Eschool και ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ τεχνική υποστήριξη

Ξεκίνησε από fractalbit, 19 Ιουν 2010, 10:48:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

fractalbit

Δεν ξέρω πόσοι από σας έχετε δουλέψει το eschool, τον αντικαταστάτη της Δ-Βάσης. Πρόκειται για ένα προχειροφτιαγμένο πρόγραμμα, ΔΥΣΧΡΗΣΤΟ και ΑΡΓΟ στη λειτουργία του ενώ δεν λείπουν και τα bugs σε πολλές περιπτώσεις. Όλα τα παραπάνω τα καταπίνω. Αυτό που δεν μπορώ να χωνέψω είναι η ανύπαρκτη υποστήριξη γι αυτό το πρόγραμμα το οποίο από φέτος μας ανάγκασαν να το χρησιμοποιήσουμε υποχρεωτικά!

Πιο συγκεκριμένα, αν πάρει κάποιος το τοπικό ΚΕΠΛΗΝΕΤ σε παραπέμπουν στο τηλέφωνο 2103443941 και στο email eschoolsupport@ypepth.gr
Αν πάρει κάποιος την Τεχνική υποστήριξη του ΤΕΙ Αθήνας (έχει αναλάβει τα σχολεία της Πελοποννήσου) σε παραπέμπουν πάλι στο ίδιο τηλέφωνο και εμαιλ.

Το θέμα είναι ότι αυτό το τηλέφωνο ΔΕΝ ΤΟ "ΒΓΑΖΕΙΣ" ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ! Έχω πάρει "άπειρες" φορές, διαφορετικές μέρες και διαφορετικές ώρες και είτε μιλάει είτε λέει ότι βρίσκεται προσωρινά εκτός λειτουργίας. Το πιο πιθανό είναι ότι το έχουν κατεβασμένο!

Επικοινώνησα με τη γραμματεία του Eschool και είχα τον παρακάτω διάλογο (εν συντομία):

- Γειά σας τηλεφωνώ σχετικά με προβλήματα που έχουμε...
- Πήρατε σε λάθος τηλέφωνο, το τηλέφωνο της τεχνικής υποστήριξης είναι το 2103443941
- Ναι μα το θέμα είναι ότι δεν απαντάει ποτέ, όποια ώρα κι αν πάρουμε
- Το γνωρίζουμε αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς κάτι
- Ναι μα είναι εποχή που θέλουμε να βγάλουμε αποτελέσματα στα σχολεία και έχουμε ένα σωρό προβλήματα, δεν θα έπρεπε να υπάρχει επαρκές προσωπικό;
- Θα έπρεπε αλλά όπως σας είπα εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι
- Τουλάχιστον μεταφέρτε το ως παράπονο στους υπευθύνους.
- Το έχουμε κάνει πάνω από 100 φορές.

Με λίγα λόγια κανείς δεν είναι υπεύθυνος και λύση δεν υπάρχει. Επειδή με μεμονωμένες διαμαρτυρίες όπως η δικιά μου ΔΕ γίνεται τίποτα, θα πρότεινα να συντάξουμε ένα κείμενο, να το υπογράψουμε με τα ονόματά μας και το σχολείο στο οποίο διδάσκουμε και να το αποστείλουμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς απαιτώντας απάντηση από την ίδια υπουργό Παιδείας που μας ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ να χρησιμοποιήσουμε αυτό το πρόγραμμα.

Ακούω τις απόψεις και τις προτάσεις σας...

xkait

Πραγματικά και εγώ που το δοκίμασα απηύδησα  >:(
Προφανώς το κάνουν γιατί στο άλλο πληρώνουν και δε θέλουν πια. Οκ, αλλά ας είχε τουλάχιστον ένα πιο εύχρηστο τρόπο να βάζεις βαθμούς και απουσίες βρε αδερφέ! Υποστήριξη και εγώ που είχα ζητήσει κάποτε δε βρήκα.

mour

Αυτή είναι ΑΚΡΙΒΩΣ κι η δική μου εμπειρία με το τηλέφωνο.
Δουλεύει ωστόσο πολυ αποτελεσματικά το email. Το θέμα είναι ότι κάποιες φορές ψάχνεις κάποιον να μιλήσεις...

fractalbit

Παράθεση από: mour στις 20 Ιουν 2010, 09:22:15 ΠΜ
Αυτή είναι ΑΚΡΙΒΩΣ κι η δική μου εμπειρία με το τηλέφωνο.
Δουλεύει ωστόσο πολυ αποτελεσματικά το email. Το θέμα είναι ότι κάποιες φορές ψάχνεις κάποιον να μιλήσεις...

Το ίδιο μου είπε και ένας φίλος, ότι απαντάνε στα email, ωστόσο σε 2 δικά μου δεν έχουν απαντήσει ακόμα.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Το σαπόρτ του η-σκουλ αποτελείται από φιλότιμα μεν άτομα, πλην όμως οι υποχρεώσεις τους τους έχουν κάνει χταπόδια...

Συμφωνώ 101%, ότι η υποστήριξη είναι απαράδεκτη. Είναι γενικό το θέμα, μιας και η εκάστοτε διοικητές παιδείας ασχολούνται μόνο με το πορτοφόλι του υπουργείου και σχεδόν καθόλου με τα υπόλοιπα, ή τα ανάγουν κι αυτά σε €, γι' αυτό δε πρόκειται να πάμε ποτέ μπροστά... ακόμη και η Τουρκία έχει ποιοτικότερη παιδεία από εμάς!

