Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

sstergou

ΠαράθεσηΠφφ ποιος θα απαντήσει επιτέλους σε αυτή την απλή ερώτηση σήμερα??!

Πείτε μου έναν αλγόριθμο υλοποιημένο σε ψευδογλώσσα που επιτρέπεται η χρήση πίνακα κατά την άποψή σας, και μετά απαντήστε στην ερώτηση εάν ο υπολογιστής ήξερε το μέγεθός του κατά την εκτέλεση!

Κακώς ρωτάς για υπολογιστή, μπορεί και να μην υπάρχει. Μας ενδιαφέρει ο εκτελεστής, ότι και αν είναι αυτό. Ο εκτελεστής δεν γίνεται να ξέρει εκ των προτέρων λοιπόν το μέγεθος του πίνακα. Σε αυτό φταίει ο τρόπος με τον οποίο έχει οριστεί η ψευδογλώσσα από το βιβλίο.

Η δική μου διαφωνία είναι εκεί. Δεν γίνεται να λέμε ότι "είναι έτσι επειδή το λέει το βιβλίο". Αν ήθελαν στατικές δομές (που ήθελαν) τότε θα έπρεπε να τις είχαν περιγράψει και σωστά (όπως και χίλια δυο άλλα πράγματα) και όχι να τσακωνόμαστε τώρα εμείς.

Αυτό το οποίο είναι ανήκουστο για μένα είναι μετά από τόσα χρόνια, αυτοί που δίνουν τα θέματα να μην έχουν κατανοήσει αυτό το πρόβλημα.

petrosp13

Παράθεση από: xara_pap στις 28 Μαΐου 2010, 06:06:45 ΜΜ
πιστεύω ότι έπρεπε ολοι μαζί να κάνουμε προσφυγή να θεωρηθούν και τα δύο σωστά.

+2010
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

taxata

Παράθεση από: taxata στις 28 Μαΐου 2010, 06:07:14 ΜΜ

Παράθεση από: Ανδρέας Φαρμακόρης στις 28 Μαΐου 2010, 06:07:58 ΜΜ
Και πρέπει να την πληρώσουν οι μαθητές;;;;;
Μα πάντα αυτοί δεν την πληρώνουν ... ένα πράγμα σαν τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

##Panos##

Παράθεση από: elf στις 28 Μαΐου 2010, 06:06:15 ΜΜ
Από τότε που κάναμε το άσπρο μαύρο ....
Λες και υπάρχει συνάδελφος που θα έλεγε ότι το μέγεθος ενός πίνακα μπορεί να είναι μεταβλητό πριν τα θέματα αυτά....

Δεν νομίζω ότι είπε καποιος ότι το μέγεθος ενος πινακα είναι μεταβλητό. Το όλο θέμα γίνεται για το πότε και υπο ποιες συνθηκες οριζουμε το αρχικο του μέγεθος και πόσο μπορεί να είναι αυτό.

Γιώργος Λάμπρου

Παράθεση από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2010, 06:08:13 ΜΜ
Δεν αρκεί να αλλάξει δραματικά. Και ένας παραπάνω να είναι κατέρρευσε (τι θα γίνει αν η σωστή λειτουργία είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου;)
Η δυνατότητα συντήρησης δεν σημαίνει ότι το γράφω λάθος από την αρχή. Και έτσι κι αλλιώς η εκφώνηση δεν σου αφήνει τέτοια περιθώρια. Περιγράφει ένα κόσμο με άγνωστο αριθμό.

Μιλάμε για Πανελλήνιες εξετάσεις νομίζω και όχι για επιστημονική εφαρμογή στη nasa. Για όνομα...
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

mars92

Γεια σας,

Είμαι μαθητής που έδινα ΑΕΠΠ σήμερα. Θα ήθελα να αναφέρω και εγώ τις απόψεις μου πάνω στο θέμα Γ. Μου ήταν εξίσου εύκολο(όπως και σε πολλούς άλλους μαθητές φαντάζομαι) να μην χρησιμοποιήσω πίνακα δεδομένου και της εμπειρίας που έχω στον προγραμματισμό απο την ενασχόλησή μου με το αντικείμενο και την επιτυχή συμμετοχή μου στον πανελλήνιο διαγωνισμό πληροφορικής που διοργανώνει η ΕΠΥ. Όμως, αποφάσισα να γράψω την λύση με τη χρήση πίνακα σκεπτόμενος οτι:
1.Στον αλγόριθμο δεν έχουμε δήλωση μεταβλητών ακριβώς για τον λόγο οτι δεν μας ενδιαφέρει η μνήμη που χρησιμοποιεί ο υπολογιστής ούτε ο τρόπος αναπαράστασης των δεδομένων. (Θα ήθελα να υπενθιμίσω οτι ο αλγόριθμος δεν είναι μια έννοια που έχει σχέση αποκληστικά με τον υπολογιστή)
2. Στο μάθημα αυτό δεν μας ενδιαφέρουν ανούσιες λεπτομέριες που θα είχαν νόημα να συζητάμε μόνο αν γράφαμε σε πραγματική γλώσσα προγραμματισμού
3. Τις γενικές συμβουλές που μου είχαν δώσει οι καθηγητές μου, δηλαδή "να κάνω την λύση που είναι πιο πιθανό να περιμένει ο διορθωτής και όχι την καλύτερη που θα μου έρθει στο μυαλό" αφού δεν εξετάζουμε ποιος μπορεί να σκεφτεί τη βέλτιστη λύση.

