μέχρι και 'γω να κάνω μαθηματικά στο γυμνάσιο που συμπληρώνω.

Μόνο που η αναβάθμιση των μονόωρων μαθημάτων μας πάλι θα "ξεχαστεί" γιατί και το υπουργείο δε θα το βολεύει να κάνει αλλαγή αλλά και εμείς θα βολευτούμε με τα μαθηματικά..!

gbougioukas

Υπενθυμίζω ότι μαθηματικά αντικείμενα, όπως


  • Θεωρία Υπολογισιμότητας
  • Θεωρία Πολυπλοκότητας (η θεωρία που γέννησε το περίφημο πρόβλημα P versus NP)
  • Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών
  • Θεωρία των Γράφων
  • Άλγεβρα Boole
  • Προτασιακός Λογισμός
  • Πρωτοβάθμιος Λογισμός

διδάσκονται σχεδόν κατά αποκλειστικότητα όσον αφορά το υποχρεωτικό κομμμάτι των πσ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στα τμήματα Πληροφορικής. Συνεπάγεται η επιστήμη των Μαθηματικών δεν διδάσκεται μόνο στα τμήματα Μαθηματικών, είναι και δική μας υπόθεση. Επίσης, αδυνατώ να καταλάβω πως τα "θεμέλια"  μιας επιστήμης (Θεωρία Υπολογισμού εν προκειμένω) μπορεί να εκλαμβάνονται ως "ξένη ειδικότητα"...

Η εξέλιξη δεν μπορεί να εμποδιστεί, μπορεί να καθυστερείται λίγο αλλά μέχρι εκεί. Αύριο μεθαύριο θα μπει η Μαθηματική Λογική και η Θεωρία των Γράφων στα σχολεία, για παράδειγμα. Είμαστε τα μόνα τμήματα που διδασκόμαστε στα υποχρεωτικά μαθήματα αυτά τα αντικείμενα χρόνια και χρόνια τώρα. Θα παραιτηθούμε από την διδασκαλία αυτών των αντικειμένων;

Μα θα πει κάποιος "τώρα μιλάμε για Γεωμετρία και ...δεν έχουμε διδαχτεί Γεωμετρία". Ναι, ούτε Python έχουν διδαχτεί οι περισσότεροι από μας πλην των πολύ νέων. Μήπως δεν μπορούμε να διδάξουμε python;;





Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

#33
Μιλάμε για μαθηματικά ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ!!! Έχεις δει ποια είναι η ύλη τους?

Την ίδια την ύλη της Α' γυμνασίου τη διδάσκουν οι δάσκαλοι στο δημοτικό που έχουν μπει στο παιδαγωγικό από Θεωρητική και στη σχολή τους έκαναν μόνο Στατιστική (και αυτή μάλλον σε επίπεδο λυκείου περίπου).

Επίσης, να μην ξεχνάμε πως η Β' ανάθεση γενικά είναι λύση ανάγκης. Για να πάρει κάποιος ΠΕ86 ή ΠΕ04.01 τα μαθηματικά σημαίνει πως στο συγκεκριμένο σχολείο δεν υπάρχει διαθέσιμος ΠΕ03 για να αναλάβει το μάθημα. Το ίδιο συνέβαινε και παλιότερα με τους ΠΕ04. Το ίδιο έκαναν και οι ΠΕ03 στους ΠΕ04.05(Γεωλόγοι). Τότε κανείς δε γκρίνιαζε γιατί αυτοί οι κλάδοι συμπλήρωναν εύκολα ωράριο και δεν έβλεπες συχνά να παίρνουν πάνω από ένα 4ωρο μαθηματικών. Επί της ουσίας τώρα δε νομίζω πως κανένας (λογικός) αμφισβητεί την ικανότητα ενός πληροφορικού να διδάξει απλές έννοιες των μαθηματικών στα παιδιά.

