Νέα ύλη 2020

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 30 Μαΐου 2019, 09:28:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Καλώς το καινούργιο βιβλίο.

Προτείνω από τους διαχειριστές του forum να κάνουν μία κατηγορία για κάθε καινούργιο κεφάλαιο, ώστε απορίες - απόψεις να είναι κάπως μαζεμένες.

Παράθεση από: nikosx στις 06 Ιουν 2019, 03:58:24 ΜΜ
Βέβαια δεν αλλάζει το επίπεδο τον μαθητών που πλέον είναι όσοι ΔΕΝ σκοπεύουν να ασχοληθούν με πληροφορική.

Σωστά Γιώργο.
Πάντως προσωπικά βλέπω, ότι τα τελευταία χρόνια το επίπεδο των μαθητών στην κατεύθυνσή μας έχει βελτιωθεί αρκετά.

Καλή δύναμη...
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

pgrontas

#91
Δεν ξέρω αν είναι αντικειμενοστρεφής ή αντικειμενοστραφής (αν και λέμε εξωστρεφής πχ.) αλλά δεν είναι σίγουρα προγραμματισμός. Αυτό που πραγματεύεται η ενότητα 4 του νέου βιβλίου ονομάζεται αντικειμενοστρεφής ανάλυση και σχεδιασμός και στόχος του είναι η ανάπτυξη μεγάλων (κυρίως) πληροφοριακών συστημάτων. (Προσωπικά το διδάχθηκα στο 4ο έτος έχοντας όμως δει πριν C++/Java).

Η ενότητα αυτή δεν είναι ανάγκη να διδαχθεί παπαγαλία. Σίγουρα μπορούν να υπάρξουν (θεωρητικές δηλ. χωρίς κώδικα) ασκήσεις όπου θα δοθεί στους μαθητές ένα παράδειγμα του πραγματικού κόσμου και θα πρέπει να το αναλύσουν σε κλάσεις, να βρουν τις ιδιότητες και τις μεθόδους και τις μεταξύ τους σχέσεις. Κάτι τέτοιο θα μάθει τους μαθητές να μοντελοποιούν και να αναλύουν προβλήματα, κάτι που αποτελεί στόχο του μαθήματος και ικανότητα των πληροφορικών. Δεν είναι άχρηστη δηλαδή ως ενότητα.

Το μεγάλο πρόβλημα (και ο λόγος που παρά τα όποια θετικά παραμένει κακή επιλογή) είναι ότι αυτό θα είναι μισό. Ο μαθητής θα κάνει την μοντελοποίηση αλλά δεν μπορεί να δει τον κώδικα που παράγεται από το μοντέλο του.
Αλλά ακόμα χειρότερα δεν ξέρω κατά πόσο αυτή η ανάλυση καθαυτή μπορεί να είναι πλήρης: Τι γίνεται αν οι μεθοδοι παίρνουν ορίσματα με τύπο κάποια κλάση ή έχουν ως ιδιότητες κάποιο σύνθετο τύπο. Έχουν οι μαθητές τις κατάλληλες αναπαραστάσεις για να αντιμετωπίσουν τέτοια θέματα, ώστε να μην γίνει παπαγαλία;

Επίσης εμμένει κυρίως στην top-down ανάλυση, η οποία αφορά μεγάλα και σύνθετα προβλήματα-συστήματα. Έχω την αίσθηση ότι για τον προγραμματισμό στο επίπεδο των μαθητών είναι καλύτερη η bottom up προσέγγιση, όπου θα πειραματίζονται συνθέτοντας απλούστερες έννοιες σε πιο πολύπλοκες.

Σε κάθε περίπτωση είναι θετικό που μπαίνουν καινούριες έννοιες στο μάθημα, αν και εξακολουθώ να θεωρώ ότι αναδρομή + εισαγωγή στην πολυπλοκότητα αντί για αντικειμενοστρέφεια θα ήταν μια καλύτερη επιλογή (και πιο θετική...)

