ταξινόμηση με επιλογή

Ξεκίνησε από dth, 21 Φεβ 2006, 08:32:47 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dth

Ο αλγόριθμος ταξινόμησης με επιλογή (selection sort) είναι εντός ύλης;

andreas_p


EleniK

Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

gpapargi

Η ταξινόμηση με επιλογή αναφέρεται στο τετράδιο μαθητή κεφάλαιο 4 παράδειγμα 1. Άρα είναι εκτός ύλης.

Όμως έγώ τη διδάσκω γιατί είναι μια πολύ καλή άσκηση κατανόησης. Είναι πιο απλή από τη φυσαλλίδα. Μάλιστα απορώ γιατί το βιβλίο προτιμάει να δείχνει τη φυσαλλίδα αντί για την μέθοδο της επιλογής.

Αν πας σε κάποιον που είναι άσχετος με υπολογιστές και του δώσεις μια λίστα με αριθμούς και του πεις να τους ταξινομήσει, αυτό που θα κάνει αυθόρμητα είναι το εξής:

Θα ρίξει μια ματιά σε όλους και θα βρει τον μεγαλύτερο. Αυτόν θα τον βάλει πρώτο. Μετά θα βρει τον δεύτερο, τον τρίτο κλπ και κάθε έναν από αυτούς θα τον βάζει στη θέση του. Δηλαδή θα χρησιμοποιήσει τη μέθοδο της επιλογής.

Η μέθοδος της επιλογής είναι η μέθοδος που αναδύεται αυθόρμητα από τον άνθρωπο και είναι η πιο απλή έθοδος ταξινόμησης.

Πραγματικά απορώ...

bagelis1

Συμφωνώ, γενικά ένας μαθητής αρχικά αυτή προτείνει. Είναι πιο κοντά στη ανθρώπινη λογική.  Παρ' όλα αυτά ο κώδικας μάλλον είναι λίγο πιο δύσκολος (ας μην κοροιδευόμαστε) στην αποστήθιση.
Στους καλούς μαθητές είναι χρήσιμο να υλοποιηθεί.

gpapargi

Βασικά φίλε μου πιστεύω ότι η μέθοδος της ταξινόμησης μπορεί και να μας βοηθήσει να αποφύγουμε την αποστήθιση επειδή είναι πιο κατανοητή. Βέβαια και η φυσαλίδα μπορεί να κατανοηθεί. Αλλά νομίζω ότι δυσκολεύει περισσότερο τους μαθητές. Νομίζω ότι η επιλογή κατανοείται ευκολότερα και άρα έχει μικρότερη πιθανότητα να οδηγήσει στην αποστήθιση.
Προσωπικά πιστεύω ότι ο λόγος που είναι εκτός ύλης λόγω του ότι είναι στο συγκεκριμένο κεφάλαιο. Και όταν οι συγγραφείς έγραφαν το βιβλίο δεν ήξεραν ποια θα ήταν η ύλη.

Κατά τα άλλα η μέθοδος της επιλογής πιστεύω πως μπορεί να μας λύσει και άλλα προβλήματα με ωραίο τρόπο, όπως πχ η εύρεση των 2,3,4 κλπ μεγαλύτερων αριθμών. Είναι πολύ διδακτικός αλγόριθμος.

evry


  Η ταξινόμηση με επιλογή είναι πράγματι η πιο "εκπαιδευτική" μέθοδος ταξινόμησης. Είναι η πιο απλή και αυτή που σκέφτεται πρώτα ο μαθητής. Δεν πρέπει να ωθούμε τους μαθητές στην αποστήθιση ειδικά σε αυτό το μάθημα.
   Ένα καλό θέμα θα ήταν να περιγραφεί λεκτικά στους μαθητές και να τους ζητηθεί πρώτα ένα υποπρόγραμμα που να υπολογίζει το μέγιστο και στη συνέχεια η ταξινόμηση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dth