ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pthomop

Παράθεση από: seibei στις 04 Οκτ 2015, 12:06:32 ΜΜ

Αλλά ξέρεις τι γίνεται; Οι άλλοι κλάδοι, πχ πε04, πε03 κτλ θεωρούν τους συναδέλφους που διδάσκουν με τα σεμινάρια Πληροφορικούς! Η μετάταξή τους στο πτυχίο τους, κατα αυτούς, θα "φάει" θέσεις από άλλους που περιμένουν τον διορισμό και θα αδικηθούν. Και μπλοκάρουν έτσι τις μεταπηδήσεις αυτές.
Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος.


Είναι αλήθεια αυτό που λες. Χθές το βράδυ είχα διάλογο με μαθηματικό που κάθε χρόνο είναι στην διάθεση. Της τόνισα ότι πρέπει ολοι οι ΠΕ03, ΠΕ04 που κατέχουν θέση Πληροφορικού να αναλάβουν τα μαθήματα της ειδικότητας τους και να απελευθερώσουν τις δικές μας ώρες αφού προσλήψεις δεν κάνει το κράτος. Εννοείται ότι αρνήθηκε με την αιτιολογία ότι δεν θα βρει οργανική ποτέ. Η ίδια όμως πέρυσι έβριζε τον Λοβέρδο για την β ανάθεση στο γυμνάσιο που έδωσε σε εμας.

Με μια πρόχειρη έρευνα που έκανα πανελλαδικά πλεονάζουν γύρω στους 600 Πληροφορικούς. Είναι πολύ κοντά στον αριθμό των  800 ατόμων  που ήθελε ο Κατρούγκαλος να επανδρώσουν διοικητικές θέσεις με γνώσεις Η/Υ. Κοντά είναι ο Νοέμβριος, θα αποκαλυφθούν τα σχέδια τους.

Empire

Όλη η αλήθεια για τον κλάδο, αποτυπωμένη σ'ένα άρθρο.....


Οι καθηγητές πληροφορικής, έχουν θέση στο σημερινό σχολείο;


Με τις νέα αναθέσεις μαθημάτων που διαμόρφωσε το υπουργείο παιδείας στις 29/9/2015 (ένα μήνα μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους), αφαιρεί τη β' ανάθεση των μαθηματικών του γυμνασίου από τους καθηγητές πληροφορικής που δεν έχουν πτυχίο μαθηματικών.

Και θα μπορούσε κανείς να πει «και καλά κάνει το υπουργείο, οι πληροφορικοί πρέπει να κάνουν την πληροφορική, οι μαθηματικοί τα μαθηματικά, οι φυσικοί την φυσική και πάει λέγοντας». Όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά στην έρμη ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Έτσι λοιπόν. Εδώ και δεκαετίες, οι γεωλόγοι, οι φυσικοί, οι χημικοί κλπ.,  έχουν ως β' ανάθεση μαθηματικά, χωρίς  να έχουν πτυχίο μαθηματικών.

Επίσης οι μαθηματικοί έχουν β' ανάθεση φυσική και γεωγραφία, χωρίς να έχουν αντίστοιχο τίτλο πτυχίου.

Από τη δεκαετία του '90 ακόμα, μαθηματικοί, φυσικοί, γυμναστές, θεολόγοι κλπ., είναι διορισμένοι ως καθηγητές πληροφορικής, χωρίς πτυχίο πληροφορικής και με μόνο εφόδιο; 400 ώρες σεμινάρια !!!,  αποκλείοντας αντίστοιχο αριθμό αποφοίτων τμημάτων πληροφορικής που θα επιθυμούσαν να διδάξουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Β' ανάθεση μαθηματικά λοιπόν μόνο στους ΠΕ19 και ΠΕ20 με βασικό πτυχίο μαθηματικού. Δηλαδή μαθηματικοί που έχουν διοριστεί ως πληροφορικοί! Αλλά την ίδια ώρα στο λύκειο π.χ. οι ΠΕ 19 και ΠΕ 20 με βασικό πτυχίο μαθηματικού, δεν μπορούν να διδάξουν μαθηματικά. Είπατε τίποτα;

Περιττό βέβαια να πούμε ότι χρόνια τώρα, σε οποιαδήποτε αλλαγή ή δήθεν μεταρρύθμιση που έλαβε χώρα στην παιδεία, γίνεται ό,τι είναι δυνατό προκειμένου να υποβαθμιστεί ο ρόλος της πληροφορικής και των εκπαιδευτικών της, όπως, μείωση αριθμού ωρών στα λύκεια, προσθαφαιρέσεις του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος, άρνηση εφαρμογής δίωρου μαθήματος στα γυμνάσια –παρά το ότι η πιλοτική εφαρμογή του ήταν άκρως επιτυχημένη-, υποβάθμιση του μαθήματος από φέτος στα γυμνάσια με την υπαγωγή του και στη γ' τάξη στα μαθήματα β' ομάδας κλπ.. Γιατί άραγε;

Την ίδια ώρα βέβαια ο κ. Τσίπρας δεσμεύτηκε στην ΔΕΘ ότι οι μαθητές θα παίρνουν πτυχίο επάρκειας στην πληροφορική. Πώς κ. πρωθυπουργέ με μία ώρα μάθημα στο γυμνάσιο;

Κάποια στιγμή νομίζουμε ότι αυτό το θέατρο του παραλόγου πρέπει να σταματήσει. Τα δήθεν επιχειρήματα κάποιων παραγόντων (πολιτικών, επιστημονικών ενώσεων κλπ), που ακούγονται από εδώ κι από εκεί, για δήθεν μη καθηγητική επάρκεια των καθηγητών πληροφορικής, για τις υποτιθέμενες λίγες ώρες μαθηματικών και παιδαγωγικών μαθημάτων που έχουν διδαχθεί στα πανεπιστήμια τους οι πληροφορικοί κ.α., είναι από μόνα τους αίολα και σαθρά, απέχουν δε παρασάγγας από την πραγματικότητα, λέγονται εκ του πονηρού και εξυπηρετούν μόνο συγκεκριμένα πολιτικά και συντεχνιακά συμφέροντα.