Με εμάς λυσσάνε μερικοί γιατί έχουμε τέτοιο πλεόνασμα ωρών ως κλάδος που, συγκριτικά με τους ΠΕ04, θα "σβήσουμε" περισσότερα κενά από τον "χάρτη", πράγμα που ζημιώνει τους αναπληρωτές ΠΕ03 κατά κύριο λόγο. Αλλά για το πλεόνασμα αυτό δε φταίμε εμείς αλλά ορισμένοι άλλοι κλάδοι και οι συντεχνίες τους που είχαν την κακή συνήθεια να μπαινοβγαίνουν στο υπουργείο και να "ροκανίζουν" τις ώρες των υπολοίπων σε κάθε ευκαιρία.

Ουσιαστικά τώρα έπαθαν και οι ΠΕ03 ό,τι έπαθαν οι ΠΕ02 με τους ξενόγλωσσους και την ιστορία...

gbougioukas

Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί η Β' ανάθεση των Μαθηματικών, η οποία είναι επιστημονική συνέπεια για την περίπτωση μας, έρχεται σε αντίφαση με την βελτίωση της Α' ανάθεσής μας της Πληροφορικής. Δηλαδή αν το μάθημα της Πληροφορικής είναι όπως το θέλουμε, γιατί να μην έχουμε και Β' ανάθεση τα Μαθηματικά; Δεν είναι λύση ανάγκης, είναι ένα μεγάλο κομμάτι των προγραμμάτων σπουδών μας.

υγ
Αν ρίξει κανείς μια ματιά στις ανακοινώσεις των άλλων κλάδων σχετικά με τις αναθέσεις, θα καταλάβει ότι αν διδάσκονταν τα μισά Μαθηματικά από όσα διδασκόμαστε εμείς θα είχαν διεκδικήσει Α' ανάθεση στα Μαθηματικά και στην Γ' Λυκείου.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Μαΐου 2018, 02:11:59 ΜΜ
Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί η Β' ανάθεση των Μαθηματικών, η οποία είναι επιστημονική συνέπεια για την περίπτωση μας, έρχεται σε αντίφαση με την βελτίωση της Α' ανάθεσής μας της Πληροφορικής. Δηλαδή αν το μάθημα της Πληροφορικής είναι όπως το θέλουμε, γιατί να μην έχουμε και Β' ανάθεση τα Μαθηματικά; Δεν είναι λύση ανάγκης, είναι ένα μεγάλο κομμάτι των προγραμμάτων σπουδών μας.

Γιατί είναι απλά θέμα "εξοικονόμησης ανθρώπινων πόρων"!!!

Κανείς δε θα σκιστεί να αναβαθμίσει την Πληροφορική στο ελληνικό σχολείο όσο υπάρχει η ανάγκη να καλύπτουμε κενά άλλων κλάδων. Αν το κάνει θα δημιουργήσει περισσότερα κενά και αυτό στην Ελλάδα της κρίσης δε θα συμβεί! Έτσι, κάνουν κάτι καλύτερο... μας δίνουν τα Μαθηματικά (εντελώς "τυχαία" το θυμήθηκαν τώρα!) ως Β' ανάθεση ώστε και τη δουλειά τους να κάνουν (να καλύψουν τα κενά των ΠΕ03) και να είμαστε και εμείς χαρούμενοι (και εφησυχασμένοι!) που δεν θα χρειάζεται να τρέχουμε σε 50 διαφορετικά σχολεία για να συμπληρώσουμε ωράριο!

Για να μην πω πως οδηγούν στον ακόμα μεγαλύτερο διχασμό του κλάδου (ο οποίος ήταν διαχασμένος ούτως ή άλλως...) και μας κάνουν να μη βλέπουμε ούτε μέχρι τη μύτη μας!

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Μαΐου 2018, 02:11:59 ΜΜ
υγ
Αν ρίξει κανείς μια ματιά στις ανακοινώσεις των άλλων κλάδων σχετικά με τις αναθέσεις, θα καταλάβει ότι αν διδάσκονταν τα μισά Μαθηματικά από όσα διδασκόμαστε εμείς θα είχαν διεκδικήσει Α' ανάθεση στα Μαθηματικά και στην Γ' Λυκείου.