Παράθεση από: pgrontas στις 30 Μαΐου 2019, 10:32:49 ΜΜ
Ένα πρώτο σχόλιο (με κάθε επιφύλαξη αν δεν δούμε και τις σημειώσεις που θα μοιραστούν)

Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός είναι κακή επιλογή, καθώς δεν μπορεί να υπάρξει ως προγραμματισμός αν δεν έχει υποστήριξη από το περιβάλλον, που  στην παρούσα μορφή της γλώσσας δεν γίνεται (εκτός αν ετοιμάζει κάτι ο Άλκης). Δυστυχώς αυτό σημαίνει ότι είτε θα γίνει ως θεωρία είτε θα γίνει με μορφή διαγραμμάτων (UML?). Και τα δύο θεωρώ ότι περισσότερο θα μπερδέψουν παρά θα προσφέρουν.

Κρίμα που δεν τόλμησαν την εισαγωγή της αναδρομής. Βασική έννοια της επιστήμης μας, πιο εύκολη στην προγραμματιστική υποστήριξη, συνδυάζεται καλύτερα με τα εργαλεία που διαθέτουμε αλλά και με τις άλλες ενότητες (υποπρογράμματα και διαίρει και βασίλευε) και θα πήγαινε το μάθημα πιο μακριά.

Η εκσφαλμάτωση θεωρώ ότι μπορεί να προσφέρει στο μάθημα, αν γίνει σωστά.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pgrontas

Παράθεση από: nikosx στις 06 Ιουν 2019, 03:58:24 ΜΜ
Βέβαια δεν αλλάζει το επίπεδο τον μαθητών που πλέον είναι όσοι ΔΕΝ σκοπεύουν να ασχοληθούν με πληροφορική.

Σωστά Γιώργο.

Διαφωνώ με αυτό. Πρέπει να πείθουμε τους μαθητές μας που έχουν στόχο να σπουδάσουν πληροφορική να έρχονται στην δική μας κατεύθυνση.
Τους συμφέρει αν το δούμε στρατηγικά (και μέχρι τώρα τουλάχιστον η φυσική που έκαναν - ελατήρια, τριβές κτλ. - τους ήταν άχρηστη στην πληροφορική).
Για να προλάβω σχόλια, δεν μπαίνω στο πού ανήκει το μάθημα. Όλοι συμφωνούμε ότι ανήκει στη Θετική. Το θέμα είναι πώς αντιδρούμε μέχρι να πάμε  εκεί - αν φυσικά συμβεί αυτό.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

zoup

Το λάθος είναι όλοι ασχολούνται με το σε ποια κατεύθυνση ανήκει το μάθημα. Το θέμα είναι να εστιάσουμε σε ποιες σχολές πρέπει να απευθύνεται.. Αυτό πρέπει να αλλάξει.

tsak

Βλέποντας έστω και με μια πρώτη γρήγορη ματιά το συμπληρωματικό βιβλίο, θεωρώ ότι "άνοιξε" πολύ το μάθημα με πάρα πολλές έννοιες για ένα μαθητή που καλείται να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο στο τέλος μιας δεκάμηνης περίπου προσπάθειας. Σκεπτόμενος ότι από βδομάδα, που αρχίζω τα θερινά μαθήματα στα φροντιστήρια, θα μου έρθουν πάλι μαθητές που θα χρειαστούν περίπου 1,5 μήνα για να κατανοήσουν σχετικά καλά την εντολή "ΔΙΑΒΑΣΕ" και ότι πρέπει να τους φτάσω στο τέλος να καταλάβουν και ίσως να πρέπει να μου βγάλουν μια θεωρητική άσκηση με την έννοια του πολυμορφισμού μέσα, με λούζει λίγο κρύος ιδρώτας. Δεν τα ρίχνω βέβαια στα παιδιά...
Οι άνθρωποι έπρεπε να δικαιολογήσουν με κάποιο τρόπο τις 6+1 ώρες στο σχολείο, στο οποίο αν γινόταν μεθοδική δουλειά και με τη συνδρομή των μαθητών, ίσως και να μην χρειαζόταν το φροντιστήριο. Σίγουρα έφεραν σε δύσκολη θέση τα φροντιστήρια, τα οποία στην πλειονότητά τους θα πάνε από 2 σε 3 ώρες, με τα δίδακτρα λογικά να πρέπει να αυξηθούν και να δούμε στην πράξη αν τελικά φτάσουν και αυτές οι ώρες.
Συμφωνούμε πιστεύω όλοι ότι το μάθημα χρειαζόταν μια αναβάθμιση, αλλά νομίζω έγινε σε λάθος κατεύθυνση. Και το πιο πιθανό είναι ότι μάλλον θα είναι άλλη μια μεταβατική χρονιά με αλλαγές (ελπίζω) από την επόμενη κυβέρνηση. Όπως έγινε τότε που έβαλαν για μια χρονιά την πολυπλοκότητα κλπ  και την επόμενη τα πήραν πίσω. Ελπίζω επίσης να δοθεί του χρόνου ένα ολοκληρωμένο σύγγραμμα με ξεκάθαρα χαρακτηρισμένες ενότητες για εξεταστέα ύλη.

