Άσχημα νέα.....

Ξεκίνησε από Δημήτρης Γκίνης, 07 Μαρ 2016, 03:11:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Δημήτρης Γκίνης

Αντιγράφω από το Δελτίο Τύπου της Πεκαπ (για όσου δεν το έχουν δει)

Τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016, ο Πρόεδρος της Π.Ε.ΚΑ.Π. Ν. Σκίκος και ο Αντιπρόεδρος Σ. Κωτσάκης είχαν συνάντηση εργασίας με τη Σύμβουλο του Υπουργού Παιδείας Κ. Τρίμη, τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ι. Κουφόπουλο και τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σ. Μποφυλάτο. Στη συνάντηση είχε προγραμματιστεί να συμμετέχει και ο Υπουργός Ν. Φίλης αλλά αυτό τελικά δεν κατέστη εφικτό, λόγω μετάβασης του στο Μέγαρο Μαξίμου για συνεργασία με τον Πρωθυπουργό.

Η συνάντηση είχε διάρκεια δύο ώρες και συζητήθηκαν εκτενώς όλα τα ζητήματα που άπτονται της
Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, βάση του Υπομνήματος που κατέθεσε η Π.Ε.ΚΑ.Π. Στα κυριότερα θέματα που απασχολούν τους χιλιάδες καθηγητές Πληροφορικής οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν ήταν ικανοποιητικές και προκάλεσαν ανησυχία.

Συγκεκριμένα:
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

- Για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των Δημοτικών σχολείων της χώρας, δόθηκε η απάντηση ότι η πρόθεση του Υπουργείου είναι η ύπαρξη ενός τύπου Δημοτικού από τη νέα σχολική χρονιά. Σε αυτό δεν έχει αποφασιστεί ακόμη το Πρόγραμμα Σπουδών και κατά συνέπεια η παρουσία της Πληροφορικής σε αυτό. Όμως ο κ. Ι. Κουφόπουλος, μίλησε για Τ.Π.Ε. και για το «ολιστικό μοντέλο» εισαγωγής τους στην εκπαίδευση. Δηλαδή η ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. γίνεται σταδιακά σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και η Πληροφορική δεν είναι αυτόνομο αντικείμενο αλλά διαχέεται σε όλα τα μαθήματα και τις σχολικές δραστηριότητες.
Η διδασκαλία των Τ.Π.Ε. όπως χαρακτηριστικά τόνισε, δεν είναι απαραίτητο να γίνεται από εκπαιδευτικό Πληροφορικής, όπως π.χ. τα Μαθηματικά δε διδάσκονται από Μαθηματικό στο Δημοτικό αλλά από Δάσκαλο, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των εκπροσώπων της Π.Ε.ΚΑ.Π.

- Για τη σύσταση των οργανικών θέσεων για τους συναδέλφους που μετατάχθηκαν το 2013, δόθηκε η απάντηση ότι θα λυθεί το πρόβλημα εντός της σχολικής χρονιάς, χωρίς όμως να υπάρχει δέσμευση ότι θα αφορά το σύνολο των μεταταγμένων.

>:( >:( >:(

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Από τη στιγμή που το μάθημα θα λέγεται "ΤΠΕ", δυστυχώς δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι θα το διδάσκει Πληροφορικός...
Είναι το πνεύμα της ισοπέδωσης, το οποίο προετοιμάζει το έδαφος εδώ και χρόνια εναντίον μας!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

gkipos

Από τη στιγμή που υπάρχουν μεταταγμένοι, δύσκολα να μην υπάρχει ανάθεση για τους πληροφορικούς.

Προβλέπω ότι θα υιοθετήσουν ένα μεσοβέζικο τρόπο ανάθεσης του μαθήματος των ΤΠΕ ώστε να είναι πολύ ελαστικοί.
Με δεύτερη ανάθεση στους δασκάλους έτσι ώστε όταν σε ένα σχολείο υπάρχει έλλειψη 15 ωρών σε δάσκαλο και 9 ώρες σε ΤΠΕ, ε μια χαρά, παίρνουμε έναν αναπληρωτή δάσκαλο και λύνουμε το πρόβλημα από το να ψάχνουμε δύο αναπληρωτές για 15 και 9 ώρες αντίστοιχα που θα πρέπει να πηγαίνουν και σε άλλο σχολείο κλπ....

Σίγουρα πάντως στα καινούρια ωρολόγια, θα υπάρχει μείωση των ωρών των ΤΠΕ. Προβλέπω, καθόλου για Α και Β και 1 ώρα σε Γ και Δ. Μακάρι να αφήσουν το δίωρο για Ε, ΣΤ. Ετοιμαστείτε για 2 μίνιμουμ σχολεία.

