Ανοικτή συνεδρίαση ΠΕΚΑΠ

Ξεκίνησε από george79, 03 Σεπ 2009, 07:06:41 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

george79

Η ΠΕΚΑΠ είχε αναγγείλει ανοικτή συνεδρίαση στις 02/09. Γνωρίζει κανένας τι έγινε, αν αποφασίστηκε κάτι, κάποιο ψήφισμα, κτλ;


za√‘ag

«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

skoud

Αγαπητοί συνάδελφοι

Με αφορμή το ενδιαφέρον σας για το τι έγινε στη συνεδρίαση του ΔΣ της Π.Ε.ΚΑ.Π., αλλά και τις κρίσεις και τις επικρίσεις που διατυπώνονται από πολλούς συναδέλφους για την ΠΕΚΑΠ θα ήθελα να καταθέσω μερικές απόψεις μου με την ελπίδα να υπάρξει αναθεώρηση ορισμένων απόψεων που κυκλοφορούν, για το καλό βέβαια του κλάδου μας.

Κατ’ αρχήν πολλοί αναφέρεστε στην Π.Ε.ΚΑ.Π. εννοώντας το ΔΣ της. Πρέπει όμως να είναι ξεκάθαρο ότι η Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι, πρέπει να είναι η Ένωση όλων των καθηγητών Πληροφορικής που εργάζονται στη Δ.Ε. Εν δυνάμει όλοι είσαστε, είμαστε, μέλη της Π.Ε.ΚΑ.Π. Το Δ.Σ. αποτελείται από 7 μόνο συναδέλφους που είναι σαν και εσάς. Δουλεύουν στα σχολεία τους,  έχουν άλλες υποχρεώσεις και προβλήματα και απλώς αποφάσισαν να διαθέσουν κάποιες ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους, χωρίς να έχουν κάποιο οικονομικό ή άλλο όφελος, για να ασχοληθούν με τα κοινά μας. Μην τους μπερδεύετε με του πολιτικούς ή τους επαγγελματίες συνδικαλιστές. Εν πάσει περιπτώσει πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι οποιοδήποτε μέλος της Π.Ε.ΚΑ.Π. μπορεί να βάλει υποψηφιότητα και να εκλεγεί στο Δ.Σ. της, και από αυτή τη θέση σας καλώ όλους να το κάνετε, να βάλετε δηλ. υποψηφιότητα στις επικείμενες εκλογές (αρχές Δεκεμβρίου) να  εκλεγείτε και έτσι να διορθώσετε τα κακώς κείμενα και γενικά να πράξετε καλύτερα από εμάς (τουλάχιστον εμένα).

Δεύτερον ήθελα να διευκρινίσω ότι η Π.Ε.ΚΑ.Π. (όπως και κάθε κλαδική ένωση εκπαιδευτικών) δεν είναι συνδικαλιστικό σωματείο, τουλάχιστον με την έννοια που είναι η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ. Δεν μπορεί να προκηρύξει π.χ. απεργία, στάση εργασίας κλπ. Δεν μπορεί επίσης να υποδείξει στους συναδέλφους να προβούν σε ενέργειες που, αφού δεν τους καλύπτει συνδικαλιστικά, μπορούν να τους «μπλέξουν», όπως π.χ. άρνηση ανάληψης συγκεκριμένης εργασίας που τους αναθέτει ο σύλλογος καθηγητών.
Μια ματιά στο καταστατικό και στους σκοπούς της Π.Ε.ΚΑ.Π. θα διευκρίνιζε ορισμένες παρανοήσεις που υπάρχουν.

Το ΔΣ της Π.Ε.ΚΑ.Π. προσπαθεί με όσα μέσα διαθέτει αφ’ ενός να παρακολουθεί τις όποιες εξελίξεις γίνονται στον χώρο μας, να ενημερώνει τους συναδέλφους και όπου χρειάζεται να παρεμβαίνει κύρια με ανακοινώσεις  και στο βαθμό που υπάρχει δυνατότητα να κάνει και κάποιες άλλες ενέργειες όπως υπογραφές, παραστάσεις, συγκεντρώσεις κλπ. Όμως ο τρόπος αντίδρασης κάθε φορά εξαρτάται από τη διάθεση όλου του κλάδου, τη συμμετοχή του, τις προτάσεις που γίνονται από όλους τους συναδέλφους κλπ (Ξέρετε άραγε πόσοι είμαστε στη συγκέντρωση στο ΥΠ.Ε.Π.Θ. για την καθυστέρηση της πληρωμής των σεμιναρίων επιμόρφωσης?)
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

(συνέχεια του προηγούμενου)

Σε σχέση με αυτό και τις καλοκαιρινές δυσμενείς εξελίξεις.

