Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)

Ξεκίνησε από iliasthes, 30 Σεπ 2008, 06:05:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

joanna

Ούτε εγώ πρωτοτύπησα στις ασκήσεις. Συρραφή από απλές ασκήσεις πανελλαδικών στο μάθημα ΑΕΠΠ και κάποιες κλασικές. Τώρα κάνουμε ασκήσεις σε διαγράμματα ροής. Μα πώς τα πετάει έτσι το βιβλίο; Τι τον θέλει τον ψευδοκώδικα και τα διαγράμματα ροής, σκέτο μπέρδεμα. Θέλει χρόνο να τα κατανοήσουν όλα αυτά τα παιδιά. Αφήστε και αυτό με τη δομή καταχώρησης: "εμείς κυρία στο σχολείο το γράφουμε =" και εγώ απαντάω, αφού θα το γράφουμε παρακάτω ":=" στην Pascal, ας το γράφουμε από τώρα έτσι να συνηθίσουμε. Και μετά τι θα κάνουμε; Την ατελείωτη θεωρία του βιβλίου μέχρι να φτάσουμε εξαντλημένοι και καταϊδρωμένοι Χριστούγεννα πια να κάνουμε Pascal; Εγώ λέω να μπω σε κανα δυο μαθήματα στην Pascal, νιώθω ότι δε θα φτάσει ο χρόνος και αγχώνομαι. Εσείς τι σκοπεύετε να κάνετε;

iliasthes

Ιωάννα, πολύ προσεγμένες οι ασκήσεις σου, σε αντίθεση με μένα που πάντα υπάρχουνε 1-2 αναγραμματισμοί  :(.  Βασικά θέλω να προσπαθήσω να ολοκληρώσουμε μέχρι και το κεφάλαιο 7 έως και τε τέλος Νοεμβρίου, οπότε να μπορέσω να τους δώσω ασκήσεις προγραμματισμού για τα χριστούγεννα και να μπορέσω να τους βάλω και ένα επαναληπτικό διαγώνισμα σε περισσότερη από την μισή ύλη, αμέσως μετά τα χριστούγεννα. Βέβαια η υπηρεσία κάνει ο,τι μπορεί να πέσουμε έξω στον προγραμματισμό. Δύο ώρες θα χαθούνε λόγω αρχαιρεσιών (ΠΥΣΔΕ, ΕΛΜΕ) και άλλες 2 για κάποια υποχρεωτική επιμόρφωση των καθηγητών του κλάδου. Εμείς καλά κάναμε τον προγραμματισμό, αυτοί δεν μπορούνε να ενημερώσουνε από την αρχή του διδακτικού έτους, πέρα από τις προβλεπόμενες αργίες και γνωστές δραστηριότητες του σχολείου (περίπατοι κλπ), για ποιους άλλους υπηρεσιακου λόγους δνε θα λειτουργήσουν κάποιες μέρες τα σχολεία;

gedeon

Παράθεση από: iliasthes στις 20 Οκτ 2008, 04:18:49 ΜΜ
Ιωάννα, πολύ προσεγμένες οι ασκήσεις σου, σε αντίθεση με μένα που πάντα υπάρχουνε 1-2 αναγραμματισμοί  :(.  Βασικά θέλω να προσπαθήσω να ολοκληρώσουμε μέχρι και το κεφάλαιο 7 έως και τε τέλος Νοεμβρίου, οπότε να μπορέσω να τους δώσω ασκήσεις προγραμματισμού για τα χριστούγεννα και να μπορέσω να τους βάλω και ένα επαναληπτικό διαγώνισμα σε περισσότερη από την μισή ύλη, αμέσως μετά τα χριστούγεννα. Βέβαια η υπηρεσία κάνει ο,τι μπορεί να πέσουμε έξω στον προγραμματισμό. Δύο ώρες θα χαθούνε λόγω αρχαιρεσιών (ΠΥΣΔΕ, ΕΛΜΕ) και άλλες 2 για κάποια υποχρεωτική επιμόρφωση των καθηγητών του κλάδου. Εμείς καλά κάναμε τον προγραμματισμό, αυτοί δεν μπορούνε να ενημερώσουνε από την αρχή του διδακτικού έτους, πέρα από τις προβλεπόμενες αργίες και γνωστές δραστηριότητες του σχολείου (περίπατοι κλπ), για ποιους άλλους υπηρεσιακου λόγους δνε θα λειτουργήσουν κάποιες μέρες τα σχολεία;

