Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ - Νέα ερμηνεία της τελευταίας απόφασης του ΥΠΕΘ

Ξεκίνησε από vageo, 03 Σεπ 2016, 01:21:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

vageo

Παραθέτω: Νόμος 4386 ΦΕΚ τ.1 αριθ. φύλ. 83/11-05-2016 άρθρο 66

"Για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν οριστεί υπεύθυνοι εργαστηρίων: α) πληροφορικής στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση ή β) πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή γ) φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν προβλέπεται μείωση διδακτικού ωραρίου και αναλαμβάνουν την ευθύνη του εργαστηρίου
ως αποκλειστική εξωδιδακτική απασχόληση
κατά την κατανομή των εργασιών από το σύλλογο διδασκόντων."

Την Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου που ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά και σε συζήτηση-παρατήρηση προς το Δ/ντή του σχολείου, ότι φέτος δεν μπορώ να αναλάβω το Myschool, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου για το 3ωρο του ΥΣΕΠΕΗΥ μου είπε ότι:
Υπάρχει διαφορετική ερμηνεία και από συζητήσεις που έκανε και με άλλους, πρέπει να αναλάβω και κάποια άλλη εξωδιδακτική εργασία, διότι η απόφαση αναφέρει τη λέξη "αποκλειστική" αλλά όχι τη λέξη "μόνο" και αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να πάρει άλλος ως εξωδιδακτική απασχόληση την υποστήριξη του εργαστηρίου, ΑΛΛΑ την παίρνει "αποκλειστικά" ο Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ.

ΟΜΩΣ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Έχετε ακούσει τίποτε τέτοιο από κάπου αλλού;

Laertis

Χα, ο Διευθυντής σου είναι ικανός να αλλάξει την Ελληνική γλώσσα για να σου φορτώσει το Myschool. Αποκλειστική εξωδιδακτική απασχόληση σημαίνει μόνο αυτή και τίποτα άλλο ως εξωδιδακτική εργασία.
Μέχρι τώρα η 3ωρη απασχόληση στο εργαστήριο δεν εντάσσονταν στις εξωδιδακτικές εργασίες αλλά αναλαμβάνονταν απο τον υπεύθυνο ΣΕΠΕΗΥ ο οποίος ορίζονταν κάθε χρόνο απο τη Διεύθυνση. Η ερμηνεία για την αποκλειστικότητα της ανάθεσης στους ΣΕΠΕΗΥ  είναι αυτονόητη, και απο τη στιγμή που εντάσσεται πλέον στις εξωδιδακτικές εργασίες δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ερμηνεία του νόμου. Αν ο διευθυντής σου επιμένει, να αρνηθείς επικαλούμενος στο πρακτικό το νόμο και να θέσεις το ζήτημα στον ΠΛΗΝΕΤ και στη Διεύθυνση που ανήκεις. Δε μπορεί ο κάθε τυχαίος να ερμηνεύει όπως θέλει και όπως τον συμφέρει.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

vageo

Παράθεση από: Laertis στις 03 Σεπ 2016, 07:18:19 ΜΜ
Χα, ο Διευθυντής σου είναι ικανός να αλλάξει την Ελληνική γλώσσα για ...
Το θέμα είναι ότι ο Δ/ντής είναι φιλόλογος και όταν αντέδρασα σε αυτά που έλεγε, τότε και ένας άλλος φιλόλογος του σχολείου συμφώνησε με το Δ/ντή και είπε ότι πράγματι μπορεί να δοθεί αυτή η ερμηνεία.
Επίσης, μου είπε ότι το έχει συζητήσει και με άλλους διευθυντές και ότι και αυτοί συμφωνούν με την άποψή του.

Katsadouros_Dhm

Αντιγράφω από το λεξικό του Μπαμπινιώτη:
"Αποκλειστικός: Αυτός που ανήκει μόνο σε κάποιον και σε κανέναν άλλο."

Πιο σαφές δε γίνεται. Το "αποκλειστικός" στην εγκύκλιο δεν αναφέρεται στο εργαστήριο αλλά στον καθηγητή.

