Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2014-2015 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 28 Απρ 2015, 12:33:59 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

Επαναληπτικό Διαγώνισμα για την Ανάπτυξη Εφαρμογών (2014-2015).

-- από την Ομάδα Διαγωνισμάτων του Στεκιού

Edit: προστέθηκε το αρχείο των λύσεων  (12-5-2015)

gioufkas

Συγχαρητήρια... με μια γρήγορη ματιά πολύ καλό, περιεκτικό, πρωτότυπο και σύμφωνο με το πνεύμα του σχολικού βιβλίου... ;)

twisted

Καταντάει βαρετό αλλά well done και πάλι!!!!

Θα ήθελα να δω αιτιολόγηση μαθητών για το Α1. 4....  >:D

Θέμα Γ ωραίο

Θέμα Δ πιστεύω οι περισσότεροι μαθητές θα σκαλώσουν στην εκφώνηση...  :-\

nikolasmer

Σε ένα άλλο μήνυμα ο Laertis ήταν λιγάκι προφητικός (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6198.msg71654#quickreply  ;) 2ο μήνυμα)
Δύσκολο και απαιτητικό διαγώνισμα

Ένα μεγάλο μπράβο και πολλά συγχαρητήρια στην ομάδα και σε όσους κουράστηκαν για να μας προσφέρουν αυτό το αποτέλεσμα.
Το δίνω σήμερα στα παιδιά σαν δώρο. Είναι τέλειο!!! :D
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

Βασίλης Παπαχρήστος

#4
Πολλά μπράβο στην ομάδα για το διαγώνισμα. Άψογο ως συνήθως!

Σχετικά με το Α4 μιλάμε σίγουρα για 2 συντακτικά και 2 λογικά λάθη γιατί εγώ τα βγάζω 3 συντακτικά και 1 λογικό.

odysseas

#5
Παιδιά, να είστε καλά και πολλά συγχαρητήρια. Και του χρόνου...  ;)

gthal

Πολλές ωραίες και φρέσκιες ιδέες!
Πολλά μπράβο για μια ακόμη φορά στην ομάδα!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: gioufkas στις 28 Απρ 2015, 02:16:24 ΠΜ
Συγχαρητήρια... με μια γρήγορη ματιά πολύ καλό, περιεκτικό, πρωτότυπο και σύμφωνο με το πνεύμα του σχολικού βιβλίου... ;)


συγχαρητήρια και από εμένα, πάρα πολύ καλό, τα θέματα Α και Β που ασχολήθηκα περισσότερο (γιατί που χρόνος τώρα που πλησιάζουν οι εξετάσεις).....και θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο, τα θέματα είναι μέσα στην λογική του μαθήματος και ωραιότατα για θέματα εξετάσεων (άντε ίσως για κάτι λίγο - λίγο πιο σύνθετο από τα συνηθισμένα  :police: :laugh: >:D)

καλή συνέχεια σε όλους μας

Αθανάσιος Πέρδος

Με τη σειρά μου και εγώ να συμφωνήσω ότι είναι πολύ έξυπνα τα θέματα και απαιτείται για να λυθούν κατανόηση και όχι παπαγαλία. Μπράβο για την ευρηματικότητα.

Έχω όμως κάποιες παρατηρήσεις για το Γ Θέμα το οποίο διαπραγματεύεται ένα πραγματικό σενάριο. Η εκλογή του Πάπα γίνεται με τη διαδικασία που περιγράφεται μέχρι την 30 ψηφοφορία. Μετά ψηφίζουν τους δύο πρώτους σε ψήφους και εκλέγεται Πάπας αυτός με την απόλυτη πλειοψηφία. Νομίζω ότι καλό θα ήταν να αλλάξει το θέμα και να παρατεθεί η διαδικασία εκλογής όπως ακριβώς γίνεται μιας και αγγίζει και το θρησκευτικό συναίσθημα κάποιων. Από την άλλη βέβαια καθίσταται δυνατή η χρήση πίνακα (απλοποιούνται αρκετά τα πράγματα) για το 5 ερώτημα κάτι μάλλον που εκτιμώ ότι δεν το ήθελε η ομάδα των διαγωνισμάτων.
Τέλος στο ερώτημα Γ5 δεν ξεκαθαρίζεται τουλάχιστον κατά την άποψη μου τι μήνυμα θα εμφανιστεί αν ο Πάπας εκλεγεί με την πρώτη φορά. Έτσι όπως δίνεται η εκφώνηση αφού δεν υπάρχει προηγούμενη ψηφοφορία μάλλον "Αουτσάιντερ";     