Νομίζουμε ότι ενημερώσαμε πολύ έγκαιρα για όλα όσα μάθαμε. Βέβαια δεν έχουμε κανένα μηχανισμό ή πρόσβαση στην εξουσία για να μαθαίνουμε άμεσα ότι μας αφορά  πριν αυτό δημοσιοποιηθεί. Ενημερωνόμαστε, όπως και εσείς, από διάφορα μέσα και μερικές φορές από μερικούς συναδέλφους που από τη θέση τους μαθαίνουν κάτι και έχουν την ευαισθησία να μας ενημερώσουν έγκαιρα.
Υπάρχει μια πίεση από πολλούς συναδέλφους και ειλικρινά ένα άγχος στα μέλη του ΔΣ για το τι θα προτείνουν στον κλάδο (πέραν από την ανακοίνωση που θα βγει, που πρέπει να τι γράψει ο γράφων, που χρειάζεται ένα σχετικό χρόνο γιατί η ανακοίνωση μένει, δεν είναι χωρίς κόστος προσωπική διατύπωση απόψεων, ο ελεύθερος χρόνος δεν είναι πολύς και θεώρησα προτεραιότητα να γράψω το παρόν από την ανακοίνωση). Πολλοί συνάδελφοι γράφουν και ρωτούν τι κάνει η Π.Ε.ΚΑ.Π. και τι θα προτείνει. ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΟΜΩΣ δεν έκανε καμιά πρόταση, έστω και ανεφάρμοστη. Τα μέλη του ΔΣ δεν είναι παντογνώστες, δεν είναι οι 7 σοφοί και αν δεν έχουν βοήθεια από τα μέλη της Π.Ε.ΚΑ.Π. και γενικά από όλους τους συναδέλφους δεν μπορούν να κάνουν πάντα κάτι ουσιαστικό και εφαρμόσιμο.

Για μια πρώτη ενημέρωσή σας πάντως σας ενημερώνω ότι στην «ανοικτή» συνεδρίαση δεν παραβρέθηκε κανείς άλλος συνάδελφος εκτός ΔΣ, την ώρα της συνεδρίασης ανακοινώθηκαν οι εκλογές πράγμα που μας έκανε να εκτιμήσουμε ότι δεν θα είχε έννοια μια παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Ε.Π.Θ. αφού πλέον δεν θα βρίσκουμε κανένα εκεί μέχρι τις εκλογές. Αποφασίσαμε να βγάλουμε μια ανακοίνωση που θα περιλαμβάνει τη διαμαρτυρία μας για τις δυσμενείς εξελίξεις, ενημέρωση για τα δικαιώματα των συναδέλφων στο σχολείο και να καλέσουμε όλον το κλάδο μας σε συσπείρωση που πρέπει να εκφραστεί στις επικείμενες εκλογές της Π.Ε.ΚΑ.Π. με μαζική συμμετοχή όλων των συναδέλφων ΠΕ19-ΠΕ20.

Κάθε παρατήρηση διαφωνία κλπ για όλα τα παραπάνω δεκτή, θα επιθυμούσα όμως και θα ήταν καλύτερο να την ακούσουμε και «δια ζώσης» στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ, στις 16/9/2009.
Όπως έλεγε και ένας παλιός πολιτικός «υπάρχουν πράγματα που δεν λέγονται αλλά γίνονται και πράγματα που λέγονται αλλά δεν γίνονται»...
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Corwin

Συνάδελφε έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα αναφέρεις, προσωπικά θα προσπαθήσω να είμαι παρόν στην επόμενη ανοικτή συνεδρίαση και για να σας γνωρίσω προσωπικά και για να ανταλλάξουμε απόψεις. Ελπίζω να πράξουν το ίδιο και άλλοι συνάδελφοι.