tsak

Νομίζω στην ενότητα της εκσφαλμάτωσης κακώς ορίζουν ως ξεχωριστή κατηγορία τα "Λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος" αφού κι αυτά είναι λογικά λάθη σύμφωνα και με τα αναφερόμενα στο κεφάλαιο 6.

P.Tsiotakis

Το παζλ με τη νέα ύλη του μαθήματος θα συμπληρωθεί με τις νέες οδηγίες διδασκαλίας. Μέχρι τότε θα γίνονται υποθέσεις για το βάθος της ύλης και των θεμάτων.

Ας ελπίσουμε ότι το μάθημα δε θα γίνει όντως Ιστορία και θα τοποθετηθεί στη Θετική κατεύθυνση καθώς είναι ο μόνος τρόπος να αποτελεί εισιτήριο για όλες τις σχολές που σχετίζονται με αυτό.

Βέβαια ο υπουργός (30 μέρες) που επιχειρηματολόγησε για την εισαγωγή της κοινωνιολογίας ότι δε θα προάγει την παπαγαλία (όπως τα λατινικά) αλλά την κριτική σκέψη και επειδή αρέσει στα παιδιά δεν ξέρω τι έχει προβλέψει.

soc_h

Ας αποκτήσουν στο στέκι τα νέα κεφάλαια το δικό τους τοπικό για να σχολιάζουμε καταλλήλως.
Θα βοηθήσει ουσιαστικά πιστεύω
Σωκράτης

taxata

#98
"Η αύξηση της ύλης σε καμιά περίπτωση δε θα είναι αναλογική" .... τη θυμάμαι αυτή την κουβέντα μετρώντας τις 130++ σελίδες του βιβλίου και δε θα μπω στον κόπο να αθροίσω και τον όγκο των υπολοίπων 3 βιβλίων (βιβλίο μαθητή, τετράδιο μαθητή, Νέες οδηγίες μελέτης) τα οποία όλα μαζί φτιάχνουν ένα ωραίο παζλ το οποίο θα κοσμεί τα γραφεία των ταλαίπωρων μαθητών προκαλώντας πανικό... τι να πρωτοδιαβάσω πρώτα; από που να μάθω τη θεωρία; Σε ποιες ασκήσεις να δώσω βαρύτητα.

Δε θα μπω στο επιστημονικό μέρος το οποίο θέλει σκέψη, μελέτη του "νέου" και του διορθωμένου υλικού και κουβέντα. Νέες έννοιες, μεγαλύτερο βάθος, αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός (αναγκαστικά αφού δεν υποστηρίζεται από την ΓΛΩΣΣΑ) χωρίς προγραμματισμό, στροφή στη θεωρία κλπ. Το υλικό το οποίο φαίνεται προσεγμένο πρέπει να υπερκαλύπτει την εξεταστέα ύλη η οποία όμως πρέπει να είναι ορθολογική σε έκταση και σε βάθος λαμβάνοντας υπόψη ότι δύναται να καλύπτεται σε ένα σχ. έτος και εντός του σχολείου. Εδώ έχω τις αμφιβολίες μου.