Και εκεί ακριβώς είναι το γενικότερο πρόβλημα!

Στην Ελλάδα πριν την κρίση οι αναθέσεις δεν ακολουθούσαν καμία επιστημονική ή κοινωνική λογική... ακολουθούσαν συντεχνιακή λογική και αυτό είναι το λάθος. Μάλιστα ακόμα και σήμερα, όπου μπορούν ορισμένοι κλάδοι, πιέζουν για την προώθηση των συντεχνιακών τους συμφερόντων. Απλά το μόνο που άλλαξε είναι πως στένεψαν τα περιθώρια για $%!*@ τώρα που μειώθηκαν τα λεφτά!

Δεν είναι τυχαίο που η Πληροφορική στο Γυμνάσιο παρέμενε 1ωρο μάθημα όταν άλλοι κλάδοι διεκδικούσαν και έπαιρναν +1 ή +2 ώρες!

Καρκαμάνης Γεώργιος

Εμείς ως κλαδος τι αραγε διεκδικούμε;;
Πριν απο λίγα χρονια και για λιγες ημερες είχε ανακοινωθει ωρολόγιο πρόγραμμα γυμνάσιου με δυο ώρες διδασκαλίας πληροφορικής στο πρότυπο των πειραματικών. Ξέρετε γιατι σε λιγες μέρες το αναιρέσαν;

ilias_s

Αυτό ακριβώς!

Εμείς, σε ένα ανησυχητικά μεγάλο ποσοστό, αρκούμαστε στη Β' ανάθεση του Χ κραταιού μαθήματος, στο να κάνουμε χαμαλοδουλειές του δ/ντή για να είμαστε "απαραίτητοι" και να ελπίζουμε πως θα μας καλύψει και δε θα μας διαθέσουν σε 4-5 σχολεία για να συμπληρώνουμε ωράριο. Ίσως και κάποια απόσπαση σε κάποια διοικητική υπηρεσία για να είμαστε και στον τόπο μας!

Το να αναβαθμιστεί το δικό μας αντικείμενο, αυτό που σπουδάσαμε, και να γίνει το μάθημα αξιόλογο και όχι δεκανίκι (ποιότητα παρεχόμενης γνώσης, επάρκεια ωρών για την κάλυψη της ύλης κτλ) είναι ένα "όνειρο" που μέχρι και οι ίδιοι δεν το πιστεύουμε.

(δε μας χαλάει η δεύτερη ανάθεση αλλά γκρινιάζω γιατί βλέπω να την υπερασπιζόμαστε με μεγαλύτερο σθένος απ' ότι την πρώτη)

pgrontas

Όποιος ξέρει κάποια μέθοδο που να πληρεί το κριτήριο της αποτελεσματικότητας για την αναβάθμιση του αντικειμένου μας, ας την θέσει.

Όλοι θέλουμε να αναβαθμιστεί η πληροφορική και να διδάσκουμε την επιστήμη μας με πάθος και μεράκι.

Μέχρι τότε δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είμαστε ο μόνος κλάδος χωρίς β ανάθεση και γκρινιάζουμε αν διδάσκουμε το αντικείμενο το οποίο βρίσκεται πιο κοντά στις σπουδές μας και στο οποίο και εμείς βρισκόμαστε πιο κοντά από όλους τους άλλους κλάδους (για να μην πω ότι το δικαιούμαστε ηθικά βλέποντας πόσοι μαθηματικοί είναι ακόμα ΠΕ86).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

#39
Μία κουβέντα θα πω...

Την ώρα που η ελληνική κοινωνία κοιτάζει τις e-eggrafes με γουρλωμένα μάτια (γιατί άραγε;), οι έλληνες πληροφορικοί πασχίζουμε να την πείσουμε (γιατί άραγε;) πως μπορούμε να διδάξουμε και εμείς τα μαθηματικά γυμνασίου!!!