noname

Εξαιρετικό διαγώνισμα. Συγχαρητήρια στην ομάδα των συναδέλφων που το έφτιαξε. Το έδωσα ήδη σε μαθητές μου και πήγε αρκετά καλά.

Νίκος Αδαμόπουλος

Συνάδελφοι ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια...  :)

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: aperdos στις 29 Απρ 2015, 02:50:59 ΜΜ
Έχω όμως κάποιες παρατηρήσεις για το Γ Θέμα το οποίο διαπραγματεύεται ένα πραγματικό σενάριο. Η εκλογή του Πάπα γίνεται με τη διαδικασία που περιγράφεται μέχρι την 30 ψηφοφορία. Μετά ψηφίζουν τους δύο πρώτους σε ψήφους και εκλέγεται Πάπας αυτός με την απόλυτη πλειοψηφία. Νομίζω ότι καλό θα ήταν να αλλάξει το θέμα και να παρατεθεί η διαδικασία εκλογής όπως ακριβώς γίνεται μιας και αγγίζει και το θρησκευτικό συναίσθημα κάποιων. Από την άλλη βέβαια καθίσταται δυνατή η χρήση πίνακα (απλοποιούνται αρκετά τα πράγματα) για το 5 ερώτημα κάτι μάλλον που εκτιμώ ότι δεν το ήθελε η ομάδα των διαγωνισμάτων.

Σχετικά με το παραπάνω...

...όπως φαίνεται και στις παραθέσεις που ακολουθούν, το συγκεκριμένο σημείο είχε απασχολήσει αρκετά την ομάδα. Όμως τελικά η ομάδα θεώρησε ότι αποτελεί μια διαδικαστική λεπτομέρεια που έτσι κι αλλιώς δεν ίσχυε πάντα, δεν έχει να κάνει με τις αρχές του δόγματος και επομένως δεν μπορεί να θίξει τις θρησκευτικές ευαισθησίες των πιστών. Μάλλον θα συμβαίνει σπάνια και άρα το βασικό τμήμα της διαδικασίας της εκλογής είναι αυτό που περιγράφει η άσκηση. Μια άσκηση αποτελεί πάντα μια αφαιρετική προσέγγιση της πραγματικότητας, η ομάδα παρόλα αυτά δεν αυθαιρέτησε  προσθέτοντας περίεργα ερωτήματα ή καταστάσεις που δεν ισχύουν στην πραγματικότητα, όπως αρκετά τέτοια είχαν προταθεί αρχικά.

Πάντως για να δείτε ότι η συγκεκριμένη διατύπωση της άσκησης δεν οριστικοποιήθηκε ελαφρά τη καρδία, ακολουθούν μερικά αποσπάσματα από τις σχετικές συζητήσεις της ομάδας...

Παράθεση
Ένα ζήτημα, ειδικά με τη συγκεκριμένη κάπως ευαίσθητη πρόταση, είναι ότι μάλλον δεν μπορούμε να προτείνουμε άλλη διαδικασία εκλογής από αυτήν που πραγματικά ισχύει. Αλλιώς μπορεί να βρεθεί κάποιος και να μας την πει! Ελπίζω βέβαια η αρχική πρόταση να περιγράφει όντως την πραγματική διαδικασία που ακολουθείται. Ο +++++ θα μπορούσε να μας το επιβεβαιώσει...