Παιδαγωγικά όμως θα πω 2 κουβέντες


  • Έχουμε νομίζω, ρίχνοντας μια ματιά και στα υπόλοιπα μαθήματα, (διορθώστε με εάν κάνω λάθος) τη μεγαλύτερη σε όγκο αύξηση της ύλης και έχοντας επίσης το «προνόμιο» των 4 συγγραμμάτων. Οι αιτιολογήσεις του τύπου... είμαστε σε μεταβατικό στάδιο, θα κάνουμε κάποια στιγμή κάτι καλύτερο ... επειδή βλέπω εδώ και 25 χρόνια την επίδραση τέτοιων πειραμάτων στα νέα παιδιά... συγνώμη αλλά δεν με ικανοποιεί ως εκπαιδευτικό. Συζήτησε, Ανάλυσε, Σχεδίασε, Υλοποίησε Νέο Υλικό, Επιμόρφωσε και στο ΤΕΛΟΣ Εφάρμοσε .. ΕΜΕΙΣ όμως τα κάνουμε ανάποδα γιατί ξέρουμε καλύτερα.
  • Όσο  και εάν αυξήσεις τις ώρες διδασκαλίας σε σχολείο ή και φροντιστήριο οι νέες, οι πολλές και δύσκολες έννοιες που έχουν πέσει στο τραπέζι και σε μεγαλύτερο βάθος θέλουν χρόνο να χωνευτούν. <<Για δώσω μία δραματοποιημένη αντιστοίχηση, δοκιμάστε να φάτε μία κατσαρόλα φασολάδα με μία μεγάλη κουτάλα στο ίδιο χρονικό διάστημα που θα τρώγατε ένα πιάτο με ένα κανονικό κουτάλι να δούμε πως θα κοιμηθείτε το βράδυ>>.
  • Οι πανελλαδικές εξετάσεις δυστυχώς ή ευτυχώς (δεν το αναλύω τώρα) αποτελούν κριτήριο εισαγωγής, το ποιες γνώσεις και δεξιότητες πρέπει έχει να λάβει ο μαθητής πριν την εισαγωγή του σε μία Σχολή και τι πρέπει να θεωρούμε σήμερα ως Γενική Παιδεία (είναι σχεδόν το ίδιο άραγε όπως και πριν 40 έτη?) είναι μία μεγάλη συζήτηση που εάν την ξεκινήσουμε κάποια στιγμή (πολλές χώρες το έχουν κάνει εδώ και χρόνια) ίσως και να προκαλέσει τον επανασχεδιασμό του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Οι εκπαιδευτικοί και οι επιστημονικές ομάδες που προσπαθούν να δώσουν άμισθα πολλές φορές τον καλύτερό τους εαυτό παράγοντας το εκπαιδευτικό και συγγραφικό έργο συνήθως αναγκάζονται να λειτουργούν πιεσμένα χρονικά και όχι σε ένα συνολικό πλάνο σχεδιασμού της προσέγγισης του επιστημονικού αντικειμένου.
    Ο ανταγωνισμός και η ανεπάρκεια πολλές φορές του δημόσιου σχολείου να ανταποκριθεί ωθούν τους μαθητές και τις οικογένειές τους στην ιδιωτική βοήθεια και  βλέποντας το εισόδημά τους να μην επαρκεί για την στήριξη των παιδιών τους να ζουν αλαφιασμένοι κάτω από την πίεση που προκαλούν οι αποφάσεις πολιτικών προσώπων με κριτήρια λανθασμένων προτεραιοτήτων ... ενώ ... θα έπρεπε να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, η κοινωνία να πιέζει και οι πολιτικοί να τρέχουν.
  • Η μέση ελληνική οικογένεια είχε λογικά όνειρα, να αποκτήσει δικό της σπίτι και να σπουδάσει τα παιδιά της κατορθώσαμε όμως να τα έχουμε κάνει ανέφικτα. Για όποια οικογένεια δε, το πέτυχε ματώνοντας θα πρέπει να πληρώνει ενοίκιο για το δικό της σπίτι και να βλέπει τα σπουδαγμένα παιδιά της άνεργα ή μετανάστες ... συγνώμη ξέφυγα!!!. Εάν όμως κάποιος νομίζει ότι όλα αυτά δεν έχουν σχέση με τη δουλειά του εκπαιδευτικού ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσει ή να με πείσει να αναθεωρήσω εγώ.
  • Οι μαθητές ήδη με την παλαιά ύλη πέραν του σχολείου έκαναν ακόμα ένα ωράριο διδασκαλίας σε εξωτερική στήριξη (και δεν νομίζω ότι ήταν μόνο επειδή δεν έφταναν οι ωρες διδασκαλίας στο σχολείο) ... τώρα αυξάνοντας την ύλη σε όλα τα μαθήματα τι ακριβώς αναμένουμε να γίνει ... να καταλάβω δηλαδή, αυξάνουμε τις ώρες διδασκαλίας και αυτομάτως επιλύονται όλα τα προβλήματα του δημοσίου σχολείου ?
Θα τελειώσω με ακόμα μία αντιστοίχηση ... για να επιλέξουμε τον γρηγορότερο αθλητή μπορούμε ή να τον βάλουμε να τρέξει 400 μέτρα, ή να τον ξεπατώσουμε με μαραθώνιο για να δοκιμάσουμε τις αντοχές του και όποιος έχει επιζήσει στο τέλος να προκριθεί.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