pentsas

Κανένας πιστεύω δεν αμφισβητεί ότι η ΠΕΚΑΠ είναι μια από τις πιο δραστήριες ενώσεις εκπαιδευτικών στον τόπο μας και κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την επιστημονική και παιδαγωγική μας διάσταση.
Πρέπει όμως να λάβουμε υπόψη μας ότι πέρα από την επιστημονική και παιδαγωγική μας διάσταση υπάρχει και ο αντικειμενικός χώρος εργασίας μέσα στον οποίο καλούμαστε να προσφέρουμε.
Είναι δύο πράγματα λοιπόν που θα πρέπει να φέρει μαζί του κάθε νέος συνάδελφος που μπαίνει σ'αυτόν τον χώρο πέρα από την επιστημονική και παιδαγωγική του διάσταση.
1ο Η γνώση του χώρου μέσα στον οποίο μπαίνει για να προσφέρει και
2ο ο ρόλος του μέσα σ'αυτόν τον χώρο.
Η δική μας ειδικότητα καλώς ή κακώς συνδέεται άμεσα με τις νέες τεχνολογίες. Αυτό είναι και το στοιχείο που μας κάνει να διαφέρουμε από τις υπόλοιπες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Σε μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα όπου δε φημίζεται για την οργάνωση και την αποτελεσματικότητα του ευρύτερου δημόσιου τομέα(μέσα σ'ατόν είναι και τα σχολεία -ακόμα) σε θέματα νέων τεχνολογιών, μην περιμένουμε να μας αντιμετωπίζουν ώς εκπαιδευτικούς(σύμφωνα με το ΦΕΚ διορισμού μας δηλαδή).
Εμείς οι ίδιοι θα πρέπει σε κάθε μας ενέργεια(ή μη ενέργεια-γιατί και αυτή έχει την αξία της) εντός και εκτός του σχολείου να αποδεκνύουμε ότι ο ρόλος μας είναι προτίστως και κύρια εκπαιδευτικός.
Καθένας απο εμάς ως μονάδα (όχι όλοι δυστυχώς) κάνουμε διάφορα(συνήθως εκτός ωραρίου σχολείου) για να στηρίξουμε και τον εκπαιδευτικό μας ρόλο και τον επιστημονικό αλλά και τον συμβουλευτικό προς άλλους συναδέλφους που αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα. Παράδειγμα αυτού είναι η ενεργιτική συμμετοχή αρκετών συναδέλφων στο παρόν FORUM αλλα και σε άλλα οι οποίοι προσφέρουν πολύτιμο χρόνο από τη ζωή τους προς όφελος του κλάδου αλλά και της Ελληνικής εκπαίδευσης γενικότερα χωρίς καν οι περισσότεροι να είναι οργανωμένοι σε κάποια ένωση(εκπαιδευτική).
Δυστυχώς όμως για να πετύχουμε κάτι συλλογικό και στέρεο για τον κλάδο μας θα πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος να οργανωθούμε και να κινητοποιηθούμε(πάντα με νόμιμο τρόπο) προς την παραπάνω κατευθυνση.
Ένα άτομο απο μόνο του ούτε μπορεί αλλα ούτε και έχει τις αρμοδιότητες να το κάνει.
(Αν και γω προσωπικά έχω κάνει κάποιες προτάσεις (πρακτικές και ακατέργαστες ίσως, αλλά προτάσεις) https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2114.msg16851#msg16851 )
Τα 7 έστω άτομα όμως της ΠΕΚΑΠ και μπορούν και έχουν τις αρμοδιότητες να μας οργανώσουν   και να μας κατευθύνουν προς συλλογικές αλλά πάντα νόμιμες “δράσεις”.
Δε μιλάω για απεργίες και προτροπές προς συναδέλφους να κάνουν τούτο ή το άλλο.
Θα μπορούσε να ενημερώνεται (με e-mail για παράδειγμα προς όλα τα σχολεία) ο κάθε συνάδελφος της πληροφορικής όχι μόνο για τις διάφορες ημερίδες και σεμηνάρια, αλλα και για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχει μέσα στο σχολείο όπως αυτά/ες προκύπτουν από τις διάφορες εγκυκλίους κλπ.
Ότι ενημερώσεις και ότι ψηφίσματα κάνει η ΠΕΚΑΠ ας τα στέλνει και στα σχολεία υπόψιν των καθηγητών Πληροφορικής με e-mail.
Το παραπάνω είναι και ένας τρόπος για να μάθει ο κάθε νέος συνάδελφος της πληροφορικής την ύπαρξη της ΠΕΚΑΠ και έτσι να γίνει και μέλος της.
Η ΠΕΚΑΠ σιγουρα δεν είναι συνδικαλιστική οργάνωση, μπορεί όμως αξιοποιώντας τουλάχιστον την εμπειρία της να βοηθήσει ακόμα περισσότερο τον κλάδο.
     
