Πρώτα κεφάλαια βιβλίου αρχές επιστήμης ηυ

Ξεκίνησε από Nikosn, 23 Σεπ 2014, 03:40:02 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Nikosn

Μόλις  έμαθα πως σε λίγο θα ανέβουν τα πρώτα κεφάλαια θα ανέβουν στο παρακάτω site:
http://newtech-pub.com/bookstore/didaktika/eisagogi-stis-arxes-epistimis-hy/
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας


Nikosn

Τελικά έχει πολύ μεγάλη υλη κ δε νομίζω πως βγαίνει, εχω κάνει ήδη μια εισαγωγή στην επιστήμη ηυ κ λέω τώρα που εχω το βιβλιο να κάνω τα κεφάλαια 1.1 και 2.1 σε ένα μάθημα για να προλάβω...
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας

ntzios kostas

Σπύρο καταρχάς συγχαρητήρια για το βιβλίο.

Διαβάζοντάς αυτό το μέρος έχω μία ανησυχία. Αυτό το μέρος του βιβλίου έχει σε περίληψη ένα μεγάλο μέρος του ΑΕΠΠ μην πω όλη την ύλη της. Ας υποθέσουμε το κάνουμε περιληπτικά - επιφανειακά γιατί όπως βλέπω ακολουθεί και άλλη ύλη- πως είναι δυνατόν να λύσουν οι μαθητές τις ασκήσεις του κεφαλαίου. Και ο μεγάλος φόβος μου είναι η τράπεζα θεμάτων.

Σε πόσο καιρό πιστεύεις ότι πρέπει να βγει αυτό το κεφάλαιο, έχοντας στο μυαλό σου και την υπόλοιπη ύλη;

Ίσως Σπύρο κάποιες παράγραφοι και οι αντίστοιχες ασκήσεις του κεφαλαίου πχ πίνακες να πρέπει να βγουν εκτός ύλης, ώστε να περαστούν και τα υπόλοιπα κεφάλαια.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Nikosn

Πάντως δεν είναι γραμμένο και πολύ "κομψά", στη σελ 20 στον ορισμό του αλγορίθμου δίνει  παράδειγμα δομής επανάληψης... Κατευθείαν στα βαθιά. ...
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας

Σπύρος Δουκάκης

Συνάδελφοι, η συγγραφή του βιβλίου στηρίχτηκε στο δημοσιευμένο πρόγραμμα σπουδών (ΠΣ).
Οι συγγραφικές ομάδες είχαν υποχρέωση να εφαρμόσουν αυτά που ζητούσε το ΠΣ.

Όποιες παράγραφοι υπάρχουν μέσα, υπάρχουν γιατί τις ζήταγε το ΠΣ.

Ευπρόσδεκτα τα σχόλια. Ήδη καταθέσαμε την πρόταση μας για τη διδασκαλίας των δύο πρώτων διδακτικών περιόδων. Θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα.

Ας δούμε με διάθεση κριτικής το βιβλίο για λίγο, να το αντιστοιχίσουμε με το ΠΣ και εδώ είμαστε.

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 23 Σεπ 2014, 07:22:06 ΜΜ
Συνάδελφοι, η συγγραφή του βιβλίου στηρίχτηκε στο δημοσιευμένο πρόγραμμα σπουδών (ΠΣ).
Οι συγγραφικές ομάδες είχαν υποχρέωση να εφαρμόσουν αυτά που ζητούσε το ΠΣ.

Όποιες παράγραφοι υπάρχουν μέσα, υπάρχουν γιατί τις ζήταγε το ΠΣ.

Ευπρόσδεκτα τα σχόλια. Ήδη καταθέσαμε την πρόταση μας για τη διδασκαλίας των δύο πρώτων διδακτικών περιόδων. Θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα.

Ας δούμε με διάθεση κριτικής το βιβλίο για λίγο, να το αντιστοιχίσουμε με το ΠΣ και εδώ είμαστε.

