Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;

Ξεκίνησε από skali, 13 Σεπ 2008, 10:17:32 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Ποιος πιστεύετε ότι είναι καλό να διδάξει στα δημοτικά;

Nα τους κάνει μάθημα ένας δάσκαλος που έχει επιμορφωθεί στη διδασκαλία με ΝΤ
Nα τους κάνει μάθημα ένας πληροφορικός που έχει επιμορφωθεί σε παιδαγωγικά μαθήματα
Αν δεν υπάρχει πληροφορικός με παιδαγωγική κατάρτιση ας τους κάνει μάθημα ένας πληροφορικός που δεν έχει επιμορφωθεί σε παιδαγωγικά
Αν δεν υπάρχει δάσκαλος με επιμόρφωση στις ΝΤ ας τους κάνει μάθημα ένας δάσκαλος που δεν έχει επιμορφωθεί στις ΝΤ
Δεν έχω άποψη

skali

Μήπως έχει κάποιος εμπειρία από διδασκαλία σε δημοτικά. Έχω βρεί ένα πρόγραμμα σπουδών, αλλά είναι λίγο γενικό...... Έχω ένα DVD με υλικό από RAM αλλά μάλλον θα είναι καλό μόνο για μικρές τάξεις. Ακόμα σε κάποια σχολεία θα έχω μαθητές από τρίτη έως και έκτη μαζί!!!
Έχω λίγο αγχωθεί για το τι θα κάνω..... help

milou

Εχω διδάξει 1 χρονιά , είναι αρκετά ελεύθερα τα πράγματα . Ram kid  , επεξεργασία εικόνας ( το καλύτερο να τους βγάλεις φωτογραφία και μετά τα αφήσεις να την επεξεργαστούν ) , ζωγραφική , word ( να ετοιμάσουν κάρτες γενεθλίων , χριστουγενιάτικες ..) , επεξεργασία ήχου ( να τους βάλεις να τραγουδίσουν και μετά τα επεξεργαστείς την φωνούλα τους ) , εκπαιδευτικά CD τύπου παιχνιδιόυ ( ανακαλύπτω το νησί των αριθμών και των γραμμάτων ) . Τους άρεσε επίσης πολύ από το πρόγραμμα ΔΕΛΥΣ ( που έχουμε στα γυμνάσια ) η συναρμολόγιση ενός υπολογιστή . Δεν χρειάζετε άγχος , τα παιδιά είναι πολύ δεκτικά . Για τις μεγαλύτερες τάξεις έχει στα RAMKID και πολλά παιχνίδια για την αγγλική γλώσσα , μπορείς να συννενοηθείς με την δασκάλα των αγγλικών .

skali

Ευχαριστώ για τις ιδέες που μου έδωσες!
Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύομαι να προσαρμοστώ λίγο... πιστεύω να μπω στο ρυθμό σύντομα.
Ευχαριστώ και πάλι

Kalli

Καλημέρα σας!!!
Θέλω να σας ρωτήσω κάτι και ζητάω απελπισμένα πληροφορίες. Το θέμα που θα θίξω είναι το εξής: "Μπορεί ένας καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19 να διδάξει Πληροφορική σε δημοτικό (σε ιδιωτικό σχολέιο) και να υπογράψει αυτός για τους βαθμού;΄"
Απο ότι καταλαβαίνετε δουλέυω εδώ και 2 χρόνια σε ιδιωτικό στο Δημοτικό και έχουμε φτιάξει ένα δικό μας πρόγραμμα σπουδών. Η δική μου δουλειά είναι να σχεδιάσω το πρόγραμμα σπουδών το οποίο θα το διδάξουν οι δάσκαλοι του κάθε τμήματος, να βοηθάω τους δασκάλους στη διδασκαλία, να σχεδιάζω και άλλες εφαρμογές υλοποιώντας τις αναγκές του σχολείου. Καθαρή διδασκαλία δεν κάνω(που αυτό είναι το όνειρο μου!!!). Έχω ακούσει ότι τώρα στα Δημοτικά μπορούν να κάνουν μάθημα και καθηγητές, όπως φιλόλογοι,πληροφορικάριοι, και να βάζουν(υπογράφουν) εκέινοι βαθμούς.
Ξέρει κάποιος αν ισχύει αυτό;;; Ποια εγκύκλιο πρέπει να διαβάσω;;; 

Ευχαριστώ!!!

iliasthes

Για όσους έχουνε καλή σχέση με τα Linux ας δοκιμάσουμε το εκπαιδευτικό πακέταο GCOmpris έχει πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια για παιδιά δημοτικού. Επίσης έχει εργαλείο διοαχείρισης καθώς και ένα chat που δουλέυει μόνο στο τοπικό δίκτυο. Οπότε είστε καλυμμένοι απαό τον φόβο να μιλήσουνε με "ανεπιθύμητους" τα παιδιά.

