ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

taxata

#675
Αποφασιστικότητα και τόλμη χρειάζεται και αυτό με όλα τα λάθη και τις ατέλειές του http://iep.edu.gr/el/component/k2/19-tomeas-pliroforikis ουτοπία φαινόταν για εργασία 3 μηνών. Υπάρχει βέβαια το ερώτημα εάν επιβιώσει γενικά η Πληροφορική από τις πολιτικές αποφάσεις, αλλά, ας μην τους κάνουμε και εμείς εύκολη τη ζωή.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

nikosx

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos ήδη το επιτελείο του υπουργού παιδείας ολοκληρώνει ,  εντός των ημερών, το Προσχέδιο για τις αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

https://www.esos.gr/arthra/51721/ypoyrgosparelthon-tha-einai-syntoma-simerino-kathestos-ton-panelladikon-exetaseon

Για να δούμε
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

gpapargi

Βλέποντας κάθε νέο υπουργό παιδείας να έχει και μια διαφορετική άποψη για το πως θα φτιάξει το εκπαιδευτικό σύστημα και να φτιάχνει ένα νομοσχέδιο που θα αλλάζει και θα διορθώνει τα πάντα... μου έρχεται στο νου η φράση του Διονύση Χαριτόπουλου "κάθε βλάκας έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη χώρα". (Από το βιβλίο "Εγχειρίδιο βλακείας", κορυφαία πρόταση για κάτι χαλαρό μέσα στο καλοκαίρι)  :)

Δε λέω ότι είναι βλάκας ο κάθε υπουργός, αλλά το ότι έχει και ένα διαφορετικό σχέδιο για να σώσει την παιδεία, μου φέρνει στο νου το Χαριτόπουλο. Δεν μπορώ να το ελέγξω  ;D

petrosp13

Η εισήγηση των Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) για τις αλλαγές στο Λύκειο και την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ

ΠαράθεσηΤο πλήθος των ομάδων προσανατολισμού μπορεί να είναι από 2 έως 4. Ως βέλτιστη πρόταση κρίνεται η ύπαρξη 2 ομάδων προσανατολισμού και στη Γ΄ Λυκείου. Οι λόγοι είναι:

o    Εφαρμόζεται πλήρως σε όλα τα σχολεία της επικράτειας, ακόμη και στα απομακρυσμένα.

o    Παρέχει τη δυνατότητα περισσότερων επιλογών στο μαθητή. Αν ο μαθητής επιθυμεί λίγα συγκεκριμένα τμήματα τριτοβάθμιας, μπορεί να εξετάζεται πανελλαδικά σε λίγα μαθήματα. Αν επιθυμεί περισσότερα τμήματα, μπορεί να εξετάζεται σε περισσότερα μαθήματα και να έχει δυνατότητα πρόσβασης και σε αυτά.

ΠαράθεσηΚάθε μαθητής μπορεί να επιλέγει τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζεται πανελλαδικά.

•    Ανάλογα με τα μαθήματα στα οποία ο μαθητής θα εξετάζεται πανελλαδικά θα έχει και δυνατότητα πρόσβασης σε συγκεκριμένα Τμήματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παράθεση•    Τα μαθήματα που θα απαιτούνται για την πρόσβαση σε συγκεκριμένο τμήμα τριτοβάθμιας, θα καθορίζονται από τα ίδια τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ε ρε τι έχει να γίνει αν ισχύσει το τελευταίο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dpa2006

#679
Διαβάζοντας όλες αυτές τις προτάσεις δεν μπορώ παρά να υποθέσω πως πηγαίνουμε (ένα βήμα μπροστά και) πολλά βήματα πίσω...
Για να μην κουράσω αξίζει να διαβαστεί η ιστορία του Αριστείδη Πάλλα και η Μαύρη Βίβλος των Εισαγωγικών του 1962.
το δελτίο του 1962
Χάρη στις ενέργειες του Αριστείδη Πάλλα δημιουργήθηκαν οι Πανελλαδικές εξετάσεις.
Ελπίζω να μην φτάσουμε στο σύστημα αυτό. Απέχουμε ελάχιστα.
Παράθεση
Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2015   η Μαύρη Βίβλος των Εισαγωγικών Εξετάσεων του ΕΜΠ 1962 του Αριστείδη Πάλλα    Αριστείδης Πάλλας

