PINAKAS TIMWN

Ξεκίνησε από murobolo, 16 Νοε 2005, 11:28:27 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

murobolo

KALHMERA!
APO PERISY PARAKOLOY8W TIS SYZHTHSEIS SAS K MPORW NA PW OTI BRHKA APANTHSH SE POLLES APORIES POY EIXA GIA TH DIDASKALIA TOY SYGKEKRIMENOY MA8HMATOS. EXW OMWS MIA APORIA OSON AFORA TIS ASKISEIS POU ZITANE TI 8A EMFANISTEI.
PERA APO AYTO POY 8A EMFANISTEI S'AYTES TIS ASKHSEIS KANOYME PINAKA TIMWN GIA NA DEIKSOUME TIS ALLAGES TWN TIMWN TWN METABLITWN.
YPARXEI SYGKEKRIMENOS TROPOS POY PREPEI NA KANOYME ENAN PINAKA TIMWN?TI ENNOW? AKOYW NA LENE OTI PREPEI NA TO KANOYME ME BHMATA, 'H OTI AFINOYME KENO OTAN H TIMH DEN ALLAZEI K POLLA ALLA. TELIKA YPARXEI SWSTOS K LA8OS TROPOS?STIS EKSETASEIS 8A AFAIRE8EI BA8MOS AN OI TIMES EINAI OI SWSTES ALLA OXI GRAMMENES ME SYGKEKRIMENO TROPO?
EYXARISTW EK TWN PROTERWN!
ELENH
#eLeNi#

Άρης Βερνάρδος

Αγαπητή Ελένη,
στο βιβλίο δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος για τον πίνακα τιμών. Αυτό που εγώ λέω στους μαθητές μου είναι ότι πρέπει να φτιάξουν τον πίνακα έτσι ώστε να είναι κατανοητός από τον διορθωτή (νομίζω ότι αυτό είναι το ζητούμενο). Οπωσδήποτε χρησιμοποιώ κάποιον συγκεκριμένο τρόπο, όμως αυτό δε σημαίνει ότι είναι ο μοναδικός "σωστός" τρόπος.
Ένας βολικός τρόπος είναι να φτιάξεις στήλες με τις μεταβλητές, ώστε να παρακολουθούνται οι τιμές τους. Όταν μια μεταβλητή δεν αλλάζει τιμή, εγώ ξαναγράφω την παλιά της τιμή (δεν αφήνω κενό). Παρόλα αυτά, αν "έπεφτε" στα χέρια μου γραπτό όπου ο μαθητής θα άφηνε κενό, σίγουρα δεν θα του έκοβα μονάδες.
Πιστεύω να σε βοήθησα.
Α. Βερνάρδος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Ε.Μ.Π.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

Sergio

Η έλλειψη επίσημης πρότασης για τη σχεδίαση του πίνακα τιμών είναι ένα σημείο που προβληματίζει κατά τη βαθμολόγηση.  θα ήταν όντως μεγάλη βοήθεια για διαδάσκοντες και διδασκόμενους η υιοθέτηση ενός συγκεκριμένου τρόπου αποτύπωσης της κατάστασης κατά την εκτέλεση ενός αλγόριθμου αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει κάτι στο διδ.πακέτο που επικράτησε (παρεπιμπτόντως, στο εναλλακτικό υπήρχε).

Προσωπικά προτείνω στους μαθητές μου τη χρήση του πίνακα ως εικόνα της μνήμης, χωρίς να υπάρχει αντιστοίχιση των γραμμών του πίνακα με τα βήματα του αλγόριθμου.  Κάθε φορά που ένα βήμα τροποποιεί τη μνήμη, μεταβάλουν την τιμή της αντίστοιχης μεταβλητής και συνεχίζουν.  Σε κάθε βήμα, οι τιμές που υπάρχουν στη μνήμη είναι οι τελευταίες της κάθε στήλης.

Βέβαια, συχνά συναντώ Π.Τ. οι οποίοι ακολουθούν την "αρχή" ότι... κάθε γραμμή αντιστοιχεί σε εντολή (είναι η εικόνα της μνήμης μετά από την αντίστοιχη εντολή).  Έτσι, μεταβλητές που δεν αλλάζουν την τιμή τους στη ζωή του αλγόριθμου εμφανίζουν την ίδια τιμή σε τόσες γραμμές όσες και τα βήματα που εκτελέστηκαν.  Προσωπικά θεωρώ αυτή την προσέγγιση άβολη, και μακριά από το απλουστευμένο μοντέλο της μνήμης, και γι' αυτό δεν τη διδάσκω.  

Σε τετράδια άλλων μαθητών γίνεται κάτι ενδιάμεσο των δύο παραπάνω προτάσεων, κάθε γραμμή ανατιστοιχεί σε βήμα, αλλά όταν αλλάζει η τιμή δεν ξαναγράφεται.  Είναι μία εναλλακτική πρόταση.

Ενδιαφέρουσες προτάσεις έχουν κάνει αρκετοί συνάδεφοι όπως ο Σ. Δουκάκης, ο οποίος προτείνει (αν θυμάμαι καλά) και την αποτίμηση των συνθηκών στον ΠΤ.  Αυτό βέβαια ξεφεύγει κάπως από την εικόνα της 'μνήμης' που είναι το ελάχιστο απαραίτητο εργαλείο για την εκτέλεση αλγόριθμου, είναι όμως πληρέστερη ως πρόταση όσον αφορά στην αποτύπωση των σκέψεων / ενεργειών του μαθητή κατά την εκτέλεση του αλγόριθμου.