Γενικά, η κατάσταση για τον κλάδο συνολικά είναι δύσκολη. Από την μία, αυτό που έγινε πέρυσι στο Λύκειο και από την άλλη η συγχώνευση ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ που είναι προ το πυλών. Ακούγεται έντονα ότι δεν θα υπάρχει αυτόνομος κλάδος Πληροφορικής στα ΕΠΑ.Λ από του χρόνου αλλά θα συγχωνευτεί με άλλον. Βάλτε και τη μείωση ωρών στα Δημοτικά οπότε τα πράγματα γενικά δεν πάνε καλά.

Δημήτρης Γκίνης

#3
Θα συμφωνήσω με το Λάμπρο: από τη στιγμή που ο τίτλος του μαθήματος ήταν και παρέμεινε ΤΠΕ, πολύ δύσκολα μπορείς να το κρατήσεις.
Το θέμα βέβαια είναι ότι ΔΕΝ πρέπει να διδάσκουμε ΤΠΕ στους μαθητές του Δημοτικού αλλά ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Και δεν το υποστηρίζω αυτό με συντεχνιακά κριτήρια αλλά για τους ίδιους λόγω που πολλά κράτη επιλέγουν να εισάγουν/επαναφέρουν το Computer Science στα προγράμματα σπουδών των σχολείων τους από μικρές ηλικίες, για τον ίδιο λόγο που η εκπαιδευτική ρομποτική εξαπλώνεται διεθνώς ακόμη και στην προσχολική ηλικία, για τον ίδιο λόγο που ή μεθοδολογία STEM αποκτά διεθνώς κύρος και πεδίο εφαρμογής σε όλες τις ηλικίες: για να μάθουμε τους μαθητές μας να σκέφτονται και να δημιουργούν και όχι απλά να χρησιμοποιούν.
Δυστυχώς όταν ή Πληροφορική εξισώνεται με τη χρήση των εφαρμογών της Google και του Facebook, αυτά θα παθαίνουμε.

Δημήτρης Γκίνης

Από το esos.gr: Πρόσκληση Ι.Ε.Π. για κατάθεση προτάσεων από εκπαιδευτικούς:

Το Ι.Ε.Π. καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς να καταθέσουν προτάσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων της Γενικής Εκπαίδευσης (οι προτάσεις μπορούν να αφορούν σε ζητήματα λειτουργικής φύσης ή και αμιγώς διδακτικής).
Το Ι.Ε.Π. κρίνει ως πολύτιμη αυτήν την επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς στην προσπάθειά του να ανταποκριθεί στο έργο του.
Οι προτάσεις θα καταγραφούν και θα μελετηθούν από ομάδα εργασίας του Ινστιτούτου και τα πορίσματα θα συμπεριληφθούν στις δράσεις του Ι.Ε.Π.
Παρακαλείσθε να στείλετε ένα κείμενο 500-600 λέξεων, στο οποίο πέρα από τις προτάσεις σας να καταγράφονται τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
Οι προτάσεις υποβάλλονται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ΕΔΩ

Αν και δεν είναι πολύ αισιόδοξος με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία, ας κάνουμε τον κόπο να κατάθέσουμε τεκμηριωμένες προτάσεις.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Οι λόγοι για τους οποίους οι τίτλοι των μαθημάτων Πληροφορικής τείνουν να εξισωθούν με τις ΤΠΕ είναι προφανείς και πολλές φορές τους έχουμε συζητήσει τόσο στο στέκι, όσο και στα συνέδρια, και στις λίστες της ΠΕΚΑΠ κ.λπ.
Όμως Δημήτρη, ας κάνουμε υπομονή. Στην Ελλάδα, όλα τα πράγματα έρχονται με 30-40 χρόνια καθυστέρηση. Τότε θα απολαμβάνεις τα νέα προγράμματα σπουδών, που θα εισάγουν το computer science στα σχολεία! Θα το απολαμβάνουμε, ως συνταξιούχοι πλέον, πίνοντας το καφεδάκι της παρηγοριάς στον καφενέ απέναντι από το σχολείο... Λέμε τώρα...
Τότε υπολογίζω ότι οι ανεγκέφαλοι "ειδικοί" και οι ακόμη πιο ανεγκέφαλοι "υπογράφοντες" των αποφάσεων, ίσως τότε να μπορούν να ξεχωρίσουν τη διαφορά μεταξύ της χρήσης του υπολογιστή και της πληροφορικής.
Αυτοί οι ανεγκέφαλοι, που συνήθως έχουν και χαμηλή μόρφωση, πολύ χαμηλότερη των περιστάσεων, και σφηνωμένο μυαλό (κι ας αυτοδιαφημίζονται ως ανοιχτόμυαλοι), θέλουν σίγουρα άπλετο χρόνο για να αποτοξινωθεί το "μυαλό" τους από τις αποφάσεις, που πρέπει να παίρνουν σκεπτόμενοι το καλό των μαθητών (=η βιτρίνα), ή καλύτερα το καλό των συντεχνιών...
Όσοι διαβάσατε αυτά που έγραψα, χάσατε το χρόνο σας. Δεν έγραψα κάτι καινούργιο...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...