Μόνο εγώ βλέπω κάτι περίεργο σε αυτό;;;  :D

elvor

Η αύξηση των ωρών του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο αν θα μπορούσε να γίνει θα είχε πολλαπλά οφέλη.

ilias_s

Παράθεση από: elvor στις 30 Μαΐου 2018, 08:49:54 ΜΜ
Η αύξηση των ωρών του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο αν θα μπορούσε να γίνει θα είχε πολλαπλά οφέλη.

Ακριβώς! Και δε μιλάμε για οφέλη των πληροφορικών αλλά ολόκληρης της κοινωνίας.

Όταν άλλαξε προσανατολισμό το μάθημα του γυμνασίου, στον αρχικό σχεδιασμό ήταν η δίωρη διδασκαλία του. Αυτό δεν έγινε λόγω (υπογείων) πιέσεων που ασκήθηκαν στο υπουργείο, φυσικά από το δικό μας κλάδο! Εμείς αντί να διεκδικούμε να εφαρμοστεί αυτό που σχεδιάστηκε αρχικά, ψάχνουμε γιατί και πως δεν διδάσκουμε τα μαθηματικά ως Β' ανάθεση...

Όμως εδώ υπάρχουν και δικές μας ευθύνες... που να γυρνούσαμε να πούμε "θέλουμε 2 ώρςες την εβδομάδα να κάνουμε το χελωνόκοσμο"?. Έτσι έβρισκαν και οι άλλοι πάτημα κλάδοι και έλεγαν "Σιγά μην κάνουμε 2ωρο την "ώρα του παιδιού"! Μία ώρα και πολύ είναι!".

Δε λέω, καλή και δίκαιη η Β' ανάθεση των μαθηματικών αλλά για ό,τι έχει να κάνει με την μαθηματική παιδεία στην ελληνική εκπαίδευση ας τρέξουν οι μαθηματικοί. Εμείς ας λύσουμε πρώτα τα δικά μας.

Όσον αφορά τον τρόπο; Στην Ελλάδα ζούμε! Ξέρουμε πως έχουν τα πράγματα και τι πρέπει να πεις για να ακουστείς...

Circle

Τώρα, να δείτε, με το 3ωρο (αν θα γίνει) για πιστοποίηση τπε στη γ γυμνασίου, πόσο ακόμη πιο άχρηστοι με το 1ώρο θα φαινόμαστε.

Υπάρχουν σχολεία που τα θρησκευτικά διδάσκονται με δίωρο συνεχόμενο, με συνθετικές εργασίες  (ναι, με τις τελευταίες αλλαγές που έξυπνοι θεολόγοι αξιοποίησαν) και χρήση πτε στο μάξιμουμ!! Επιχείρημα: δεν δουλεύεται η συνθετική εργασία με σπασμένες τις δύο ώρες. Και το σχολείο το έκανε! Και πολύ καλά το έκανε.

Εμείς παλεύουμε με τη μία ώρα να οργανώσουμε το μάθημα, τους μαθητές και να παράγουμε έργο.


Καρκαμάνης Γεώργιος

Οι υπόλοιποι κλάδοι παλεύουν για να κερδίσουν κομμάτι από το ωρολόγιο πρόγραμμα ενώ εμείς αντιδρούσαμε όταν στο Γυμνάσιο ανακοινώθηκε 2 ώρες Πληροφορική και μάλιστα κάποιοι της πληροφορικής που κινούσαν τα "νήματα" το πολέμησαν αυτό και το αποτέλεσμα πιο ήταν: μέσα σε ένα μήνα το ωρολόγιο πρόγραμμα με 2 ώρες Πληροφορική να εξαφανιστεί....

ilias_s

Με τις παρούσες συνθήκες δεν ξέρω αν μπορούμε να ελπίζουμε σε αύξηση των ωρών του μαθήματος στο Γυμνάσιο. Στο ΓΕΛ υπάρχει η βούληση να γίνει αναδιάρθρωση των ωρών αλλά, επειδή παντού ακούω πως το εξεταστικό θα παραμείνει ως έχει, βλέπω τον κίνδυνο το μάθημα του Προγραμματισμού της Γ' τάξης να παραμένει στην κατεύθυνση της Οικονομίας παρόλο που η θέση του είναι στη Θετική..!

dpa2006

Η θέση της Πληροφορικής είναι στην Θετική,αν και καλύτερα να είχε πλέον ανεξάρτητη δική της κατεύθυνση όπως περίπου ήταν από το 1999  ως και λίγα χρόνια πριν.
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα θεωρείται κλάδος των οικονομικών σπουδών,ενώ δεν είναι,βλέποντας μόνο τις εφαρμογές της Πληροφορικής στην Οικονομία και την Μηχανογράφηση...