CKASTAM

Παιδια καποια βοήθεια σχετικά με την συμπλήρωση του εντύπου για τη αναλυτική ωριαία περιγραφή του γνωστικού περιεχομένου κατά τμήμα (χρονοπρογραμματισμός διδακτέας ύλης); Υπάρχει πουθενά κάποιο sample 8) ;
Οι ώρες που πρέπει να συμπλωρώσω είναι πάρα πολλές μέχρι το τέλος του χρόνου κ μάλιστα άλλα θα πρέπει να γράψω για τις 3 πρώτες τάξης του Δημοτικού και άλλα για τις 3 τελευταιες. Με τέτοιο ρυθμό θα πρέπει να φθάσω στο τέλος της χρονίας να παρουσιάζω ότι τα πρωτάκια μάθανε visual basic για να καλύψω τις ώρες όσο για την έκτη λίαν επιοικώς θα φθάσω μέχρι την SQL λολ! :D
Θα πρέπει η συμπλήρωση του εντύπου να συμβαδίζει και να ανταπορκίνεται 100% με το αναλυτικό πρόγραμμα πληροφορικής ολοημέρου (http://dide-d-ath.att.sch.gr/keplinet/ps_dim.htm) ή υπάρχει δυνατότητα ευελιξίας;

Υ.Γ. Δημοσίευση του παραπάνω υπάρχει και στο αντίστοιχο θέμα για τον χρονοπρογραμματισμό λολ

psyblaster

Αν και εδώ είναι το στέκι των πληροφορικών πιστεύω ότι οι περισσότεροι θα ψηφίσουν το δεύτερο. Μερικοί όμως έχουν αντίθετη άποψη και γενικά μπορεί να γίνει μια συζήτηση εδώ.
Έχετε δύο επιλογές ή την τελευταία ("δεν έχω άποψη").
Για να δούμε λοιπόν.

Δημήτρης Κανάς

Να ρωτήσω κι εγώ κάτι...

Ποιος είναι ο σκοπός της πληροφορικής στα δημοτικά σχολεία;

Η άποψή μου είναι, στις συγκεκριμένες ηλικίες, να χρησιμοποιηθεί το μέσο (Η/Υ) με σκοπό να γίνει "ελκυστικό" το μάθημα των υπολοίπων μαθημάτων. Ποτέ δε κατάλαβα το λόγο ύπαρξης καθηγητών πληροφορικής στα δημοτικά σχολεία (...έστω στα ολοήμερα).
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

psyblaster

Δεν ξέρω εάν έχεις διδάξει σε ολοήμερο σχολείο (το μάθημα των ΝΤ) αλλά κατά τη γνώμη μου είναι απολύτως απαραίτητο.
Πολλά παιδιά της Α Γυμνασίου αυτή τη στιγμή καλούνται να χρησιμοποιήσουν ένα laptop και πιστεύω ότι ένα τεράστιο ποσοστό θα αντιμετωπίσει μεγάλη δυσκολία. Πολλά παιδιά θα απευθυνθούν σε φροντιστήρια, εάν δεν το έχουν κάνει ήδη. Ενώ εάν είχαν τις κατάλληλες βάσεις από το δημοτικό, δε νομίζω ότι θα είχαν ιδιαίτερο πρόβλημα. Στο ολοήμερο δεν παρακολούθησαν όλα τα παιδιά και τώρα έχουμε ομάδες δύο ταχυτήτων

Δημήτρης Κανάς

Πραγματικά η απόφαση να δοθούν netbook από την αρχή της χρονιάς στα παιδιά αλλάζει λίγο τα δεδομένα. Αλλά αυτό θα γίνεται κάθε χρόνο; Μήπως θα ήταν προτιμότερο να `μέναν τα netbook στο σχολείο (γυμνάσιο) και με το τέλος της χρονιάς (και των σχετικών μαθημάτων) να τα δίναν οριστικά στα παιδιά.

