Εκπαίδευση και καθηγητές πληροφορικής

Ξεκίνησε από evry, 24 Νοε 2009, 07:54:29 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Μεταφορά από το θέμα "ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΩΣ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ"
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Παράθεση από: zavag στις 23 Νοε 2009, 09:09:10 ΜΜ
-- Για ποιο λόγο ένας μαθηματικός/φυσικός/θεολόγος κλπ ο οποίος σπούδασε με οποιοδήποτε τρόπο Πληροφορική και δουλεύει σαν εκπαιδευτικός ΠΕ19/ΠΕ20 μπορεί να μειονεκτεί από ένα "καθαρόαιμο πληροφορικό" ;

συμπεριλαμβάνονται και τα σεμινάρια 100, 200, 400 ωρών?


Μάγκες και μάγκισσες, να καταλάβω δεν έχει το δικαίωμα κάποιος να έχει άποψη έστω και υπερβολική? Και αν έχει, δεν έχει δικαίωμα να την γράψει στο στέκι?

za√‘ag

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 24 Νοε 2009, 01:13:46 ΜΜ
Παράθεση από: zavag στις 23 Νοε 2009, 09:09:10 ΜΜ
-- Για ποιο λόγο ένας μαθηματικός/φυσικός/θεολόγος κλπ ο οποίος σπούδασε με οποιοδήποτε τρόπο Πληροφορική και δουλεύει σαν εκπαιδευτικός ΠΕ19/ΠΕ20 μπορεί να μειονεκτεί από ένα "καθαρόαιμο πληροφορικό" ;

συμπεριλαμβάνονται και τα σεμινάρια 100, 200, 400 ωρών?


Μάγκες και μάγκισσες, να καταλάβω δεν έχει το δικαίωμα κάποιος να έχει άποψη έστω και υπερβολική? Και αν έχει, δεν έχει δικαίωμα να την γράψει στο στέκι?


Και τα σεμινάρια και οι σπουδές και τα δεύτερα πτυχία και τα μεταπτυχιακά και η πείρα και ... όλα ... Είναι κακό να είναι και μαθηματικός ή φυσικός ή και κάτι άλλο ; Πρέπει δηλ. να σπουδάσει κανείς μόνο πληροφορική για να είναι "καθαρόαιμος πληροφορικός";;;;

Για το δικαίωμα που λες για ποιον αναφέρεσαι;
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

pgrontas

Άλλο τα σεμινάρια και η πείρα και άλλο τα δεύτερα πτυχία.

Εγώ προτείνω να μπορούμε να τα διδάσκουμε όλοι όλα. Ή μήπως έχει κάτι ιδιαίτερο η πληροφορική που να μπορείς να την διδάξεις με ένα σεμινάριο; Μάλλον την μπερδεύεις με κάτι άλλο και αυτό λέει πολλά.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

za√‘ag

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Νοε 2009, 03:49:07 ΜΜ
Άλλο τα σεμινάρια και η πείρα και άλλο τα δεύτερα πτυχία.

Εγώ προτείνω να μπορούμε να τα διδάσκουμε όλοι όλα. Ή μήπως έχει κάτι ιδιαίτερο η πληροφορική που να μπορείς να την διδάξεις με ένα σεμινάριο; Μάλλον την μπερδεύεις με κάτι άλλο και αυτό λέει πολλά.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα ιστορικά....
Το 1986-87 που προτοξεκίνησε ο θεσμός στο Γυμνάσιο θυμάμαι ότι ξεκίνησαν και τα "σεμινάρια" για μαθηματικούς / φυσικούς, μιας και αυτοί πρωτοεργάστηκαν ως "καθηγητές πληροφορικής"... Δεν ξέρω πόσοι "καθαρόαιμοι πληροφορικοί" προτίμησαν να δουλέψουν στο Δημόσιο για να διδάξουν πληροφορική και να φύγουν από τον Ιδιωτικό τομέα με 2-πλάσιες 3-πλάσιες αποδοχές.

Μετά από αρκετά χρόνια που το μάθημα γενικεύτηκε στο Γυμνάσιο και αργότερα και στο Λύκειο τα πράγματα άλλαξαν ως δια μαγείας;

Όλοι όσοι δίδασκαν το μάθημα αλλά δεν είχαν πτυχίο πληροφορικής φυσικά σταμάτησαν να διδάσκουν πληροφορική. Τότε λοιπόν άρχισαν και οι διορισμοί αποφοίτων τμημ. πληροφορικής. Σωστά μέχρι εδώ;