Έχω σοκαριστεί με την πυκνότητα της πληροφορίας σε κάθε σελίδα!  :o

Eri

Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 23 Σεπ 2014, 07:58:29 ΜΜ
Έχω σοκαριστεί με την πυκνότητα της πληροφορίας σε κάθε σελίδα!  :o
+1
Αν και φετος θα απεχω λόγω γονεικής άδειας οφειλώ και γω να πω οτι το βιβλίο ειναι πυκνογραμμένο και δε νομιζώ να μπορεί μαθητής που ΔΕΝ εχεί ξαναδιδαχθεί αλγοριθμική να μπορεί να το παρακολουθήσει ούτε κατ'ελάχιστο.
Γιατί κάνουμε το μάθημα δυσνόητο και αποκρουστικό στους μαθητές;
Ας υπήρχαν στο βιβλίο μόνο παραδείγματα με τη δομή επιλογής...
Και σαν να μην εφτανε αυτό, ακολουθούν και τα υπολοιπα κέφαλαια, που βάσει του ΠΣ ειναι σαν εννοιες αρκετά, φανταζομαι το ίδιο πυκνογραμμένα.
Μα προκειται για μονόωρο μάθημα ... πως θα εμπεδωθεί απο τους μαθητές;;

Atenes


ntzios kostas

Παράθεση από: ntzios kostas στις 23 Σεπ 2014, 06:49:24 ΜΜ
Σπύρο καταρχάς συγχαρητήρια για το βιβλίο.

Διαβάζοντάς αυτό το μέρος έχω μία ανησυχία. Αυτό το μέρος του βιβλίου έχει σε περίληψη ένα μεγάλο μέρος του ΑΕΠΠ μην πω όλη την ύλη της. Ας υποθέσουμε το κάνουμε περιληπτικά - επιφανειακά γιατί όπως βλέπω ακολουθεί και άλλη ύλη- πως είναι δυνατόν να λύσουν οι μαθητές τις ασκήσεις του κεφαλαίου. Και ο μεγάλος φόβος μου είναι η τράπεζα θεμάτων.

Σε πόσο καιρό πιστεύεις ότι πρέπει να βγει αυτό το κεφάλαιο, έχοντας στο μυαλό σου και την υπόλοιπη ύλη;

Ίσως Σπύρο κάποιες παράγραφοι και οι αντίστοιχες ασκήσεις του κεφαλαίου πχ πίνακες να πρέπει να βγουν εκτός ύλης, ώστε να περαστούν και τα υπόλοιπα κεφάλαια.

Προσωπικα  μου αρεσει όπως τα γράφει. Τα γραφει πολύ καλύτερα απο το αεππ. Η αποψη μου όμως είναι ότι δεν πρέπει να είναι όλο το κεφάλαιο φετος στην ύλη. Όταν γίνει με το καλό δίωρο το συζητάμε.

Η ύλη βεβαια πρέπει να ανακοινωθεί άμεσα. Δεν πρέπει τα παιδιά να τα φοβισουμε τώρα πλέον που θέλουμε και κάποια απο αυτα να ακολουθήσουν την κατεύθυνση μας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Θοδωρής Καρτσιώτης

Το pdf που αναρτήθηκε είναι εξαιρετικό, δεν έχω κανένα πρόβλημα με το περιεχόμενό του, αλλά ας το δούμε εναρμονισμένο με την ελληνική σχολική πραγματικότητα.

Η συγκεκριμένη ενότητα, με βάση τις οδηγίες που δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ 934/14-04-2014 πρέπει να διδαχτεί σε 10 ώρες. Αν υποθέσουμε -πράγμα σπάνιο- ότι δε θα χαθεί καμία από αυτές τις ώρες, καλύπτει ύλη που στη Γ' Τεχνολογική τη διδάσκουμε σε σαφώς περισσότερο χρονικό διάστημα, με μια σχετική "άνεση" από τη στιγμή που το μάθημα είναι δίωρο.