Παράθεση
++++ η διαδικασία που περιγράφεται στο αρχικό θέμα είναι η πραγματική. Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι καλό είναι όταν επιλέγουμε ένα θέμα από τον πραγματικό κόσμο να μην απομακρυνόμαστε πολύ από τη διαδικασία που όντως ισχύει, παρόλο που κάποιες από τις επεκτάσεις που έχουν προταθεί έχουν πολύ ενδιαφέρον.

Παράθεση
Βέβαια δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιηθούν οι λέξεις: πάπας, καρδινάλιος, μαύρος καπνός.
Απλά η εκφώνηση να αναφέρεται γενικά σε ανάδειξη - εκλογή κάποιου από κάποιους.
Αν όμως θέλουμε να μιλήσουμε για πάπα τότε αυτό που λέτε (προσκόλληση στην πραγματικότητα)  είναι μονόδρομος

Παράθεση
Από όσο είδα, αλλού λέει 30 ψηφοφορίες, αλλού 33, αλλού ότι αποφασίζουν τότε τι να κάνουν...

Παράθεση
Η διαδικασία που περιγράφουμε ίσχυε μέχρι και τον Πάπα John Paul II ,ο οποίος πρόσθεσε την παραλλαγή ότι μετά τις 30 ψηφοφορίες οι δύο δημοφιλέστεροι μπαίνουν σε ψηφοφορία μεταξύ τους και εκλέγεται αυτός που πλειοψηφεί.
Προσωπικά, θεωρώ ότι είμαστε απόλυτα καλυμμένοι με την τρέχουσα εκφώνηση.

Παράθεση
Έδωσα σε πολύ καλό μαθητή το θέμα με τον Πάπα (όπως ακριβώς είχε προταθεί αρχικά). Το έλυσε αν και του ξέφυγαν κάποιες ψιλολεπτομέρειες. Το θέμα έχει σημεία που πρέπει να προσέξει κάποιος αν θέλει να το λύσει ολόσωστα. Ειδικά το τελευταίο ερώτημα τον παίδεψε. Έφτιαξε πίνακα όπου έβαζε το όνομα του 1ου σε κάθε ψηφοφορία και μετά έλεγξε αν όλα τα ονόματα είναι ίδια! Βέβαια πίνακα δεν νομιμοποιούταν να χρησιμοποιήσει αφού δεν ξέραμε πόσες ψηφοφορίες θα έχουμε το πολύ. Από την άλλη λυνόταν με λιγότερο κόπο απλά έπρεπε να κάνει τη σωστή σκέψη.

Θεωρώ ότι από άποψη δυσκολίας η αρχική πρόταση έχει το σωστό επίπεδο δυσκολίας και καλή διαβάθμιση μέσα στα ερωτήματα. Το βλέπουμε αν είναι καλό να βάλουμε και τα υποπρογράμματα (το ένα ή και τα δύο), όπως φαίνονται στην προτεινόμενη λύση παραπάνω. Πείτε τη γνώμη σας!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: aperdos στις 29 Απρ 2015, 02:50:59 ΜΜ
Τέλος στο ερώτημα Γ5 δεν ξεκαθαρίζεται τουλάχιστον κατά την άποψη μου τι μήνυμα θα εμφανιστεί αν ο Πάπας εκλεγεί με την πρώτη φορά. Έτσι όπως δίνεται η εκφώνηση αφού δεν υπάρχει προηγούμενη ψηφοφορία μάλλον "Αουτσάιντερ";     

Η διατύπωση έχει ως εξής:

ΠαράθεσηΓ5. Θα εμφανίζει το μήνυμα «Ο Πάπας ήταν το φαβορί» σε περίπτωση που ο υποψήφιος που ανακηρύχτηκε Πάπας, είχε πάρει την πρώτη θέση σε όλες τις ψηφοφορίες που προηγήθηκαν μέχρι και την εκλογή του. Διαφορετικά θα εμφανίζει το μήνυμα «Αουτσάιντερ».