Κάποιοι όμως (όπως και εγώ) διορίστηκαν με την επετηρίδα ΠΕ19-20 λόγω ... προϋπηρεσίας (το υπέροχο 16-μηνο) !!! Τι έπρεπε λοιπόν να κάνω; Να φύγω από τον κλάδο ως "τσαρλατάνος πληροφορικός" (έτσι μας αποκαλούσαν τότε) ή να συνεχίσω με άλλες σπουδές; Φυσικά προτίμησα το δεύτερο. Έδωσα λοιπόν κατατακτήριες και σε ΑΕΙ και σε ΤΕΙ και πέρασα στο ΤΕΙ Αθήνας στο τμ. πληροφορικής. Και τώρα είμαι πτυχιούχος .... Ε καί ;;;; Τι έγινε που είμαι με 2 πτυχία; Αν μόνος μου δεν ενδιαφέρομαι για το μάθημά μου τι θα κερδίσω ως πτυχιούχος; Θα μπορώ να κατανοήσω πολύπλοκα scripts στο Linux ή (αν δεν είχα οικογ. υποχρεώσεις και έκανα και μεταπτυχιακό στη ρομποτική ας πούμε) θα μπορούσα να διδάξω καλύτερα τη logo ή το word;

Άλλο το ένα και άλλο το άλλο

Εννοείται βέβαια ότι στα 17+ χρόνια μου στο σχολείο έχω συναντήσει "άσχετους καθαρόαιμους" όπως και συναδέλφους που παρότι είναι μαθηματικοί ή και θεολόγοι ακόμα να γνωρίζουν πολλά περισσότερα από όσα οι σπουδές μου στο ΤΕΙ μου προσέφεραν. Και φυσικά όπως και σε κάθε επάγγελμα ... αυτό που πραγματικά μετράει είναι το πόσο σου αρέσει αυτό που κάνεις και δεν το κάνεις απλά για το μισθό ή για το βόλεμα στο Δημόσιο. Ειδικά στη δική μας ειδικότητα αν πάψεις να ενημερώνεσαι για τις εξελίξεις τότε απλά δεν μπορείς να διδάξεις αυτό το μάθημα... απλά γιατί αυτά που έμαθες χτες, αύριο που θα τα διδάξεις είναι ήδη ξεπερασμένα.

«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

pgrontas

Βασικά στην ιστορική αναδρομή βρίσκω δύο ανακρίβειες:
1ον:Ο κυριότερος λόγος για τον οποίο δεν πήγαν οι απόφοιτοι πληροφορικής να διδάξουν πληροφορική ήταν ότι δεν το επέτρεπε το υπουργείο με το πρόσχημα της παιδαγωγικής επάρκειας. Απόφοιτοι πληροφορικής υπήρχαν από τις αρχές της δεκαετίας του 90 ίσως και νωρίτερα.
2ον:Πολλοί από όσους δίδασκαν μέχρι τότε πληροφορική δεν σταμάτησαν να διδάσκουν πληροφορική, ούτε έκαναν δεύτερο πτυχίο.

Επίσης διαφωνώ σε αυτό που λες με τις τεχνολογικές εξελίξεις. Μπορεί να έχουμε συνεχείςκαι βαθμιαίες αλλαγές που δεν αλλάζουν τις βασικές αρχές. Να σου υπενθυμίσω και την φράση του Dijkstra: "Ο υπολογιστής είναι για την πληροφορική ό,τι και το τηλεσκόπιο για την αστρονομία"

Χαίρομαι πάντως που συμφωνείς ότι με ένα σεμινάριο δεν μπορείς να διδάξεις πληροφορική.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

za√‘ag

Πόσοι απόφοιτοι πληροφορικής έχουν πάρει μαθήματα παιδαγωγικής μέσα στις σπουδές τους; Δεν μιλάω για μετά

Γενικά το θέμα είναι πολύ πολύπλοκο (και δεν καταλαβαίνω γιατί απασχολεί τόσο πολύ και συστηματικά τον δικό μας κλάδο)

Για να μιλήσω πάλι για μένα ... θα σου πω μόνο αυτό: Διορίστηκα ως ΠΕ19 ΧΩΡΙΣ βασικο πτυχίο πληροφορικής ... και ΔΕΝ μπορώ να διδάξω μαθηματικά (που έχω πτυχίο) .... μετά βέβαια πήρα και πτυχίο (Α)ΤΕΙ (ΠΕ20) (για μένα)

Αυτό είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

sstergou

Ξέρω έναν μαθηματικό ο οποίος έχει πει το εξής : "Μπορώ να κάνω όλα τα μαθήματα, μαθηματικά, φυσική, πληροφορική μέχρι και αρχαία, σιγά τα αυγά θα διαβάσω αυτά που λέει το βιβλίο και θα πάω να τα πω".

Επίσης ακούστε και το εξής περιστατικό : Πατέρας παιδιού που δεν τα πήγαινε καλά στο σχολείο ρώτησε γνωστό γιατρό αν μπορούσε να δεχτεί το γιο του ως μαθητευόμενο για να "μάθει την τέχνη".