"Πληροφορική" με την έννοια του μαθήματος είναι προτιμότερο, κατά τη γνώμη μου,  να διδάσκεται σε γυμνάσιο και λύκειο παρά σε δημοτικό.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

evry

Μα κανείς δεν είπε να μην κάνουν τα παιδιά πληροφορική στο δημοτικό, ή τουλάχιστον χειρισμό Η/Υ. Το θέμα είναι ότι για αυτό δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει καθηγητής πληροφορικής, ένας καλά επιμορφωμένος δάσκαλος μπορεί να τα καταφέρει. Ίσως δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί δάσκαλοι που να έχουν αυτές τις γνώσεις, αυτό όμως είναι θέμα των πανεπιστημίων και της πολιτείας.
   Αυτό το οποίο παρατηρώ τα τελευταία χρόνια και δεν μου αρέσει καθόλου είναι ότι οι ώρες σε γυμνάσιο-λυκείο δεν διαμορφώνονται με κάποιο επιστημονικό-παιδαγωγικό κριτήριο αλλά με βάση τις πιέσεις των εκάστοτε συντεχνιών που "είναι στα πράγματα". Έτσι έχουμε καταντήσει να έχουμε μαθήματα όπως το ΑΟΔΕ στη Γ λύκειο και πολλά άλλα. Εύχομαι να μην γίνει και το δημοτικό έτσι.
Γιατί στην προσπάθεια να διορίσουμε τα παιδιά μας, θα αφήσουμε αμόρφωτα τα εγγόνια μας
     Επίσης πρόσφατα "δικαιώθηκε" και ο κλάδος των καθηγητών της γερμανικής οι οποίοι επίσης μπήκαν στα δημοτικά. Οπότε στα δημοτικά έχουμε 2 ξένες γλώσσες, πληροφορική και διάφορα άλλα μαθήματα.
Το ερώτημά μου είναι αν τα παιδιά που βγάζουν το δημοτικό ξέρουν γραφή και ανάγνωση και στοιχειώδεις αριθμητικές πράξεις. Γιατί αν δεν ξέρουν τότε μήπως πρέπει να επικεντρωθούμε εκεί και όχι σε δευτερεύοντα μαθήματα όπως ξένες γλώσσες και πληροφορική?
   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

psyblaster

Παράθεση από: evry στις 17 Οκτ 2009, 02:00:10 ΠΜ
Μα κανείς δεν είπε να μην κάνουν τα παιδιά πληροφορική στο δημοτικό, ή τουλάχιστον χειρισμό Η/Υ. Το θέμα είναι ότι για αυτό δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει καθηγητής πληροφορικής, ένας καλά επιμορφωμένος δάσκαλος μπορεί να τα καταφέρει. Ίσως δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί δάσκαλοι που να έχουν αυτές τις γνώσεις, αυτό όμως είναι θέμα των πανεπιστημίων και της πολιτείας.
   Αυτό το οποίο παρατηρώ τα τελευταία χρόνια και δεν μου αρέσει καθόλου είναι ότι οι ώρες σε γυμνάσιο-λυκείο δεν διαμορφώνονται με κάποιο επιστημονικό-παιδαγωγικό κριτήριο αλλά με βάση τις πιέσεις των εκάστοτε συντεχνιών που "είναι στα πράγματα". Έτσι έχουμε καταντήσει να έχουμε μαθήματα όπως το ΑΟΔΕ στη Γ λύκειο και πολλά άλλα. Εύχομαι να μην γίνει και το δημοτικό έτσι.
Γιατί στην προσπάθεια να διορίσουμε τα παιδιά μας, θα αφήσουμε αμόρφωτα τα εγγόνια μας
     Επίσης πρόσφατα "δικαιώθηκε" και ο κλάδος των καθηγητών της γερμανικής οι οποίοι επίσης μπήκαν στα δημοτικά. Οπότε στα δημοτικά έχουμε 2 ξένες γλώσσες, πληροφορική και διάφορα άλλα μαθήματα.
Το ερώτημά μου είναι αν τα παιδιά που βγάζουν το δημοτικό ξέρουν γραφή και ανάγνωση και στοιχειώδεις αριθμητικές πράξεις. Γιατί αν δεν ξέρουν τότε μήπως πρέπει να επικεντρωθούμε εκεί και όχι σε δευτερεύοντα μαθήματα όπως ξένες γλώσσες και πληροφορική?
Αυτό που λες για τις συντεχνίες όντως είναι λυπηρό αλλά μέσα από τις συντεχνίες αυτές δίνεται η ευκαιρία και σε όσους πραγματικά θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί, να το πετύχουν. Υπάρχουν θετικά και αρνητικά σε κάθε απόφαση.
Βλέπουμε πολλούς δασκάλους να τα καταφέρνουν πολύ καλά με τη χρήση υπολογιστή αλλά ένα τεράστιο ποσοστό δασκάλων, ειδικά οι αρχαιότεροι, δε νομίζω ότι θα θελήσουν "να βάλουν έναν ακόμη μπελά στο κεφάλι τους" όπως μου είχε πει παλαιότερα ένας στο ολοήμερο. Αν θέλει πραγματικά ο δάσκαλος να ασχοληθεί θα μπορούσε να συνδυάσει μαθήματα (διαθεματικότητα) αλλά όχι να κάνει ξεχωριστό μάθημα Η/Υ.
Μπορεί τώρα να θεωρείται δευτερεύον μάθημα η πληροφορική αλλά, κατά την άποψη μου, κάποια στιγμή θα γίνει πρωτεύον! Το αν θα ξέρουν ανάγνωση και γραφή εξαρτάται καθαρά από τον δάσκαλο. Αν δεν τα καταφέρει μέσα σε έξι χρόνια να μάθει στο παιδί τα βασικά τότε δεν φταίει η εισαγωγή των δευτερευόντων μαθημάτων, πόσο μάλλον εάν έχει και ένα ακόμα αντικείμενο να διδάξει.

