ΥΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Ξεκίνησε από Akis76, 15 Σεπ 2009, 12:11:34 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

vtsakan

Ευχαριστώ πολύ σε όλους για την αμεσότητα των απαντήσεων.

Το συμπέρασμα που βγάζω είναι πως δεν είμαστε 100% σίγουροι για τα κεφάλαια 2, 6.
Το γεγονός πως δεν αναφέρονται καθόλου, ενώ π.χ. για το κεφάλαιο 1 γίνεται σαφής αναφορά για την μή διδαχή του (όπως ανέφερε και ο spantoulis), μου δίνουν το δικαίωμα να "κλέψω" 1-2 ώρες και να δείξω στα παιδιά βασικά πράγματα από το δυαδικό σύστημα, τους λογικούς τελεστές και τις λογικές πύλες.

Από τα 4 χρόνια πληροφορικής που διδάσκονται (Α, Β, Γ Γυμνασίου, Α Λυκείου) προσωπικά θεωρώ το συγκεκριμένο κεφάλαιο το πιο σημαντικό και το πιο ενδιαφέρον. Αυτό το αφηρημένο που τους λεμε συνέχεια "ο Η/Υ κάνει τις πράξεις" (και πολλά από τα παιδιά του Γυμνασίου με ρωτάνε πώς;;;;) έστω και στην απλή μορφή του, θα μπορεί να απαντηθεί.

Επίσης, μιας και φέτος κάνω πρώτη φορά το μάθημα, θέλω να δώ και πως θα δεχτούν αυτές τις έννοιες και τα παιδιά μου.

Σήμερα θα το διδάξω, και θα σας πώ εντυπώσεις.΄

Καλή Χρονιά σε όλους μας.
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

vtsakan

Συνάδερφοι, οφείλω να πω πως το ενδιαφέρον τον μαθητών για το δυαδικο αριθμητικό σύστημα ήταν ιδιαίτερα αυξημένο. Θα αφιερώσω άλλη μία ώρα στις λογικές πύλες!!!
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

indigo

Να πω και εγώ τη γνώμη μου για την ύλη και το μάθημα γενικά.
Από όλα τα μαθήματα που διδάσκω στο γενικό λύκειο αυτό μου είναι το πιο δύσκολο. Δεν υπάρχει σαφής ύλη. Το βιβλίο ουσιαστικά δεν χρησιμποιείται. Το τί δίδαξε ο συνάδελφος πέρσυ δεν είναι σταθερό. Δεν δίνεται καμιά ύλη και καμια εργαστηριακή άσκηση ή βιβλίο για το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος. Ο κάθε συνάδελφος θα πρέπει να ξαναεφεύρει τον τροχό από μόνος του. Στα υπόλοιπα μαθήματα (πχ. Φυσική, Μαθηματικά) ο καθηγητής έχει στη διαθεσή του ένα βιβλίο-εργαλείο με την ύλη χωρισμένη σε μαθήματα - θεωρία και ασκήσεις Α, Β και Γ ομάδας όμορφα και νοικοκυρεμένα. Αντίθετα εμείς είμαστε στο έλεος του θεού. Πρέπει κάθε ένας από μας να ψάξει στο ιντερνετ ή να επινοήσει ύλη, θεωρία και ασκήσεις από μόνος του. Τρόπος αξιολόγησης; Άγνωστος. Ντρέπομαι για τον ευτελισμό του μαθήματος και τον δικό μας και ζηλεύω τους καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων. Και τελικά τελειώνουν το Λύκειο και δεν ξέρουν τι είναι το byte. Πως θα το καταλάβουν αν δεν ξέρουν τι είναι το δυαδικό σύστημα;

georgia_kitsou


  Καλημέρα σας!  :)

Συμφωνώ απόλυτα ότι δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο το τι θα πρέπει να κάνουμε σε αυτό το μάθημα επιλογής, τόσο στην Α' όσο και στη Β'/Γ'. Θα μπορούσε ίσως κάποιος να δώσει παραδείγματα εκπαιδευτικού λογισμικού που θα ήταν καλά να χρησιμοποιήσουμε (σας παρακαλώ με τον αντίστοιχο σύνδεσμο για να μπορούμε να τα κατεβάσουμε) καθώς και πιθανά θέματα εργασιών ώστε να μη πλήξουν τα παιδιά;

Για παράδειγμα, στο κεφάλαιο 3 που αναφέρεται στο υλικό του υπολογιστή, κάποιος θα μπορούσε να ανοίξει έναν υπολογιστή να τους δείξει, αλλά τι είδους εργασία να τους βάλει; Π.χ. να βρουν υλικό στο Internet για τα cd και τα dvd;

Ευχαριστώ πολύ!!!

spantoulis

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Σεπ 2010, 08:35:42 ΠΜ
Να σου πω πώς το αντιλαμβάνομαι εγώ:

Στο Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 1997), βλ. http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/downloads/epps-informatics-lyceum.doc , στις σελίδες 2 και 3 δίνονται οι κατευθύνσεις για το μάθημα. Ο σχετικός πίνακας με τους άξονες περιεχομένου έχει πλήρη αντιστοίχιση με τον πίνακα των τελευταίων οδηγιών. Εκεί δεν περιλαμβάνονται αυτά που αναφέρεις. Όσο θεμελιώδη και να είναι για την επιστήμη της Πληροφορικής,  ίσως να μη θεωρούνται και τόσο απαραίτητα για τους σκοπούς του μαθήματος... Την κατεύθυνση του μαθήματος την δίνει το ΠΣ και όχι τα κεφάλαια του βιβλίου. Έτσι οι οδηγίες αναφέρουν ποια είναι τα κεφάλαια που αντιστοιχούν στους άξονες περιεχομένου του μαθήματος, και αναφέρουν ποια από αυτά δεν θα διδαχθούν λόγω επικαλύψεων με άλλα μαθήματα. Επομένως θα διδαχθούν τα υπόλοιπα από τα αναφερόμενα.