Εμείς 3η εβδομάδα κατάληψης....  άρα πάει ο προγρ/σμός ύλης. Σε λίγες μέρες θα μας ζητήσουν απο το υπουργείο που βρισκόμαστε στο βιβλίο... Οχι τίποτα άλλο, έχω τη μισή τάξη που θέλει να δώσει απο ΑΕΙ...

joanna

Ανεβάζω και κάποιες ασκήσεις στη δομή επανάληψης. Κλασικά από παλιά θέματα και κάποιες κλασικές. Κυρίως για να μπούνε τα παιδιά στη λογική της επανάληψης, όχι για να μάθουν να αντιμετωπίζουν σύνθετες ασκήσεις.

iliasthes

Με τις ασκήσεις του βιβλίου, ασχολήθηκε κανένας; Είναι εντύπωση μου λόγω προκατάληψης ή είναι πραγματικότητα πως η διατύπωση των ασκήσεων επιτρέπει παρερμηνείες;

gergerman

Παράθεση από: joanna στις 23 Οκτ 2008, 02:38:13 ΜΜ
Ανεβάζω και κάποιες ασκήσεις στη δομή επανάληψης. Κλασικά από παλιά θέματα και κάποιες κλασικές. Κυρίως για να μπούνε τα παιδιά στη λογική της επανάληψης, όχι για να μάθουν να αντιμετωπίζουν σύνθετες ασκήσεις.

Δομή επανάληψης; Το άλλο με τον Τοτο το ξέρεις; Εγώ ακόμα προσπαθώ να φτιάξουν ένα απλό αλγόριθμο με απλή ακολουθία εντολών... ΔΕ ΠΡΟΧΩΡΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ !!!

Crazy_Waters

Καλές και πολύ χρήσιμες οι ασκήσεις της Joanna, ειδικά οι σύντομες με τις τιμές. Η μόνη μου ένσταση είναι ότι χρησιμοποιεί τη δομή για του ΑΕΠΠ (Για ι από ... μέχρι ...) η οπόια όμως δεν ορίζεται έτσι στο (καταπληκτικό μας) σχολικό βιβλίο, αλλα ως Για ν φορές επανάλαβε (χωρίς μετρητή). Αυτό με περιόρισε πολύ στις ασκήσεις που λύνουμε και στην ουσία με έκανε να κάνω ασκήσεις κυρίως με πίνακα τιμών και τις άλλες 2 δομές και να βιάζομαι περισσότερο να μπούμε στην Pascal. Εσείς τι σκέφτεστε να κάνετε?

joanna

Αυτή η Για ν φορές εμένα μου φαίνεται λάθος, δεν υπάρχει σε γλώσσα προγραμματισμού κάτι τέτοιο. Αντίθετα υπάρχει η Για i από 1 μέχρι ν. Δηλαδή τη Για χωρίς τον μετρητή τι να την κάνεις; Και αφού τα παιδιά παρακάτω στην Pascal θα το διδαχτούν αλλιώς γιατί να το μάθουν λάθος; Εγώ αυτή τη Για ν φορές δεν την καταλαβαίνω πάντως από που προέκυψε. Πάντως, εγώ έχω την ελπίδα ότι κάποια στιγμή το υπουργείο θα βγάλει οδηγίες για τον ψευδοκώδικα. Ήδη από όσο έχω καταλάβει έχουν σταλεί ερωτήσεις από καθηγητές στο υπουργείο.
Όσο για το επίπεδο των ασκήσεων πιστεύω ότι είναι αντίστοιχο με τις ασκήσεις που θα βάλουν στις Πανελλήνιες. Χρειάζεται χρόνος για να τα εμπεδώσουν όλα αυτά τα παιδιά. Σιγά σιγά πάντως, δε θα μάθουν τα παιδιά σε ένα μήνα προγραμματισμό! Έχουμε ακόμα Οκτώβρη.