       
  • η Μαύρη Βίβλος των Εισαγωγικών Εξετάσεων του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου κατά Σεπτέμβριον 1962
  • Ετήσιο Δελτίο 1962, Θέματα Δοθέντα στις Εισαγωγικές Εξετάσεις των Ανωτέρων και Ανωτάτων Σχολών του Κράτους κατά το έτος 1962 μετά των λύσεων
  • [/l][/l]
Ο Αριστείδης Πάλλας ήταν μεγάλος μαθηματικός από την Ζαχάρω Ηλείας.
Ήταν γνωστός φροντιστής και συγγραφέας ιστορικών βιβλίων της Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα υπήρξε ιδιαίτερα ενεργό μέλος και όχι μόνο στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Μερικά λόγια για τον ίδιο μπορείτε να διαβάσετε εδώ (Μαθηματική Επιθεώρηση #21). Για την βιβλιογραφία του δείτε εδώ.

Αλλά η μεγάλη του προσφορά δεν σταματά εκεί.
Από το 1947 μέχρι και το 1980 εξέδωσε το Ετήσιο Δελτίο με τα Δοθέντα Θέματα των Εισαγωγικών Εξετάσεων σε όλες τις Ανώτατες και Ανώτερες Σχολές (σε όλα τα μαθήματα με τις λύσεις τους). Έβγαζε ένα τεύχος ανά χρόνο και με τον τρόπο αυτό διασώθηκαν ως τις μέρες μας τα θέματα αυτά. Όποιος είναι τυχερός μπορεί να πετύχει σε κάποιο παλαιοβιβλιοπωλείο κάποιο τεύχος από αυτά. Αντίγραφα των Ετήσιων Δελτίων του Πάλλα χρησιμοποιώ άλλωστε κι εγώ για να ανεβάζω σταδιακά τα Θέματα των Εισαγωγικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά για τα έτη 1947-1980 εδώ.

Η πιο διάσημη ιστορία αφορά στην Μαύρη Βίβλο των Εισαγωγικών Εξετάσεων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κατά Σεπτέμβριον του 1962.

Τι έγινε τότε;
Το 1927 ξεκίνησαν οι εισαγωγικές εξετάσεις στις ανώτατες σχολές επειδή οι υποψήφιοι ήταν περισσότεροι από τις διαθέσιμες θέσεις. Ως τότε ο καθένας μπορούσε να σπουδάσει χωρίς εξετάσεις όπου ήθελε. Μέχρι και το 1963, τον μήνα Σεπτέμβρη κάθε τμήμα Πανεπιστημίου οργάνωνε τις δικές του εξετάσεις σε όποια μαθήματα ήθελε (σε όλη την ύλη του τότε Γυμνασίου). Ο κάθε υποψήφιος μπορούσε να είναι υποψήφιος σε όσα τμήματα ήθελε, υπό την προϋπόθεση να μην γίνονται εξετάσεις την ίδια ώρα και μέρα και εφόσον περνούσε σε περισσότερες από μια σχολή, επέλεγε που θα σπούδαζε. Αλλά το σύστημα τότε, επειδή τα διόρθωναν οι καθηγητές της εκάστοτε σχολής, ήταν διαβλητό. Καμιά φορά έμπαινε και κανένα λάθος θέμα. Αλλά το 1962 στις εξετάσεις σχολών του Πολυχνείου μπήκαν συνολικά 6 λάθος θέματα:

[/q][/l]
   

