Πιστοποίηση μαθητών στις ΤΠΕ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 12 Αυγ 2013, 09:21:39 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Κάθε φοιτητής σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ μπορεί να πάρει 4 μαθήματα σχετικά με την πληροφορική και η γραμματεία του δίνει ένα χαρτί το οποίο δεν έχει ημερομηνία λήξης και είναι >= του ECDL.
Αυτό είναι καλό να το ξέρουν όλοι ώστε να μην έχουν ψύχωση με κάτι τέτοια πιστοποιητικά
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

fupat2

Παράθεση από: evry στις 03 Μαρ 2015, 12:31:52 ΜΜ
8. Κάθε φοιτητής σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ μπορεί να πάρει 4 μαθήματα σχετικά με την πληροφορική και η γραμματεία του δίνει ένα χαρτί το οποίο δεν έχει ημερομηνία λήξης και είναι >= του ECDL.
Αυτό είναι καλό να το ξέρουν όλοι ώστε να μην έχουν ψύχωση με κάτι τέτοια πιστοποιητικά

ωραίο και το 8 επιχείρημα. πάμε και στο ένατο:

9)Έχει διαπιστωθεί ότι είναι εφικτό να φτιαχτεί ενιαίο υλικό πιστοποίησης που να είναι διαλειτουργικό και ανεξάρτητο πλατφόρμας ακόμα και αν είναι επιθυμητό να υπάρχουν ερωτήματα ανοιχτού τύπου που αξιοποιούν scripting για τον έλεγχο ορθότητας της απάντησης την ώρα που ο εξεταζόμενος ενεργεί. π.χ. autokey, autohotkey, mouse recorder pro, ironAHK κλπ κλπ
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εγώ θα συμφωνήσω με την κίνηση του Άλκη.
Δε μπορώ όμως να καταλάβω την απάντηση του έστειλαν. Πιστοποίηση σε ubuntu/libre office δεν έχει ισχύ & νόημα, επειδή οι μαθητές στο σπίτι τους έχουν σπασμένα ή αγορασμένα windows+office?
Θα ήταν μια καλή ευκαιρία για το κράτος να προωθήσει το ελεύθερο λογισμικό. Πλέον, είναι πολλά τα παιδιά που τουλάχιστο στα σχολεία τους έχουν ΜΟΝΟ ubuntu.

Γενικά η ιδέα της πιστοποίησης μου φαίνεται καλή.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

odysseas

Παράθεση από: alkisg στις 03 Μαρ 2015, 08:43:04 ΠΜ
Έχουμε εδώ στο στέκι έναν κρυφό πίνακα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, αλλά νομίζω ότι οποιοσδήποτε μπορεί να πάει στο http://com2cert.cti.gr/kppCertMis/support και να το αναφέρει απευθείας εκεί, και οι συνάδελφοι στα σχολεία επηρεάζονται άμεσα, δεν είναι απαραίτητο να μεσολαβήσει το ΚΕΠΛΗΝΕΤ τους... και ίσως όσοι περισσότεροι το αναφέρουν άμεσα, τόσο καλύτερα θα είναι;

Σκεφτόμουν ότι τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ έχουν μεγαλύτερο βάρος, αλλά από εκεί και πέρα έχεις δίκιο. Yπέβαλλα λοιπόν κι εγώ ερώτημα εκεί που παραπέμπεις και θα στείλω και μια παράγραφο στους παραλήπτες που απευθύνθηκε ο thana$i$ (πλην ΠΕΚΑΠ, απ' όσο ξέρω το pekap.gr δεν υφίσταται πλέον...)

odysseas

Από την εταιρεία ΕΛΛΑΚ απάντησαν ότι ετοιμάζουν επιστολή και θα την στείλουν άμεσα. Απ' ότι κατάλαβα ένα μεγάλο μέρος στηρίζεται στο mail του thana$i$... ;)

odysseas

Η απάντηση από το helpdesk του cti:

Παράθεση
Καλησπέρα σας

Η ύλη πιστοποίησης (ή syllabus αν θέλετε) προσδιορίζεται από τις δεξιότητες που πρέπει να έχει ο μαθητής ή εν γένει ο αξιολογούμενος. Επομένως υπό αυτή την έννοια μπορούμε να αναφερόμαστε σε δεξιότητες επεξεργασίας κειμένου και σε ικανότητες επίλυσης καθημερινών προβλημάτων και αναγκών, αξιοποιώντας τις αποκτηθείσες δεξιότητες, χωρίς εξάρτηση από λογισμικά.
Όταν έρχεται η ώρα της αξιολόγησης-εξέτασης-πιστοποίησης τότε θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί αντίστοιχο λογισμικό (π.χ. για την επεξεργασία κειμένου) προκειμένου μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει να μπορεί να αξιολογηθεί το υπαρκτό των δεξιοτήτων. Αν μάλιστα είναι επιθυμητό η αξιολόγηση να γίνεται με τρόπο που να εξασφαλίζει τον έλεγχο της δεξιότητας του αξιολογούμενου κατά την εξέταση τότε μπαίνει μια επιπλέον απαίτηση που βελτιώνει μεν την διαδικασία αξιολόγησης σημαντικά αλλά περιορίζει τις επιλογές λογισμικού.
Επομένως ένα σύστημα αξιολόγησης μεταξύ άλλων απαιτείται να έχει υλικό πιστοποίησης και κατάλληλο λογισμικό εξέτασης (test player) προκειμένου να μπορεί να λειτουργήσει η διαδικασία αξιολόγησης.
Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο δεν μπορεί να αποφευxθεί η εξάρτηση από πλατφόρμες.
Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έπρεπε να αναπτυχθούν δύο διαφορετικές εκδόσεις υλικού και λογισμικού εξέτασης (όπως ήδη επισημάνατε).
Ομως το έργο αυτό αποτελεί μια πρώτη φάση υλοποίησης και δεν ήταν δυνατόν να χωρέσει σε αυτό κάθε δυνατή πρόνοια και πρόβλεψη.
Εφόσον αποφασιστεί η ευρύτερη εφαρμογή του, σκοπός μας είναι να επεκταθούμε και στην πλατφόρμα Ubuntu/LibreOffice.
Η δυσκολία μέχρι τώρα δεν εντοπίζεται τόσο στο υλικό αλλά στην ωριμότητα που έχει το προσφερόμενο API του LibreOffice προκειμένου να εξασφαλίζει τη δυνατότητα της βαθμολόγησης των απαντήσεων τη στιγμή που γίνεται η ενέργεια από το χρήστη (φαίνεται να είναι υποσχόμενο το SDK 4.3 το οποίο μένει να επιβεβαιωθεί αλλά και να αποκτήσει την αναμενόμενη τεκμηρίωση που έχει σταματήσει στο OpenOffice 3.0).

Ευχαριστούμε για τις εν γένει εποικοδομητικές υποδείξεις και σας πληροφορούμε επίσης ότι έχουμε πραγματοποιήσει μια πρώτη υλοποίηση για test player που μπορεί να λειτουργεί σε περιβάλλον τύπου Linux και για υλικό πιστοποίησης με ερωτήματα κλειστού τύπου, και η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί.

Αν από την πλευρά σας υπάρχει κάποια επιπλέον πληροφορία που θα μας δώσει πρόσβαση σε πηγές για να βοηθηθούμε να εξελίξουμε την τεχνογνωσία μας στο συγκεκριμένο ζήτημα, θα παρακαλούσαμε να μας τις διαθέσετε.