Παρόμοιοι προβληματισμοί υπάρχουν και στη συνέχεια, σε επόμενα κεφάλαια, όπως αυτό των υποπρογραμμάτων στο οποίο πρέπει ο πίνακας να βοηθά στην αποτύπωση του τρόπο επικοινωνίας μέσω των παραμέτρων.

Αφού όμως δεν υπάρχει επίσημη πρόταση στα πλαίσια του Διδ.πακέτου, αυτό που έχει σημασία είναι αυτό που λέει και ο Άρης: να είναι κατανοητό από το διορθωτή.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

P.Tsiotakis



Συμφωνώ με τα προλεγόμενα. Πιστεύω οτι σε γενικές γραμμές έχουμε κατασταλλάξει στη μορφή του πίνακα τιμών. Οι συνθήκες μπορεί να μην μπαίνουν καθόλου, να μπαίνουν σε στήλη ή άλλου.

Η δική μου προέγγιση απεικονίζεται στην άσκηση 1:
http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_method_2_3.htm

Και διαφοροποιούμαι στο σημείο  της συνθήκης (σε δομή επιλογής ή επανάληψης) όπου αποτιμώ την έκφραση αντικαθιστόντας τα νούμερα και με σχολιασμό της σκέψης - ενέργειας του μαθητή (π.χ. Ισχύει - 1η επανάληψη)

Με εκτίμηση,

murobolo

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ! :)
#eLeNi#

BlackPainter

Η δική μου πρόταση είναι κάθε φορά που αλλάζει δομή (επιλογή, επόμενο βήμα επανάληψης κ.ο.κ) να αλλάζεις γραμμή και εγώ προτείνς στους μαθητές μου να παοτυπώνουν και τις τιμές των συνθηκών για να έχουν καλύτερο έλεγχο του προγράμματος.

Όσον αφορά στα υποπρογράμματα , καλό είναι να φαίνεται η επικοινωνία όπως προαναφέρθηκε αλλά και η αυτονομία τους. Εγώ προτείνω στους μαθητές μου να κάνουν ξεχωριστό πίνακα για κάθε υποπρόγραμμα λίγο αριστερότερα από τον κυρίως πίνακα του προγράμματος

nekis

Αγαπητοί συνάδελφοι γεια χαρα
Να συμπληρώσω οτι στο πίνακα τιμων που εγώ προτείνω, λέω επίσης ότι είναι χρήσιμο στη διόρθωση να φαίνεται και ο έλεγχος των λογικών συνθηκών. Για παράδειγμα σε ένα ΟΣΟ ι<=5 ΕΠΑΝΑΒΕ για ι=7 να υπάρχει στο κελί το: 7<=5-> Ψευδές

prapasl

Απαντώ τόσο στην Ελένη όσο και στον κύριο Βερνάρδο του οποίου η τοποθέτηση μου έκανε εντύπωση στο τέλος. Ελπίζω μόνο να μην εννοεί κόψιμο μονάδων σε γραπτά πανελληνίων γιατί εκεί ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΙΜΩΝ. Θα πρέπει βέβαια κατα τη γνώμη μου να παροτρύνουμε τους μαθητές να παραθέτουν τον οποιοδήποτε πίνακα τιμών πριν από την τελική απάντηση στο 2ο θέμα των εξετάσεων (όπου αναφέρουν ρητά τις τιμές που θα εμφανιστούν από τον αλγόριθμο) έτσι ώστε στην περίπτωση που οι τιμές που θα εμφανιστούν δεν αναφέρονται σωστά, να μπορεί ο βαθμολογητής να διαπιστώσει από τον πίνακα τιμών που έγινε το λάθος και και δώσει κάποιες επιπλέον μονάδες.
Λεωνίδας Πράπας
Καθηγητής ΠΕ19, MSc Πληροφορικής

EleniK

Νομίζω ότι και η τακτική που διδάσκω εγώ συμφωνεί με του Λεωνίδα. Τους λέω να γράφουν αναλυτικά τι συμβαίνει σε κάθε βήμα, έλεγχο συνθηκών κλπ. έτσι ώστε σε οποιαδήποτε αριθμητικό λάθος που θα τους κάνει να χάσουν όλη την άσκηση, να έχουν δείξει στο βαθμολογητή ότι ξέρουν να 'τρέχουν' τον αλγόριθμο και ίσως σώσουν κάποιες μονάδες. Παρόλαυτα συμφωνώ ότι στο τέλος πρέπει να αναφέρουν ξεκάθαρα ποιες είναι οι τιμές που εμφανίζονται σε μια οθονίτσα αλλά και ο τρόπος (δλδ. στην ίδια σειρά ή από κάτω κλπ.)

Σε περιπτώσεις που ζητείται ο πίνακας τιμών τότε για κάθε εντολη διαφορετική γραμμή και δίπλα ο έλεγχος των συνθηκών.

Ελένη  
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Άρης Βερνάρδος

Αγαπητέ Λεωνίδα,
στο προηγούμενο post μου γράφω ότι "ΔΕΝ θα έκοβα μονάδες". Νομίζω ότι δεν διαφωνούμε σε τίποτα.
Με εκτίμηση.
Α. Βερνάρδος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Ε.Μ.Π.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19