Αναλαμβάνουμε μόνο τη διαχείριση του εργαστηρίου και τίποτα άλλο.

tropheus

Αγαπητέ συνάδελφε vageo τα πράγματα είναι πολύ απλά. Ο Διευθυντής σου ψάχνει για κορόϊδο.

Σίγουρα θα του αποδείξεις το αντίθετο...


vageo

Η συζήτηση έμεινε ανοικτή, (δε δόθηκε συνέχεια - θα επανέλθουμε από Δευτέρα) όταν του δήλωσα ότι αν επιμένει στην άποψή του για τον υπεύθυνο ΣΕΠΕΗΥ, θα πρέπει να ισχύει το ίδιο και για τον υπεύθυνο ΣΕΦΕ σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο.

stam12

"Α, ρε καραγκιόζη Έλληνα, καραγκιόζης ήσουν και καραγκιόζης θα παραμείνεις". Συγνώμη για την παραπάνω έκφραση, αλλά νομίζω πως κάποιος θα πρέπει επιτέλους να βάλει στη θέση τους κάτι τύπους σαν τον εν λόγω διευθυντή. Κόβουν και ράβουν τη νομοθεσία στα μέτρα τους και πάνε να μας αντιμετωπίσουν και σαν ηλίθιους!!! Αυτός πρώτος και οι όμοιοί του θα 'πρεπε να 'χαν αντιδράσει κατά συνείδηση και θα 'πρεπε πρώτοι να 'χαν διαμαρτυρηθεί στο υπουργείο για την υποβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής στο σχολείο και κατ' επέκταση του ρόλου του καθηγητή Πληροφορικής σε βαθμό "διωγμού" από την εκπάιδευση! Ντροπή. Δε βλέπουν πως μας κατήντησαν να μη μπορούμε να σταθούμε σ' ένα σχολείο και να τρέχουμε από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουμε τα ωράριά μας; Δε βλέπουν πως αυτή η κατάσταση μας απαξιώνει σαν εκπαιδευτικούς - συναδέλφους τους και δεν τιμά ούτε τους ίδιους; Πάνε τώρα να μας αντιμετωπίσουν και σαν ηλίθιους; Ντροπή τους αυτό λέω μόνο! Είναι και φιλόλογοι! Ας τα βγάλουν πέρα μόνοι τους τώρα. Ας ζητήσουν διευκρινιστική εγκύκλιο αν δε μπορούν να ερμηνεύσουν το νόμο.
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

Keep Growing

δηλαδή  ο χ ψυχάκιας, αναθέτει την ευθύνη της αυτοικανοποίησης των ιδιαίτερων αναγκών του
ως "αποκλειστική " εξωδιδακτική απασχόληση, κατά την κατανομή των εργασιών από το σύλλογο "τρια πουλάκια κάθονται", στον "πληροφορικάριο" και απαιτεί από αυτόν να κάθεται και να του τραγουδάνε και τα "τρια πουλάκια"  -ταυτόχρονα - "τσιρι τιρι τσιρι τρο σε περνάμε για χαζό".

Τι άλλο θα ακούσω θεέμου σ' αυτή τη χώρα!
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Φήμιος

Φίλε vageo, είναι προφανές ότι πρέπει να διαλέξεις μεταξύ του να μη σε πάνε ή να σε θεωρούν μλκ. Αν και δικηγόρος δεν είμαι μια πρώτη συμβουλή και το κρίνεις εσύ είναι να μην υπογράψεις σε πρακτικό που αποδέχεσαι και άλλες εξωδιδακτικές αρμοδιότητες πέραν του εργαστηρίου. Ακόμη και αν όλος ο σύλλογος με το στανιό σου ζητά να υπογράψεις ότι αποδέχεσαι, κατέθεσε εγγράφως τη διαφωνία σου και παρέπεμψε στο νέο νόμο. Όλες οι μαγκιές που σε λένε καλές είναι στο προφορικό και ο διευθυντής ξέρει ένα άλλον διευθυντή που συμφωνεί, όπως και τον Μπάμπη του Σουγιά, τον Τάκη τον Πεταλούδα και άλλα έγκριτα πρόσωπα... Τα γραπτά μένουν. Ουσιαστικά ζητάς από το διευθυντή να καταθέσει εγγράφως την άρνησή του να έχεις ως μοναδική εξωδιδακτική απασχόληση το ΣΕΠΕΗΥ και όποιος καλοθελητής φιλόλογος έχει όρεξη για δικές του ερμηνείες του νόμου ας συνυπογράψει και αυτός το έγγραφο. Αν έχουν τα κότσια και σου γράψουν κάτι βλέπεις και πράττεις μετά με συγκεκριμένα δεδομένα.