Θεωρώ πως αυτό το "μέχρι και την εκλογή του" θέλει να πει πως δεν υπήρχε κανένας άλλος που να είχε βγει πρώτος σε κάποια ψηφοφορία. Περιλαμβάνει φυσικά και την τελευταία ψηφοφορία, δηλαδή αυτήν της εκλογής του. Αν δεν υπάρχουν προηγούμενες ψηφοφορίες τότε αρκεί αυτή η μοναδική της οριστικής εκλογής! Άλλωστε αυτό λέει και η λογική. Αν δηλαδή κάποιος βγει με την πρώτη προσπάθεια τότε δεν θα τον χαρακτηρίζαμε αουτσάιντερ!

ether

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 30 Απρ 2015, 11:35:11 ΜΜ
Η διατύπωση έχει ως εξής:

Θεωρώ πως αυτό το "μέχρι και την εκλογή του" θέλει να πει πως δεν υπήρχε κανένας άλλος που να είχε βγει πρώτος σε κάποια ψηφοφορία. Περιλαμβάνει φυσικά και την τελευταία ψηφοφορία, δηλαδή αυτήν της εκλογής του. Αν δεν υπάρχουν προηγούμενες ψηφοφορίες τότε αρκεί αυτή η μοναδική της οριστικής εκλογής! Άλλωστε αυτό λέει και η λογική. Αν δηλαδή κάποιος βγει με την πρώτη προσπάθεια τότε δεν θα τον χαρακτηρίζαμε αουτσάιντερ!

Αυτό λέει και η μαθηματική λογική αφού η πρόταση "ο υποψήφιος που ανακηρύχτηκε Πάπας έχει πάρει την πρώτη θέση σε όλες τις ψηφοφορίες που προηγήθηκαν μέχρι και την εκλογή του" είναι αληθής εν κενώ (vacuous truth) στην περίπτωση που δεν έχουν προηγηθεί ψηφοφορίες πριν από αυτήν της εκλογής του. Στην περίπτωση που το πεδίο αναφοράς είναι το κενό σύνολο, ο ποσοδείκτης "δια κάθε" αληθεύει

vassilakis

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 30 Απρ 2015, 11:23:28 ΜΜ

...όπως φαίνεται και στις παραθέσεις που ακολουθούν, το συγκεκριμένο σημείο είχε απασχολήσει αρκετά την ομάδα. Όμως τελικά η ομάδα θεώρησε ότι αποτελεί μια διαδικαστική λεπτομέρεια που έτσι κι αλλιώς δεν ίσχυε πάντα, δεν έχει να κάνει με τις αρχές του δόγματος και επομένως δεν μπορεί να θίξει τις θρησκευτικές ευαισθησίες των πιστών. Μάλλον θα συμβαίνει σπάνια και άρα το βασικό τμήμα της διαδικασίας της εκλογής είναι αυτό που περιγράφει η άσκηση. Μια άσκηση αποτελεί πάντα μια αφαιρετική προσέγγιση της πραγματικότητας, η ομάδα παρόλα αυτά δεν αυθαιρέτησε  προσθέτοντας περίεργα ερωτήματα ή καταστάσεις που δεν ισχύουν στην πραγματικότητα, όπως αρκετά τέτοια είχαν προταθεί αρχικά.

Θα συμφωνήσω απόλυτα με το Νίκο. Άλλωστε όταν περιγράφουμε ένα θέμα μπορεί να δανειζόμαστε στοιχεία από τον πραγματικό κόσμο, αλλά το στήνουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να "καλύπτει" αυτά που θέλουμε να εξετάσουμε. Χωρίς βέβαια οι αλλαγές που κάνουμε να θίγουν τις πεποιθήσεις κανενός, όπως νομίζω ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση.
Βασιλάκης Βασίλης