meteo_xampos

Εμένα πάλι μου αρέσει η νέα ύλη που έχουμε στο μάθημά μας, καλύπτει έννοιες του πρώτου έτους στις σχολές πληροφορικής... Απορώ γιατί οι σχολές πληροφορικής δεν είναι όλες πλέον στο πεδίο μας... Τα παιδιά που θα πάνε πληροφορική από θετική κατεύθυνση πλέον δεν θα έχουν διδαχτεί ΟΥΤΕ ΜΙΑ ώρα πληροφορικής έστω και σαν γενικής παιδείας μάθημα, και το σύστημα αυτό υποτίθεται ότι φτιάχτηκε για να εξειδικεύσει τα παιδιά περισσότερο και να πάνε προετοιμασμένοι καλύτερα στις σχολές τους... Αυτός πρέπει να ναι ένας στόχος του κλάδου μας, όλες οι σχολές πληροφορικής στη κατεύθυνσή μας πλέον, συν τα μαθηματικά, αν είναι να μην πάμε στην θετική, που δε μας βλέπω να πηγαίνουμε...
Πλέον πιστεύω ότι είναι απαραίτητη η προετοιμασία στην Β Λυκείου, όχι μόνο με μια ώρα την εβδομάδα, αλλά με δυο, έστω από τα Χριστούγεννα και μετά... Να έχουν κάνει μέχρι και δομή επανάληψης όταν τελειώσουν τη Β Λυκείου...

tsak

Παράθεση από: meteo_xampos στις 07 Ιουν 2019, 09:37:32 ΠΜ
Εμένα πάλι μου αρέσει η νέα ύλη που έχουμε στο μάθημά μας, καλύπτει έννοιες του πρώτου έτους στις σχολές πληροφορικής... Απορώ γιατί οι σχολές πληροφορικής δεν είναι όλες πλέον στο πεδίο μας... Τα παιδιά που θα πάνε πληροφορική από θετική κατεύθυνση πλέον δεν θα έχουν διδαχτεί ΟΥΤΕ ΜΙΑ ώρα πληροφορικής έστω και σαν γενικής παιδείας μάθημα, και το σύστημα αυτό υποτίθεται ότι φτιάχτηκε για να εξειδικεύσει τα παιδιά περισσότερο και να πάνε προετοιμασμένοι καλύτερα στις σχολές τους... Αυτός πρέπει να ναι ένας στόχος του κλάδου μας, όλες οι σχολές πληροφορικής στη κατεύθυνσή μας πλέον, συν τα μαθηματικά, αν είναι να μην πάμε στην θετική, που δε μας βλέπω να πηγαίνουμε...
Πλέον πιστεύω ότι είναι απαραίτητη η προετοιμασία στην Β Λυκείου, όχι μόνο με μια ώρα την εβδομάδα, αλλά με δυο, έστω από τα Χριστούγεννα και μετά... Να έχουν κάνει μέχρι και δομή επανάληψης όταν τελειώσουν τη Β Λυκείου...


