Υλικό για Νέες Τεχνολογίες - Τ.Π.Ε. στο Ολοήμερο Δημοτικό

Ξεκίνησε από denix, 20 Μαρ 2010, 02:07:53 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tom

Ένα website, στο οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις αλλά και να καταθέσεις, εκπαιδευτικά παιχνίδια, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και φυσικά για το Δημοτικό.

https://sites.google.com/site/egamewiki/
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

tom

Παράθεση από: vinternoll στις 14 Σεπ 2010, 10:23:43 ΠΜ
Εχοντας τοποθετηθει σε πιλοτικο ολοημερο εχω κανει αναζητηση για υλικο (κυριως θεωριας) που να βοηθησει τη διδασκαλια του μαθηματος αλλα δεν μπορεσα να βρω κατι ικανοποιητικο.
Καποια βιβλια που βρηκα στο εμποριο εχουν πολυ κειμενο και λιγες εικονες πραγμα που δεν βοηθαει στις πρωτες ταξεις (η Α΄Δημοτικου δεν γνωριζει καν το αλφαβητο)
Οποιος συναδελφος εχει να προτεινει καποιο βιβλιο ή συνδεσμο ας απαντησει εδω
Ευχαριστω

Αγαπητέ vinternoll, το υλικό που υπάρχει είναι γενικά φτωχό. Όλοι εμείς που διδάσκουμε ή θα διδάξουμε στο Δημοτικό πρέπει να το δημιουργήσουμε.
Γι' αυτό το λόγο έχει ανοίξει το παρακάτω θέμα...
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2729.0
Όσον αφορά την Α' και Β' Δημοτικού, καλό είναι οι σχετικές έννοιες να διδάσκονται με παιγνιώδη τρόπο, με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού, αν αυτό είναι δυνατό.

Υ.Γ. Αν είναι εύκολο σε παρακαλώ, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείς τόνους στις λέξεις. Τουλάχιστον στον τίτλο όταν ανοίγεις νέο θέμα  ;)

Παράθεση από: sdoukakis στις 14 Σεπ 2010, 10:52:55 ΠΜ
Το υλικό είναι παλιό, αλλά είναι για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού. Με προσαρμογή στα σημερινά δεδομένα (εξελίξεις στην επιστήμη των ΗΥ) νομίζω ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο.

Το link είναι: http://www.belesiotis.gr/ --> Πρωτοβάθμια και αυτόματα μεταφέρεστε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Αγαπητέ Σπύρο, νομίζω ότι το παραπάνω υλικό αποτελεί σίγουρα μία πηγή για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορεί να δοθεί με την υπάρχουσα μορφή του, τύπου manual,  σε κάποιο μαθητή Δημοτικού. Αν κάποιος ρίξει μια ματιά στο βιβλίο αγγλικών, για παράδειγμα,  της Δ Δημοτικού παίρνει μια γρήγορη γεύση, για την κατάλληλη μορφή ενός εκπαιδευτικού παιδικού βιβλίου (http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/english_d/math/sel_1_15.pdf).

Θέλει ιδιαίτερη προσοχή τι υλικό δίνουμε στα μικρά παιδιά από πολλές απόψεις. Εδώ είμαστε για να τα συζητάμε.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Σπύρος Δουκάκης

Το υλικό είναι εγκεκριμένο από το παιδαγωγικό ινστιτούτο. Είναι διαθέσιμο στις ιστοσελίδες του ΠΙ.

http://www.pi-schools.gr/programs/seppe/ppe/Pliroforiki/dhm-papei/index.htm

Δεν είναι στις σελίδες ούτε του Σπύρου, ούτε του Βασίλη...

Αν δεν μας αρέσει το τροποποιούμε ή ακόμα μπορούμε και να το πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων.

Ωστόσο παραμένει εγκεκριμένο.

Υποθέτω οι φράσεις θέλει ιδιαίτερη προσοχή κ.α. σχετικά να απευθύνονται στο ΠΙ...

tom

Δε μου λέει τίποτα το γεγονός ότι είναι εγκεκριμένο από το παιδαγωγικό ινστιτούτο. Υπάρχει πολύ αξιόλογο εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό, το οποία δεν είναι εγκεκριμένο, σε όλες τις βαθμίδες.