Αν θέλετε τη γνώμη μου, καλή είναι η διαμαρτυρία και δίκαιη η οργή, όμως και κάθε μέρα να τους στέλνουμε χαρτιά, στην καλύτερη περίπτωση θα τα βάζουν στο αρχείο... Εδώ φωνάζει ο κάτω όροφος του υπουργείου και ο πάνω όροφος (= η διοίκηση) δεν ακούει! Θα ακουστούμε εμείς;

Η παιδεία μας είναι ζωντανός οργανισμός που διοικείται από αναίσθητους. Εδώ και πολλά χρόνια (με ελάχιστες εξαιρέσεις υπουργών και υφυπουργών) η διοίκηση είναι τυφλή, κουφή, δε μυρίζει ούτε τη κατάσταση αποσύνθεσης της παιδείας της χώρας μας!

Μη με παρεξηγήσετε γι' αυτό που θα γράψω: ακόμη και επί χούντας τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα! Νομίζω ότι αν η τότε κυβέρνηση διέταζε να χρησιμοποιείται το η-σκουλ στα σχολεία, θα επέβαλλε και μια άρτια υποστήριξη... (ξαναγράφω: ας μην παρεξηγηθώ...)
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

mbathas

τα τελευταία νέα λένε ότι το μεγαλόπνοο σχέδιο "e-school" θα περάσει στην ιστορία ως άλλη μια εξαγγελία η οποία λειτούργησε μόνο δοκιμαστικά,έτσι για να επαληθεύσει τη γνωστή παροιμία περί βαφής αυγών... ;)

Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

mour

Κι αυτό τώρα τι το θεωρείται καλό ή κακό???
Τα 200 τόσα ευρώ του Νεστωρ- Δ-βάση ανά σχολείο είναι τεράστιο ποσό.
Debugging και βελτιστοποίηση χρειάζεται, όχι πέταμα

fractalbit

Επειδή η συζήτηση πάει να ξεφύγει, δεν κατακρίνω το eschool ως ιδέα ή φιλοδοξία. Κατακρίνω την ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ με την οποία ξεκίνησε αλλά και συνεχίζει αυτό το έργο. Σαφώς και αν διορθωθούν τα (πολλά) προβλήματα που έχει και γίνει μία αξιόπιστη λύση με υπαρκτή υποστήριξη δεν θα έχω κανένα μα κανένα πρόβλημα να το χρησιμοποιήσω αλλά και να το επαινέσω. Δεν είναι δυνατόν όμως να ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΜΑΙ να το χρησιμοποιήσω τη στιγμή που πολύ απλά ΔΕΝ είναι έτοιμο σε κανένα επίπεδο. Ούτε χρηστικότητας, ούτε αξιοπιστίας, ούτε υποστήριξης. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να γίνουν όλα τα σχολεία beta ή καλύτερα alpha testers (ή αλλιώς πειραματόζωα) για ένα ή περισσότερα χρόνια με το βάρος της αποτελεσματικότητας να πέφτει στον εκάστοτε πληροφορικάριο που δεν μπορεί να βρει υποστήριξη ή το δίκιο του ΠΟΥΘΕΝΑ.

Και αν νομίζετε ότι με τη λογική "γιατί να διαμαρτυρηθούμε αφού δε θα μας ακούσει κανείς" θα πάμε μπροστά, τότε το μόνο που έχω να πω είναι ότι είμαστε άξιοι της τύχης μας (ή μάλλον της ατυχίας μας).

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εγώ συμμερίζομαι την αγωνία σου, έστω και με τον τρόπο που τη διατυπώνεις. ok, στείλε τη διαμαρτυρία σου και ενημέρωσέ με για την πορεία της υπόθεσής σου... κι όταν πάρεις απάντηση από κάποιον, ή έστω από "την ίδια την υπουργό παιδείας, που σε υποχρεώνει να χρησιμοποιήσεις το eschool", κοινοποίησέ την για να τη διαβάσουμε όλοι. Μπορώ να σου στείλω μια έκθεση με τις διαμαρτυρίες που έχω κάνει εγώ o ίδιος, από τον Μάιο του 2009 μέχρι σήμερα για το eschool.

Εγώ έχω πει επανειλημμένως ότι εδώ και σχεδόν 30 χρόνια μας κυβερνά ό,τι μας αξίζει. Και φυσικά δεν αναφέρομαι μόνο στην παρούσα κυβέρνηση. Είμαστε άξιοι της ατυχίας μας, ή μάλλον απολαμβανουμε τις επιπτώσεις των επιλογών μας. Εγώ πιστεύω ότι θα αλλάξουμε νοοτροπία, αλλά αυτή η αλλαγή δε γίνεται με εντάσεις και άσκοπες πορείες, ούτε μπορεί να γίνει άμεσα, ούτε γίνεται με ουτοπικές θεωρίες και ανεφάρμοστες ιδεολογίες. Και τότε θα είμαστε άξιοι της τύχης μας... Η υποστήριξη του eschool εντάσσεται στο γενικό κενό ηθικής της εποχής μας! Γι' αυτό έγραψα ότι το "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" ήταν σαφώς περισσότερο ηθικό από την άκρατη υποκρισία του σήμερα.