Είναι πολλά τα διαφορετικά αντικείμενα που πραγματεύεται η νέα ύλη. Τουλάχιστον ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός δεν θα έπρεπε ενσωματωθεί με τον τρόπο που έγινε (μπλα μπλα μπλα ενώ δεν υπάρχει περιβάλλον που να μπορεί να τα κάνει αυτά στην πράξη κάποιος).
Για το ότι οι σχολές πληροφορικής δεν είναι όλες στην κατεύθυνση τη δικιά μας, αποτελεί ένα από τα πολλά ανέκδοτα αυτού του εκπαιδευτικού συστήματος.
Αν ήθελαν σοβαρή καινοτομία ας έκαναν μια στροφή σε κανονική γλώσσα (π.χ. Python), όπως πολύ σωστά (με όποια μικρά φάουλ) γίνεται στα ΕΠΑΛ. Ναι, τότε να μιλήσουμε και για λίστα και για αντικειμενοστρέφεια και χωρίς να αναλώνεται κανείς σε πολλές θεωρίες.

tsioulak

Παράθεση από: tsak στις 07 Ιουν 2019, 09:56:25 ΠΜ
Για το ότι οι σχολές πληροφορικής δεν είναι όλες στην κατεύθυνση τη δικιά μας, αποτελεί ένα από τα πολλά ανέκδοτα αυτού του εκπαιδευτικού συστήματος.

Την μεγαλυτερη ζημια (κατα την γνωμη μου) την κανει το "4 μονο μαθηματα", τα τμηματα πληροφορικης τα οποια δεν βρισκονται και στα 2 πεδια αλλα βρισκονται μονο στο 2ο (των θετικων σπουδων) ειναι το τμημα πληροφορικης με εφαρμογες στην βιοιατρικη (εδω ηταν στο δίλημμα ειτε θα παρω μαθητες που ξερουν πληροφορικη ειτε μαθητες που ξερουν χημεια), τα πολυτεχνικα τμηματα ηλεκτρολογων (εδω ηταν στο δίλημμα ειτε θα παρω μαθητες που ξερουν πληροφορικη ειτε μαθητες που ξερουν φυσικη) και τα πολυτεχνικα τμηματα πληροφορικης. Για το τμημα πληροφορικης στην Λαμια καταλαβαινω να θελουν τους φοιτητες τους να ξερουν χημεια, το ιδιο και για τους ηλεκτρολογους, καταλαβαινω οτι θελουν τους φοιτητες τους να ξερουν φυσικη. Αυτο που δεν καταλαβαινω με τιποτα ειναι τα πολυτεχνικα τμηματα πληροφορικης (Πατρα, Σαμος κλπ) τα οποια προτιμουν τους φοιτητες τους να ξερουν φυσικη και χημεια αντι για πληροφορικη.

P.Tsiotakis

υπάρχουν πολυάριθμα τμήματα του Θετικού πεδίου που η Πληροφορική μπορεί να είναι το 4ο μάθημα εξέτασης, όπως για παράδειγμα τα Μαθηματικά και πάρα πολλά άλλα, χωρίς να αποκλείεται να είναι εναλλακτικά κάποιο άλλο μάθημα.
Η 4άδα μαθημάτων: Έκθεση, Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική, είναι το προφίλ εισακτέου για πολλές σχολές.