Με εκτίμηση για την προσπάθεια και τον κόπο σας
Παναγιώτης Πέντσας

george79

Στο topic που άνοιξα έκανα απλώς μια ερώτηση αν γνωρίζει κανένας τι έγινε στην συνάντηση. Ούτε επικρίσεις έκανα, ούτε τίποτα. Και νομίζω κανείς άλλος δεν έκανε σε αυτό το topic. Λογικό είναι όταν ανακοινώνεται μια συνάντηση να υπάρχει ενδιαφέρον τι έγινε.
Όσο για τα υπόλοιπα έχετε δίκιο ότι η ΠΕΚΑΠ δεν μπορεί να εξαγγείλει απεργία ή οτιδήποτα άλλο. Βέβαια και ο σύλλογος πχ των φιλολόγων δεν μπορεί να εξαγγείλει απεργία. Αλλά οι καθηγητές πληροφορικής έχουν ένα μεγάλο πρόβλημα. Δεν υπάρχει μια ένωση που να τους αντιπροσωπεύει όλους. Άλλος είναι γραμμένος στην ΠΕΚΑΠ, άλλος στην ΕΠΕ, άλλος στην ΕΔΜΗΔΕ, κτλ
Εγώ προτείνω να γίνουν προσπάθειες ώστε να δημιουργηθεί ένας σύλλογος που θα αντιπροωπεύει όλους τους καθηγητές ανεξάρτητα τι σχολή έχουν τελειώσει (ΑΕΙ πληροφορικής, ΤΕΙ πληροφορικής, Μηχανικούς, κτλ). Πρέπει να ενωθούν όλοι οι σύλλογοι και να φτιάξουμε έναν καινούριο. Μόνο ενωμένοι θα έχουμε πιθανότητες να διεκδικήσουμε κάτι και να μας πάρουν στα σοβαρά.
Όπως το είπατε και μόνοι σας δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Μπορεί η ΠΕΚΑΠ να ζητήσει μια συνάντηση με τον υπουργό και από κάτω να υπάρχουν 200 καθηγητές πληροφορικής και να τους πάρουν τα κανάλια; Η απάντηση είναι όχι. Εκτός από εσάς τους 7, το ενδιαφέρον είναι περιορισμένο. Χρειάζεται μαζικότητα για να διεκδικήσεις κάτι

Gnirut

Γιατί συνάδελφοι πρέπει σώνει και καλά εν έτει 2009 να μετράμε κεφάλια σε αίθουσες;
Λύση: Teleconference.

Κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία με κάποιο συγκεκριμένο εργαλείο (π.χ. Koala Clients & team viewer) μπορούμε να τα πούμε, αλλά και να μετρήσουμε και "κεφάλια"...

za√‘ag

Παράθεση από: Gnirut στις 06 Σεπ 2009, 03:38:14 ΠΜ
Γιατί συνάδελφοι πρέπει σώνει και καλά εν έτει 2009 να μετράμε κεφάλια σε αίθουσες;
Λύση: Teleconference.

Κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία με κάποιο συγκεκριμένο εργαλείο (π.χ. Koala Clients & team viewer) μπορούμε να τα πούμε, αλλά και να μετρήσουμε και "κεφάλια"...

Το βρίσκω πιο πρακτικό .... Στο φορουμ κάνουμε την ανακοίνωση και στο site της ΠΕΚΑΠ και μπορούμε να έχουμε μια πρώτη επαφή.
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