Σχετικά με την υποστήριξη και το ρόλο των κεπληνέτ, ισχύουν τα εξής: όσοι από τα κεπληνέτ ήθελαν, συμμετείχαν στο έργο της εγκατάστασης σε σχολεία επ' αμοιβή. Η αμοιβή κατά την προσωπική μου άποψη ήταν υπερβολική, αλλά αυτή ήταν. Θα προτιμούσα να πληρώνεται 1 άτομο ανά διεύθυνση, για να εγκαθιστά και να υποστηρίζει το eschool, και οι οποίοι θα μιλούν απευθείας με το κεντρικό eschool support. Τότε η δουλειά θα μοιραζόταν καλύτερα, αλλά δεν τα κανονίζω εγώ αυτά. Το προσωπικό των κεπληνέτ δεν μπορεί (όχι δεν θέλει, ούτε βαριέται, ούτε όλα τα κεπληνέτ έχουν ανεύθυνους τεμπέληδες, αλλά δεν μπορεί) να κάνει υποστήριξη, για τους εξής λόγους:

1. δεν έχει εκπαιδευτεί γι' αυτό.
2. δεν δίνουν τη δυνατότητα επέμβασης στον κώδικα και διόρθωσης λαθών.
3. δεν εξουσιοδοτούνται γι' αυτό. ποιοις από εμάς αναλαμβάνει να κάνει υποστήριξη σε ένα λ.χ. εμπορικό πρόγραμμα, χωρίς άδεια και χωρίς κώδικα;
4. ούτε την εφαρμογή δε μπορούμε να έχουμε στημένη στο γραφείο μας, εκτός αν "κλέψουμε" το αρχείο παραμετροποίησης από ένα σχολείο και κάνουμε εγκατάσταση. και μετά, αν δημιουργηθεί πρόβλημα με το σχολείο, όσο καλοπροαίρετος κι αν είναι ο συνάδελφος, άντε να αποδείξεις ποιος έκανε το λάθος...

Επομένως από το τοπικό κεπληνέτ πολύ καλά έκαναν και σε παρέπεμψαν στο επίσημο support. Παρόλα αυτά, σε πολλά πληνέτ της χώρας έχει γίνει υπέρβαση και έχουν συγκεντρώσει μια λίστα από απλές συνήθεις περιπτώσεις, και βοηθούμε όπου μπορούμε, ως μη ωφείλαμε. Κάποιοι οργανώθηκαν περισσότερο (π.χ. ο Τσιωτάκης στην Κορινθία έφτιαξε ένα φόρουμ για τεχνική υποστήριξη, αλλά για διάφορους προφανείς λόγους το κατέβασε). Καμιά προσπάθεια τοπικού χαρακτήρα δε μπορεί να υποκαταστήσει το κεντρικό επίσημο support.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

mbathas

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 20 Ιουν 2010, 04:47:49 ΜΜ
Ποιά είναι η πηγη των νέων σου;
έτσι ακούστηκε από υπουργείο μεριά,βέβαια το μεταφέρω με κάθε επιφύλαξη
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

fractalbit

1ον. Αν ήθελα να κάνω τη διαμαρτυρία μόνος μου, θα την έκανα και δεν θα άνοιγα θέμα στο φόρουμ. Το ξέρω ότι διαμαρτυρία από ένα άτομο δεν πρόκειται να πετύχει. Αν μαζευτούμε 100, 500, 1000 άτομα? Ως πότε θα μπορούν να μας αγνοούν όταν δεν θα μπορούν να πουν "έλα μωρε, ένας γραφικός είναι που φωνάζει";

2ον. Δεν έγραψα πουθενά στο μήνυμά μου ότι φέρει ευθύνη το ΚΕΠΛΗΝΕΤ που δεν μπορεί να βοηθήσει. Αν αυτό εννοήθηκε τότε δεν ήταν στις προθέσεις μου. (Το ίδιο ισχύει και για το ΤΕΙ Αθήνας). Απλά έγραψα ότι ενώ όλοι παραπέμπουν στο γνωστό τηλέφωνο, το γνωστό τηλέφωνο δεν απαντάει ποτέ. Άρα η ευθύνη είναι της κεντρικής διαχείρισης του eschool (και όχι φυσικά των εκάστοτε 2-3 υπαλλήλων που πρέπει να εξυπηρετήσουν όλα τα σχολεία της Ελλάδας).

Η άποψή σου "γιατί να αντιδράσουμε αφού δεν θα γίνει τίποτα" είναι σεβαστή και φυσικά και εγώ την έχω (δυστυχώς) ακολουθήσει πολλές φορές στη ζωή μου.  Όμως με αυτή τη στάση έχεις 0% πιθανότητες να γίνει κάτι, ενώ με τη διαμαρτυρία ίσως έχεις 1% και τουλάχιστον θα ξέρεις ότι προσπάθησες να κάνεις κάτι.

Η "διαμαρτυρία" που προτείνω να γίνει δεν χρειάζεται να είναι οργισμένη όπως το μήνυμά μου στο φόρουμ. Ξέρω ότι όταν φωνάζεις συνήθως χάνεις το δίκιο σου. Ίσως μάλιστα εγώ να μην είμαι στο ελάχιστο κατάλληλος για να τη γράψω. Αν όμως τελικά είμαι μόνο εγώ που έχω το πρόβλημα και φωνάζω, οκ, ας μην κάνουμε τίποτα.