Δεν μπορώ να διανοηθώ πως θα "στριμωχτούν" σε ένα δεκάωρο οι τρεις βασικές δομές, οι αναφορές σε πίνακες αλήθειας, σε στοίβες & ουρές ή τα υποπρογράμματα(!) και όλα, φυσικά, με τα σχετικά παραδείγματα για να γίνουν κατανοητά από μαθητές που, υπενθυμίζω, μπορεί να μην ενδιαφέρονται καθόλου για τον προγραμματισμό ή την πληροφορική γενικότερα, αλλά, δυστυχώς γι' αυτούς, υπάρχει η περιβόητη τράπεζα θεμάτων. Προσθέστε και τις ασκήσεις στο τέλος του κεφαλαίου που προφανώς πρέπει να επεξηγηθούν και να λυθούν όλες, ως πιθανά θέματα εξετάσεων.

Θέλω να ελπίζω πως τα θέματα που θα δούμε στην τράπεζα δε θα είναι επιπέδου Γ' λυκείου, εκτός και αν υπάρξει κάποια... σιωπηρή συμφωνία να επικεντρωθούμε στις θεωρητικές ενότητες του αντικείμενου, πράγμα απαράδεκτο για ένα τόσο ενδιαφέρον αντικείμενο.

Πάντως, ας δούμε όλο το βιβλίο -και την ύλη που πρέπει να ανακοινωθεί το γρηγορότερο- και μετά θα είναι καλύτερο, ίσως, να προτείνουμε μια διαφορετική κατανομή των ωρών, ανάλογα με το περιεχόμενό του.

Επισημαίνω ότι οι ενστάσεις μου δεν έχουν να κάνουν με το περιεχόμενό του, που το θεωρώ, εκ πρώτης όψεως, εξαιρετικό, αλλά με τον τρόπο που αυτό θα ενσωματωθεί στις τραγικές πρακτικές της ελληνικής σχολικής πραγματικότητας.
ΥΠΛΗΝΕΤ Πιερίας | https://plinetpierias.gr

Katsadouros_Dhm

Παιδιά, η σύνδεση με το newtech... βγάζει πρόβλημα...
Όχι, άκυρο.

Σπύρος Δουκάκης

https://introcsprinciples.files.wordpress.com/2014/09/eisagwghblikeiou_kef.pdf

Παράθεση από: Katsadouros_Dhm στις 24 Σεπ 2014, 12:04:53 ΠΜ
Παιδιά, η σύνδεση με το newtech... βγάζει πρόβλημα φόρτωσης, μήπως μπορεί κάποιος που το έχει ήδη, να το επισυνάψει με κανένα άλλο link;

Katsadouros_Dhm

Ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.  :)

freedomst

Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 23 Σεπ 2014, 07:58:29 ΜΜ
Έχω σοκαριστεί με την πυκνότητα της πληροφορίας σε κάθε σελίδα!  :o

+1 και από μένα.

Μόλις ολοκλήρωσα τη γρήγορη ανάγνωση του βιβλίου.
Και εγώ το θεωρώ καλύτερα γραμμένο από το αντίστοιχο ΑΕΠΠ αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι πάρα πολλά αυτά που πραγματεύεται και πάρα πολύ δύσκολα για το γενικό επίπεδο των μαθητών. Και φυσικά αυτό οφείλεται στο ΠΣ. Φοβάμαι ότι θα 'χάσουμε' τους μαθητές...
Ακόμη και αυτό το κομμάτι του βιβλίου που κυκλοφόρησε είναι υπερβολικά πολύ υλικό για μονόωρο μάθημα γενικής παιδείας.
Θα περιμένω και την εξεταστέα ύλη του μαθήματος μήπως διορθώσει κάπως τα πράγματα. Και ελπίζω και εγώ να τη μάθουμε σύντομα.

Υ.Γ. Αν και ακόμη Σεπτέμβρης ήδη αισθάνομαι πίεση και άγχος...

Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

stpdt

#15
Να μην ξεχνάμε ότι το μάθημα αυτό "προπαγανδίζει" το μάθημα τις τρίτης λυκείου. Αν τα βρουν σκούρα τα παιδιά στην δευτέρα, δεν θα έχουμε πολλά παιδιά να διαλέξουν το μάθημα στην τρίτη.

Πιστεύω θα πρέπει να προσέξετε λιγο την θεματολογία στα επόμενα κεφάλαια. Διαλέξτε θέματα που ενδιαφέρουν τα παιδιά, όχι μόνο αλγόριθμους και μαθηματικά. Μπορείτε, χωρίς να ξεφύγετε από τα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών, να διδάξετε τις έννοιες που απαιτούνται φτιάχνοντας ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι; Αυτό ίσως κινήσει περισσότερο το ενδιαφέρον τους.

Όσον αφορά το ότι η ύλη είναι μεγάλη, αυτό το θεωρώ καλό, δίνει αξία στο βιβλίο σας και στο μάθημα. (Από περιέργεια, ποιός το έφτιαξε το ΠΣ;)
Αρκεί κάποια κεφάλαια να βγουν εκτός εξεταστέας ύλης, στην τράπεζα θεμάτων.

stpdt

#16
Παράθεση από: stpdt στις 24 Σεπ 2014, 12:32:12 ΠΜ
Μπορείτε, χωρίς να ξεφύγετε από τα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών, να διδάξετε τις έννοιες που απαιτούνται φτιάχνοντας ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι; Αυτό ίσως κινήσει περισσότερο το ενδιαφέρον τους.

Για να πάρετε ιδέες.
http://ebooks.z0ro.com/ebooks/C_and_C%2B%2B/C%2B%2B_Through_Game_Programming.pdf

υπάρχουν ανάλογα και για java.

επίσης, αν και ξεφεύγει αρκετά, απλά για λόγους ενημέρωσης, δείτε και αυτό, έχει πλάκα!
http://codecombat.com/

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: stpdt στις 24 Σεπ 2014, 02:34:53 ΠΜ
Για να πάρετε ιδέες.

Φαντάζομαι ότι το βιβλίο έχει ολοκληρωθεί...

novaro

Τα συγχαρητήρια μου στη συγγραφική ομάδα! Πολύ ωραίο αυτό που διάβασα μέχρι τώρα. Για το χρόνο μόνο υπάρχει ένας προβληματισμός κατα τη γνώμη μου.

Gnirut

Οπότε η λογική από δω και μπρος είναι βγάζουμε φωτοτυπίες το βιβλίο και το δίνουμε σιγα-σιγά στους μαθητές; Πότε θα είναι στα σχολεία τα βιβλία;

Ξέρει κανείς;

Laertis

Φαντάζομαι ότι θα αργήσει η εκτύπωση και η διανομή .... Εδώ το βιβλίο της Α' που ξεκαθάρισε στην αξιολόγηση γρήγορα δεν έχει φτάσει ακόμη.
Οι φωτοτυπίες έχουν μεγάλη απαίτηση σε κόστος και χρόνο οπότε, ανεβάζω το pdf στην ηλεκτρονική τάξη ή δίνω το URL για download και ας γίνεται το διάβασμα ή  εκτύπωση απο καθέναν ξεχωριστά.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

noname

Με μια γρήγορη ματιά:
-Το βιβλίο θυμίζει πολύ το βιβλίο της ΑΕΠΠ.
-Είναι αρκετά καλογραμμένο με ωραία παραδείγματα.
-Too much information!
-Δεν είμαι σίγουρος αν μπορέσουν τα παιδιά να εμπεδώσουν την ύλη αυτή με μια ώρα την εβδομάδα.
-Η εξέταση θα γίνει με την τράπεζα θεμάτων; Αν ναι, τότε αρκετά παιδιά θα έχουν πρόβλημα.


gimnasio

#22
Στο alfavita βγήκε η εξεταστέα - διδακτέα ύλη για τα υπόλοιπα μαθήματα. Αργότερα το δικό μας

stpdt

#23
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Σεπ 2014, 08:23:12 ΠΜ
Φαντάζομαι ότι το βιβλίο έχει ολοκληρωθεί...