Με εκτίμηση
-----------------------------------------
Είμαστε στη διάθεσή σας,

Η Ομάδα Τεχνικής Υποστήριξης

Στοιχεία Αιτήματος
===================
Κωδικός Αιτήματος: CYA-606996
Κατάσταση Αιτήματος: Closed

amichail

Ο Σύλλογος Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολική Κρήτης συνέταξε την παρακάτω επιστολή την οποία μπορείτε να προωθήσετε ελεύθερα:
https://db.tt/wbFUEo6q
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

fof

Γιατί γκρινιάζουμε; Οι άνθρωποι απάντησαν ... είναι στην πρόθεση τους να εντάξουν ελεύθερο λογισμικό , η δημιουργία του λογισμικού εξέτασης για την πιστοποίηση  δεν είναι ανεξάρτητο πλατφόρμας. Χρειάζεται αρκετή δουλειά θεωρώ,  από την απάντηση τους φαίνεται να είναι πολύ θετικοί και πρόθυμοι να το κάνουν ...
Το όλο θέμα της πιστοποίησης είναι μια καλή κίνηση, μη γκρινιάζουμε και τρωγόμαστε συνεχώς, υπάρχουν θέματα πολύ σοβαρότερα κατά την γνώμη μου .   

apoldem

Σωστά γκρινιάζουμε. Οι δεξιότητες της ψηφιακής επεξεργασίας μπορούν και πρέπει να είναι ανεξάρτητες από την εφαρμογή που χρησιμοποιείται. Πριν από 10-15 χρόνια η microsoft ήταν μονόδρομος αλλά όχι πια. Μπορούν να γράψουν  το λογισμικό της εξέτασης έτσι ώστε να έχει κανείς στην διάθεση του τις πιο δημοφιλής εφαρμογές (ακόμη και πέρα από Ms ή open/libre office) και να λύνει τα προβλήματα που του ζητάνε με όποια εφαρμογή τον βολεύει. Το ποιο λειτουργικό θα τρέχει από κάτω είναι άσχετο. Το ζήτημα είναι πια εφαρμογή καλείται να μάθει ο υποψήφιος (και να εξοικειωθεί μαζί του). Αν δεν μπορούν να το κάνουν, τότε ας το αφήσουν για αργότερα, όταν θα μπορούν. Αυτή η αηδία με τις δεξιότητες πάνω στα προγράμματα της microsoft πρέπει κάποτε να σταματήσει και αν δεν σταματήσει από κάποιον δημόσιο φορέα δεν βλέπω πως αλλιώς.
Το 99% των απλών ανθρώπων πιστεύει ότι πληροφορική είναι η επιστήμη που μελετά τις εφαρμογές της microsoft. Εμείς συνεχίζουμε να ενισχύουμε αυτήν την αντίληψη.

Υ.Γ. όχι δεν είμαι ούτε αναρχικός, ούτε κομουνιστής, ούτε καν αριστερός, ούτε φανατικός λινουξάς, ούτε μισώ τις επιχειρήσεις και τον δυτικό πολιτισμό. Απλώς αηδίασα.

fupat2

#24
Παράθεση από: apoldem στις 09 Μαρ 2015, 07:29:41 ΜΜ
Μπορούν να γράψουν  το λογισμικό της εξέτασης έτσι ώστε να έχει κανείς στην διάθεση του τις πιο δημοφιλής εφαρμογές (ακόμη και πέρα από Ms ή open/libre office) και να λύνει τα προβλήματα που του ζητάνε με όποια εφαρμογή τον βολεύει.

Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω καν γιατί θα πρέπει να γραφτεί λογισμικό εξέτασης!!!

Θεωρώ ότι απλά πρέπει να πουν στον εξεταζόμενο τι θέλουν να κάνει, και αυτός να το κάνει με όποιο τρόπο του αρέσει, και μετά να υπογράψει το αρχείο (ή το βίντεο που θα παραξεί ο ίδιος καταγράφοντας τις κινήσεις του στον υπολογιστή) με μια ψηφιακή υπογραφή παρουσία του επιτηρητή. Το πως θα κάνει ο εξεταζόμενος αυτό που του ζητάνε , είναι δικό του πρόβλημα!

Ας έχει ο εξεταζόμενος στον υπολογιστή του εξεταστικού κέντρου όλα τα δυνατά εργαλεία διαθέσιμα. 'Οχι μόνο αυτό, ας δικαιούται πριν ξεκινήσει η εξέταση να εγκαταστήσει με φλασάκι και τα δικά του εργαλεία, αν κάποιο του χρειάζεται και δεν το έχει ο υπολογιστής του εξεταστικού κέντρου.