Το επιχείρημα οτι η λύση χωρίς πίνακα είναι πιο κομψή ή πιο αποδοτική(αφού δεν χρειάζεται ταξινόμηση) νομίζω δεν μας ενδιαφέρει στα πλαίσια του ΑΕΠΠ γιατί αν για παράδειγμα έκανα δυαδική αναζήτηση σε ταξινομημένο πίνακα στις πανελλήνιες προφανώς θα ήταν μια πιο αποδοτική λύση αλλα σίγουρα δεν θα έιχα μεγαλύτερη βαθμολογία απο κάποιον που χρησιμοποίησε σειριακή αναζήτηση και το πιο πιθανό θα ήταν να είχα μικρότερη βαθμολογία αν ο βαθμολογητής δεν καταλάβαινε τι κάνει ο κώδικάς μου. Θεωρώ λοιπόν οτι είναι άδικο να αφαιρεθούν μονάδες από κάποιον που χρησιμοποίησε πίνακα και να κριθεί έτσι η εισαγωγή του ή όχι στο πολυτεχνέιο για γραφειοκρατικές λεπτομέριες (όπως προανέφεραν και άλλοι μαθητές) και πραγματικά με στεναχωρεί το γεγονός οτι υπάρχουν καθηγητές που υποστηρίζουν οτι πρέπει να κοπούν πάνω απο 5 μονάδες σε αυτό το θέμα. Εξάλου, αν η επιτροπή ήθελε κατ' ανάγκη να εξετάσει την ικανότητα των μαθητών να μην χρησιμοποιήσουν πίνακα θα μπορούσα να ζητήση πρόγραμμα και όχι αλγόριθμο ή να ξεκαθαρίσει οτι απαγορεύεται η χρήση πίνακα.

Με εκτίμηση,
Αρσένης Γεράσιμος

SuperTz

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2010, 05:54:45 ΜΜ


• Να αποφασίζουν αν είναι απαραίτητη η χρήση πίνακα.
Και αυτό το θέμα ήταν παράδειγμα θέματος που εξέταζε το αν είναι απαραίτητη η χρήση πίνακα;
Εδώ τόσοι συνάδελφοι και δεν καταλήγουν σε έναν κοινό τοπό..

Helene

Γειά σας και από μένα, έδινα και εγώ σήμερα ΑΕΠΠ και έλυσα το θέμα χωρίς πίνακες.
Παρακολουθώ τη συζητήση από την αρχή, πήρα θάρρος να πω τη γνώμη μου τώρα που είδα ότι συμμετέχουν και άλλοι μαθητές.  :)

Θεωρώ άδικο για μας που λύσαμε το θέμα χωρίς πίνακες να πάρουμε τον ίδιο βαθμό με κάποιον που έλυσε το θέμα με πίνακες. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να κοπούν πάνω από 5-6 (το πολύ) μόρια από τους υπόλοιπους, αλλά θα αδικηθούμε εμείς. Εγώ προσωπικά ήθελα να δείξω ότι μπορώ, ότι σκέφτομαι, ότι δεν κάνω πίνακα αμέσως μόλις δω ένα θέμα, ενώ μου φαίνεται λάθος.

Και δεν είμαι ούτε αστέρι ούτε τίποτα. Το Σεπτέμβρη το ξεκίνησα το μάθημα και μέχρι το Δεκέμβρη περίμενα 14. Νόμιζα πως είναι μια παπαγαλία με ασκήσεις για καμουφλάζ. Στην πορεία άρχισα να το διαβάζω προσπαθώντας να καταλάβω και όχι να παπαγαλίσω. Και γι΄αυτό χάρηκα μόλις είδα το τρίτο θέμα και το έλυσα χωρίς πίνακες. Σκέφτηκα ωραία, εδώ μπορώ να ξεχωρίσω. Κουταμάρα μου τελικά, αφού και με το να παπαγάλιζα θα έκανα έναν πίνακα και θα γλύτωνα από τον κόπο να κάθομαι να χαλάω φαιά ουσία προσπαθώντας να σκεφτώ μια λύση χωρίς πίνακα..