       
  • 3 θέματα στην Τριγωνομετρία Χημικών και Μεταλλειολόγων Μηχανικών
  • 1 θέμα στην Άλγεβρα Πολιτικών Μηχανικών,
  • 1 θέμα στην Γεωμετρία Αρχιτεκτόνων Μηχανικών,
  • 1 θεμα στην Άλγεβρα Τοπογράφων - Αγρονόμων Μηχανικών
  • [/l] Την επομένη των εξετάσεων ο Πάλλας έβγαλε ανακοινώσεις για τα λάθος θέματα. Ένα μήνα μετά βγήκαν τα αποτελέσματα σε κάποια από τις σχολές με τα λάθος θέματα. Αναρωτιόταν δημόσια ''πως γίνεται με λάθος θέματα να ανακοινώνεται η εισαγωγή υποψηφίων σε σχολές, ενώ θα έπρεπε να επαναληφθούν οι εξετάσεις''. Ξεκίνησε μια δημόσια αντιπαράθεση στις εφημερίδες της εποχής. Αρχικά οι καθηγητές του Πολυτεχνείου δήλωναν πως τα θέματα δεν ήταν λάθος. Αργότερα, αφού η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία δήλωσε πως τα θέματα ήταν όντως λάθος, οι καθηγητές του Πολυτεχνείου δήλωναν πως ''δεν τους απασχολεί εάν τα θέματα ήταν σωστά ή όχι, παρά μόνο τους ένοιαζε να εξετάσουν την μαθηματική σκέψη των υποψηφίων''. Στην Μαύρη Βίβλιο των Εισαγωγικών Εξετάσεων του ΕΜΠ του 1962 του Παλλα, παρατίθενται χρονολογικά τα άρθρα από εφημερίδες της εποχής που αφορούσαν δημοσιεύματα της εποχής. Ο Πάλλας τους πήγε στα δικαστήρια κι έφτασε μέχρι και το Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση των εξετάσεων. Διαβάζοντας τα άρθρα αναφέρονται και μερικά χαριτωμένα όπως πχ. πώς η ανηψιά του Αντιπρύτανη, η οποία είχε μείνει επανεξεταστέα στο Γυμνάσιο, κατάφερε να είναι επιτυχούσα στο Πολυτεχνείο (που είχε τις πιο δύσκολες εξετάσεις την εποχή εκείνη). Στα άρθρα που περιλαμβάνονται υπάρχει όλο το ιστορικό πριν βγει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Δεν ξέρω ποια απόφαση έβγαλε το τελευταίο αλλά ξέρω πως χάρη στον αγώνα του, από το 1964 τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων σταμάτησαν να βγαίνουν από τις ίδιες τις σχολές και ξεκίνησαν να βγαίνουν κεντρικά από το (εκάστοτε) Υπουργείο Παιδείας. Εικάζω πως δεν προλάβαιναν να αλλάξουν στα μέσα της χρονιάς το ισχύον σύστημα εξετάσεων και γι' αυτό δεν άλλαξε από το 1963. Για αρκετά χρόνια μετά (μέχρι το 1990 περίπου) οι Στρατιωτικές Σχολές συνέχισαν να βάζουν δικά τους θέματα και αργότερα προστέθηκαν ως επιλογή στο μηχανογραφικό των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αξίζει να αναφερθεί πως μέχρι και το 1963, οι θεματοδότες των θεμάτων ανακοινώνονταν δημόσια μετά το τέλος των εξετάσεων.

    Μαζί με την Μαυρη Βίβλο (σελίδες 1-8 και 205-340) βρίσκεται και το Ετήσιο Δελτίο των Θεμάτων των Εισαγωγικών του 1962.

    Ευγνωμονούμε ξανά τον Νίκο Αννιτσάκη από τις ΗΠΑ για την ψηφιακή διάσωση αυτή.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

Από σημερινό άρθρο του υπουργού παιδείας στην εφημερίδα Αυγή:

Η εγκυρότητα της γνώσης που τα παιδιά αποκτούν βασίζεται στην παπαγαλία και στην αλγοριθμοποίηση: δηλαδή η διαδικασία μετάδοσης της γνώσης έχει αποκλειστικό στόχο την επιτυχία στις εξετάσεις και με αυτό τον τρόπο καταστρατηγούνται θεμελιώδεις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές αρχές και πρακτικές. Όσοι αδυνατούν να παπαγαλίσουν και αρνούνται να δεχτούν τη λογική της αλγοριθμοποίησης μετατρέπονται σε εξ ορισμού αποτυχημένους.
Πηγή: https://left.gr/news/lykeio-antidoto-stis-panelladikes

Τι είναι αυτή η αλγοριθμοποίηση ρε παιδιά? Γιατί την χρησιμοποιεί αντί για την λέξη τυποποίηση? Για να είμαι ειλικρινής δεν ήξερα ότι υπήρχε τέτοια λέξη. Όπως και να έχει ο υπουργός μάλλον έχει μπερδέψει την σχεδίαση αλγορίθμων με την εφαρμογή αλγορίθμων. Θα τον διορθώσει κανείς? Καμιά επιστημονική ένωση ας πούμε? ή από εδώ και πέρα θα χρησιμοποιεί αυτή τη λέξη ως συνώνυμο της παπαγαλίας?
Πόσο πιο κάτω ακόμα?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

nikolasmer

Παράθεση από: evry στις 27 Αυγ 2017, 10:01:20 ΠΜ
Από σημερινό άρθρο του υπουργού παιδείας στην εφημερίδα Αυγή:

Η εγκυρότητα της γνώσης που τα παιδιά αποκτούν βασίζεται στην παπαγαλία και στην αλγοριθμοποίηση: δηλαδή η διαδικασία μετάδοσης της γνώσης έχει αποκλειστικό στόχο την επιτυχία στις εξετάσεις και με αυτό τον τρόπο καταστρατηγούνται θεμελιώδεις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές αρχές και πρακτικές. Όσοι αδυνατούν να παπαγαλίσουν και αρνούνται να δεχτούν τη λογική της αλγοριθμοποίησης μετατρέπονται σε εξ ορισμού αποτυχημένους.
Πηγή: https://left.gr/news/lykeio-antidoto-stis-panelladikes

Τι είναι αυτή η αλγοριθμοποίηση ρε παιδιά? Γιατί την χρησιμοποιεί αντί για την λέξη τυποποίηση? Για να είμαι ειλικρινής δεν ήξερα ότι υπήρχε τέτοια λέξη. Όπως και να έχει ο υπουργός μάλλον έχει μπερδέψει την σχεδίαση αλγορίθμων με την εφαρμογή αλγορίθμων. Θα τον διορθώσει κανείς? Καμιά επιστημονική ένωση ας πούμε? ή από εδώ και πέρα θα χρησιμοποιεί αυτή τη λέξη ως συνώνυμο της παπαγαλίας?
Πόσο πιο κάτω ακόμα?
Είχε κίτρινη.
Τώρα κόκκινη.
Καλή Δύναμη σε όλους.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikosx

http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/neo-lykeio-ypohreotika-mathimata-kai-mathimata-epilogis-ti-provlepei-nomoshedio

"Πέραν των επιλεγόμενων πάντως (όπως η Πληροφορική, οι Νέες Τεχνολογίες, οι Ξένες Γλώσσες, η Φυσική και η Χημεία, τα Αρχαία κ.ο.κ.), η Β' Λυκείου θα έχει έναν κορμό υποχρεωτικών μαθημάτων, όπως η Γλώσσα, αλλά και τα Μαθηματικά, η Ιστορία, τα Θρησκευτικά, η Φυσική Αγωγή και οι Δημιουργικές Δραστηριότητες. Στόχος είναι τα εξεταζόμενα μαθήματα στα δύο τετράμηνα να μειωθούν αισθητά στην τάξη αυτή, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να βαθμολογούνται με εργασίες. Στη Γ' Λυκείου σχεδιάζεται οι μαθητές να διδάσκονται υποχρεωτικά λίγα μαθήματα (όπως Γλώσσα, Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή και Δημιουργικές Δραστηριότητες), με πολλές ώρες διδασκαλίας το καθένα, και στη συνέχεια να επιλέγουν ακόμη τρία υποχρεωτικής παρακολούθησης, τα δύο εξ αυτών προσανατολισμένα στις κατευθύνσεις τους για επαγγελματική αποκατάσταση ή σπουδές, το ένα ελεύθερης επιλογής. Για το Απολυτήριό τους, όμως θα εξετάζονται σε 4 εξάωρα μαθήματα: Γλώσσα + 2 επιλεγόμενα προσανατολισμού + 1 ελεύθερης επιλογής.