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

ilias_s

#46
Παράθεση από: dpa2006 στις 01 Αυγ 2018, 11:58:17 ΠΜ
...
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα θεωρείται κλάδος των οικονομικών σπουδών,ενώ δεν είναι,βλέποντας μόνο τις εφαρμογές της Πληροφορικής στην Οικονομία και την Μηχανογράφηση...

Δεν θα έλεγα πως θεωρείται από κανένα ως κλάδος των Οικονομικών Σπουδών...

Aν ήταν έτσι η Θετική δεν θα είχε κανένα λόγο να έχει πλήρη πρόσβαση σε όλα τα τμήματα Πληροφορικής-Η/Υ σε ΑΕΙ και ΤΕΙ!!! Απλά με το που ακούστηκε πως θα μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλάδικές (συρρίκνωση του πελατολογίου για τα φροντιστήρια) όλοι έτρεξαν να εξασφαλίσουν το μερίδιο της "πίτας" τους.

Εκεί η Χημικοί της ΕΕΧ φοβούμενοι πως αν υπάρχει δυνατότητα οι μαθητές να επιλέγουν ανάμεσα σε ΑΕΠΠ και Χημεία, θα χάσουν πολύ πελατεία απλά πίεσαν έτσι ώστε η Χημεία να είναι υποχρεωτικά εξεταζόμενη για όλους και η ΑΕΠΠ να μην εξετάζεται. Η βάση κάθε συστήματος δεν είναι η λογική ή το καλό των μαθητών αλλά το συμφέρον συγκεκριμενων συντεχνιών.

pgrontas

Παράθεση από: dpa2006 στις 01 Αυγ 2018, 11:58:17 ΠΜ
Η θέση της Πληροφορικής είναι στην Θετική,αν και καλύτερα να είχε πλέον ανεξάρτητη δική της κατεύθυνση όπως περίπου ήταν από το 1999  ως και λίγα χρόνια πριν.
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα θεωρείται κλάδος των οικονομικών σπουδών,ενώ δεν είναι,βλέποντας μόνο τις εφαρμογές της Πληροφορικής στην Οικονομία και την Μηχανογράφηση...



Το πολύ ενδιαφέρον εδώ είναι ότι τα τελευταία χρόνια πάει να συμβεί το αντίθετο, δηλαδή οι οικονομικές σπουδές να γίνουν κλάδος της Πληροφορικής!

Αυτό δεν αφορά τις εφαρμογές, αλλά αφορά τις διάφορες οικονομικές θεωρίες που ξεκινώντας από τα μικροοικονομικά έχουν αρχίσει να μοντελοποιούνται και να εξηγούνται από την αλγοριθμική θεωρία παιγνίων, με πιο διάσημη την αποδειξη των Δασκαλάκη, Παπαδημητρίου και Goldberg κά, ότι η εύρεση της ισορροπίας Nash είναι υπολογιστικά απρόσιτη (NP-hard), για την οποία μάλιστα ο Δασκαλάκης έλαβε χθες το βραβείο Nevanlinna.

Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στα οικονομικά αλλά και σε άλλες κοινωνικές επιστήμες, όπως για παράδειγμα στις πολιτικές επιστήμες όπου υπάρχει κατάταξη των διάφορων μεθόδων ψηφοφορίας με βάση την υπολογιστική πολυπλοκότητα εξαγωγής αποτελέσματος (με κάποιες να είναι και μη υπολογισιμες νομίζω).