Σημασία πρέπει να έχει το αποτέλεσμα που θα παράξει ο εξεταζόμενος, και όχι ο τρόπος και ο δρόμος που θα ακολουθήσει!!!

Τόσο απλα. Έλεος δηλαδή, έχει χαθεί η κοινή λογική με αυτές τις πιστοποιήσεις!!!
Προσπαθούν να κάνουν τους μαθητές να μαϊμουδίζουν την λογική του κάθε πικραμένου κατασκευαστή προγραμμάτων.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

batos

Οι προβληματισμοί σχετικά με το λογισμικό Microsoft-Άλλο ΛΣ, είναι λογικοί και κάποια στιγμή στα Σχολεία πρέπει να τελειώνουμε με το αγορασμένο λογισμικό. Παρόμοιο ζήτημα, τέθηκε και με τον διαγωνισμό PISA και το σχολείο μου, επιλέχθηκε αλλά δεν είχε τις προδιαγραφές....

Όμως, δεν καταλαβαίνω τι δουλειά έχει μια πιστοποίηση ΤΠΕ στην γενική εκπαίδευση.
Ποιον εξυπηρετεί; Αν εισάγουμε μια τέτοια πιστοποίηση στο Σχολείο, δεν ακυρώνουμε τις ίδιες τις δικές μας υπάρχουσες διαδικασίες; Δεν ακυρώνουμε τον ίδιο τον σκοπό της εκπαίδευσης;

Συνάδελφοι, βλέπετε το δέντρο και χάνετε το δάσος....

Δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης μια τέτοια πιστοποίηση ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Αυτά τα χαρτάκια, είναι για να δουλεύουν τα κέντρα εκμάθησης υπολογιστών (έξω από το σχολείο). Στο τέλος θα πιεζόμαστε να κάνουμε στα μαθήματά μας, αυτά που θα πέφτουν σαν θέματα στις εξετάσεις πιστοποίησης ΤΠΕ και όχι ο,τι προβλέπεται από τα Αναλυτικά Προγράμματα.

Ο κλάδος μας δεν πρέπει να δεχθεί κάτι τέτοιο.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εγώ βλέπω θετικά την όλη κίνηση.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

fupat2

Παράθεση από: batos στις 10 Μαρ 2015, 12:30:10 ΠΜ
Οι προβληματισμοί σχετικά με το λογισμικό Microsoft-Άλλο ΛΣ, είναι λογικοί και κάποια στιγμή στα Σχολεία πρέπει να τελειώνουμε με το αγορασμένο λογισμικό. Παρόμοιο ζήτημα, τέθηκε και με τον διαγωνισμό PISA και το σχολείο μου, επιλέχθηκε αλλά δεν είχε τις προδιαγραφές....

Όμως, δεν καταλαβαίνω τι δουλειά έχει μια πιστοποίηση ΤΠΕ στην γενική εκπαίδευση.
Ποιον εξυπηρετεί; Αν εισάγουμε μια τέτοια πιστοποίηση στο Σχολείο, δεν ακυρώνουμε τις ίδιες τις δικές μας υπάρχουσες διαδικασίες; Δεν ακυρώνουμε τον ίδιο τον σκοπό της εκπαίδευσης;

Συνάδελφοι, βλέπετε το δέντρο και χάνετε το δάσος....

Δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης μια τέτοια πιστοποίηση ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Αυτά τα χαρτάκια, είναι για να δουλεύουν τα κέντρα εκμάθησης υπολογιστών (έξω από το σχολείο). Στο τέλος θα πιεζόμαστε να κάνουμε στα μαθήματά μας, αυτά που θα πέφτουν σαν θέματα στις εξετάσεις πιστοποίησης ΤΠΕ και όχι ο,τι προβλέπεται από τα Αναλυτικά Προγράμματα.