Δεν μπορούμε να τα ισοπεδώνουμε όλα. Ασφαλώς και ένας φιλόλογος μπορεί να ξέρει περισσότερα από έναν απόφοιτο πληροφορικής, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι αυτομάτως αποκτά και το δικαίωμα να διδάξει πληροφορική. Αν είναι έτσι να υπάρχει ένα πανεπιστήμιο με μια σχολή που όλοι θα τα μαθαίνουν όλα και θα μπορούν να τα κάνουν και όλα. Η εξειδίκευση υπάρχει για κάποιο λόγο και με αυτά που διαβάζω κοντεύω να τον ξεχάσω. Υπάρχει το ανοιχτό πανεπιστήμιο, οι πανελλήνιες , ένα σωρό σχολές πληροφορικής όποιος θέλει ας πάρει πτυχίο.

Αγαπητέ zavag αν δεν ενδιαφέρεσαι για αυτό που κάνεις δεν έχει σχέση η ειδικότητά σου. Όποιο μάθημα και να κάνεις το ίδιο αποτέλεσμα θα έχεις. Επίσης η προσπάθεια πολλές φορές δεν είναι αρκετή αν δεν υπάρχει το απαραίτητο υπόβαθρο.

sstergou

Παράθεση από: zavag στις 24 Νοε 2009, 05:05:20 ΜΜ
Πόσοι απόφοιτοι πληροφορικής έχουν πάρει μαθήματα παιδαγωγικής μέσα στις σπουδές τους;

Δηλαδή επειδή υπάρχει αυτό το στραβό δικαιολογούνται όλα τα υπόλοιπα;

za√‘ag

Για να καταλάβω.... υπάρχει κάποιος λόγος που ξεκίνησε η συζήτηση; (μετακινήθηκε από άλλο topic)

Γιατί βλέπω ότι γράφω μόνο εγώ και οι γενικοί διαχειριστές ... (τιμή μου βέβαια αλλά αναρρωτιέμαι κιόλας)
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

za√‘ag

Παράθεση από: sstergou στις 24 Νοε 2009, 05:09:31 ΜΜ
Παράθεση από: zavag στις 24 Νοε 2009, 05:05:20 ΜΜ
Πόσοι απόφοιτοι πληροφορικής έχουν πάρει μαθήματα παιδαγωγικής μέσα στις σπουδές τους;

Δηλαδή επειδή υπάρχει αυτό το στραβό δικαιολογούνται όλα τα υπόλοιπα;


Ποια είναι τα υπόλοιπα; Ότι όλοι λεγόμαστε ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ πληροφορικής ... δηλ. δάσκαλοι ;;
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

pgrontas

Παράθεση από: zavag στις 24 Νοε 2009, 05:05:20 ΜΜ
Πόσοι απόφοιτοι πληροφορικής έχουν πάρει μαθήματα παιδαγωγικής μέσα στις σπουδές τους; Δεν μιλάω για μετά
Η πλειοψηφία από τα τμήματα πληροφορικής έχουν μαθήματα παιδαγωγικών. Για κάποιο διάστημα δεν υπήρχαν όντως, αλλά αυτό νομίζω ότι οφείλεται στην προαναφερθείσα πολιτική του υπουργείου. Είναι όμως αλήθεια ότι και σε άλλες σχολές θετικών επιστημών τα παιδαγωγικά είναι επιλογής. Ελέγχει κανείς αν οι απόφοιτοι τα έχουν πάρει; Εξάλλου αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις για αρκετά τμήματα πληροφορικής ότι είναι παιδαγωγικές σχολές, οι οποίες δεν εφαρμόζονται.

Παράθεση από: zavag στις 24 Νοε 2009, 05:05:20 ΜΜ
Γενικά το θέμα είναι πολύ πολύπλοκο (και δεν καταλαβαίνω γιατί απασχολεί τόσο πολύ και συστηματικά τον δικό μας κλάδο)
Δεν αποσχολεί μόνο τον δικό μας κλάδο. Έχεις ακούσει να τσακώνονται φιλολόγοι, αποφοίτοι ΦΠΨ ή ιστορικού αρχαιολογικού;

Παράθεση από: zavag στις 24 Νοε 2009, 05:05:20 ΜΜ
Αυτό είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Σε αυτό δεν φέρνει κανείς αντίρρηση.

ΥΓ: Το γενικοί διαχειριστές δεν έχει καμία σχέση.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

sstergou

Παράθεση από: zavag στις 24 Νοε 2009, 05:22:31 ΜΜ
Ποια είναι τα υπόλοιπα; Ότι όλοι λεγόμαστε ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ πληροφορικής ... δηλ. δάσκαλοι ;;

Το ότι οι καθηγητές πληροφορικής δεν είναι καλοί δάσκαλοι αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να είναι και καλοί πληροφορικοί.

Αυτό ισχύει για όλες τις ειδικότητες βέβαια.

toufeki

Ο κανιβαλισμός σ'όλο του το μεγαλείο.

Άντε συνάδελφοι.... καλή όρεξη

sstergou

Δεν ξέρω αν σε κατάλαβα καλά...
Τι προτείνεις; Να έχουμε θέματα ταμπού που να φοβόμαστε να τα συζητήσουμε;

Είναι καλύτερο να χώνουμε τα θέματα κάτω από το χαλί; Μήπως αυτό τελικά θα οδηγήσει στον κανιβαλισμό;