<sarcasm>
Τελικά στο υπουργείο είναι πολύ μπροστά!
</sarcasm>
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dpa2006

Παράθεση από: pgrontas στις 02 Αυγ 2018, 09:14:13 ΠΜ
Το πολύ ενδιαφέρον εδώ είναι ότι τα τελευταία χρόνια πάει να συμβεί το αντίθετο, δηλαδή οι οικονομικές σπουδές να γίνουν κλάδος της Πληροφορικής!

Αυτό δεν αφορά τις εφαρμογές, αλλά αφορά τις διάφορες οικονομικές θεωρίες που ξεκινώντας από τα μικροοικονομικά έχουν αρχίσει να μοντελοποιούνται και να εξηγούνται από την αλγοριθμική θεωρία παιγνίων, με πιο διάσημη την αποδειξη των Δασκαλάκη, Παπαδημητρίου και Goldberg κά, ότι η εύρεση της ισορροπίας Nash είναι υπολογιστικά απρόσιτη (NP-hard), για την οποία μάλιστα ο Δασκαλάκης έλαβε χθες το βραβείο Nevanlinna.

Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στα οικονομικά αλλά και σε άλλες κοινωνικές επιστήμες, όπως για παράδειγμα στις πολιτικές επιστήμες όπου υπάρχει κατάταξη των διάφορων μεθόδων ψηφοφορίας με βάση την υπολογιστική πολυπλοκότητα εξαγωγής αποτελέσματος (με κάποιες να είναι και μη υπολογισιμες νομίζω).

<sarcasm>
Τελικά στο υπουργείο είναι πολύ μπροστά!
</sarcasm>

Συμφωνώ,
η Πληροφορική (Αλγοριθμική) εφαρμόζεται παντού...!
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dozb

Καλησπέρα!
Ένα χρόνο μετά επαναφέρω το θέμα.
Χαλάω το πάρτυ, αλλά τι κάνουμε κι εμείς που ΔΕ θελουμε να διδάξουμε μαθηματικά ρε παιδιά;

Αποφάσισε ο κλάδος να βολευτούμε με μαθηματικά επειδή μας πετσόκοψαν τις ώρες και κάποιοι φορτωνόμαστε ώρες μαθηματικών ντε και σώνει επειδή το εχουμε β ανάθεση.

Οποιος είναι χαρούμενος να συμπληρώνει με μαθήματα εκτός ειδικότητας, με γεια του με χαρα του. Οι υπόλοιποι γιατι πρέπει να το κάνουμε με το ζόρι;

Και με την έλλειψη που υπάρχει σε μαθηματικούς (όχι μόνο δε διορίζουν αλλά δεν προσλαμβάνουν και αρκετούς αναπληρωτές ΠΕ03) οι διευθυντές τρίβουν τα μουστάκια τους που δε θα μείνει η τάξη χωρίς καθηγητή μαθηματικών. Ας μπει κάποιος και δε μας νοιάζει αν θέλει ή δε θέλει. Και φυσικά έτσι δε φαίνονται κενα στα μαθηματικά και οι ΠΕ03 παραμένουν αδιόριστοι, ή άνεργοι.

Πληροφορικός είμαι, αλλά όπως δε μου αρεσει που ο φυσικός διορίστηκε σαν ΠΕ86 επειδή δεν μπορούσε να βρει θέση ως ΠΕ04, έτσι δε μου αρέσει και το αντίστροφο, βολεύει δε βολεύει τον κλάδο μου, το ΠΥΣΔΕ, το υπουργείο και το .... ΔΝΤ ολόκληρο.

Και δεν έχει να κάνει με μπορώ ή δεν μπορώ να κάνω μαθηματικα σαν πληροφορικος, ή πληροφορική σα μαθηματικός. Ο κάθε ένας γνωρίζει καλύτερα αυτό με το οποίο ασχολείται περισσότερο ή του αρεσει περισσότερο. Απλά, ας μείνει ο καθένας στον τομέα του. Κι αν δε θέλετε και δε συμφωνείτε, τουλάχιστον να έχουμε το δικαίωμα να ΔΙΑΛΕΞΟΥΜΕ αντί να επιβάλλετΑΙ ...