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 21 Ιουν 2010, 09:10:27 ΠΜ
Εγώ συμμερίζομαι την αγωνία σου, έστω και με τον τρόπο που τη διατυπώνεις. ok, στείλε τη διαμαρτυρία σου και ενημέρωσέ με για την πορεία της υπόθεσής σου... κι όταν πάρεις απάντηση από κάποιον, ή έστω από "την ίδια την υπουργό παιδείας, που σε υποχρεώνει να χρησιμοποιήσεις το eschool", κοινοποίησέ την για να τη διαβάσουμε όλοι. Μπορώ να σου στείλω μια έκθεση με τις διαμαρτυρίες που έχω κάνει εγώ o ίδιος, από τον Μάιο του 2009 μέχρι σήμερα για το eschool.

Εγώ έχω πει επανειλημμένως ότι εδώ και σχεδόν 30 χρόνια μας κυβερνά ό,τι μας αξίζει. Και φυσικά δεν αναφέρομαι μόνο στην παρούσα κυβέρνηση. Είμαστε άξιοι της ατυχίας μας, ή μάλλον απολαμβανουμε τις επιπτώσεις των επιλογών μας. Εγώ πιστεύω ότι θα αλλάξουμε νοοτροπία, αλλά αυτή η αλλαγή δε γίνεται με εντάσεις και άσκοπες πορείες, ούτε μπορεί να γίνει άμεσα, ούτε γίνεται με ουτοπικές θεωρίες και ανεφάρμοστες ιδεολογίες. Και τότε θα είμαστε άξιοι της τύχης μας... Η υποστήριξη του eschool εντάσσεται στο γενικό κενό ηθικής της εποχής μας! Γι' αυτό έγραψα ότι το "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" ήταν σαφώς περισσότερο ηθικό από την άκρατη υποκρισία του σήμερα.

Σχετικά με την υποστήριξη και το ρόλο των κεπληνέτ, ισχύουν τα εξής: όσοι από τα κεπληνέτ ήθελαν, συμμετείχαν στο έργο της εγκατάστασης σε σχολεία επ' αμοιβή. Η αμοιβή κατά την προσωπική μου άποψη ήταν υπερβολική, αλλά αυτή ήταν. Θα προτιμούσα να πληρώνεται 1 άτομο ανά διεύθυνση, για να εγκαθιστά και να υποστηρίζει το eschool, και οι οποίοι θα μιλούν απευθείας με το κεντρικό eschool support. Τότε η δουλειά θα μοιραζόταν καλύτερα, αλλά δεν τα κανονίζω εγώ αυτά. Το προσωπικό των κεπληνέτ δεν μπορεί (όχι δεν θέλει, ούτε βαριέται, ούτε όλα τα κεπληνέτ έχουν ανεύθυνους τεμπέληδες, αλλά δεν μπορεί) να κάνει υποστήριξη, για τους εξής λόγους:

1. δεν έχει εκπαιδευτεί γι' αυτό.
2. δεν δίνουν τη δυνατότητα επέμβασης στον κώδικα και διόρθωσης λαθών.
3. δεν εξουσιοδοτούνται γι' αυτό. ποιοις από εμάς αναλαμβάνει να κάνει υποστήριξη σε ένα λ.χ. εμπορικό πρόγραμμα, χωρίς άδεια και χωρίς κώδικα;
4. ούτε την εφαρμογή δε μπορούμε να έχουμε στημένη στο γραφείο μας, εκτός αν "κλέψουμε" το αρχείο παραμετροποίησης από ένα σχολείο και κάνουμε εγκατάσταση. και μετά, αν δημιουργηθεί πρόβλημα με το σχολείο, όσο καλοπροαίρετος κι αν είναι ο συνάδελφος, άντε να αποδείξεις ποιος έκανε το λάθος...

Επομένως από το τοπικό κεπληνέτ πολύ καλά έκαναν και σε παρέπεμψαν στο επίσημο support. Παρόλα αυτά, σε πολλά πληνέτ της χώρας έχει γίνει υπέρβαση και έχουν συγκεντρώσει μια λίστα από απλές συνήθεις περιπτώσεις, και βοηθούμε όπου μπορούμε, ως μη ωφείλαμε. Κάποιοι οργανώθηκαν περισσότερο (π.χ. ο Τσιωτάκης στην Κορινθία έφτιαξε ένα φόρουμ για τεχνική υποστήριξη, αλλά για διάφορους προφανείς λόγους το κατέβασε). Καμιά προσπάθεια τοπικού χαρακτήρα δε μπορεί να υποκαταστήσει το κεντρικό επίσημο support.