Υ.Γ. Βέβαια ένας σύμβουλος θα έδινε πιο σίγουρη απάντηση! 

Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

spantoulis

Συνάδελφε έχεις απόλυτο δίκιο. Ρίχνοντας μια ματιά στο Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής καταλαβαίνει κανείς ότι το κεφάλαιο 2 δυστυχώς δεν ήτανε ΠΟΤΕ μέσα στην ύλη!!! Άρα τόσα χρόνια όσοι το διδάσκουμε είμαστε εκτός ύλης!
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

spantoulis

Συνάδελφε indigo συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Τα μόνα που μας δίνονται είναι αοριστολογίες του τύπου:
"Διερευνώ - δημιουργώ - ανακαλύπτω: οι μαθητές δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο πιο σύνθετων και ολοκληρωμένων εργασιών, χρησιμοποιώντας λογισμικό εφαρμογών γενικής χρήσης, εκπαιδευτικό λογισμικό, προγραμματιστικά εργαλεία, λογισμικό ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων και λογισμικό δικτύων".
Κανείς όμως δεν μας είπε συγκεκριμένα τι εργασίες εννοεί (συγκεκριμένα θέματα), με ποιο συγκεκριμένο λογισμικό και με ποια συγκεκριμένα προγραμματιστικά εργαλεία.
Άρα ο καθένα κάνει ότι γουστάρει και ότι γνωρίζει.
Αφού θέλουν ένα μάθημα που η Πληροφορική θα έρχεται δεύτερη ας αλλάξουν και το βιβλίο και ας το αντικαταστήσουν με ένα τετράδιο φύλλων εργασιών.
Αλλά αυτό είναι πιο δύσκολο γιατί θα πρέπει να βρούν και τα θέματα των εργασιών και τα αντίστοιχα λογισμικά και φυσικά να μας επιμορφώσουν.
Βέβαια αυτό το τελευταίο με την επιμόρφωση είναι πονεμένη ιστορία.
Για κάποιο λόγο θεωρούν ότι οι Πληροφορικοί οφείλουν να γνωρίζουν να χρησιμοποιούν ότι λογισμικό εφαρμογών κυκλοφορεί.
Κάποιοι δεν έχουν καταλάβει ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν ότι άλλο είναι η Πηροφορική και άλλο η Χρήση Υπολογιστών.
Όταν αρχίσει και γίνεται αντιληπτή αυτή η διαφορά τότε ίσως φτάξουν τα πράγματα και στο διδακτικό μας έργο αλλά και στις εξωδιδακτικές μας εργασίες.
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

alexxtasi

συμφωνώ και εγώ με την "ασάφεια" της ύλης του μαθήματος αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε πως αυτή η ασάφεια είναι συνεπής προς τη συνολική ασάφεια των μαθημάτων πληροφορικής στο γυμνάσιο αλλά και στο λύκειο...

διορθώστε με αν είμαι λάθος και θέλω και τις γνώμες σας, αλλά πιστεύω πως αν θεωρήσουμε την "Ύλη της Πληροφορικής" τότε αυτή χωρίζεται σε δύο κομμάτια που επαναλαμβάνονται στις δύο βαθμίδες (γυμνάσιο και λύκειο). Η κατάσταση στο γυμνάσιο έχει ξεδιαλύνει αρκετά με το καινούργιο βιβλίο, αλλά μόνο εκεί, χωρίς καμία αλλαγή στην ύλη του λυκείου (εδώ και πάλι μιλάμε για τις ίδιες έννοιες με μια τάση να κόψουμε κεφάλαια που έχουν καλυφθεί στο γυμνάσιο).

μήπως πρέπει το ΠΙ να αντιμετωπίσει την ύλη συνολικά και να ενδιαφερθεί για τη ροή της στις δύο βαθμίδες?
και ακόμη μήπως θα έπρεπε να κουβεντιάσουμε και το αν η διδασκαλία για 6 χρόνια μαθημάτων πληροφορικής και υπολογιστών θα έπρεπε να έχουν κάποιο αντίκρισμα για τους μαθητές στο τέλος του λυκείου (κάποια πιστοποίηση στο χειρισμό Η/Υ και στη χρήση εργαλείων  - open-source κατά προτίμηση μια που ενθαρρύνονται και από το υπουργείο  ;D )

δεν ξέρω αν οι ερωτήσεις μου ξεφεύγουν από το θέμα ή αν έχουν συζητηθεί κάπου αλλού στο forum αλλά με απασχολούν σε κάθε αρχή χρονιάς...