iliasthes

#23
Ανεβάζω τις κατά την γνώμη μου λύσεις στις 4 πρώτες ασκήσεις του βιβλίου. Διαβάζοντας όλες τις ασκήσεις δεν υπάρχει ούτε μία που να μπορεί σύμφωνα με την εκφώνηση να λυθεί με την εντολή Για ν φορές, αφού πουθενά δεν δίνεται το πλήθος των επαναλήψεων. Το βιβλίο θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 1 παράδειγμα και τουλάχιστον 1 άσκηση για κάθε εντολή.
Άσκηση1(σελ. 34):

Αρχή
   ι=0
   ʼθροισμα=0

   Επανάλαβε
      Διάβασε τα δεδομένα:
         Όνομα, Επώνυμο, Βαθμός, Τερματισμός
      ι=ι+1      
      ʼθροισμα = ʼθροισμα + Βαθμός

   Μέχρι Τερματισμός= “ Ν”
   ΜΟ = ʼθροισμα/ι
   Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος




ʼσκηση 2 (σελ. 34):
Αρχή
   ι=0
   ʼθροισμα=0
   Διάβασε τα δεδομένα:
      Ηλικία
   Επανάλαβε εφόσον Ηλικία<>0
      αρχή
         ι=ι+1      
         ʼθροισμα = ʼθροισμα + Ηλικία
         Διάβασε τα δεδομένα:
         Ηλικία
      τέλος
   ΜΟ = ʼθροισμα/ι
   Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος



ʼσκηση 3 (σελ. 34):
Αρχή
   πλήθος=0


   Επανάλαβε
      Διάβασε τα δεδομένα:
         Όνομα, Επώνυμο, Βαθμός, Τερματισμός
      Αν Βαθμός>18 Τότε
         πλήθος=πλήθος+1      
      

   Μέχρι Τερματισμός= “Ν”

   Εμφάνισε πλήθος
Τέλος




ʼσκηση 4 (σελ. 34):

Αρχή
   Μικροτ10=0
   Μικροτ15=0
   Μικροτ18=0
   Μικροτ20=0
   Επανάλαβε
      Διάβασε τα δεδομένα:
         Βαθμός, Τερματισμός
      Αν Βαθμός>10 Τότε
         Αν Βαθμός>15 Τότε
            Αν Βαθμός> 18 Τότε
               Μικροτ20= Μικροτ20+1
            Αλλιώς
               Μικροτ18=Μικροτι18+1
         Αλλιώς
            Μικροτ15=Μικροτ15+1   
      Αλλιώς
         Μικροτ10=Μικροτ10+1   
      

   Μέχρι Τερματισμός= “Ν”
   Εμφάνισε:
   Μικροτ10, Μικροτ15, Μικροτ18, Μικροτ20

Τέλος

stratosg

Δεν καταλαβαίνω γιατί χρησιμοποιείς τα εξής :
  α.    Διάβασε τα δεδομένα:
  β.    Επανάλαβε εφόσον Ηλικία<>0
  γ.    ΜΟ = Άθροισμα/ι

Την περίπτωση α. δεν την έχω δει κάπου στο βιβλίο και προσωπικά χρησιμοποιώ π.χ. Διάβασε Ηλικία
Την περίπτωση β. νομίζω θα ήταν πιο δόκιμο να την έγραφες Εφόσον Ηλικία <>0 Επανέλαβε, μιας κι έτσι αναφέρεται στο βιβλίο.
Την περίπτωση γ. αυτή τη εντολή εκχώρισης χρησιμοποιώ κι εγώ παρόλο που στη Pascal χρησιμοποιείται η :=

Σε καμία περίπτωση με τις παρατηρήσεις μου δεν προσπαθώ να επιπλήξω ή να προσβάλω, απλά προσπαθώ να καταλάβω το γιατί, φοβούμενος μήπως δείχνω κάτι λάθος εγώ στα παιδιά.