Εδώ κατέληξαν να δέχεται το Βιολογικό φοιτητές χωρίς Βιολογία και το χημικό χωρίς Μαθηματικά.

Προφανώς, όμως, το προφίλ εισακτέου πρέπει να αριθμεί 5 μαθήματα στα πεδία επιστημών και στις 4 Δέσμες,

Λαμπράκης Μανώλης

Εγώ πάντως λίγο που είδα το νέο βοήθημα, θα έλεγα πως τα κομμάτια που μπήκαν δεν είναι μόνο θεωρία, έχουν και νέες κατηγορίες ασκήσεων ..

1) στοίβα και ουρά  στα παραδείγματα υπάρχουν ασκήσεις ακόμη και για Γ ή Δ θέμα
2) δυαδικά δένδρα αναζήτησης και θεωρητικές ασκήσεις με λίστες κτλ
3) στον αντικειμενοστραφή είναι κάπως θολό το τοπίο, εδώ ίσως φαίνεται "θεωρητική" η προσέγγιση, όμως υπάρχουν παραδείγματα με διαγράμματα,
4) και στα υπόλοιπα τμήματα υπάρχουν παραδείγματα ασκήσεων


gpapargi

Παράθεση από: pgrontas στις 06 Ιουν 2019, 05:47:35 ΜΜ
Διαφωνώ με αυτό. Πρέπει να πείθουμε τους μαθητές μας που έχουν στόχο να σπουδάσουν πληροφορική να έρχονται στην δική μας κατεύθυνση.
Τους συμφέρει αν το δούμε στρατηγικά (και μέχρι τώρα τουλάχιστον η φυσική που έκαναν - ελατήρια, τριβές κτλ. - τους ήταν άχρηστη στην πληροφορική).
Για να προλάβω σχόλια, δεν μπαίνω στο πού ανήκει το μάθημα. Όλοι συμφωνούμε ότι ανήκει στη Θετική. Το θέμα είναι πώς αντιδρούμε μέχρι να πάμε  εκεί - αν φυσικά συμβεί αυτό.

Τα παιδιά θα πάνε εκεί που έχουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές πληροφορικής, δηλαδή στη θετική.
Πέρα από αυτό για μένα δε γίνεται να μπεις σε τμήμα πληροφορικής χωρίς φυσική. πχ θέματα όπως η θεωρία πληροφορίας, τα σήματα και συστήματα (που αφορούν τηλεπικοινωνίες) σχετίζονται με τη φυσική. Επίσης έννοιες όπως η εντροπία της θερμοδυναμικής σχετίζεται με την εντροπία της θεωρίας πληροφορίας. Και για να έχεις πρόσβαση στους  κβαντικούς υπολογιστές θα πρέπει να έχεις σχέση με φυσική. Κάτι αρκετά ενδιαφέρον είναι το εξής: ο πιο απλός τρόπος για να καταλάβει κανείς την αρχή της απροσδιοριστίας στην κβαντική φυσική είναι να καταλάβει ότι η ορμή και η θέση ενός σωματιδίου σχετίζονται μέσω του μετασχηματισμού Fourier οπότε δεν μπορείς να τα ξέρεις και τα δυο απλά γιατί όταν ένα σήμα μικραίνει σε διάρκεια  απλώνει στις συχνότητες.
Τέλος κάτι πρακτικό που μου συνέβη πρόσφατα: κάποιος φίλος ήθελε να φτιάξει παιχνίδι στον υπολογιστή. Οι πορείες των βλημάτων ήταν κλασσικές βολές στη φυσική. Ο φίλος δεν μπορούσε να το φτιάξει γιατί δεν ήξερε βολές αλλά και αναλυτική γεωμετρία.
Για μένα δηλαδή η ζημιά για το μάθημα είναι διπλή: πρώτον δεν απευθύνεται σε μαθητές που θέλουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές πληροφορικής και δεύτερον, η κατεύθυνση οικονομικών-πληροφορικής δεν δίνει το σωστό background  στο μελλοντικό φοιτητή της πληροφορικής.