Τεράστιο λάθος, βιβλίο πληροφορικής να έχει...ολοκληρωθεί. Στον δικό μας κλάδο, η γνώση δεν ολοκληρώνεται ποτέ...και το ίδιο πρέπει να ισχύει και με τα βιβλία μας. Ας ακολουθήσουμε την πρακτική του software, ας το ονομάσουμε version 1, ας κάνουμε το βιβλίο creative commons έτσι ώστε να μπορεί να βελτιώνεται.

Θα επιμείνω στην κατασκευή παιχνιδιών λοιπόν, και θα ζητήσω να μπουν στο βιβλίο κάποια παραδείγματα. Όταν σε ένα μωρό προσπαθείς να το μάθεις να μιλάει, τότε του κάνεις κουπεπε και παιχνίδια. Δεν το ξεκινάς με το να του διαβάζεις την εφημερίδα της κυβερνήσεως. Η παιδαγωγικά ορθή προσέγγιση για να μάθουν οι νέοι άνθρωποι προγραμματισμό είναι μέσα από παιχνίδια, που πολλές φορές κρύβουν μέσα τους αλγορίθμους εξαιρετικά πολύπλοκους.

Οφείλουμε να μάθουμε σε όλους την γλώσσα της επιστήμης μας, οφείλουμε να προπαγανδίσουμε με κάθε μέσο τον δίκαιο αγώνα μας και να καλέσουμε όσο το δυνατον περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας μας να πυκνώσει τις τάξεις μας. Γιατί κοινωνία που δεν γνωρίζει την γλώσσα της πληροφορικής είναι καταδικασμένη να υποδουλωθεί σε αυτούς που την γνωρίζουν. Για το σκοπό μας αυτό πρέπει να χρησιμοποιήσουμε κάθε μέσο, και ειδικά τα μέσα που αποτελούν κράχτη και κάνουν τους νέους να προσεγγίζουν την επιστήμη μας. Δηλαδή τα παιχνίδια.

Από εκεί και πέρα, όσον αφορά το βιβλίο, θέλω να πω συγχαρητήρια στους συναδέλφους που το έγραψαν. Γιατί αυτό το βιβλίο είναι πρόοδος σε σχέση με τα βιβλία που είχαμε μέχρι τώρα. Ακόμα και αν δεν είναι τέλειο , είναι πρόοδος. Και όσοι συντελούν στην πρόοδο αξίζουν τα συγχαρητήρια.

tsiko

Το βιβλίο, σαν συνέχεια και βελτίωση του βιβλίου της ΑΕΠΠ της Γ τάξης, είναι καλό. Υπάρχουν όμως αρκετά "θέματα":
1. Μέχρι την σελίδα 30, και προτού ξεκινήσει να αναλύει τις βασικές δομές, δίνει τόσες πληροφορίες και δύσκολα παραδείγματα που  δεν βοηθάει (το λιγότερο) στην εισαγωγή στις αλγοριθμικές δομές.
2. Η επιλογή χρήσης της ψευδογλώσσας με ποιό σκεπτικό έγινε; Ενώ το βιβλίο της Α επιλογής, μας εισάγει σε έννοιες ΟΟP και event driven μόνο ως πισογύρισμα θεωρώ την χρήση της ΨΓ και της Pascal(!). OK, είναι μια από τις γλώσσες του ΠΔΠ, αλλά το ίδιο είναι και η C. Κατά τη γνώμη μου η χρήση της python θα ήταν η καλύτερη επιλογή.
3. Τα τελευταία κεφάλαια δίνουν σε λίγες σελίδες τόσες πολλές πληροφορίες που στην πράξη θα είναι αδύνατο οι μαθητές να κατανοήσουν όλες αυτές τις έννοιες.