Μη ξεχνάτε πως στο τεράστιο μπέρδεμα των μαθητών μας συμβάλλει τα μέγιστα το υπουργείο γιατί όχι μόνο παρέχει στους μαθητές ένα βιβλίο κακογραμμένο, αλλά βάζοντας τους μαθητές που καμία προγενέστερη επαφή με προγραμματισμό δεν είχαν, να προσπαθούν παράλληλα με τον δομημένο προγραμματισμό να μάθουν και οπτικό (βλ. Visual Basic). Τα δε βιβλία είναι γραμμένα το πρώτο από Γεωπόνους με Doctorate στη πληροφορική και το άλλο από Ηλεκτρονικούς και Φυσικούς Ραδιοηλεκτρολόγους. ΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΓΡΑΨΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΒΙΒΛΙΑ; Το ίδιο ισχύει και για τα δίκτυα. Έλεος, αυτό είναι καθαρός εμπαιγμός.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

bouz

Strato, η περίπτωση (α) που αναφέρεται στο παράδειγμα της σελ22 και στο παράδειγμα της σελ24. Την ίδια "εντολή" λέω και εγώ στα παιδιά για να διαβάζουν δεδομένα

vav

Ηλία οι ασκήσεις της σελ. 34 δεν αναφέρουν όμως επίσης ότι θα εισάγουμε τα δεδομένα μέχρι να τελειώσουν, ούτε δίνει συνθήκη τερματισμού.
Εγώ πιστεύω ότι θεωρεί ότι το πλήθος είναι Ν (δηλαδή θεωρεί ότι το πλήθος είναι γνωστό).
ίσως μία σύνταξη της μορφής π.χ. για την 1η άσκηση:

Για Ν φορές επανέλαβε
αρχή

     εντολές

τέλος

να είναι σωστή

ή
ζητά να εισάγουμε το πλήθος των μαθητών, οπότε θα έχουμε:

εμφάνισε 'δώσε το πλήθος των μαθητών :'
διαβασε τα δεδομένα : Ν
Για Ν φορές επανέλαβε
αρχή

     εντολές

τέλος

Τι λέτε εσείς συνάδελφοι ???

iliasthes

Vav ένας από τους λόγους που έγραψα τις λύσεις είναι αυτός να συζητήσουμε τις εκφωνήσεις. Σε καμιά εκφώνηση δεν δίνει αν η διαδικασία θα γίνεται μία ή πολλές φορές. Αν ο αριθμός είναι γνωστός ή τερματίζει με κάποια συνθήκη. Οι εκφωνήσεις του είναι γενικές και αόριστες.Σαφώς ο αριθμός των μαθητών ή των καθηγητών μιας τάξης είναι συγκεκριμένοςς, αλλά μια εκφώνηση πρέπει πάντα να ορίζει με σαφήνεια και πληρότητα τα δεδομένα. Αυτό το επισήμανα στα παιδιά και παράλληλα τους είπα μια "φυσιολογική" διατύπωση. Σε κάθε άσκηση υπέθεσα κάτι διαφορετικό μόνο και μόνο για να χρησιμοποιήσω και διαφορετική δομή σε κάθε άσκηση.

Στράτο παρεξήγηση δεν υπάρχει καμία, εξάλλου ένας λόγος που γράφουμε ασκήσεις, λύσεις σημειώσεις είναι αυτός, ωστόσο:

α)  Στα παραδείγματα του βιβλίου χρησιμοποίησε με τον ίδιο τρόπο την εντολή
β) Και στον Πίνακα Εντολών Ψευδοκώδικα (σελ 24) και στην σελίδα 31 όταν δείχνει το αντίστοιχο λογικό διάγραμμα την διατυπώνει έτσι. Συμφωνώ μαζί σου οτι είναι καλύτερα να προηγείται το εφόσον για να καταλαβαίνουν τα παιδιά πως προηγείται ο έλεγχος της επανάληψης σε αντίθεση με το Επανέλαβε Μέχρι.
γ)Στο γ δεν κατάλαβα την παρατήρηση. Αν μπορείς σε παρακαλώ επανέλαβε την.