Δεν λέω ότι όσοι έλυσαν το θέμα με πίνακες είναι παπαγάλοι. Λέω πως ήταν μια ευκαιρία να ξεχωρίσουν οι μη παπαγάλοι. Και πως το θέμα με πίνακες γινόταν τόσο εύκολο, ώστε να μπορεί να το λύσει ο οποιοσδήποτε.

Νίκος Αδαμόπουλος

Θα ήθελα όσοι έχουν εκφραστεί κατά της χρήσης πίνακα στο θέμα Γ να εκφέρουν την άποψή τους για το παρακάτω:
Θα ήταν λάθος να γίνει χρήση πινάκων; Χωρίς αιτιολόγηση. Τα επιχειρήματα έχουν ήδη καταγραφεί...

Παραλλαγή 1.

Σε κάποια σχολική τάξη, για το άθλημα «Άλμα εις μήκος» καταγράφεται για κάθε μαθητή η καλύτερη έγκυρη επίδοσή του. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
α) Να ζητάει τον συνολικό αριθμό των μαθητών και για κάθε μαθητή το όνομα και την επίδοσή του σε μέτρα
κλπ κλπ

pgrontas

Παράθεση από: Γιώργος Λάμπρου στις 28 Μαΐου 2010, 06:10:23 ΜΜ
Μιλάμε για Πανελλήνιες εξετάσεις νομίζω και όχι για επιστημονική εφαρμογή στη nasa. Για όνομα...
Στις πανελλαδικές λοιπόν, κάποιος που κατάλαβε ότι η λύση με πίνακα είναι λάθος πρέπει να πάρει έστω και μία μονάδα παραπάνω.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

xara_pap

Ηεlene μπράβο σου και είναι λογικό να θέλεις να κοπεί από τους άλλους μαθητές έστω και το ελάχιστο για να ξεχωρίσεις. Το θέμα είναι τι πρέπει να γίνει. Και τσακωνονται (-μαστε) για το αν είναι λάθος η χρήση πίνακα πλέον και όχι βέλτιστη.
Καλά αποτελέσματα σε όλους σας.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: xara_pap στις 28 Μαΐου 2010, 06:06:45 ΜΜ
Κύριε Τσιωτάκη έγραψα και πριθν και δεν πήρα απάντηση.

Εσείς δεν έχετε γράψει ποτέ σε γλώσσα προγραμματισμού κανονική πουνα δηλώνεται μέγιστο πλήθος θέσεων σε πίνακα και μετά διαβάζατε το πλήθος τςν θέσεων που θα διαβαστούν.
Εγώ στο πανεπιστήμιο όλα τα ποργραμματα που έκανα στο πρώτο εξάμηνο πριν την εμφανιση των pointers έτσι τα έλυνα και ήταν 100% σωστά. Συγκεκριμένα η συμβουλή ήταν ότι αν δεν σας δίνετε το μέγιστο πλήθος να βάζετε κάτι δικό σας σχετικά λογικό, το οποίο ηταν στη διακριτική μας ευχαίρεια.
Μετά δόθηκε η λύση με τους pointers και ήταν ολα οκ.

Αν δεν ήθελαν πίνακες να ξεκαθαρίζονταν. Σέβομαι πολύ τη δουλειά σας. Αλλά πιστεύω ότι έπρεπε ολοι μαζί να κάνουμε προσφυγή να θεωρηθούν και τα δύο σωστά.
Με εκτίμηση
Παπαγεωργίου Χαρά

Χαρά, η συζήτηση ανανεώνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς!!!!!!
δε νομίζω οτι μπορούμε να ζητήσουμε κάτι (θεσμικά)
εγώ πιστεύω οτι πρέπει να κοπούν 2 μοναδες(για απλή χρήση πίνακα και λύση με μετρητές)
έως 5 μονάδες (σε λύση με ταξινομήσεις/αναζητήσεις)

αλλά δεν είμαι σε βαθμολογικό κέντρο και το μόνο που μπορώ να κάνω είναι 30 Posts σε ένα φορουμ

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Ανδρέας Φαρμακόρης στις 28 Μαΐου 2010, 06:07:58 ΜΜ
Και πρέπει να την πληρώσουν οι μαθητές;;;;;

εγώ δεν πιστεύω οτι υπάρχει ασάφεια πάντως

dspanoud

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2010, 06:04:38 ΜΜ
Όλη η συζήτηση ξεκινά απο την εξέταση σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, σε ένα συγκεκριμένο διδακτικό πακέτο