Το παιδαγωγικό ινστιτούτο καλό θα ήταν, επιτέλους, να δημιουργήσει ένα σύγχρονο διδακτικό πακέτο για το μάθημα των νέων τεχνολογιών - Τ.Π.Ε. του Δημοτικού, όπως έχει κάνει για όλα τα διδακτικά αντικείμενα, γιατί το έχει αμελήσει.  Ίσως δεν υπήρχε μεγάλη ανάγκη, αλλά τώρα πλέον υπάρχει.

Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως είναι. Είναι πάααααααααρα πολύ βαρύ για παιδιά ακόμα και ΣΤ' Δημοτικού. Τωρα το πώς θα έπρεπε να είναι, θέλει πολύ συζήτηση.

Θα ήταν πολύ ωραίο να το δώσεις σε κάποιον ενήλικα που παρακολουθεί ένα πρόγραμμα τύπου "ΗΡΩΝ" κτλ.

Η φράση "θέλει ιδιαίτερη προσοχή" απευθύνεται σε όλους όσους κάνουν ή θα κάνουν μάθημα στο Δημοτικό, φυσικά και σε μένα. Μη παρεξηγείσαι, δεν υπάρχει κανένας λόγος.  :)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

P.Tsiotakis

Παράθεση από: tom στις 18 Σεπ 2010, 12:03:44 ΜΜ
Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως είναι. Είναι πάααααααααρα πολύ βαρύ για παιδιά ακόμα και ΣΤ' Δημοτικού. Τωρα το πώς θα έπρεπε να είναι, θέλει πολύ συζήτηση.

Μοιάζει αρκετά με το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις βασικές δεξιότητες ΤΠΕ (επιμόρφωση Α), φαίνεται να είναι manual, δεν βρήκα κάποιες δραστηριότητες.

tom

Ακριβώς. Εκπαιδευτικό υλικό που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού νομίζω πρέπει να έχει σε γενικές γραμμές τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

α. Πλαίσιο του τύπου "τι ξέρω,τι θα μάθω σήμερα...".
β. Τη θεωρία με απλά λόγια, σε κάποιο πλαίσιο ή με τη μορφή διαλόγων καρτούν, ή με τη μορφή πίνακα και κάποιο αναγνωριστικό που να δείχνει ότι αυτό είναι θεωρία.
γ. Μια υποδειγματική δραστηριότητα με εφαρμογή της συγκεκριμένης θεωρίας, η οποία θα υλοποιείται στο εργαστήριο και κάποιο αναγνωριστικό που να δείχνει ότι αυτό είναι δραστηριότητα.
δ. Μια παρόμοια δραστηριότητα που θα γίνεται μόνο από τους μαθητές.
ε. Δραστηριότητες εμπέδωσης που θα συνδυάζουν πρότερες γνώσεις.
ζ. Ερωτήσεις κλειστού τύπου Σ. Λ. ή ασκήσεις συμπλήρωσης κενού, όπου είναι απαραίτητο.
η. Κατάλληλη γραφιστική επένδυση που κάνει το υλικό προσιτό σε παιδιά.
θ. Πλαίσια του τύπου "Θυμάμαι..." ή "Προσέχω... ", όταν για μια δραστηριότητα απαιτείται θεωρία από προηγούμενες ενότητες ή τάξεις ή όταν αναφέρεται κάτι σημαντικό.

Οι δραστηριότητες για όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να είναι από την καθημερινότητα των μαθητών, σίγουρα διαθεματικές που θα τους δίνουν κίνητρα και θα τους κινητοποιούν το ενδιαφέρον.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι


ioulia

Κατ'αρχήν να δώσω συγχαρητήρια σε όσους ασχολούνται με την πρωτοβάθμια και ανεβάζουν υλικό μέσα από αυτόν τον ιστότοπο, τους αξίζουν συγχαρητήρια.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον συνάδελφο Tom.
Είμαι καθηγήτρια ΠΕ19 σε δημοτικό, ήμουν και σε ολοήμερο τα τελευταία χρόνια και μπορώ να μπω ότι έχω έστω μια μικρή εμπειρία από πρωτοβάθμια. Κοίταξα την παραπάνω ιστοσελίδα και πραγματικά έμεινα άφωνη. Αυτό προορίζεται για πρωτοβάθμια??
Αναρωτιέμαι αυτοί που το έφτιαξαν το έχουν πραγματικά δοκιμάσει και είχε επιτυχία?
Μου φαίνεται έχουμε μπερδέψει την δευτεροβάθμια με την πρωτοβάθμια.
Δεν θα έπρεπε να υπάρχει και κάποιος δάσκαλος ή τέλος πάντων κάποιος από κάποιο παιδαγωγικό τμήμα που να δρα συμβουλευτικά? Εγώ από ότι βλέπω αυτοί που ασχολήθηκαν όχι μόνο δεν έχουν καμία σχέση με την πρωτοβάθμια αλλά δεν έχουν καν πτυχίο πληροφορικής. Μπορεί οι άνθρωποι να έκαναν μια προσπάθεια αλλά μην προσπαθούμε να περάσουμε τον στυλ της δευτεροβάθμιας στην πρωτοβάθμια. Πρέπει να αλλάξουμε εντελώς τρόπο διδασκαλίας.

Σπύρος Δουκάκης


black21

Πρώτα απ' όλα χαιρετώ όλους τους συναδέλφους :)
Είμαι ΠΕ19 και τοποθετήθηκα σε ολοήμερο πιλοτικό δημοτικό σχολείο.
Δεν σας κρύβω ότι έχω αγχωθεί και προβληματιστεί αρκετά. Η προηγούμενη μου εμπειρία με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αφορά ένα έτος ως ωρομίσθιος σε ολοήμερο.

Αυτή τη στιγμή νιώθω ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν θα ήθελα το μάθημα να περιοριστεί σε παιχνίδι και διαδίκτυο μιας και πιστευω ότι η στάση μας θα είναι καθοριστική για την μη απαξίωση και στη συνέχεια για την καθιέρωση του μαθήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Όμως, νιώθω αβοήθητος. Το "νέο σχολείο" που με τόση θέρμη υποστήριζε η υπουργός φαίνεται να αποτελεί άλλη μια κίνηση εντυπωσιασμού. Μας δόθηκε ένα περίγραμμα προγράμματος σπουδών, το οποίο αποτελεί αντίγραφο (σχεδόν) του προγράμματος του ολοημέρου. Κανονικά, η όλη προσπάθεια θα έπρεπε να αποτελεί καρπό μελέτης ετών από επιστήμονες της πληροφορικής και παιδαγωγούς. Τώρα, μέσα σε λίγους μήνες καθορίσαμε (?) καθορίσαμε ένα πρόγραμμα το οποίο ουσιασιτικά εξωθεί τον εκπαιδευτικό να αυτοσχεδιάσει (άραγε μπορεί?) στην πλάτη του μαθητή.

Τέλος πάντων... περιμένω με ανυπομονησία τη σχετική διημερίδα για να τα "πούμε" λιγάκι με τους επιμορφωτές - συμβούλους ή οτιδήποτε άλλο. Τώρα, πρέπει να κολυπήσουμε. Απ' ότι υπολόγισα σε κάθε τάξη έχουμε 60 με 70 ώρες πληροφορικής έως το τέλος τους έτους. Το μεγαλύτερο (για εμένα) πρόβλημα αποτελεί η διαδασκαλία στις τάξεις Α, Β και (λιγότερο στη) Γ. Σαν πρώτη κίνηση λέω να προσπαθήσω, με βάση το πρόγραμμα που έδωσε το υπουργείο να κάν ένα καταμερισμό της ύλης σε αυτές τις 70 ώρες. Επίσης έχω ήδη συγκεντρώσει το εκπαιδευτικό λογισμικό από το ΠΙ και ψάχνω γενικότερα στο internet για κάτι περισσότερο.

Δεν ξέρω... ας γράψουμε απόψεις και προτάσεις και ίσως να βγάλουμε μια άκρη :)