Keep Growing

Δεν είσαι μόνο εσύ συνάδελφε. Αν αυτό σε κάνει να νοιώθεις  καλύτερα.
Όποιος συνειδητοποιεί ότι το debugging δεν είναι δική του δουλειά, ...βοηθάει.
Εγώ είμαι ένας απ' αυτούς.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

dim

Παράθεση από: mbathas στις 20 Ιουν 2010, 03:55:52 ΜΜ
τα τελευταία νέα λένε ότι το μεγαλόπνοο σχέδιο "e-school" θα περάσει στην ιστορία ως άλλη μια εξαγγελία η οποία λειτούργησε μόνο δοκιμαστικά,έτσι για να επαληθεύσει τη γνωστή παροιμία περί βαφής αυγών... ;)


εεε να το ζήσω και αυτό!!!!

dim

Παράθεση από: Keep Growing στις 21 Ιουν 2010, 04:54:50 ΜΜ
Δεν είσαι μόνο εσύ συνάδελφε.
Συνειδητοποιώ ότι το debugging δεν είναι δική μου δουλειά.
+++++++++++

alexxtasi

καλημέρα και από μένα
τα ίδια ακριβώς παράπονα ... και μάλλον είμαστε πολλοί...
σίγουρα θα πρέπει να "διαμαρτυρηθούμε" αλλά μάλλον θα πρέπει να είναι μια διαμαρτυρία που θα συνοδεύεται με πράξη και καλύτερα ακόμα με μια αντιπρόταση

ως πράξη (και αφού τώρα μπλέξαμε!!), θα έλεγα πως μπορούμε όλοι από Σεπτέμβρη απλά να αρνηθούμε να αναλάβουμε οτιδήποτε έχει να κάνει με το eschool (κάτι που έπρεπε να είχαμε κάνει και με αυτό αλλά και με οτιδήποτε έχει να κάνει με την ανούσια γραφειοκρατεία του σχολείου). Αυτό αν συνοδευόταν με κάποιο επίσημο χαρτή-διαμαρτυρία (πχ ΠΕΚΑΠ...) θα ήταν μια λύση.

τώρα ως αντιπρόταση θα μπορούσαμε να προτείνουμε τη χρήση άλλου λογισμικού ανοικτού κώδικα (πχ http://www.schooltool.org/) το οποίο με αρκετή παραμετροποίηση, τροοποποίηση, εξέλιξη και δουλειά θα μπορούσε να αντικαταστήσει το eschool. Όλη αυτή η δουλειά και τώρα γίνετε... (έχουμε καταντήσει bug reporters και testers!!!) αλλά για λογισμικό που έχει πληρωθεί!!!! 'Ελεος!!! Αλλά αυτό είναι κάτι που σηλώνει πολύ κουβέντα που όμως κάποτε πρέπει να γίνει...

xkait

Συμφωνώ με κάθε πρόταση δραστηριοποίησης αλλά θέλω και μια πρακτική/άμεση βοήθεια αν μπορεί κάποιος:

Για εμφάνιση βραβείων-αριστείων στη δ-βάση, Νέστωρ βγαίνανε αυτόματα ορίζοντας απλώς το όριο π.χ. 18

Στο e-sch(at)ool  >:( πρέπει πρώτα να ορίσουμε με το χέρι  :o για κάθε έναν που αριστεύει ηθική αμοιβή και μετά στις εκτυπώσεις να επιλέξουμε το αντίστοιχο φίλτρο των αμοιβών?

poursali

για μένα η πρώτη πρόταση που πρέπει να πέσει στο τραπέζι είναι να δοθεί ο κώδικας του eschool, και στη συνέχεια να στελεχωθεί το support με ικανοποιητικό τόσο σε πλήθος όσο και σε ποιότητα αριθμό υπαλλήλων.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

fractalbit

Παράθεση από: poursali στις 22 Ιουν 2010, 12:25:33 ΜΜ
για μένα η πρώτη πρόταση που πρέπει να πέσει στο τραπέζι είναι να δοθεί ο κώδικας του eschool, και στη συνέχεια να στελεχωθεί το support με ικανοποιητικό τόσο σε πλήθος όσο και σε ποιότητα αριθμό υπαλλήλων.

Συμφωνώ κι εγώ με το να στελεχωθεί το Support με επαρκές προσωπικό. Το να "δωθεί ο κώδικας" δεν πολυκατάλαβα τι εννοείς. Εγώ θα έλεγα να στελεχωθεί και η προγραμματιστική ομάδα που το αναπτύσσει ώστε να διορθωθούν γρήγορα όλα τα bugs που θα στείλουμε.

Το να προτείνουμε εμείς άλλο λογισμικό που κι αυτό δε λειτουργεί σωστά δεν νομίζω ότι είναι φρόνιμο. Φανταστείτε να το δεχτούν (λέμε τώρα) και να μας πουν, "εσείς το προτείνατε, λουστείτε το τώρα)! Η πρώτη πρόταση λοιπόν πρέπει να αφορά στη βελτίωση του eschool ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ.

thtsag

Προσωπικά διαβάζοντας όλα όσα γράφονται δεν έχω τολμήσει να περάσω στο e-school. Αυτό που κάνω είναι να δουλεύω το Δ-Βάση και να κάνω μια μετάπτωση μετα τα αποτελέσματα Ιουνίου μηδενίζοντας καθε φορα τη βαση!