evry

#12
Κατ'αρχήν δεν υπάρχει περίπτωση να αντικαταστήσει το πληκτρολόγιο την γραφή. Είναι δυνατόν ποτέ να γίνει αυτό? Εκτός αν θεωρείτε ότι το να "επιλέγεις" πλήκτρα έχει την ίδια γνωστική αξία με το να γράφεις εσύ τα δικά σου γράμματα.
    Αυτό που λες ότι οι αρχαιότεροι δάσκαλοι δεν τα πάνε καλά με τους υπολογιστές σίγουρα ισχύει, αλλά το ίδιο δεν ισχύει σε όλες τις ειδικότητες? Δηλαδή και οι παλιοί μαθηματικοί δεν τα πάνε καλά με τους υπολογιστές? Τι σημαίνει αυτό? Ότι πρέπει να μπει ο πληροφορικός και να κάνει μαθηματικά με το cabri και το sketchpad?   
   Σε αυτό που λες ότι η πληροφορική θα γίνει κάποτε πρωτεύον μάθημα διαφωνώ γιατί στο δημοτικό η πληροφορική απλά δεν είναι μάθημα και δεν μπορώ να φανταστώ με ποια ύλη θα γίνει. Είναι απλά το μέσον για να διδάξεις άλλα μαθήματα. Ίσως στην 6η δημοτικού θα μπορούσε να διδαχθεί Logo ας πούμε αλλά και πάλι δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να κάνει ένας δάσκαλος.
Διαφωνώ επίσης σε αυτό που λες ότι δεν φταίνε τα δευτερεύοντα μαθήματα που δεν ξέρει το παιδί τα βασικά. Φταίνε και παραφταίνε, γιατί φορτώνουν το παιδί με περισσότερη δουλειά και περισσότερο άγχος και φυσικά τρώνε χρόνο από τα βασικά μαθήματα. Αλήθεια πόσοι από εσάς θυμάστε τον δάσκαλο στο σχολείο να παίρνει ώρες από τα θρησκευτικά ή αλλά μαθήματα για να μας συνεχίσει τα μαθηματικά της προηγούμενης ώρας? Ε, Αυτό συμβαίνει ακόμα και σήμερα και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό. Μια ματιά στα μαθηματικά της 5ης δημοτικού θα σας πείσει ότι οι ώρες που γίνεται το μάθημα δεν αρκούν για να διδαχθεί σωστά.

Παράθεση από: psyblaster στις 17 Οκτ 2009, 03:09:18 ΠΜ
Αυτό που λες για τις συντεχνίες όντως είναι λυπηρό αλλά μέσα από τις συντεχνίες αυτές δίνεται η ευκαιρία και σε όσους πραγματικά θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί, να το πετύχουν. Υπάρχουν θετικά και αρνητικά σε κάθε απόφαση.
Βλέπουμε πολλούς δασκάλους να τα καταφέρνουν πολύ καλά με τη χρήση υπολογιστή αλλά ένα τεράστιο ποσοστό δασκάλων, ειδικά οι αρχαιότεροι, δε νομίζω ότι θα θελήσουν "να βάλουν έναν ακόμη μπελά στο κεφάλι τους" όπως μου είχε πει παλαιότερα ένας στο ολοήμερο. Αν θέλει πραγματικά ο δάσκαλος να ασχοληθεί θα μπορούσε να συνδυάσει μαθήματα (διαθεματικότητα) αλλά όχι να κάνει ξεχωριστό μάθημα Η/Υ.
Μπορεί τώρα να θεωρείται δευτερεύον μάθημα η πληροφορική αλλά, κατά την άποψη μου, κάποια στιγμή θα γίνει πρωτεύον! Το αν θα ξέρουν ανάγνωση και γραφή εξαρτάται καθαρά από τον δάσκαλο.