g-k

Αγαπητέ συνάδελφε Black21, ταυτίζομαι μαζί σου στην ειδικότητα, την προυπηρεσία Π/θμιας και τις ανησυχίες-προβληματισμούς.
Έστειλα πριν λίγες μέρες το συνημμένο (ενυπόγραφα), όπου βάζω και άλλα θέματα, σε ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ και κάποιους συμβούλους Πληροφορικής. Απάντησαν 2.
Αυτό το Σ/Κ έφτιαξα ετήσιο προγραμματισμό θεματολογίας. Για βοηθήματα θα στραφώ στο εμπόριο..
Σίγουρα στο Δημοτικό χρειάζεται αυτό που λένε "οριζόντια" (διαθεματική) προσέγγιση της Πληροφορικής. Κατά καιρούς, από διάφορα προγράμματα (που έμμεσα εμείς τα πληρώνουμε) στέλνονται στα σχολεία CD/DVD με λογισμικά για διάφορα μαθήματα, που "στολίζουν" τις ντουλάπες.
Σε ποιά διημερίδα αναφέρεσαι; Εγώ είμαι σε νησί. :-\
Τουλάχιστον δόξα τον Θεό φέτος θα έχουμε μια αξιοπρεπή δουλειά, αλλά όπως λέω σε φίλους, την Πληροφορική στο Δημοτικό μας βάζει το Υπουργείο να τη στήσουμε με τα χέρια μας. ???

black21

Παράθεση από: g-k στις 19 Σεπ 2010, 05:28:41 ΜΜ
Αγαπητέ συνάδελφε Black21, ταυτίζομαι μαζί σου στην ειδικότητα, την προυπηρεσία Π/θμιας και τις ανησυχίες-προβληματισμούς.
Έστειλα πριν λίγες μέρες το συνημμένο (ενυπόγραφα), όπου βάζω και άλλα θέματα, σε ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ και κάποιους συμβούλους Πληροφορικής. Απάντησαν 2.
Αυτό το Σ/Κ έφτιαξα ετήσιο προγραμματισμό θεματολογίας. Για βοηθήματα θα στραφώ στο εμπόριο..
Σίγουρα στο Δημοτικό χρειάζεται αυτό που λένε "οριζόντια" (διαθεματική) προσέγγιση της Πληροφορικής. Κατά καιρούς, από διάφορα προγράμματα (που έμμεσα εμείς τα πληρώνουμε) στέλνονται στα σχολεία CD/DVD με λογισμικά για διάφορα μαθήματα, που "στολίζουν" τις ντουλάπες.
Σε ποιά διημερίδα αναφέρεσαι; Εγώ είμαι σε νησί. :-\
Τουλάχιστον δόξα τον Θεό φέτος θα έχουμε μια αξιοπρεπή δουλειά, αλλά όπως λέω σε φίλους, την Πληροφορική στο Δημοτικό μας βάζει το Υπουργείο να τη στήσουμε με τα χέρια μας. ???

Είπαν ότι θα γινει επιμόρφωση σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση θα είναι ένα Σαββατοκύριακο προς το τέλος Σεπτεμβρίου ή μέσα στον Οκτώβριο και η δεύτερη φάση Ιανουάριο - Φεβρουάριο (επίσης δύο ημέρες).

Αλήθεια τι σου απάντησαν στο κείμενο που έστειλες;

tom

Παράθεση από: ioulia στις 19 Σεπ 2010, 10:06:54 ΠΜ
Δεν θα έπρεπε να υπάρχει και κάποιος δάσκαλος ή τέλος πάντων κάποιος από κάποιο παιδαγωγικό τμήμα που να δρα συμβουλευτικά? Εγώ από ότι βλέπω αυτοί που ασχολήθηκαν όχι μόνο δεν έχουν καμία σχέση με την πρωτοβάθμια αλλά δεν έχουν καν πτυχίο πληροφορικής. Μπορεί οι άνθρωποι να έκαναν μια προσπάθεια αλλά μην προσπαθούμε να περάσουμε τον στυλ της δευτεροβάθμιας στην πρωτοβάθμια. Πρέπει να αλλάξουμε εντελώς τρόπο διδασκαλίας.
ioulia καλώς ήρθες στο στέκι!

Το ότι θα έπρεπε να υπάρχει κάποιος από παιδαγωγικό τμήμα είναι γεγονός.
Στο δεύτερο που λές δε συμφωνώ. Το πτυχίο δεν παίζει πάντα ρόλο. Ακόμα και κάποιος δάσκαλος με γνώσεις πληροφορικής και εμπειρία θα μπορούσε να φτιάξει καλό υλικό.