Σήμερα χαιρετάμε το Κεφ. 4. Το τετραήμερο διάβασα για να ετοιμάσω υλικό για τα κεφάλαια 5 και 6. Ανάθεμα με αν ξέρει ο συγγραφέας τι θα πει τμηματικός και ιεραρχικός προγραμματισμός ή μάλλον τεχνικές προγραμματισμού.


Αν κάποιος συνάδελφος έχει γραμμένες πιθανές λύσεις από τις υπόλοιπες ασκήσεις του βιβλίου θα το εκτιμούσα να τις στείλει στο φόρουμ, μήπως και γλιτώσουμε λίγο χρόνο.

Υ.Γ. Όλα τα 'χε η Μαριωρή οι τηλεκπαιδεύσεις μας λείπανε.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Καλησπέρα και ένα ευχαριστώ σε όλους που συμμετέχουν

Να κάνω και γω μερικές ερωτήσεις

-Την Πολλαπλή επιλογή την διδάσκετε? (σελ. 30 κάτω αριστερά...) (αν είναι δυνατον...)
- Πόσες περίπου ασκήσεις σκέφτεστε να κάνετε στα παιδιά στην δομή επιλογής και πόσες στην δομή επανάληψης ; Πόσο καιρό θα κάτσετε στα κομμάτια αυτά της ύλης?
- Εμφωλευμένη επανάληψη θα κάνετε?

Ευχαριστώ





iliasthes

Εμφωλευμένη επανάληψη δεν έκανα, βλέποντας το κλίμα και την ανταπόκριση της τάξης εκτίμησα πως θα ήταν ακραίο.Φωλιασμένη εντολή έκανα μόνο στην δομή επιλογής. Προσωπικά αφιέρωσα 15 διδακτικές ώρες (3 εβδομάδες δηλαδή) στους αλγόριθμους. Λύθηκαν 5 από τις 8 ασκήσεις του βιβλίου και άλλες 14 δικές μου ή συναδέλφων από το φόρουμ. Το ένα τρίτο ήταν απλά Διάβασε-Υπολόγισε-Εμφάνισε, το ένα τρίτο Επιλογή και το ένα τρίτο επανάληψη. Πιστεύω πως κάποια εισαγωγικά στην Pascal θα είναι καλό να έχουν διδαχθεί πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων για να έχει την δυνατότητα ο κάθε συνάδελφος να δώσει ασκήσεις εξάσκησης στα παιδιά.

Ωστόσο πριν τα Χριστούγεννα έχω κρατήσει τις πολύ ωραίες ασκήσεις και ερωτήσεις της Ιωάννας για τους αλγόριθμους (εκτός από κάποιες που είναι παρόμοιες με αυτές που ήδη λύσαμε) για να μην τα ξεχνάνε, αλλά και οι προγραμματιστικές ασκήσεις που θα λύνουνε στο σπίτι θα συνοδεύονται πάντα και από τον αντίστοιχο αλγόριθμο.( Είμαι βασανιστής το ξέρω).

Μην ξεχνάτε πως στο σχολείο πάντα συμβαίνουνε αναπάντεχα γεγονότα που οδηγούνε σε απώλειες ωρών, οπότε είναι καλό να είμαστε λίγο μπροστά από τον προγραμματισμό.
Εμείς σε διάστημα 10 ημερών θα χάσουμε 5 ώρες μαθήματος (εκλογές ΠΥΣΔΕ κλπ, εκλογοαπολογιτική Συνέλευση ΕΛΜΕ, Τηλεκπαίδευση)