Παράθεση
Αν δεν τα καταφέρει μέσα σε έξι χρόνια να μάθει στο παιδί τα βασικά τότε δεν φταίει η εισαγωγή των δευτερευόντων μαθημάτων, πόσο μάλλον εάν έχει και ένα ακόμα αντικείμενο να διδάξει.
Το πρόβλημα δεν είναι από την μεριά του δασκάλου, αλλά από τη μεριά του παιδιού, πως θα επικεντρωθεί στα βασικά όταν του αποσπάνε την προσοχή χίλια 2 άσχετα μαθήματα?

Η ουσία είναι η εξής: Από τη στιγμή που η πληροφορική δεν διδάσκεται σαν γνωστικό αντικείμενο στο δημοτικό ο δάσκαλος μπορεί να ανταπεξέλθει. Σε περίπτωση που αρχίσει να διδάσκεται σαν γνωστικό αντικείμενο πολύ θα ήθελα να δω τι θα διδάσκουν στα παιδιά: Προγραμματισμό ή δυαδικούς αριθμούς? Δηλαδή τι είναι αυτό που θα διδαχθούν το οποίο θα μπορεί να το διδάξει μόνο κάποιος που έχει πτυχίο πληροφορικής?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

psyblaster

#13
Παράθεση από: evry στις 17 Οκτ 2009, 08:51:54 ΠΜ
Κατ'αρχήν δεν υπάρχει περίπτωση να αντικαταστήσει το πληκτρολόγιο την γραφή. Είναι δυνατόν ποτέ να γίνει αυτό? Εκτός αν θεωρείτε ότι το να "επιλέγεις" πλήκτρα έχει την ίδια γνωστική αξία με το να γράφεις εσύ τα δικά σου γράμματα.
Ξέρεις πόση γνωστική αξία έχει να γράφεις στην καθαρεύουσα ή στα Αρχαία; Αυτά όμως έχουν μείνει στην ιστορία.
Είναι πολύ σημαντικό να μάθει κανείς να κερδίζει χρόνο στη ζωή του. Εκτός από αυτούς που είναι στο βασικό στάδιο εκμάθησης πληκτρολόγησης  :)
Παράθεση από: evry στις 17 Οκτ 2009, 08:51:54 ΠΜ
Ίσως στην 6η δημοτικού θα μπορούσε να διδαχθεί Logo ας πούμε αλλά και πάλι δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να κάνει ένας δάσκαλος.
Με αυτή τη λογική δε θα μπορούσα άνετα να διδάξω μαθηματικά με το cabri και το sketchpad? (με λίγα σεμινάρια ανάλογα με αυτά που έχει κάνει ο δάσκαλος, άσε που με Logo δεν έχει ασχοληθεί σχεδόν κανένας δάσκαλος)
Παράθεση από: evry στις 17 Οκτ 2009, 08:51:54 ΠΜ
Φταίνε και παραφταίνε, γιατί φορτώνουν το παιδί με περισσότερη δουλειά και περισσότερο άγχος και φυσικά τρώνε χρόνο από τα βασικά μαθήματα.
Τα παιδιά στο δημοτικό έχουν πάρα πολύ μεγάλη όρεξη για μάθηση και είναι γεμάτα ενέργεια.
Λες όλο για τα παιδιά. Γιατί ο δάσκαλος δεν έχει να προετοιμαστεί για το μάθημα;
Πώς πιστεύεις ότι θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα αν αναλάβει και άλλα μαθήματα;
Εδώ λένε να βάλουν Μαθηματικούς στα δημοτικά.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Οι ηλικίες αυτές ( του δημοτικού) είναι δύσκολες και θέλουν ειδική μεταχείριση. Δεν ξέρω αν εμείς ως καθηγητές μπορούμε να περάσουμε στα παιδιά κάποια μηνύματα που πρέπει να μάθουν σε εκείνη την ηλικία που βρίσκονται και να μάθουν αυτά που πρέπει.