Λάμπρος Μπουκουβάλας

To eschool είναι μια πλατφόρμα που αν δουλευτεί καλά, μπορεί να απογειώσει το σχολείο και παρέχει ωραίες λειτουργίες. Θα θεωρήσω αποτυχία αν καταργηθεί. Όμως Κώστα δε μπορώ να καταλάβω τί θα κερδίσουμε αν πάρουμε τον κώδικά του. Το πολύ-πολύ να επεμβαίνουν όσοι ξέρουν κατά το δοκούν, αλλά αυτό δεν λύνει προβλήματα πάντοτε, μερικές φορές δημιουργεί νέα. Προτείνω ένα καλό σαπόρτ.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

iliasthes

Το να δώσουν τον κώδικα, ταυτόχρονα με την ύπαρξη μια ολιγομελούς κεντρικής ομάδας υποστήριξης θα βοηθούσε αρκετά. Γενικά θα είχε όλα τα πλεονεκτήματα που έχει το λογισμικό ανοιχτού κώδικα. Απλά ο καθένας θα έστελνε την πρόταση του στην κεντρική ομάδα και αυτή θα αξιολογούσε αν ήταν εντάξει να ενσωματωθεί στο σύστημα.

poursali

αυτό που λέει ο iliasthes είναι μια πτυχή.
εγώ (γνωστός για τις ριζικές τομές που προτείνω) θα έλεγα να απαλλάξουμε τον έπαφο από τα καθήκοντά του και να αναλάβει μια ομάδα που θα ανήκει στο υπουργείο την περαιτέρω ανάπτυξη και υποστήριξη.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Αν πάρουμε τον κώδικα, φοβάμαι ότι καθένας θα το παραμετροποιεί όπως και όταν θέλει μεμονωμένα...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

pgrontas

Συμφωνώ και εγώ με την άποψη του iliasthes.
Δεν χρειάζεται να έχουν τα σχολεία τον κώδικα, αλλά η ομάδα υποστήριξης στο υπουργείο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

poursali

Παράθεση από: pgrontas στις 22 Ιουν 2010, 08:26:03 ΜΜ
Συμφωνώ και εγώ με την άποψη του iliasthes.
Δεν χρειάζεται να έχουν τα σχολεία τον κώδικα, αλλά η ομάδα υποστήριξης στο υπουργείο.

ακριβώς. δεν χρειάζεται να τον έχει το πληνετ και ο καθένας μας. θα ήταν και λάθος να κάνει ο καθένας ότι αλλαγές νομίζει και να έχουμε μετά ασυμβατότητες μεταξύ μας. οι αλλαγές πρέπει να γίνονται κεντρικά και να είναι έμμεσα στο χέρι μας. το σωστό μοντέλο δεν είναι δύσκολο να βρεθεί αν κοιτάμε στη σωστή κατεύθυνση.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

alkisg

Δεν είναι κακό να κυκλοφορεί ο κώδικας παρά μόνο αν κάποιος θέλει να τον διατηρεί κρυφό για εμπορική εκμετάλλευση.

Όσοι συνάδελφοι είχαν τις προγραμματιστικές γνώσεις και την ψυχολογική διάθεση, θα μπορούσαν όταν έβλεπαν ένα bug να στείλουν κατευθείαν τη διόρθωση σε μορφή patch (diff), ώστε η ομάδα υποστήριξης να μπορεί να το ενσωματώσει σε ένα λεπτό αντί να ξοδεύει ώρες προσπαθώντας να το κάνει reproduce. Αυτό είναι καθημερινό φαινόμενο στο μοντέλο ανάπτυξης ανοικτού λογισμικού, δεν είναι κάτι σπάνιο, προσωπικά έχω στείλει δεκάδες patches μέχρι στιγμής.

Επίσης αν κάποιος ήθελε μια μεμονωμένη και περίεργη εκτύπωση ή στατιστικό, θα μπορούσε να προσαρμόσει τον κώδικα και να την πάρει σε λίγα λεπτά. Ή, αν είχε απλά απορία "γιατί αυτό βγαίνει τόσο", θα μπορούσε να δει τον αλγόριθμο υπολογισμού από τον κώδικα.

Το αρνητικό του ότι θα υπήρχαν ασυμβατότητες κτλ δε νομίζω ότι ισχύει. Forks γίνονται μόνο αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι, κανείς δεν έχει όρεξη να συντηρεί μια διαφορετική έκδοση λογισμικού αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος. Και δε νομίζω καν ότι θα έπαιρνε κανείς έκδοση από άλλον αντί να κατεβάσει την επίσημη του υπουργείου. Αν παρόλα αυτά υπήρχε τέτοια αμφιβολία, θα μπορούσε το υπουργείο να ανοίξει μεν τον κώδικα αλλά να μην δώσει δυνατότητα αναδιανομής, οπότε θα απαγορευόταν οποιαδήποτε άλλη έκδοση.

Βέβαια το άνοιγμα του κώδικα είναι το λιγότερο, το βασικό είναι να έχει τον κώδικα το ίδιο το υπουργείο, καθώς και μόνιμη ομάδα υποστήριξης.

iliasthes

Άλκη αυτό ακριβώς.  Δεν είναι το θέμα το να κρατηθεί μυστικός ο κώδικας, αλλά να μην εμφανιστεί το φαινόμενο να κυκλοφορούν πολλές προσαρμοσμένες εκδόσεις του ίδιου λογισμικού. Στο λογισμικό ανοιχτού κώδικα δεν μας νοιάζει αν κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές διανομές του ίδιου λογισμικού, παραλλαγές του κλπ ακόμα και αν μεταξύ τους φτάνουν να έχουν σημαντικές διαφορές, γιατί οι χρήστες είναι μεμονωμένοι και "ασύνδετοι" μεταξύ τους. Στην περίπτωση μας πρέπει να υπάρχει ένα ενιαίο πρόγραμμα και άσχετα αν τον γνωρίζουμε ή όχι τον κώδικα όλοι μας, η όποια τροποποίηση θα πρέπει να γίνεται και να εγκρίνεται από κάποια κεντρική ομάδα υποστήριξης, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα όπως αυτά που είπαμε.