vageo

Διατυπώνω τα παρακάτω ερωτήματα:
Είναι δυνατόν, (ή μπορεί ή έχει το δικαίωμα) ο σύλλογος να πάρει απόφαση που έρχεται σε αντίθεση με δημοσιευμένο νόμο;
Σε τέτοια περίπτωση η απόφαση δεν είναι παράνομη, άκυρη και άρα εκπίπτει από μόνη της; Μπορεί να εφαρμοστεί μια τέτοια απόφαση;

Είναι δυνατόν να επικαλεστεί κάποιος (δ/ντής, σύλλογος, ΔΔΕ) ότι αυτό γίνεται για τις ανάγκες και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και κατ' επέκταση για το συμφέρον των μαθητών και άρα καλώς και ορθώς έγινε;

pgrontas

Παράθεση από: vageo στις 07 Σεπ 2016, 07:30:07 ΠΜ
Διατυπώνω τα παρακάτω ερωτήματα:
Είναι δυνατόν, (ή μπορεί ή έχει το δικαίωμα) ο σύλλογος να πάρει απόφαση που έρχεται σε αντίθεση με δημοσιευμένο νόμο;
Σε τέτοια περίπτωση η απόφαση δεν είναι παράνομη, άκυρη και άρα εκπίπτει από μόνη της; Μπορεί να εφαρμοστεί μια τέτοια απόφαση;
Θεωρητικά ο σύλλογος μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Σε περίπτωση όμως που η απόφαση έρχεται σε αντίθεση με κάποιο νόμο μπορεί όποιος θεωρεί ό,τι αδικείται να προσφύγει (δεν ξέρω πού) εναντίον του συλλόγου για παράβαση καθήκοντος κτλ. και εφόσον αποδειχθεί η παράβαση να υπάρχουν κυρώσεις. Πρακτικά δηλαδή τρέχα γύρευε, αλλά κάτι τέτοιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως απειλή αν χοντρύνει το πράγμα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dski

Ο σύλλογος μπορεί να παίρνει αποφάσεις που ρυθμίζουν θέματα λειτουργίας του σχολείου αλλά κανείς δε μπορεί να παραβιάζει νόμους και διατάξεις. Ειδικά εδώ έχουμε τόσο νομικό όσο και ηθικό θέμα. Δηλ. ο σύλλογος στο όνομα της καλής λειτουργίας του σχολείου θα μπορούσε να "φορτώσει" όλες τις εξωδιδακτικές εργασίες σε έναν μόνο καθηγητή; Και ποιο είναι το μείζον θέμα που απαιτεί παρέκκλιση από τη νέα διάταξη για τους υπεύθυνους εργαστηρίου; Το ότι κανείς άλλος δεν είναι πρόθυμος να αναλάβει το myschool; Οποιοσδήποτε με γνώσεις πιστοποίησης επιπέδου Α' (απλή χρήση Η/Υ) μπορεί να το αναλάβει και επειδή έχω περάσει από διάφορα σχολεία έχω δει κάθε λογής ειδικότητα ακόμη και λ.χ. θεολόγους, γαλλικών ή οικιακής οικονομίας (για να μη μιλήσω για τις υπόλοιπες θετικές ειδικότητες) να το έχουν αναλάβει χωρίς πρόβλημα.
Από το τελευταίο post αντιλαμβάνομαι ότι μάλλον ο διευθυντής και οι συν αυτώ εγκατέλειψαν την ιδέα της διαφορετικής ερμηνείας και τώρα πάνε να το ρίξουν στην "ανωτέρα βία"(;).

