Πρόβληματισμός σε άσκηση

Ξεκίνησε από dionmiha, 16 Οκτ 2013, 08:47:18 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Συνδεδεμένες εκδηλώσεις

dionmiha

Καλησπέρα σε όλους,

Βρήκα μια άσκηση η οποία με προβληματίζει πολύ.

"Σε ένα παιχνίδι με τράπουλα η μέτρηση των πόντων γίνεται ως εξής: 1 πόντος για κάθε φιγούρα και για κάθε άσσο, 1 πόντος για κάθε δεκάρι εκτός του Δέκα καρώ που αξίζει 2, 1 πόντος για το 2 σπαθί. Να γίνει αλγόριθμος που, επαναληπτικά, θα διαβάζει τις κάρτες που έχουν οι παίκτες στην κατοχή τους και θα εμφανίζει το σύνολο των πόντων που έχουνε κερδίσει. Κάθε κάρτα αναπαρίσταται με δύο σύμβολα: τον αριθμό ή φιγούρα («A», «2», «3», «4», «5», «6», «7», «8», «9», «10», «J», «Q», «K») και το σύμβολο («κούπες», «καρό», «σπαθιά», «μπαστούνια»). Ο αλγόριθμος να σταματά όταν δώσουμε ένα μη αποδεκτό αριθμό ή σύμβολο."

Καμιά ιδέα του πως θα λυθεί?
** Η γενική σκέψη που έχω είναι: μια δομή επανάληψης και μέσα της απλές δομές επιλογής ανάλογα με τη κάρτα που εισάγεται. Σαν βασικές μεταβλητές είναι ο ΑΡΙΘΜΟΣ (η οποία όμως μεταβλητή πρέπει να κρατάει και το μονόγραμμα  μιας τυχόν φιγούρας  ??? ) και το ΣΥΜΒΟΛΟ (όπου εισάγουμε αλφαριθμητικά το σύμβολο της κάρτας)
** Λογικά οι αριθμοί των καρτών δεν λαμβάνονται υπόψη στον αλγόριθμο όσον αφορά τους πόντους, εκτός από τα δεκάρια (ΑΡΙΘΜΟΣ=10 και ΣΥΜΒΟΛΟ#"καρώ") το 2 σπαθί  (ΑΡΙΘΜΟΣ=2 και ΣΥΜΒΟΛΟ="σπαθί") και το 10 καρώ(ΑΡΙΘΜΟΣ=10 και ΣΥΜΒΟΛΟ="καρώ"), οι οποίες παίρνουν συγκεκριμένους πόντους.Οι υπόλοιποι αριθμοί λαμβάνονται υπόψη μόνο όσον αφορά τη συνθήκη ελέγχου σαν έγκυρες τιμές.
** Όσον αφορά τα μονογράμματα  και κατ' επέκταση τους πόντους των  A, J, Q, K ?????  Ο χρήστης θα πληκτρολογεί αριθμούς από 2 - 10 ή τα υπόλοιπα σύμβολα που αφορούν φιγούρες. Ναι οκ,  αλλά υποτίθεται πως αριθμός και φιγούρα συμβολίζονται με  μια μεταβλητή, οπότε?? τι κάνουμε?? (ακέραιος  vs αλφαριθμητικος  ;) )


Περιμένω προτάσεις σας με ανυπομονησία!!  :)

programmer

να μια λυση το προβλημα στη γλωσσα ειναι οτι δεν μπορεις να παρεις το ακεραιο μερος αλφαριθμητικης πχ οπως γινεται αλλου για αυτο και χρησιμοποιησα λογικες μεταβλητες για να σωσω καπως τον χαμο με τις συνθηκες.το κολπο ειναι να παρεις ολους τους αριθμους συμβολα κτλ ως αλφαρηθμητικες δλδ χαρακτηρες και οχι σαν αριθμους. :D