Όπως και να έχουν τα πράγματα,  (είτε αρέσει ή δεν αρέσει σε κάποιους, είτε θέλουν ή δεν θέλουν να το καταλάβουν κάποιοι), η πληροφορική είναι αυτόνομη επιστήμη και ταυτόχρονα η πιο σύγχρονη και απαραίτητη επιστήμη της εποχής μας. Οι δε εκπαιδευτικοί που έχουν αποφοιτήσει από τα τμήματα πληροφορικής των ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι από τους πλέον καταρτισμένους εκπαιδευτικούς της χώρας και υπηρετούν στα σχολεία υποδειγματικά και με απόλυτη συνέπεια.

Πρέπει επιτέλους κάποιοι να βάλουν το συμφέρον της παιδείας και της χώρας πάνω από πολιτικά, συντεχνιακά και κάθε άλλου είδους συμφέροντα και να καταλάβουν ότι με την υποβάθμιση της πληροφορικής (και των εκπαιδευτικών της) στα σχολεία, μόνο κακές υπηρεσίες παρέχουν στην εκπαίδευση και στην ίδια τους τη χώρα, συμβάλλοντας  στον πληροφορικό αναλφαβητισμό μιας ακόμα γενιάς ελλήνων πολιτών.

Και μια προτροπή – ευχή προς την ηγεσία του υπουργείου παιδείας. Ας ξεκινήσει σήμερα κιόλας, από ένα βασικό ερώτημα «Τι παιδεία θέλουμε σ' αυτή τη χώρα;», ας εκπονήσει άμεσα και σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, και ας βάλει σε εφαρμογή  ένα 15ετες σταθερό εκπαιδευτικό σχέδιο (από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο), δεσμευτικό για όλους τους φορείς της παιδείας (πολιτικούς και εκπαιδευτικούς), με συγκεκριμένους, σκοπούς, στόχους και αποτελέσματα προκειμένου να αποκτήσει επιτέλους αυτός ο τόπος την παιδεία που του αξίζει. Τα θετικά οφέλη για τη χώρα θα είναι πλείστα σε όλους τους τομείς.

Ομάδα καθηγητών πληροφορικής ΠΕ19 – ΠΕ20.

http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%AD%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BD%CF%8C-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF#ixzz3ng000sI2

veni

Ελπίζω να αποδειχθώ ψεύτης ... αλλά στο βάθος του μυαλού μου έχω συνδυάσει εδώ και καιρό
την υποχρεωτική κινητικότητα με συγκεκριμένο κλάδο ...
και αυτός ο κλάδος ΔΕΝ είναι οι μαθηματικοί και ο νοών ... νοείτω
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

tdrivas

Γεράσιμος Κουζέλης, με σπουδές σε κοινωνιολογία, φιλοσοφία και πολιτική επιστήμη, νέος πρόεδρος ΙΕΠ??
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

pthomop




lxart

Είναι να μη σου ανοίξει η όρεξη .....
Μετά ζητάς ότι θέλεις και με όλα τα μέσα.
Τουλάχιστον τα τμήματα Χημείας είναι ΟΛΑ στο ίδιο Πεδίο (2ο), ενώ τα τμήματα της "παρακατιανής - ΜΗ επιστήμης" Πληροφορικής ....
Τελευταίο: Μήπως το νέο ΔΣ της ΠΕΚΑΠ πρέπει να ασχοληθεί με το θέμα;

nikosx

http://www.esos.gr/arthra/40970/ethnikos-dialogos-gia-tin-paideia-ti-tha-anakoinosei-tin-pempti-o-ypoyrgos-paideias

Νομίζω ότι οι μήνες που έρχονται είναι καθοριστικοί για την τύχη της Πληροφορικής Παιδείας. Εύχομαι αυτή τη φορά να υπάρξει συνεννόηση και οργάνωση από όλους (ΠΕΚΑΠ, ΕΠΥ, ΕΠΕ, καθηγητές του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, καθηγητές πανεπιστημίων κ.α.) για να ακουστούν οι θέσεις μας. Καλή τύχη.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

dpa2006

Νέες αλλαγές;
Θέλουν περικοπές και ψάχνουν και από Παιδεία προφανώς....
Τι ακούγεται για την Πληροφορική εν τάχει;
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

tdrivas

Δεν "ακούγεται" κάτι συγκεκριμένο, αλλά "φωνάζει" η έλλειψη γνώσης περί Πληροφορικής. Μην αφήσουμε, ατομικά και συλλογικά, τα πράγματα στην τύχη και σε ανθρώπους άσχετους και ιδιοτελείς.

Υ.γ. εχουμε κουραστεί και φθαρεί πολύ ψυχολογικα. Αλλά το οφείλουμε στα παιδιά μας να το παλέψουμε κ στη κοινωνία συνολικά. 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

P.Tsiotakis

 
Οι ... Μεταβατικές Πανελλαδικές
Παναγιώτης Τσιωτάκης

Εφημερίδα Συντακτών (23/11/2015), σελ. 21