Αν η συζήτηση μέσα στο σχολείο δεν οδηγήσει πουθενά τότε η γνώμη μου είναι να επικοινωνήσεις αρχικά με το σχολικό σου σύμβουλο για υποστήριξη ενώ αν ούτε αυτό έχει αποτέλεσμα συνέχισε με επαφή με την τοπική ΕΛΜΕ ή/και με την ΠΕΚΑΠ, αν ούτε αυτό τότε κάνε μια αναφορά στη β/βάθμια με κοινοποίηση ενδεχομένως στην περιφέρεια και στο υπουργείο (στο τμήμα από το οποίο εκδόθηκε η νέα διάταξη) ενώ σε χοντρότερη φάση βάλε έναν δικηγόρο να τηλεφωνήσει στο διευθυντή ώστε να του γνωστοποιήσει that you mean business, επιφυλασσόμενος για νομικές ενέργειες. Φυσικά μην αποδεχθείς την ανάθεση και ζήτα να γραφεί στο πρακτικό η αντίρρησή σου (και οι λόγοι για αυτή).

Για μένα πάντως το ηθικό κομμάτι είναι το πιο σημαντικό. Είναι εξωφρενικό σε τι σημείο κατάντιας μπορούν να φτάσουν κάποιοι προκειμένου να αποφύγουν φόρτο εργασίας ή να μη δυσαρεστήσουν τους κολλητούς τους...

Παρεμπιπτόντως, έδειξα τη νέα διάταξη σε δύο φιλολόγους στο σχολείο μου (ξεχωριστά στον καθένα και χωρίς να αναφέρω ποιο είναι το ζήτημα) και τους ζήτησα να την ερμηνεύσουν. Αμέσως και οι δύο μου έδωσαν την ερμηνεία που αντιλαμβανόμαστε όλοι ενώ όταν τους είπα τη δεύτερη ερμηνεία απλά μειδίασαν...

vageo

Το θέμα έκλεισε προς το παρόν αφού, (μετά από πολλές πιέσεις δικές μου-βοήθησε αρκετά και η συζήτηση εδώ) στο βιβλίο πράξεων του συλλόγου, καταγράφηκε ως αποκλειστική και μόνη εξωδιδακτική απασχόληση των ΥΣΕΦΕ & ΥΣΕΠΕΗΥ η ανάληψη της ευθύνης του εργαστηρίου.

Βέβαια στο Λύκειο μας βρήκε άλλο θέμα: Κατάργηση της 4ωρης υποστήριξης των Ερευνητικών Εργασιών.

pkatogian

Τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός έχει μείωση  ωραρίου 3-4 ώρες και είναι και υπεύθυνος εργαστηρίου πληροφορικής;
Στην περίπτωση αυτή στο ωρολόγιο πρόγραμμα καλύπει 3-4 ώρες γραμματειακή υποστήριξη.
Μπορεί να του ανατεθούν για αυτές τις 3-4 ώρες  και άλλες εργασίες με το πρακτικό του συλλόγου; πχ Myschool,  οικονομικά, ηλεκτρονικές εγγραφές και όλα τα υπόλοιπα;

ilias_s

Νομίζω πως η τελευταία εγκύκλιος για την επιλογή ΥΣΕΠΕΗΥ δεν αφήνει περιθώριο παρανόησης...

Παρόλαυτά υπάρχουν τρόποι να μας "αναγκάζουν" να αναλαμβάνουμε όχι απλά μία εξωδιδακτική αλλά το μισό σχολείο μη σας πω..! Δε χρειάζεται ούτε υπουργική απόφαση, ούτε Π.Δ, ούτε πίεση ή αυταρχισμός κτλ... Αρκεί ένα μικρός σύλλογος με ένα μεγάλο ποσοστό πλήρους ανικανότητας και τα αναλαμβάνεις όλα μόνος σου, οικειοθελώς!!!  :o