Τι παίζει με Προφορική Εξέταση στο Δομημένο;;;;

Ξεκίνησε από gravas_ch, 20 Οκτ 2012, 10:44:27 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gravas_ch

Συνάδελφοι χρειάζομαι τη βοήθειά σας..... Έχω ένα τμήμα στο Δομημένο που αντιμετωπίζουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία και εξετάζονται προφορικά στα διάφορα διαγωνίσματα του σχολείου και το ίδιο θα γίνει και στις πανελλήνιες. Γνωρίζει κανείς πως πρόκειται να εξεταστούν σε κώδικα αυτά τα παιδιά;;; Μέχρι στιγμής δεν τους έχω βάλει κάποιο διαγώνισμα εγώ αλλά όπου να ναι θα γίνει και αυτό..... Θα εκτιμούσα οποιαδήποτε μορφή βοήθειας. Ευχαριστώ!

Καρκαμάνης Γεώργιος

Εγώ να σου παραθέσω την εμπειρία μου από αντίστοιχη εξέταση σε μαθητές του Γενικού Λυκείου στο μάθημα της ΑΕΠΠ.

Γράφουν σε ειδικό εξεταστικό κέντρο με τα ίδια θέματα και την ίδια ώρα έναρξης με τους υπόλοιπους μαθητές. Στην αρχή βλέπουν τα θέματα και έχουν όσο χρόνο θέλουν για να γράψουν κάποιες απαντήσεις στο χαρτί. Μόλις τελειώσουν με τα θέματα, εξετάζονται προφορικά από μία επιτροπή και όλες τις απαντήσεις (μαζί με τον κώδικα) τις γράφουν στο τετράδιο τους ή στον πίνακα είτε τις λένε προφορικά.


odysseas

Παράθεση από: gravas_ch στις 20 Οκτ 2012, 10:44:27 ΜΜ
Γνωρίζει κανείς πως πρόκειται να εξεταστούν σε κώδικα αυτά τα παιδιά;

Όπως και για πολλά άλλα πράγματα που σε κανονικές συνθήκες θα χρειάζονταν ειδική επιμόρφωση, η προφορική εξέταση φυσικώς αδυνάτων είναι κάτι στο οποίο βελτιώνεται κανείς εκ πείρας...

Πολλά παιδιά που εξετάζονται προφορικά στον Προγραμματισμό έχουν τον κώδικα πλήρως γραμμένο στο τετράδιο. Συχνά ζητούν στους εξεταστές απλά να τον διαβάσουν από κει ή τον διαβάζουν εκείνα προφορικά. Αν κάποιος σκεφτεί οτι έτσι ακυρώνεται το πνεύμα της προφορικής εξέτασης, θα με βρει σύμφωνο. Θα συμπληρώσω μάλιστα οτι εφόσον είναι σαφές οτι το γραπτό τους θεωρείται όλο ένα μεγάλο πρόχειρο και δεν βαθμολογείται, είναι μάλλον παράτυπο να δέχεται κανείς κάτι τέτοιο.

Εν πάσει περιπτώσει όμως, σε περίπτωση που βαθμολογήσει κανείς έτσι, θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στο να διαχωρίσει ποια προβλήματα στο γραπτό οφείλονται σε έλλειψη κατανόησης και ποια σε τυχόν προβλήματα κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου.

Το δικό μου συμπέρασμα είναι οτι ο ορθότερος τρόπος να εξετάσεις κανείς προφορικά έναν αλγόριθμο είναι να ζητήσει μια λεπτομερή περιγραφή της λειτουργίας του. Να αφήνεται ο μαθητής να περιγράφει με δικά του λόγια τις μεταβλητές που έχει χρησιμοποιήσει, τον τρόπο που τις επεξεργάζεται, τις δομές ελέγχου, τις συνθήκες που ελέγχει κτλ.

Η μεγάλη δυσκολία είναι να ζητά κανείς διευκρινίσεις για να ελέγχει την κατανόηση χωρίς να βοηθά τον μαθητή να συμπληρώσει τις παραλείψεις τους ή να διορθώσει τα λάθη του. Όλοι οι μαθητές μπορούν π.χ. να ξεχάσουν να μεταβάλουν έναν μετρητή στην επανάληψη και δε θα έπρεπε οι προφορικά εξεταζόμενοι να έχουν την πολυτέλεια ερωτήσεων που θα τους το θυμίζουν.

Ελπίζω να πήρες μια γενική εικόνα. Προσωπικά βρίσκω την προφορική εξέταση μια εμπειρία πολύ διδακτική για μας, αν και μπορεί να γίνει πραγματικά εξουθενωτική.

gravas_ch

Σαε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μου δώσατε πάνω στο θέμα της προφορικής εξέτασης. Θα συμφωνήσω σε πολλά από αυτά που αναφέρατε. Θεωρώ κι εγώ οτι θα με βοηθήσει πολύ στην διδακτική μου εμπειρία κ θα συμφωνήσω ακόμα περισσότερο στο οτι είναι πολύ κουραστικό.....

Σας ευχαριστώ και πάλι!  ;)