Η συζήτηση ανακυκλώνεται σε ασάφειες του βιβλίου σχετικά με τους πίνακες, στο οτι πιθανώς οι πίνακες είναι κρυφο-δυναμικές δομές και στο οτι έχουμε σίγουρα 11.000.000 μαθητές/τριες στην Ελλάδα

Λάθος πεδίο συζήτησης, λάθος διδασκαλία του μαθήματος απο μέρους μας και μια συζήτηση που έχει φτάσει σε αδιέξοδο

Δεν είναι λάθος το πεδίο συζήτησης κύριε Παναγιώτη, γιατί αν ήταν το βιβλίο σωστό και σαφές, και είχαμε ορίσει σωστά τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της ψευδογλώσσας, και η διδασκαλία μας θα ήταν πιο σωστή, και δεν θα υπήρχαν 500 μηνύματα μέσα σε 5 ώρες.... Αρνούμαι να δεχθώ το επιχείρημα της λάνθασμένης διδασκαλίας, όσο άπειρος και αν είμαι με μόλις 4 χρόνια υπηρεσίας... Έχω όσες απορίες μου έχει δημιουργήσει το βιβλίο, και δεν μπορώ να πάρω την ευθύνη να απαντήσω ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ από μόνος μου στους μαθητές μου...

Αρνούμαι όμως να βγάλω το μανδύα του εκπαιδευτικού και να διορθώσω ώς "Επιστήμονας", τεχνοκράτης,γιατί αν τα αντιμετώπιζα 100% τεχνοκρατικά, θα απαιτούσα πλήρες εγχειρίδιο για τον αλγόριθμο και τη γλώσσα, πλήρες και αλανθαστο βιβλίο και 3ωρη διδασκαλία καθώς και διδασκαλία από τη Β Λυκείου. Δυσκολεύομαι αφάνταστα να γίνω ΑΠΟΛΥΤΟΣ μόνο στη στιγμή της διόρθωσης για να ικανοποιήσω τον επιστημονικό μου εγωισμό, όσο ισχυρός και αν είναι. Συγγνώμη....

Τελικά ο μόνος πίνακας που θα έχει άπειρο μέγεθος είναι ο πίνακας που στον οποίο θα καταχωρηθούν οι δημοσιεύσεις για το συγκεκριμένο θέμα στο φόρουμ :)

Δημήτρης

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Helene στις 28 Μαΐου 2010, 06:10:59 ΜΜ
Γειά σας και από μένα, έδινα και εγώ σήμερα ΑΕΠΠ και έλυσα το θέμα χωρίς πίνακες.
Παρακολουθώ τη συζητήση από την αρχή, πήρα θάρρος να πω τη γνώμη μου τώρα που είδα ότι συμμετέχουν και άλλοι μαθητές.  :)

Θεωρώ άδικο για μας που λύσαμε το θέμα χωρίς πίνακες να πάρουμε τον ίδιο βαθμό με κάποιον που έλυσε το θέμα με πίνακες. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να κοπούν πάνω από 5-6 (το πολύ) μόρια από τους υπόλοιπους, αλλά θα αδικηθούμε εμείς. Εγώ προσωπικά ήθελα να δείξω ότι μπορώ, ότι σκέφτομαι, ότι δεν κάνω πίνακα αμέσως μόλις δω ένα θέμα, ενώ μου φαίνεται λάθος.

Και δεν είμαι ούτε αστέρι ούτε τίποτα. Το Σεπτέμβρη το ξεκίνησα το μάθημα και μέχρι το Δεκέμβρη περίμενα 14. Νόμιζα πως είναι μια παπαγαλία με ασκήσεις για καμουφλάζ. Στην πορεία άρχισα να το διαβάζω προσπαθώντας να καταλάβω και όχι να παπαγαλίσω. Και γι΄αυτό χάρηκα μόλις είδα το τρίτο θέμα και το έλυσα χωρίς πίνακες. Σκέφτηκα ωραία, εδώ μπορώ να ξεχωρίσω. Κουταμάρα μου τελικά, αφού και με το να παπαγάλιζα θα έκανα έναν πίνακα και θα γλύτωνα από τον κόπο να κάθομαι να χαλάω φαιά ουσία προσπαθώντας να σκεφτώ μια λύση χωρίς πίνακα..

Δεν λέω ότι όσοι έλυσαν το θέμα με πίνακες είναι παπαγάλοι. Λέω πως ήταν μια ευκαιρία να ξεχωρίσουν οι μη παπαγάλοι. Και πως το θέμα με πίνακες γινόταν τόσο εύκολο, ώστε να μπορεί να το λύσει ο οποιοσδήποτε.

Καλά αποτελέσματα