Το θέμα είναι ότι όντως πρέπει  ο τρόπος διδασκαλίας να είναι διαφορετικός.
Ο λόγος που εξέφρασα τη διαφωνία μου για τη χρήση του υλικού αυτού στην μορφή που έχει, δεν είναι ότι δεν μου αρέσει ή δε το βρίσκω αξιόλογο. Αυτό δεν ισχύει. Απλά πιστεύω ότι δεν κάνει για την πρωτοβάθμια, όπως είναι. Είπα και το ξαναλέω, πως παρόλο που είναι εγκεκριμένο από το παιδαγωγικό ινστιτούτο και το προτείνει η ΠΕΚΑΠ, προσωρινά βέβαια, δε σημαίνει ότι πρέπει όλοι να το θεωρούν κατάλληλο. Αυτό είναι προσωπική γνώμη και το κλείνω εδώ.

Παράθεση από: black21 στις 19 Σεπ 2010, 04:02:45 ΜΜ
Πρώτα απ' όλα χαιρετώ όλους τους συναδέλφους :)
Είμαι ΠΕ19 και τοποθετήθηκα σε ολοήμερο πιλοτικό δημοτικό σχολείο.
Δεν σας κρύβω ότι έχω αγχωθεί και προβληματιστεί αρκετά. Η προηγούμενη μου εμπειρία με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αφορά ένα έτος ως ωρομίσθιος σε ολοήμερο.
Αυτή τη στιγμή νιώθω ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν θα ήθελα το μάθημα να περιοριστεί σε παιχνίδι και διαδίκτυο μιας και πιστευω ότι η στάση μας θα είναι καθοριστική για την μη απαξίωση και στη συνέχεια για την καθιέρωση του μαθήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Καλώς ήρθες black21! Το άγχος είναι λογικό αλλά δεν είσαι μόνος σου.
Να είσαι σίγουρος ότι τα παιδιά στο Δημοτικό έχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες από το να παίζουν και να μπαίνουν στο Διαδίκτυο. Το παιχνίδι βέβαια είναι απαραίτητο. Θα τα δούμε όλα με τον καιρό.

Παράθεση από: g-k στις 19 Σεπ 2010, 05:28:41 ΜΜ
Αγαπητέ συνάδελφε Black21, ταυτίζομαι μαζί σου στην ειδικότητα, την προυπηρεσία Π/θμιας και τις ανησυχίες-προβληματισμούς.

Καλώς ήρθες g-k!
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

ioulia

#28
για αυτό που είπα για τα πτυχία δεν το εννοούσα έτσι. Απλά πιστεύω ότι για να βγει καλό υλικό θα πρέπει να συνεργαστεί ο δάσκαλος με τον πληροφορικό. Αν κάποιος δεν είναι ούτε δάσκαλος ούτε πληροφορικός από που και ως που ασχολείται με την πληροφορική στην πρωτοβάθμια? εκτός φυσικά και αν έχουμε ισοπεδώσει τα πτυχία και ο καθένας είναι ότι δηλώσει.
  Συμφωνώ μαζί σου σε αυτό που λες ότι όποιος έχει δει υλικό και βιβλία δημοτικού θα καταλάβει αμέσως ότι αυτό το υλικό δεν είναι δυνατόν να προτείνεται για τα δημοτικά.
    Βλέπω πάντως ότι υπάρχει ενδιαφέρον στο φόρουμ από συναδέλφους για το δημοτικό. Αν ο κάθε ένας ανεβάζει από μια διδακτική πρόταση θα βοηθηθούμε όλοι. Θα προσπαθήσω να συμμετέχω όσο περισσότερο μπορώ.

g-k

Παράθεση από: black21 στις 19 Σεπ 2010, 05:38:12 ΜΜ
Είπαν ότι θα γινει επιμόρφωση σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση θα είναι ένα Σαββατοκύριακο προς το τέλος Σεπτεμβρίου ή μέσα στον Οκτώβριο και η δεύτερη φάση Ιανουάριο - Φεβρουάριο (επίσης δύο ημέρες).

Αλήθεια τι σου απάντησαν στο κείμενο που έστειλες;

Black 21, ποιός θα κάνει την επιμόρφωση, το Υπουργείο; Από πού το πληροφορήθηκες;

Στην επιστολή μου μου απάντησαν:
α) η ΕΠΕ (που κατά λάθος την ανέφερα πριν ως ΠΕΠ) μου επεσήμανε το δικό της κείμενο http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=410 , ότι θα κάνουν μια συνάντηση στα Χανιά και να συνεργαστώ με όσους τοποθετήθηκαν στην Π/θμια.
β) Ο σύμβουλος μου είπε πως ετοιμάζει υλικό για μια μελλοντική συνάντηση.