Η λέξη "μόνο" σε Σωστό-Λάθος

Ξεκίνησε από Wizard, 04 Μαΐου 2009, 10:41:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

Έστω η ερώτηση σωστού-λάθους: "Η αναπαράσταση των αλγορίθμων μπορεί να γίνει με χρήση ελεύθερου κειμένου και φυσικής γλώσσας κατά βήματα".

Τι θα απαντούσατε; Στην αρχή είπα λάθος γιατί δεν αναφέρονται όλοι οι τρόποι, ένας μαθητής μου όμως παρατήρησε ότι έπρεπε να αναφέρεται η λέξη "μόνο" για να είναι λάθος, γιατί τώρα μου απάντησε "ναι, μπορεί να γίνει με αυτούς τους δύο τρόπους, άρα είναι σωστό"   :D
Θεωρώ ότι είναι λίγο ασαφής η πρόταση. Τι λέτε;

P.Tsiotakis


Νίκος Αδαμόπουλος


andreas_p


evry


  Νομίζω ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως ασάφεια. Η ασάφεια θα υπήρχε αν η φράση ήταν

Η αναπαράσταση των αλγορίθμων γίνεται με χρήση ελεύθερου κειμένου και φυσικής γλώσσας κατά βήματα

Αυτό ναι είναι ασαφές. Νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα είχες στο μυαλό σου. Δηλαδή όταν δίνουμε μια πρόταση η οποία ναι μεν είναι αληθής αλλά αν την εκλάβουμε ως ορισμό τότε είναι ψευδής. Για παράδειγμα δίνω το παρακάτω

Ένας αλγόριθμος είναι μια ακολουθία βημάτων

Σωστό ή λάθος? Αν το δούμε σαν μια απλή φράση θα πούμε ναι είναι σωστό αφού όλοι οι αλγόριθμοι είναι ακολουθίες βημάτων. Αν το δούμε σαν ορισμό όπου έχουμε ισοδυναμία μεταξύ των δύο εννοιών τότε δεν είναι σωστό διότι δεν είναι όλες οι ακολουθίες βημάτων αλγόριθμοι.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Wizard

Πολύ διαφωτιστικά όλα όσα αναφέρατε, ευχαριστώ πολύ  :)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θεωρώ και εγώ με την σειρά μου ως Σωστή την πρόταση καθώς αναφέρει ότι μπορεί να γίνει, και όχι ότι γίνεται μόνο με αυτους τους δυο τρόπους.

dimitra

Παράθεση...Δηλαδή όταν δίνουμε μια πρόταση η οποία ναι μεν είναι αληθής αλλά αν την εκλάβουμε ως ορισμό τότε είναι ψευδής. Για παράδειγμα δίνω το παρακάτω

Ένας αλγόριθμος είναι μια ακολουθία βημάτων

Σωστό ή λάθος?

Στην ίδια λογική, πάντως, ήταν ένα ερώτημα Σωστό-Λάθος στις Πανελλήνιες του 2003:
Ένας αλγόριθμος είναι μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών.
Είναι αρκετά διφορούμενο, καθώς ένας αλγόριθμος είναι σίγουρα μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, από την άλλη όμως είναι και άλλα πράγματα (τα οποία αν δεν ικανοποιεί δεν είναι αλγόριθμος)... Θεωρώ άστοχη την πρόταση, καθώς πολλοί θα μπερδεύτηκαν, και όμως "έπεσε"! Εγώ (μάλλον) λάθος θα το έβαζα..
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

evry

Μα για αυτό ακριβώς το λόγο το είπα, απλά δεν θυμόμουν καλά πότε έπεσε και πως ακριβώς ήταν διατυπωμένο. Εσύ μάλλον έχεις πολύ καλύτερη μνήμη.
Σε αυτή την περίπτωση αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να προσπαθήσεις να σκεφτείς τι εννοεί η επιτροπή. Τι να εννοούσε οεο?

Παράθεση από: dimitra στις 06 Μαΐου 2009, 04:54:22 ΜΜ
Στην ίδια λογική, πάντως, ήταν ένα ερώτημα Σωστό-Λάθος στις Πανελλήνιες του 2003:
Ένας αλγόριθμος είναι μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών.
Είναι αρκετά διφορούμενο, καθώς ένας αλγόριθμος είναι σίγουρα μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, από την άλλη όμως είναι και άλλα πράγματα (τα οποία αν δεν ικανοποιεί δεν είναι αλγόριθμος)... Θεωρώ άστοχη την πρόταση, καθώς πολλοί θα μπερδεύτηκαν, και όμως "έπεσε"! Εγώ (μάλλον) λάθος θα το έβαζα..
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Kalli

Γεια σας και απο μένα!
Θα ήθελα να ρωτήσω, αν μία πρόταση σε Σ-Λ δεν είναι ολοκληρωμένη δηλ. "Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης.", είναι Σ-Λ?????

karaberis

Εμένα, όταν ήμουνα μικρός, μου έμαθαν οτι σε έναν ορισμό χρησιμοποιείς το ρήμα είναι. Επίσης, μου έμαθαν οτι, ένας ορισμός πρέπει να είναι πλήρης. Από τα δύο προηγούμενα συμπεραίνω οτι η πρόταση που δόθηκε είναι ορισμός (περιέχει το ρήμα είναι) και δεν είναι πλήρης, συνεπώς είναι λανθασμένη.

Σωστή θα ήταν αν είχε διατυπωθεί με κάποιο άλλο ρήμα, π.χ. αποτελείται, περιέχει κλπ.

Παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει και στον ορισμό της επεξεργασίας και πληροφορίας στο δεύτερο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου. Εκεί γίνεται κυκλική αναφορά, δηλαδή ορίζει τον ένα όρο με τη βοήθεια του άλλου, που δεν έχει ακόμα οριστεί. Επίσης ποτέ σε ένα ορισμό πχ. επεξεργασία δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε την ίδια λέξη ή λέξεις-παράγωγά της, π.χ. επεξεργάζεται, όπως κάνει μεγαλοπρεπώς το βιβλίο. Εγώ χρησιμοποιώ ρήματα όπως μετασχηματίζει, μετατρέπει.

Αυτά και καλά μπάνια σε όσους μπορούν να κάνουν...

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΓεια σας και απο μένα!
Θα ήθελα να ρωτήσω, αν μία πρόταση σε Σ-Λ δεν είναι ολοκληρωμένη δηλ. "Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης.", είναι Σ-Λ?

Θεωρώ  ότι η πρόταση είναι Σωστή.
Μπορεί να μην αναφέρει ολόκληρο τον ορισμό αλλά έστω και απ΄αυτό το κομμάτι του ορισμού μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ως πρόβλημα μια τέτοια κατάσταση

yiannis laouris

Γεια σας,
πρώτη φορά γράφω,

Τη θεωρώ σωστή γιατί μπορεί να αναπαρασταθούν οι αλγόριθμοι ΚΑΙ με ελεύθερο κείμενο ΚΑΙ με φυσική γλώσσα, εκτός των άλλων. Μπορεί να γίνει και με αυτόν τον τρόπο. Δεν είναι ορισμός.

Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης: Σωστή



Τίποτα δεν χαρίζεται, τα πάντα κατακτώνται!!!
Τίποτα δεν χαρίζεται, τα πάντα κατακτώνται!!!