Διαβάστε περισσότερα: https://xenesglosses.eu/2017/08/mathimata-pou-tha-didaskontai-sto-lykeio-ypochreotika-kai-epilogis/"
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

pgrontas

Όλα εξαρτώνται από την βαρύτητα την οποία θα έχουν τα μαθήματα επιλογής (για παράδειγμα αν θα συνδεθούν με την επιλογή σχολής).
Και φυσικά υποχρεωτικά θρησκευτικά.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Άρθρο στην Καθημερινή για τις αλλαγές στο Λύκειο : Αλλαγές στις Πανελλαδικές με περικοπή της ύλης

Μεταξύ άλλων γράφει:
Προκρίνεται να υπάρχουν δύο κατευθύνσεις σπουδών –η θεωρητική και η θετική–, ενώ μάλλον δεν θα υπάρχει οικονομική κατεύθυνση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bugman

Παράθεση από: evry στις 27 Αυγ 2017, 10:01:20 ΠΜ
Από σημερινό άρθρο του υπουργού παιδείας στην εφημερίδα Αυγή:

Η εγκυρότητα της γνώσης που τα παιδιά αποκτούν βασίζεται στην παπαγαλία και στην αλγοριθμοποίηση: δηλαδή η διαδικασία μετάδοσης της γνώσης έχει αποκλειστικό στόχο την επιτυχία στις εξετάσεις και με αυτό τον τρόπο καταστρατηγούνται θεμελιώδεις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές αρχές και πρακτικές. Όσοι αδυνατούν να παπαγαλίσουν και αρνούνται να δεχτούν τη λογική της αλγοριθμοποίησης μετατρέπονται σε εξ ορισμού αποτυχημένους.
Πηγή: https://left.gr/news/lykeio-antidoto-stis-panelladikes

Τι είναι αυτή η αλγοριθμοποίηση ρε παιδιά? Γιατί την χρησιμοποιεί αντί για την λέξη τυποποίηση? Για να είμαι ειλικρινής δεν ήξερα ότι υπήρχε τέτοια λέξη. Όπως και να έχει ο υπουργός μάλλον έχει μπερδέψει την σχεδίαση αλγορίθμων με την εφαρμογή αλγορίθμων. Θα τον διορθώσει κανείς? Καμιά επιστημονική ένωση ας πούμε? ή από εδώ και πέρα θα χρησιμοποιεί αυτή τη λέξη ως συνώνυμο της παπαγαλίας?
Πόσο πιο κάτω ακόμα?

Προφανώς δεν υπάρχει "αλγοριθμοποίηση", αλλά στρατηγική (ο τρόπος να κινηθείς προς επίτευξη καλύτερης θέσης, πραγματικής ή  νοητής). Απλά η λέξη στρατηγική δεν έχει "κακό" τύπο, ενώ η "αλγοριθμοποίηση" έχει μάλλον κακό (πχ κακοποίηση, σαλαμοποίηση...κ.α.).

seibei

Από το ίδιο άρθρο:

...ενώ σχεδιάζεται οι μαθητές να διδάσκονται στις δύο τάξεις του Λυκείου (A' και B')  και μαθήματα επιλογής (για παράδειγμα, ξένη γλώσσα και πληροφορική), στα οποία θα μπορούν να λάβουν πιστοποίηση.


evry

Όταν η πληροφορική μπαίνει μαζί με τις ξένες γλώσσες και βλέπεις και τη λέξη πιστοποίηση...

Τες πα το νέο λύκειο βγήκε πριν λίγο στην ιστοσελίδα του υπουργείου
http://www.minedu.gov.gr/news/29776-28-08-2017-metarrythmisi-kai-anavathmisi-tou-genikoy-lykeiou-kai-neo-systima-eisagogis-stin-tritovathmia-ekpaidefsi

Προσέξτε στο παρακάτω pdf , έχει παραδείγματα μαθημάτων και ομάδων σχολών, οικονομική ομάδα υπάρχει όμως εμείς είμαστε παντού σαν επιλογής και αυτό δεν μου αρέσει καθόλου.
Στα πολυτεχνικά τμήματα λέει πληροφορική ή φυσική!!! Ποια πολυτεχνική σχολή θα προτιμήσει την πληροφορική από την Φυσική?

Παρουσίαση Νέου Λυκείου

Για να δούμε τι θα γίνει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tasospap

Για την ακρίβεια στα πολυτεχνικά τμήματα λέει Φυσική ή Πληροφορική ή Χημεία/Βιολογία. 2 από τα 3 θα πρέπει να επιλεγούν.

Της Φιλένιας θα γίνει πάλι......

evry

Ναι αλλά το 4ο μάθημα μπορεί να είναι και ειδικό μάθημα!!! Άρα αν κάποιος/α θέλει αρχιτεκτονική δεν μπορεί να δώσει και Φυσική και Χημεία, αφού το 4ο μάθημα θα είναι σχέδιο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr