Θέματα Προαγωγικών Εξετάσεων Γ' γυμνασίου

Ξεκίνησε από Λάμπρος Μπουκουβάλας, 10 Ιουν 2011, 09:50:33 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Keep Growing

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Λάμπρος Μπουκουβάλας

είχα βγάλει από την εξεταζόμενη ύλη τις διαδικασίες και τις μεταβλητές.

Παναγιώτη, ο διευθυντης σας είναι Έλληνας; είδα το όνομά του: χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ  ;D ;D ;D
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

aspd

Πώς και βγήκαν από την ύλη οι διαδικασίες και οι μεταβλητές;
Και τα δύο, αλλά ειδικά τις διαδικασίες, τις θεωρώ από τα πιο σημαντικά πράγματα που κάνουμε στην Γ' Γυμνασίου.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Δυστυχώς, φέτος χάθηκαν πάρα πολλά μαθήματα στην γ' γυμνασίου και επιπλέον το επίπεδο ήταν χαμηλό. δεν υπάρχει άλλος λόγος...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

aspd

Λογικό. Έχεις δίκιο, το τι κάνουμε εξαρτάται πολύ από το υλικό που έχουμε και τις διαθέσιμες ώρες.
Πάντως  μου άρεσαν οι ερωτήσεις για τους αλγορίθμους. Στρωτές και κατανοητές.


Λάμπρος Μπουκουβάλας

παραθέτω ορισμένες επιστημονικές απαντήσεις:

Τί είναι πρόβλημα & τί επίλυση προβλήματος;
-πρόβλημα είναι το κάθε τι που μας προβληματίζει. επίλυση είναι όταν μας δίνονται τα δεδομένα.
-επίλυση είναι η λύση ενός προβλήματος.
-επίλυση είναι ένα πρόγραμμα που είναι τα ζητούμενα και τα δεδομένα.
-πρόβλημα είναι μια λύση που περιέχει άγνωστους αριθμούς ή γράμματα.

Τί είναι αλγόριθμος;
-είναι το πρόγραμμα που μπορέσαμε με αυτό να κατασκευάσουμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
-αλγόριθμος είναι κάποιος, που για να κάνει κάτι χρειάζεται ακριβείς, χωρίς λάθος εντολές.
-είναι μια σειρά από εντολές που δείχνει κάτι που θα φτιαχτεί ή κάτι που θα γίνει.

Τί είναι προγραμματιστής;
-είναι αυτός που τις εντολές και τις κάνει και τις εμφανίζει!
-είναι όταν πηγαίνουμε στο internet και ψάχνουμε να βρούμε μια αγαπημένη μας διεύθυνση ή ταινία.

Διαφορά μεταγλωττιστών από διερμηνείς (Άλκη, διάβασε να μάθεις...):
-ο μεταγλωττιστής αλλάζει τη γλώσσα, ενώ ο διερμηνέας την μεταφέρει έτσι όπως είναι.
-οι μεταγλωττιστές δεν έχουν πολύ μεγάλη ικανότητα στο διαδίκτυο από τους διερμηνείς που είναι ευκολότεροι.

Τί είναι προγραμματισμός;
-είναι η διοργάνωση των εντολών...
-είναι όταν έχεις να κάνεις κάτι και σου προκύπτει ή σου τυχαίνει κάτι άλλο μπροστά σου και πρέπει αυτό που σου έτυχε οπωσδήποτε να το κάνεις για οποιονδήποτε λόγο.

Τί σημαίνει στα, στκ;
-στα=σταμάτα πάνω, στκ=σταμάτα κάτω (ούτε εκπαίδευση σκύλου να έκανα...)
-το στκ σου δείχνει μια χελώνα.

Τί είναι πρόγραμμα;
-είναι μια κατάσταση που είναι κάποιες εντολές.
-είναι όταν π.χ. μας δίνουν το εβδομαδιαίο πρόγραμμα στο σχολείο ή στην τηλεόραση ένα πρόγραμμα που μπορούμε να δούμε.

Τί είναι δεδομένα;
-είναι τα πράγματα που έχει ο υπολογιστής, μόνο αυτά που έχουμε κατεβάσει εμείς και αυτό που είναι όταν τον πρωτοπήραμε.

Διαφορές λογικών λαθών από συντακτικά:
-τα λογικά λάθη μπορούμε να διορθώσουμε και κάτι, ενώ στα συντακτικά λάθη δεν μπορούμε γιατί είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο, πρέπει να σβηστεί η εργασία ολόκληρη!

:laugh: :laugh: :laugh:
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

aspd

Ωραιότατα μαργαριτάρια!
Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 13 Ιουν 2011, 07:49:40 ΜΜ
Τί είναι προγραμματιστής;
-είναι όταν πηγαίνουμε στο internet και ψάχνουμε να βρούμε μια αγαπημένη μας διεύθυνση ή ταινία.
...οπότε όλοι είμαστε προγραμματιστές!!!!
Αυτό που έχει ενδιαφέρον να υπολογιστεί, και εγώ δεν το έχω κάνει ακόμα, είναι,  ανεξάρτητα από το τι ύλη είχαν και τι έγραψαν στο τέλος, τι ποσοστό των μαθητών θεωρείτε ότι έχει καταλάβει κάποιες βασικές αρχές προγραμματισμού: π.χ. στο να φτιαχτεί ένα λουλούδι, ότι αυτό θα είναι διαδικασία, ότι θα χρησιμοποιήσει τη διαδικασία πέταλο, ότι αν βάλω μεταβλητή θα φτιάξω λουλούδια με διάφορα μεγέθη κτλ. Πόσοι δηλαδή έχουν καταλάβει τον τρόπο σκέψης για να φτιαχτεί ένα απλό ή σύνθετο προγραμματάκι. Εγώ έτυχε και είχα μαθητές με καλό επίπεδο και δε χάσαμε ώρες, αλλά πάλι το ποσοστό νομίζω ότι είναι μικρό.


za√‘ag

Εμένα κάποτε ένας μαθητής της Α' Γυμνασίου μου είχε γράψει:

"Πρόγραμμα είναι ένα χαρτί που το βλέπουμε στο κέντρο για να δούμε ποιος είναι ο τραγουδιστής"

Δυστυχώς το έχω χάσει το πρωτότυπο.

Άλλο ένα (από Γ' Γυμνασίου) σε ερώτηση (με το παλιό βιβλίο) : Να εξηγήσετε πώς λειτουργεί το internet
ένας μαθητής μου απάντησε:

"Το internet είναι αρκετά περίπλοκο, αλλά όποιος ξέρει καλά από υπολογιστές τα βγάζει πέρα"
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

za√‘ag

Και τα δικά μας (ήμασταν 2 εισηγητές καθότι για 5η συνεχή χρονιά είμαι σε διάθεση ΠΥΣΔΕ και ειδικά φέτος ... "επισκέπτης" καθηγητής σε 3 σχολεία  8) )


«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: aspd στις 13 Ιουν 2011, 08:42:40 ΜΜ

Αυτό που έχει ενδιαφέρον να υπολογιστεί, και εγώ δεν το έχω κάνει ακόμα, είναι,  ανεξάρτητα από το τι ύλη είχαν και τι έγραψαν στο τέλος, τι ποσοστό των μαθητών θεωρείτε ότι έχει καταλάβει κάποιες βασικές αρχές προγραμματισμού


δυστυχώς, τα σύγχρονα παιδιά έχουν μπλέξει στο μυαλό τους τον προγραμματισμό/την πληροφορική με τη χρήση ΗΥ (όπως και οι μεγάλοι άλλωστε...). το σχολικό βιβλίο μου φαίνεται καλό, αλλά η logo τελικά μάλλον δεν προσφέρει την αναμενόμενη και πολυπόθητη προγραμματιστική λογική στα παιδιά.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

katrina

Βλέπω τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα και χαίρομαι για το κέφι των νέων(ηλικιακά) συναδέλφων. :) Ομως λυπάμαι ταυτόχρονα γιατί έχω μείνει πίσω.... :(
Αντί να γράφω εδώ, γράφω συνέχεια για το υπηρεσιακό μου θέμα/βάσανο.
Συμπέρασμα: Οταν θέλουν να σε συντρίψουν, τελικά το καταφέρνουν. Ομως τι φταίνε τα παιδιά (οι μαθητές μας);;;
Aραγε, το end  θά είναι happy;

Keep Growing

Παράθεση από: katrina στις 16 Ιουν 2011, 04:08:24 ΜΜ
Συμπέρασμα: Οταν θέλουν να σε συντρίψουν, τελικά το καταφέρνουν. Ομως τι φταίνε τα παιδιά (οι μαθητές μας);;;

http://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU   :)
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).