Ο κλάδος μας δεν πρέπει να δεχθεί κάτι τέτοιο.

Αν υποθέσουμε ότι δεχόμαστε τις εξετάσεις πιστοποίησης, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να προσαρμόσουμε το μάθημά μας σε αυτές. Το αντίθετο, πρέπει αυτές να προσαρμοστούν στο μάθημά μας. Kαι όπως δείχνουν τα πράγματα, όσοι ακολουθούν τον αρτηριοσκληρωτικό δρόμο της παπαγαλίας συγκεκριμένων λογισμικών, μάλλον δύσκολα θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στην ποικιλία και στον πλουραλισμό που επικρατεί στην πληροφορική και κατ επέκταση και στην ουσιαστική εκπαιδευσή των μαθητών πάνω σε αυτή.

Με έπεισες τελικά, έχεις δίκιο σε αυτά που λες. Δεν είναι τόσο αθώες αυτές οι εξετάσεις πιστοποίησης, και στο όνομα του ψηφιακού αλφαβητισμού προκαλούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνουν. Με κυριότερο και καταστροφικότερο το ότι οδηγούν τους μαθητές σε συγκεκριμένες λύσεις φασόν, κάτι που καταστρέφει την φαντασία τους και την ευρηματικότητά τους που είναι απαραίτητα συστατικά για να πετύχει κάποιος στον σύγχρονό κόσμο της πληροφορικής.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

apoldem

Η θέσπιση πιστοποίησης από μόνο του είναι θετικό βήμα. Οι περισσότεροι νομίζω είναι υπέρ. Μπορεί να δώσει μια θετική δυναμική στο μάθημα του γυμνασίου και είναι γενικά προς το συμφέρον του κλάδου.

Στις λεπτομέρειες όμως κρύβεται ο διάβολος και απ' ότι καταλαβαίνω από τις δύο απαντήσεις του cti, οι άνθρωποι είναι κολλημένοι με έναν συγκεκριμένο τρόπο εξέτασης (πιστή αντιγραφή των ήδη γνωστών πιστοποιήσεων). Οπότε όσοι διδάσκεται σε γυμνάσιο ψάξτε να βρείτε το word και excel, σπασμένα στην τελευταία τους έκδοση, και ξεκινήστε διάβασμα για την κάθε μικρή ή μεγάλη λεπτομέρεια που περιλαμβάνουν. Αλλιώς αν δεν θυμάστε ακριβώς την σειρά των σωστών κλικ σε κάποια ερώτηση θα θεωρηθείτε καθηγητές μειωμένων προσόντων, ή με απλά λόγια, δεν ξέρει word είναι τζούφιος πληροφορικός.

odysseas

Στις τελευταίες τοποθετήσεις συνοψίζονται όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με το θέμα της πιστοποίησης. Η πλατφόρμα υλοποίησης, το είδος των δεξιοτήτων που εξετάζονται, η σχέση της πιστοποίησης με το μάθημά μας και, για κάποιους, ακόμα και η ίδια η έννοια της πιστοποίησης, οδηγούν σε απόλυτα βάσιμους προβληματισμούς και δεν μπορούν να απορριφθούν καθόλου εύκολα ως εκδήλωση μιζέριας.

Αυτό που είναι πολύ στενάχωρο είναι ότι προβληματιζόμαστε και διαμαρτυρόμαστε (και γι' αυτό το θέμα) αλλά στο πίσω μέρος του μυαλού μας λίγο-πολύ υποψιαζόμαστε ότι κι αυτό είναι μια αρπαχτή που δεν θα έχει συνέχεια.

Εν τω μεταξύ, ένα άλλο πράγμα που με κάνει να αναρωτιέμαι διάφορα είναι το εξής: γιατί δεν θεσπίζεται ένα κρατικό πιστοποιητικό δεξιοτήτων χρήσης Η/Υ; Γιατί πρέπει αυτό το πρόγραμμα να αφορά μαθητές δευτεροβάθμιας και όχι οποιονδήποτε πολίτη θέλει να πιστοποιηθεί;