Gnirut

Τι το κακό είχε ο Νεστωρας και η δ-βάση ρε παιδιά που χρειαζόταν τον e-school;
ΟΚ θα μπορούσε να ήταν καλύτερα και ευχρηστότερα αλλά εχουν έρθει σε ένα σημείο που δουλεύουν και με τα λεφτά που έδωσαν για το e-school θα μπορούσαν να τα είχαν βελτιώσει ακόμα πιο πολύ.
Τώρα αυτά που ακούω για κώδικες του e-school, patches και debugging ελπίζω να είναι στα πλαίσια της πίεσης για καλύτερο support...

Gnirut

"To eschool είναι μια πλατφόρμα που αν δουλευτεί καλά, μπορεί να απογειώσει το σχολείο "
Δεν ξέρω για το σχολείο αλλά τον χειριστή του σίγουρα τον απογειώνει...   :)

fractalbit

Παράθεση από: iliasthes στις 23 Ιουν 2010, 12:18:21 ΠΜ
Άλκη αυτό ακριβώς.  Δεν είναι το θέμα το να κρατηθεί μυστικός ο κώδικας, αλλά να μην εμφανιστεί το φαινόμενο να κυκλοφορούν πολλές προσαρμοσμένες εκδόσεις του ίδιου λογισμικού. Στο λογισμικό ανοιχτού κώδικα δεν μας νοιάζει αν κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές διανομές του ίδιου λογισμικού, παραλλαγές του κλπ ακόμα και αν μεταξύ τους φτάνουν να έχουν σημαντικές διαφορές, γιατί οι χρήστες είναι μεμονωμένοι και "ασύνδετοι" μεταξύ τους. Στην περίπτωση μας πρέπει να υπάρχει ένα ενιαίο πρόγραμμα και άσχετα αν τον γνωρίζουμε ή όχι τον κώδικα όλοι μας, η όποια τροποποίηση θα πρέπει να γίνεται και να εγκρίνεται από κάποια κεντρική ομάδα υποστήριξης, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα όπως αυτά που είπαμε.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Πρέπει να ξέρει το Υπουργείο ότι όλοι βγάζουν αποτελέσματα με τον ίδιο κώδικα. Για να το πω αλλιώς, είναι προτιμότερο να περάσουν Χ μαθητές σε ΟΛΑ τα σχολεία επειδή από bug υπολογίστηκε η βάση ως 8 αντί για 10, παρά σε άλλα σχολεία να κοπούν και σε άλλα να περάσουν επειδή κάποιοι είχαν τις γνώσεις και διόρθωσαν τον κώδικα. Πρέπει με δυο λόγια να υπάρχει ομοιομορφία ανεξάρτητα των γνώσεων του εκάστοτε πληροφορικάριου.

Και υπάρχουν και άλλα προβλήματα. Ειλικρινά πιστεύετε ότι υπάρχουν πολλοί πληροφορικάριοι με την απαιτούμενη εμπειρία και τις γνώσεις ώστε να επεμβαίνουν σε ένα τόσο πολύπλοκο και μεγάλο project που μάλιστα δε δημιούργησαν οι ίδιοι? Κι αν κάποιος που νομίζει ότι ξέρει μπει μέσα και τα κάνει σαλάτα; Θα πρέπει να φροντίσει το support και για αυτό;

Με δυό λόγια, το θέμα μας δεν είναι το open source. Το θέμα μας είναι να βελτιώσουμε το support και το ίδιο το πρόγραμμα στο βαθμό που μπορούμε και πρέπει. Δηλαδή απαιτώντας καλύτερη υποστήριξη και στέλνοντας τεκμηριωμένα bug reports για να διορθωθούν από αυτούς που ΕΧΟΥΝ, ΠΡΕΠΕΙ να έχουν και ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ για να ΕΧΟΥΝ... την ΕΥΘΥΝΗ.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Gnirut στις 23 Ιουν 2010, 02:42:56 ΠΜ
Τι το κακό είχε ο Νεστωρας και η δ-βάση ρε παιδιά που χρειαζόταν τον e-school;


Τα δύο μεγάλα κακά που είχαν ο νέστωρ και η δ-βάση ήταν ότι τα πλήρωνε το σχολείο και ότι δεν έβγαζαν τα στατιστικά με ευέλικτο τρόπο, που ταλαιπωρούσαν τους καθηγητές πολύ συχνά.

Με ένα καλό σαπόρτ, επιμένω ότι το eschool μπορούσε να είναι ένα καλό εργαλεό, όπως άλλωστε το ίδιο έλεγα και για το survey (σ.σ. το οποίο ήταν διαθέσιμο, επίσης στην αρχή είχε προβλήματα, μετά όλα πήγαιναν καλά αλλά το "φτύσαμε" λιγάκι...)
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

poursali

fractalbit μια παράκληση (χωρίς παρεξήγηση). Μην γράφεις "πληροφορηκάριος" ;-)
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Gnirut

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 23 Ιουν 2010, 08:29:34 ΠΜ
Τα δύο μεγάλα κακά που είχαν ο νέστωρ και η δ-βάση ήταν ότι τα πλήρωνε το σχολείο και ότι δεν έβγαζαν τα στατιστικά με ευέλικτο τρόπο, που ταλαιπωρούσαν τους καθηγητές πολύ συχνά.
Και πρέπει να αλλάξουμε πρόγραμμα γι'αυτο αντί να βελτιωθούν τα στατιστικά του ήδη υπάρχοντος προγράμματος;

Από όσο ξέρω μόνο το δ-βάση πληρώνει το σχολείο.

Εαν θέλει το υπουργείο να "φτιάχνει" τα προγράμματα μόνο του και να μην πληρώνει ας φτιάξει ένα σοβαρό τμήμα μηχανογράφησης και ας το στελεχώσει κατάλληλα μέσω ΑΣΕΠ ;) ή με συναδέλφους που θέλουν να μεταταχθούν σε αυτό.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Noμίζω ότι αυτό ισχυρίστηκα: ένα καλό σαπόρτ.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συμφωνώ με τον Λάμπρο : Το eschool είναι ένα καλό λογισμικό που θέλει απλώς καλή υποστήριξη.


η ιδέα χρήσης του ίδιου λογισμικού από όλα τα σχολεία είναι πάρα πολύ καλή, απλώς η εφαρμογής της με την χρήση του eschool έχει κάποια προβλήματα.

Πρόκειται για ένα νέο λογισμικό που δεν έχει δοκιμαστεί  αλλού και σίγουρα στην αρχή της λειτουργίας του θα υπάρχουν προβλήματα. Ας μην ξεχνάμε ότι προβλήματα υπήρχαν και στον πρώτο καιρό της λειτουργίας της ΔΒάσης και άλλων τέτοιων προγραμμάτων.

Επίσης, πρέπει και εμείς με την σειρά μας να βοηθήσουμε για την βελτίωση του, στέλνοντας mail για όποιο  πρόβλημα εντοπίζουμε ώστε να βοηθήσουμε την ομάδα υποστήριξης να το βελτιώσει.

Εδώ και 2 μήνες στέλνω συνεχώς mail για διάφορα προβλήματα και η απάντηση της ομάδας υποστήριξης  τις περισσότερες φορές είναι άμεση.

fgmarg

Συμφωνώ και εγώ με τους συναδέλφους. Ότι απορία έστειλα σε 2-3 μέρες είχε απαντηθεί.
Ένα πράγμα δεν μπορώ να καταλάβω με το φτωχό μου μυαλό: ο ΕΠΑΦΠΟΣ δεν υλοποιούσε και υποστήριζε τη δ-ΒΑΣΗ και ακόμη το ΝΕΣΤΩΡΑ? Τι τρομερό άλλαξε και στο e-σκουλήκι υπάρχουν τόσα προβλήματα σε θέματα από καιρό λυμένα, πχ εκτυπώσεις, κλάδοι μαθημάτων, κλπ...???

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: fgmarg στις 24 Ιουν 2010, 09:17:08 ΠΜ
Συμφωνώ και εγώ με τους συναδέλφους. Ότι απορία έστειλα σε 2-3 μέρες είχε απαντηθεί.
Ένα πράγμα δεν μπορώ να καταλάβω με το φτωχό μου μυαλό: ο ΕΠΑΦΠΟΣ δεν υλοποιούσε και υποστήριζε τη δ-ΒΑΣΗ και ακόμη το ΝΕΣΤΩΡΑ? Τι τρομερό άλλαξε και στο e-σκουλήκι υπάρχουν τόσα προβλήματα σε θέματα από καιρό λυμένα, πχ εκτυπώσεις, κλάδοι μαθημάτων, κλπ...???
Ίσως η βιασύνη και η προχειρότητα για να παραδοθεί το λογισμικό όσο το συντομότερο δυνατόν(άποψή μου)

Gnirut

"Εδώ και 2 μήνες στέλνω συνεχώς mail για διάφορα προβλήματα"
Μα είναι δυνατόν να λεμε καλό λογισμικό κάποιο για το οποίο στέλνουμε bugs επί δύο μήνες συνέχεια; Ούτε σε beta versions προγραμμάτων δεν γίνεται αυτό.  Τέλος πάντων τι είμαστε καθηγητές μέσης εκπαίδευσης ή άμισθοι debuggers της κάθε εταιρείας πληροφορικής.

dim

Παράθεση από: Gnirut στις 28 Ιουν 2010, 01:20:06 ΠΜ
"Εδώ και 2 μήνες στέλνω συνεχώς mail για διάφορα προβλήματα"
  Τέλος πάντων τι είμαστε καθηγητές μέσης εκπαίδευσης ή άμισθοι debuggers της κάθε εταιρείας πληροφορικής.
άμισθοι debuggers της κάθε εταιρείας πληροφορικής καθώς και του υπουργείου μας!!! http://www.youtube.com/watch?v=ffBTRqm769w&feature=PlayList&p=F6D17E715E91E7D3&playnext_from=PL&playnext=1&index=26